Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan VitaEsMorte Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 73
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,980
Ynt: Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

schweps' Alıntı:
Yukardaki mesajımı yazdığım tarihlerde aldığım bu şarj cihazından ben de pek memnun kalmadım.
Şarj esnasında çok ısınmasından mıdır bilemiyorum, 2 hafta önce ekranı gitti. Bazı pilleri beğenmeyip şarj etmemek gibi bir rahatsızlığı da olduğu için şimdilerde güvenip pil bağlayamıyorum. Çünkü şarj edip etmediği anlaşılmıyor.
Şenol arkadaşıma katılıyorum.Özellikle bende araçımda(12V) pil şarj aleti bulunduruyorum..Pilleri eve getir götür istemiyorum.Muadillerinin daha üstünde bir fiyat ödeyerek satın aldığım Alman malı ürününde bir farkı yok.Pil seçiyor ve beni deli ediyor :( ... (GP 2700 A vs.vs.hepside sağlam)
 

Etiketler
Ynt: Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

Şarj cihazı seçerken pilleri çok kısa sürede şarj ettiğini iddia eden markalardan kesinlikle UZAK durmanızı tavsiye ederim.Yapısı gereği bir pil ne kadar düşük akımda ve uzun sürede şarj olursa ömrüde o kadar uzun olur,ısınmaz,ihtiva ettiği sıvı buharlaşmaz,ve içindeki (+) ve (-) kutup plakalarıda yüksek akım sebebiyle delinme ve birbirine yapışıp kısa devre yapma riski yaratmaz.

Eski nesil şarj cihazlarında aşırı şarjı (overcharge) engellemek ve pilimizin kullanım ömrünü kısaltmamak için şarj edeceğimiz pilin mAh değerini cihazın verdiği mAh değerine bölüp pili kaç saat şarjda tutarsak tam dolu hale getireceğimizi ve tam kapasiteye ulaşabileceğimizi öğrenmiş oluruz.

örneğin 2500 mAh lik bir pili sabit 250 mAh çıkış veren bir şarj cihazında 2500/250 =10 saat te tam doldurmuş oluruz.10 saatten fazlası pilinizin ömrünü kısaltır(overcharge),azı ise pilinizi tam kapasite kullanmanızı engeller.Cihazınızın çıkış değerleri genellikle arkasındaki etikette yazar.Eğer cihazınız aşağıda bahsetmiş olduğum akıllı tip (Delta V sensörlü) cihazlardan değilse çıkış gücünün 500 mAh civarında veya daha az olmasında fayda var. Bu değerden daha yüksek çıkışı olan cihazlar bazı pillere fazla gelebilir.Zira eski tip cihazlarda ne kadar yavaş ve düşük akımla şarj işlemi gerçekleştirilirse pilinizin ömrü o kadar uzun olur.Tabi cihazınızın şarj etmek istediğiniz pilinizin türünü destekliyor olmasıda çok önemli. (Ni-cd ve Ni-mh)

Birde bizi tüm bu hesapları yapmaktan,akım değerini kontrol etmekten ve pilim doldumu diye saat tutmaktan kurtaran "akıllı" diye tabir edilen Delta V sensörlü yeni kuşak elekrtonik kontrollü şarj cihazları var.Eğer bu tip bir şarj cihazınız varsa sizin düşünüp dikkat etmeniz gereken her şeyi cihaz kendisi yapıyor.Siz cihazı fişe takıp pillerinizi içine yerleştirdikten sonra cihaz pilinizin tipini yani (ni-cd) mi yoksa (ni-mh) mi olduğunu,kapasitesini,hızlı şarja uygun olup olmadığını belirleyip,pilinize en uygun akım değerini ayarlayıp vererek şarj işlemini başlatır.Pilleriniz dolduğunda ise şarj akımını keser,siz onları cihazdan çıkarana kadar cok düşük amperde (10 - 15 mAh civarı) akım vererek kendi kendilerine boşalmalarını engeller.Bu sayede hem pillerin aşırı şarj olmalarını hemde cihazın içinde her an %100 dolulukta ve kullanıma hazır halde beklemelerini sağlar. Bu tip cihazları diğerlerinden kutusunda ve cihazın uzerinde bulunan "delta" sembolünden ayırdedebilirsiniz (bu sembolu klavyede olmadığından veremiyorum ama küçük bir üçgene benzer) Bu cihazlara benim gördüğüm kadarıyla piyasadaki en güzel ve en hesaplı örnekler ise atabanın 908 ve 998 modelleri.Her ikisindede deşarj özelliği var ve araçtada kullanılabiliyorlar.998 in 908 den farkı ekranlı oluşu ve pilleri tek tekte şarj etmeye olanak sağlamasıdır.fiyatı 908 in iki katına yakın.908 de ekran yok ve pilleri 2 veya 4 adet olarak çift çift şarj edebiliyorsunuz ama 998 de olmayan "refresh" özelliği ile eski ve randıman vermemeye başlamış pillerinizi ilk günki performanslarına yaklaştırıyor ki bu benim için bu cihazı seçmemdeki sebepti.Ayrıca fiyatıda 998 in yarısı kadar.(18 ytl civarı)

Pillere gelince,markası ne olursa olsun yeni aldığınız pillerin şarj cihazınızın deşarj özelliği varsa bu özelliği kullanarak,yoksa bir el fenerine takarak tamamen boşalmalarını sağlayın ve ondan sonra şarj etmeye başlayın.Bu işlemi her defasında tekrarlayın.Fotoğraf makinelerimiz pillerin tam olarak boşalmalarını sağlamaz,pildeki enerji belli bir seviyenin altına düştüğünde makine kendini kapatır fakat o anda aslında piller tamamen boş değildir,çıkartıp bir fenere takarsanız lambanın yandığını görürsünüz. Kısaca amaç pilleri tamamen boşaltmadan şarj etmemek olmalıdır.(li-ion) piller hariç.

Delta V sensörlü (akıllı) bir şarj cihazı kullanıyorsanız pillerinizi şarj etmek için cihaza taktığınızda her defasında "deşarj" butonuna basarak şarj işlemine başlayın ki cihaz sizin yerinize pilleri önce tamamen boşaltsın sonra otomatik olarak şarj etmeye başlasın.İyi bir şarj cihazı ve uyduğunuz bir kaç basit kural ile pillerinizi yıllarca sorunsuz kullanabilirsiniz.
 

Ynt: Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

100_5702.jpg
 

Ynt: Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

Arkadaşlar deşarj işlemi ne kadar olamalı açıklarsanız sevinirim.
 




Ynt: Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

Evet,Sedat beyin dediği gibi deşarj işlemi pil tamamen boşalana kadar devam ediyor ve ardından otomatik olarak şarj işlemi başlıyor.
 

Ynt: Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

Arkadaşlar cevaplar için teşekkürler.Bendeki cihazın otomatik şarja geçip geçmiyeceğinide bu şekilde deneme fırsatım olacak.
 

Ynt: Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

Eren bey,
AT-308 nasıl?
908 ile benzer özelliklerde mi?
 

Ynt: Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

Şenol bey at-308 eski teknoloji bir cihaz,908 ile hiç bir benzer özelliği yok.Şarj zamanını kendiniz hesaplamalı ve fişten çekmelisiniz.Akımı kendisi kesmiyor veya ayarlamıyor. 1.2 voltluk piller için sabit 150 mA verir.Fakat cihazın avantajı tek bir pili şarj edebilmesi ve 9 voltluk piller için ekstra 2 adet şarj yuvası olması.Üzerinde 3 kademeli bir ayar mandalı var sırasıyla dıscharge - charge - test seçenekleri mevcut.Discharge seçeneği hiç bir işe yaramaz onun yerine boşaltmak istediğiniz pili yuvaya takıp mandalı test kademesine getirip yanan ufak lamba marifetiyle pilinizi boşaltıp sonra tekrar mandalı charge kademesine çekerek şarj işlemini başlatmalısınız.Fiyatı 7.5 ytl idi bir kaç ay önce,tek pil şarjına imkan tanıdığı için at-908 in yanına birtane alınır.
 




Ynt: Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

8 adet AA şarj edeni ben görmedim. Fenada olmazdı hani. Ama 12v aparatı ile 4 adeti araçta şarj edeni gördüm ve aldım. İlgilenenlere duyrulur. Eve getir götürden kurtarıyor.
 

