Sıfır Karavan Ek Ötv+kdv

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan UtkuBAYRAM Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,226
Bilindiği üzere Karayolları Yönetmeliğinde 2 farklı maddede motorlu karavan (SA) İfade edilmekte.

14. Maddede özel amaçlı taşıt tanımında yer alan motkaravanı tescilde kbul ediyorlar.

Madde 19'daki Kamp taşıtı tanımını tescilde kabul etmiyorlar.

14.maddededi özel amaçlı taşıtlar kategorisindeki araçların risk primi yüksek olduğundan dolayı motokaravanlar fahiş sigorta bedeli ödemekte.

Kamp taşıtı olarak tescil edilebilse risk faktörü değişeceği için sigorta maliyeti de düşecek.

Peki bu garabet neden düzeltilemiyor?

Araçların imal, tadil ve montajı hakkında yönetmelikte motokaravanlar özel amaçlı taşıt statüsünde değerlendiriliyor ve bu yönetmelikte "kamp taşıtı" tanımı yok!.

İtiraz fayda etmiyor zira karşındaki bürokrat kargadan başka kuş tanımam diyor ki haklı yönetmelik böyle.

Şaşkınlığım bu garebet için ne dernekler ne federasyonlar ne de motokaravan sahibi avukatlar neden idari dava açmaz anlamak mümkün değil.

Yönetmelikte yapılacak küçük bir düzenleme ile iş çözülecektir.

2 ayrı maddede yer alan motokaravan tanımı madde 14 içinden çıkarılacak.

Tescil makamı da özel araç tanımında göremediği moto karavanı özel araç olarak değil madde 19 gereği kamp taşıtı olarak tescil etmek durumunda kalacak iş çözülecek.
 

İster faturalı sıfır olsun ister noterden ikinci el satış olsun beyan edilen satış değeri üzerinden tahakkuk kesilmekte. Sıfır araç faturasındaki çıplak rakam baz alınır. Çıplak rakam fabrikanın kdv hariç rakamıdır. 700 binlik 2 el araç noterde 400 bine satış gösterildiyse Motorlu Taşıtlar Vergi Dairesi kütüğünde araç değeri 400 görünür tahakkuk bunun üzerinden yapılır. Tabii vergi dairesi karavan dönüşümünü yapan firmanın da faturasını ister. Maliyete ekler bunun üzerinden vergilendirme yapar. 5 yaşını beklemeden ruhsat çıkaracaklar Az ÖTV+KDV ödemek isterse aracı önce bir yakını üzerine düşük rakamla satın alsın daha sonra kendi üzerine son alınan rakamın yarısı üzerinden satış göstersin araç değerini 700'den 200'e indirsin öyle işlemi tamamlasın. Satışta Kasko değeri vs safsatalarına takılmayın.

2021 yılında ödenen sıfır fatura bedeli 200 bin liranın biraz üzerinde olsa gerek (google).

Ötv yeni fiyata göre hesaplanırsa maliye karlı çıkacak gibi.

Kafam karıṣtı.:sweatsmile:

Not:Şimdi aklıma geldi. Maliye sıfır fatura bedeline 2021 yılındaki Ötv’yi isteyebilir mi?


 
Son düzenleme:

İster faturalı sıfır olsun ister noterden ikinci el satış olsun beyan edilen satış değeri üzerinden tahakkuk kesilmekte. Sıfır araç faturasındaki çıplak rakam baz alınır. Çıplak rakam fabrikanın kdv hariç rakamıdır. 700 binlik 2 el araç noterde 400 bine satış gösterildiyse Motorlu Taşıtlar Vergi Dairesi kütüğünde araç değeri 400 görünür tahakkuk bunun üzerinden yapılır. Tabii vergi dairesi karavan dönüşümünü yapan firmanın da faturasını ister. Maliyete ekler bunun üzerinden vergilendirme yapar. 5 yaşını beklemeden ruhsat çıkaracaklar Az ÖTV+KDV ödemek isterse aracı önce bir yakını üzerine düşük rakamla satın alsın daha sonra kendi üzerine son alınan rakamın yarısı üzerinden satış göstersin araç değerini 700'den 200'e indirsin öyle işlemi tamamlasın. Satışta Kasko değeri vs safsatalarına takılmayın.
Emek verip cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Bilgilerden anladığım kadarı ile noterde beyan edilen satış bedeli baz alınıyor. Bu sebeple satış rakamına göre buradaki hesaplama değişecek.

Ancak yazdığınızda bir nokta kafama takıldı;
karavan dönüşümünü yapan firmanın da faturasını ister.
Biz kendimiz karacanı yapsak bu belgeyi temin etmemiz gerekecek mi yoksa bir tasarım firmasından illa fatura mı almamız gerekecek 🙄

Yoksa kendim yaptım diye belirtmek yeterli olur mu ?
 


2021 yılında ödenen sıfır fatura bedeli 200 bin liranın biraz üzerinde olsa gerek (google).

Ötv yeni fiyata göre hesaplanırsa maliye karlı çıkacak gibi.

Kafam karıṣtı.:sweatsmile:

Not:Şimdi aklıma geldi. Maliye sıfır fatura bedeline 2021 yılındaki Ötv’yi isteyebilir mi?
Kafanız karışmasın aslında ben tarihin eski olduğunu belirtmek için o şekil bir örnek verdim, bu sebeple karışıklık yaratmış olabilirim 🙂

Benimde aslında Erturk Bey’in yorumundan önceki düşüncem; ispat veya vergi dairesine bir dayanak vermek için o yılın fiyatlarına göre bir resmi yere bağlamak idi.

Farklı bir düşünce veya tecrübeniz var ise paylaşabilirseniz sevinirim.
 



2021 yılında ödenen sıfır fatura bedeli 200 bin liranın biraz üzerinde olsa gerek (google).
2021 yılında sıfır alınan aracın çıplak faturası 200 bin + KDV olarak düzenlenmişse ve %4 ÖTV ödenmişse bu araç karavana dönüştürüldüğünde karavan dönüşüm maliyeti de eklenir faraza 50 bin TL araç 250 bin üzerinden %41 ÖTV farkı tahakkuk eder toplam rakam üzerinden %20 KDV tahakkuk eder bunlar ödenir iş biter.
Masrafı düşürmek isterseniz aracı 100 bine arkadaşınıza satış yaparsınız, 2 ay sonra eşinize 50 bine sattırırsınız bu rakamları bu bedel üzerinden ödersiniz ruhsat eşiniz adına çıkar. ÖTV ve KDV ödemesini kredi kartınızla ödemek isterseniz interaktif vergi dairesi ekranından ödeme yaparsanız kredi kartıyla tahsilat gerçekleşir. Tabii tahakkuk kestirirseniz ziraat vakıf ve halkbank üzerinden de ödeyebilirsiniz
 

Mevcut garip yönetmeliğe bir ilave de ben ekleyeyim. Forumlarda Motokaravanın hız sınırını araştırdığımda kamyonetleremi yoksa otomobillere göremi dikkat etmemiz gerektiği net değildi. Cimere yazdım ve emniyet müdürlüğü plakamı incelediğini ve ruhsat özel taşıt olarak değiştiği için artık otomobil hız sınırlarına tabii olduğumu bildirdi. Kamyonete 50, otomobile 70 olan EDS den 70 le geçip defalarca test ettim ve ceza gelmedi. Madem artık otomobiliz neden TÜV muayenesine hala yılda 1 girmem gerekiyor? Otomobiller gibi 2 yılda 1 girmeyi kendimize hak görmemiz gerekmiyor mu?
 

Otomobiller gibi 2 yılda 1 girmeyi kendimize hak görmemiz gerekmiyor mu?
Sorun araçların tadil yönetmeliğine göre aracın tescilinden kaynaklanıyor. Madde 14'e göre "özel amaçlı taşıt" statüsünde ve bu kapsamdaki araçların muayene periyodu her yıl yapılıyor. Madde 14 kapsamındaki araçlar tanımından çıkmak gerekiyor. Kimse bugüne dek motokaravan karayolları yönetmeliğinde neden iki ayrı madde de tanımlı diye sormuyor. Yönetmeliği düzenleyenler de umursamıyor zira şikayet eden yok mızmızlanan çok!
 

Sorun araçların tadil yönetmeliğine göre aracın tescilinden kaynaklanıyor. Madde 14'e göre "özel amaçlı taşıt" statüsünde ve bu kapsamdaki araçların muayene periyodu her yıl yapılıyor. Madde 14 kapsamındaki araçlar tanımından çıkmak gerekiyor. Kimse bugüne dek motokaravan karayolları yönetmeliğinde neden iki ayrı madde de tanımlı diye sormuyor. Yönetmeliği düzenleyenler de umursamıyor zira şikayet eden yok mızmızlanan çok!

3,5 tona kadar olan motokaravanlar Avrupa Birliğindeki gibi otomobil kadar hız yapabiliyor.

Tüv ve sigorta konusunda ise hala yanlıṣlıkta ısrar ediliyor.
 




Yanlışlıkta ısrar yok. Düğme yanlış iliklenince tüm düğmeler yanlışa neden oluyor. Detaylı bir yazı hazırlıyorum. Dilekçe örneklerini de koyacağım. Belki tekrar özel bir başlık açıp oradan ahali bu konuda harekete geçmeye davet edilebilir

Genel Konular bölümünde Karavanların Muayene - Sigorta- Tescil Sorununun Çözümü konu başlığı ile konu hakkında görüşlerimi, önerilerimi ve dilekçe örneklerini ekledim.​

 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,459
Mesajlar
1,518,191
Kayıtlı Üye Sayımız
172,114
Kaydolan Son Üyemiz
Ahmetalp0666

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst