Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)
Zaten ayni dilden konusuyoruz. Ama yinede olaya sadece bu acidan bakmamak lazim. Sonucta TÜV standartlari Avrupa ülkeleri sartlarinda yürüyen bir mekanizma. Zar zor üc kurusu bir araya getirip araba alabilen vatandasa böylece tüm kapilar kapanacaktir. 10.000 YTL ye arac alinamayacaktir, cünkü sonrasinda aracin TÜV masrafi üstüne binildiginde vatandas bunun altindan kalkamaz. Oysa Almanya`da insanlarin eski araba kullanmasi icin bir sebeb yok zaten... en az kazanan 600-700 Euro, Galeriye gittigi zaman 0 km bir araci sembolik bir pesinle ayda 60 Euro taksitle alabiliyor. Ülkemizde hangi o km arabayi ayda 120 YTL taksitle alabilirsiniz???? Devamli Almanya`yi örnek veriyorum cünkü TÜV Alman firmasi. Arabasinin cürüyen sol ön camurlugunu kendi imkanlari ile boyayip kullanmaya calisan adamin arabasina muayenede tornavidayi saplayip "burasi cürük git yaptir " deniyor. Nerde yasiyoruz?? Almanya`dami Türkiye`demi. Konu bizim offroad araclarimiz degil, biz sonucta bu hobbye gönül verdiysek sökeriz plakalari, sileriz trafikten, geziden geziye romorkle götürürüz jeeplerimizi. Türkiyede ayda 1000 YTL kazanan bir kimseya araba hayal ,oysa Almanya`da en basit alim.
Bu kurallari uygulayan ülkede otoyolda seyahat ettiginiz zaman "Yolda hasar var" tabelasi gördügünüzde yüzlerce metre bekliyorsunuz yolda ne hasar var diye. 20 x 20 cm lik hafif bir yama ile karsilasiyorsunuz, üstünden gecerken hissetmiyorsunuz, bu kadar belirtilmese anlamassiniz bile. Veya bilmemne otoyolun bilmemne kilometresinde "Dikkat yol kenarinda bir köpek görüldü" uyarisini duyuyorsunuz otoyol radyonuzdan. Adamlar önce yolda tüm emniyet sartlarini cözmüsler sira araclara gelmis. Hatta artik abartmislar bile. Trafikte MTR lastiklerini yasakladilar Ocak 1 itibari ile. Sebebmi? Yolda ses yapip ses kirliligi yapiyormus. Almanya`da "burasi nasilsa bos arazi" diye istedigin yere dalamadigin icin ve sadece Offroad alanlari oldugu icin (hepsi parali özel mekanlardir) zaten offroad araclari cok azdir. Bir adamin evinin önünden herhalde senede 2 tane MTR lastikli arac gecer, bunun cikardigi lastik sesindenmi rahatsiz oluruz sizce. Adamin ülkesinde bir korna calsan aninda dönüp bakmayan kalmiyor"neoldu? ne tehlike var?" diye.
Bizde zevk icin kornayla müzik yap aldiran yok. Türkiye bu ise tamamen yanlis yönden girdi. Önce alt yapi sonra insaat. Oralarda adam hafif bir kasiste aracinin amortisörü hasar görürse dünyanin tazminatini alir, bizim ülkemizde adam cukura ucup ölüyor hesap ödeyen yok. Bu sistem sadece ve sadece kisa vadede Trafik polislerine yarar (bilmem anlatabildimmi.....) Adamin ülkesinde TÜV `ün altindan kalkamayan adam aracini >lütfen parcalayip hurdaya cikartsin <diye en az 250 Euro ödüyor hurdaciya, sirf trafikten sildirebilsin diye. Bizim ülkemizde senelerce bos arsalarda icinde tavuklar dolasiyor... O kadar carpik ve birbirinden habersiz kanunlar varki, düsünün bir kere lastikciler boy boy ilan asiyor dükkanlarinin önüne "Cikma lastik var" diye. Sizce önce bu gibi seylerin yasaklanmasi gerekmezmi??? Ne oldu emniyet kemeri takma zorunluluguna???? Hangi trafik memuru artik buna bakiyor???? ama gülünc bir sekilde muayenede emniyet kemerini test ediyorlar. Bunun gibi yüzlerce örnek sayabilirim...!!! Vay be amma doluymusum... ;D
fosilbulent' Alıntı:ben hocam ne yalan söyliyeyim size katılamayacağım muayeneden geçemeyen araçta trafige çıkmasın, 4 teker bir motor sonuçta araç mı araç kanun böyle der insanlarında telafuzdan dile getirmekten korktuğu bu, koz vercek bişey değil sucunu eksiğini biliyorsun gidereceksin bir şey hakkında günahmı diye düşünüyorsan o şey günahtır net olacaksın günah hayır günah değil arası yok. demekki 16000 zj alınmaz sonuç bu alınınca 4500 de harcamsı cıkıyor geliyor 20000 ayağını yorganına göre uzat diye bir laf var tam burada söylenir.
Zaten ayni dilden konusuyoruz. Ama yinede olaya sadece bu acidan bakmamak lazim. Sonucta TÜV standartlari Avrupa ülkeleri sartlarinda yürüyen bir mekanizma. Zar zor üc kurusu bir araya getirip araba alabilen vatandasa böylece tüm kapilar kapanacaktir. 10.000 YTL ye arac alinamayacaktir, cünkü sonrasinda aracin TÜV masrafi üstüne binildiginde vatandas bunun altindan kalkamaz. Oysa Almanya`da insanlarin eski araba kullanmasi icin bir sebeb yok zaten... en az kazanan 600-700 Euro, Galeriye gittigi zaman 0 km bir araci sembolik bir pesinle ayda 60 Euro taksitle alabiliyor. Ülkemizde hangi o km arabayi ayda 120 YTL taksitle alabilirsiniz???? Devamli Almanya`yi örnek veriyorum cünkü TÜV Alman firmasi. Arabasinin cürüyen sol ön camurlugunu kendi imkanlari ile boyayip kullanmaya calisan adamin arabasina muayenede tornavidayi saplayip "burasi cürük git yaptir " deniyor. Nerde yasiyoruz?? Almanya`dami Türkiye`demi. Konu bizim offroad araclarimiz degil, biz sonucta bu hobbye gönül verdiysek sökeriz plakalari, sileriz trafikten, geziden geziye romorkle götürürüz jeeplerimizi. Türkiyede ayda 1000 YTL kazanan bir kimseya araba hayal ,oysa Almanya`da en basit alim.
Bu kurallari uygulayan ülkede otoyolda seyahat ettiginiz zaman "Yolda hasar var" tabelasi gördügünüzde yüzlerce metre bekliyorsunuz yolda ne hasar var diye. 20 x 20 cm lik hafif bir yama ile karsilasiyorsunuz, üstünden gecerken hissetmiyorsunuz, bu kadar belirtilmese anlamassiniz bile. Veya bilmemne otoyolun bilmemne kilometresinde "Dikkat yol kenarinda bir köpek görüldü" uyarisini duyuyorsunuz otoyol radyonuzdan. Adamlar önce yolda tüm emniyet sartlarini cözmüsler sira araclara gelmis. Hatta artik abartmislar bile. Trafikte MTR lastiklerini yasakladilar Ocak 1 itibari ile. Sebebmi? Yolda ses yapip ses kirliligi yapiyormus. Almanya`da "burasi nasilsa bos arazi" diye istedigin yere dalamadigin icin ve sadece Offroad alanlari oldugu icin (hepsi parali özel mekanlardir) zaten offroad araclari cok azdir. Bir adamin evinin önünden herhalde senede 2 tane MTR lastikli arac gecer, bunun cikardigi lastik sesindenmi rahatsiz oluruz sizce. Adamin ülkesinde bir korna calsan aninda dönüp bakmayan kalmiyor"neoldu? ne tehlike var?" diye.
Bizde zevk icin kornayla müzik yap aldiran yok. Türkiye bu ise tamamen yanlis yönden girdi. Önce alt yapi sonra insaat. Oralarda adam hafif bir kasiste aracinin amortisörü hasar görürse dünyanin tazminatini alir, bizim ülkemizde adam cukura ucup ölüyor hesap ödeyen yok. Bu sistem sadece ve sadece kisa vadede Trafik polislerine yarar (bilmem anlatabildimmi.....) Adamin ülkesinde TÜV `ün altindan kalkamayan adam aracini >lütfen parcalayip hurdaya cikartsin <diye en az 250 Euro ödüyor hurdaciya, sirf trafikten sildirebilsin diye. Bizim ülkemizde senelerce bos arsalarda icinde tavuklar dolasiyor... O kadar carpik ve birbirinden habersiz kanunlar varki, düsünün bir kere lastikciler boy boy ilan asiyor dükkanlarinin önüne "Cikma lastik var" diye. Sizce önce bu gibi seylerin yasaklanmasi gerekmezmi??? Ne oldu emniyet kemeri takma zorunluluguna???? Hangi trafik memuru artik buna bakiyor???? ama gülünc bir sekilde muayenede emniyet kemerini test ediyorlar. Bunun gibi yüzlerce örnek sayabilirim...!!! Vay be amma doluymusum... ;D