Ynt: Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

Selam,
bir yerde gozume carpti 8 pil sarj eden.. ama maalesef acelem var idi ve nerde gordugumu unuttum ;-( malum, yeni niMh piller hemen desarj olup insani sinir ettigi icin bir set olsun hazir tutmak isterdim.. selamlar, reha
 

Ynt: Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

AT-908'in A4 sayfasındaki Türkçe manuelinde refresh ile ilgili şöyle yazıyor.

6.Eğer pillerinizi refresh yapmak istiyorsanız sarı düğmeyi "refresh" pozisyonuna getirin. Fig 3 deki refresh LED'i sarı olarak yanacaktır. İşlem bitince sarı işık otomatik olarak sönecektir.

Bahsedilen sarı düğme, ikili veya dörtlü şarjı seçtiğimiz düğme sanırım. Ancak hangi yöne alınacağı açık değil.
Her iki yön için de deneme yapmama rağmen sarı bir LED yanmadı. Ayrıca bahsi geçen Fig 3 te manuel içinde yok.

Nasıl refresh yapacağım?
 

Ynt: Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

schweps' Alıntı:
AT-908'in A4 sayfasındaki Türkçe manuelinde refresh ile ilgili şöyle yazıyor.

6.Eğer pillerinizi refresh yapmak istiyorsanız sarı düğmeyi "refresh" pozisyonuna getirin. Fig 3 deki refresh LED'i sarı olarak yanacaktır. İşlem bitince sarı işık otomatik olarak sönecektir.

Bahsedilen sarı düğme, ikili veya dörtlü şarjı seçtiğimiz düğme sanırım. Ancak hangi yöne alınacağı açık değil.
Her iki yön için de deneme yapmama rağmen sarı bir LED yanmadı. Ayrıca bahsi geçen Fig 3 te manuel içinde yok.

Nasıl refresh yapacağım?

bahsedilen düğme 2 ile 4 ün arasındada duruyor.Yani 2 ile 4 ün arasında bir kademe daha var. yavaşca 2 den 4 e çekerseniz aradaki kademeyi hissedersiniz o refresh kademesi.
 

Ynt: Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

erenatac' Alıntı:
bahsedilen düğme 2 ile 4 ün arasındada duruyor.Yani 2 ile 4 ün arasında bir kademe daha var. yavaşca 2 den 4 e çekerseniz aradaki kademeyi hissedersiniz o refresh kademesi.

Merhaba Eren hocam,
Cihaza karşıdan baktığımızda sol tarafta "refresh" ledi, sağ tarafta ise charge/discharge ledi var.
refresh ledi hep kırmızı yanmakta, diğeri ise charge esnasında kırmızı, discharge'da sarı ve charge tamamlandığında ise yeşil yanmakta.
2 ile 4 arasında bir kademe hissedemedim ancak öyle bir boşluk var ki, 4 pil takılı iken 2 ve 4 arasında düğmeyi kaydırırken bu boşlukta sağ taraftaki charge/discharge ledi sönüyor ancak bu durumda refresh ledi kırmızı olarak yanmaya devam ediyor.Yani açıklamadaki gibi "sarıya" dönmüyor.
 



Ynt: Şarjlı Piller ve Şarj Cihazları

refresh ledi hep kırmızı yanmakta

merhaba şenol bey
Normal şartlarda refresh ledi her zaman yanmamalı ve 2 ile 4 arasında belirgin bir kademe hissetmelisiniz,hatta bu aradaki kademenin üstünde refresh yazıyor.yani düğme kesinlikle 3 kademeli ama size kusurlu bir cihaz denk geldiyse orta kademe çok belirgin olmayabilir.Yoksa mandalı 2 den 4 e çekerken aradaki boşlukta charge/discharge ledinin sönmesi cihazın şarj modundan çıkıp refresh moduna geçtiğini gösteriyor.
Ama refresh ledi sadece mandal 2 ile 4 ün arasındayken yanmalı aksi durum bir arıza işareti bence. konunun ikinci sayfasına bendeki cihazın bir resmini koymuştum isterseniz bir bakıp karşılaştırın aynısımı.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,441
Kayıtlı Üye Sayımız
166,583
Kaydolan Son Üyemiz
onurcagritosun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst