Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AKMühendis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 210
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 131,610
Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

aynen bende; ilk karavanını alma aferesinde nerden alsam diye bakınırken bu başlık çok yerinde olmuş. merakla takip ediyorum. yeni karavan almak isteyen birçok kişiyi de görüyorum. aslında birleşip aynı anda toplu sipariş versek te hem fiyatta indirim hem de takip anlamında çok yarar sağlarız aslında :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Toplu sipariş çok mantıklı; bunun için belki de Derneğin organizasyon için yardımcı olması konusunda girişim yapılabilir mi?
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Bence karavan üreticileri/dernekleri; bankalarla kredi konusunda bir kampanya yoluna gitmeli malum çorabı bile 3 taksitle alan bir toplum olduk....

Üretimde bireysel isteklere bağlı Butik karavan üretimi yerine belirli planları sabit 3-4 model belirleyip seri üretim şekline girilebilinir... seri üretim ile fiyatlar daha makul seviyelere inecektir...

Arz-Talep meselesi konusunda Maalesef yollarımızda yeterince Çekme karavan görmüyoruz, Yollarda-çevremizde ki karavan sayısı artıkça ilgilenen insan sayısı da artacaktır diye düşünüyorum....
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Sayın frigo geri bildirim yapın eğer memnun kalırsanız aynısını yaptıracağım ;) Saygılarımla.
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Evet bende aynısını yaptırmayı düşünebilirim. Baskı yapalım toplu fiyat indirimi de isteyelim :smiley:
 



Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Değerli arkadaşlar;

ön yargılarımı yazdım, görünüşe göre çok güzel oldu.
Ama henüz karavanı teslim almadım, kullanmadım.
Kullanımda da sırası ile;
teslimat kontrolu sonuçlarını;
Adapazarı-İzmir kullanım sonucunu
ve ardından yapacağım 1-2 gezi kullanımı sonucunu paylaşacağım.
Hep beraber ona göre karar veririz.

Yalnız şu noktalarda güvenim var:
Firma, çekme karvan konusunda, yılların tecrübesine sahip.
Kurucusu Erdal Bey ustalıktan gelmiş işin her detayını bilen bir insan.
Yönetici olan kızı Müjgan Hanım, müşteri ilişkilerinde ve memnuniyetinde hassas.

Bu 3 faktör benim için önemli.
Memnun kalacağıma inanıyorum,
bakalım göreceğiz.
 


Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Kerem Bey aklımda bu konu da var.
Ek olarak yanımda ev baskülü götürüp,
boş halinde çeki kaplinine gelen yükü de göreceğim.. :smiley:
 


Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Mesut Bey merhaba.

Tedirginliklerinize saygı duyuyorum, ancak nerede yaşıyorsunuz ve konunun ne kadar
içindesiniz bilmiyorum.
Biraz esprili bir benzetme yapayım, futboldan:
"Nerede oynuyorsunuz?
Sağ açık mı? Sahadan açık mı?"

Bu ikisi çok farklı şeydir, birisi bilir ve yapar,
ikincisi yapılanlar üzerinde kısmi gözlemlere dayanan teorik konuşmalar yapar.
Biz eline kaynak makinası alan herkes,
keçi pisliği gibi kaynaklarla şasi yapsın demiyoruz.
Bu çok gereksiz bir heves olur, sonu da tehliklere gebedir.
Kaynak ciddi bir iştir.

Bir de zannederim Türkiyede yaşamıyorsunuz.
Almanların çok etkisinde ve beğenisinde olduğunuz görülüyor.

Daha evvelde bir topik de belirtmiştim,
ben de alman tekniğini ve işe bakışlarını çok severim.
Bir yerde, "Keşke ben de alman işçi çalıştırabilseydim, işverenine,
uydurmayı, çalmayı çırpmayı önermez,
tarif edileni en iyisi ile yapar" diye.

Almanlara saygı duyarım,ama yıllardır yurdumda ciddi olarak
yapılan şasileri kullanmaktan asla korkmam.
Bahsettim,
onbinlerce dorse , binlerce karavan yerli şasi ile on yıllardır çalışıyor.
Siz bunu nasıl görmezden gelebiliyorsunuz, biraz hayretle karşılıyorum.


Bir müsait zamanda, karavan şasisinden çok daha zor şartlarda çalışan
dorse şasisinin imalat evrelerinin fotoğraflarını siteye koyacağım.

Sağlık ve başarılar diliyorum ve
bir gün güzel yurdumda da alman ustalar kadar bilinçli ustalarla çalışmayı umuyorum :smiley:
 



Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Sn. @frigo, sanırım birkaç yönden yanlış anlaşılma var.

* Mustafa beyin Al-Ko firmasından ve benim de onu istinaden bu firmadan bahsetmemin tek nedeni herhangi bir milliyetle ilgili değil sadece güvenlik faktörü açısından idi.
* Yazdıklarım şasisini çekme karavanları için kendi yapanlar ve onların denetimi ile ilgiliydi.
Örneğin: http://www.eksankardesler.com.tr/AnaSayfa/ gibi firmalara söz söylemek, ne bilgim dahilinde ne de haddim ! Yanlış anlaşılabilecek bir formülasyon seçmiş isem, ancak o zaman tesbitiniz doğru olabilir.

Herşeyden önemlisi...
Konu nesnel mecrasında giderken şahsımı açıklamalarınıza karıştırmanız doğrusu şık olmamış. (Ad hominem !)
Sizden mesleğinize ilgili sadece birkaç maddelik bir açıklama beklerken bu şekilde bir cevaba muhatap olmak tuhaf ve alışılmadık bir tarz.

Sadece konunun özüne bağlı kaldığınız müddetçe karşılıklı yazışmak için ilgimin devam edeceğini bilmenizi isterim.

Anlayışla karşılayacağınız umuduyla.
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Mesut Bey ben gayet net ve nazikçe,
işin doğrularını yazdım.
Bu gerçeklerden kimin ne kadar alındığı da beni çok enterese etmiyor.

Gerçekler daima yerinde durur ve gerçeği severim.
Gerçekler böyle iken benim için de;
"bu şekilde bir cevaba muhatap olmak tuhaf ve alışılmadık bir tarz."

Bu konuda sizinle yazışmamayı doğrusu bende çok arzu ediyorum.

Yaşamınızda sağlık ve başarılar dilerim.
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Sevgili frigo, aslında ben şunları merak ediyorum:

1-Şasi yaparken kaynakların düzgün yapılması dışında geometri, simetri vs. Gibi önemli hususlar nelerdir?
2-Tek dingil ve çift dingil sistemlerde dingilin şasi boyuna göre konumlandırılması nasıl hesaplanmalı?

Biraz tüyo alabilirsek; bende daha çok proje var :smiley:
 


Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Şasi konusunu Almanya‘ da (internette) biraz araştırdım. Aşağıdaki firma şasinin yapılması hakkında bilgiler veriyor. Dikkatimi çeken nokta, kullanılacak parçaların büyük bir kısmının Eu normlarına uygun olması ve üzerlerinde kontrol işaretlerinin bulunması gerektiği. Parçaları alıp montajını yapabilirsin gibi bir durum oluyor. Hatta bu firmada parça alanlar için montaj yeride var.
http://www.kuhnert-anhaenger.de/eigenbau.html

Bu firmadan internet üzerinden römork parçalarını almak mümkün.
http://www.knott-anhaenger-shop.de/index.php/cPath/35/category/fahrgestelle.htm

Bu linkte de yine aynı firmanın römork parçaları var. Fiyatları da olduğu için bu linki de veriyorum.
http://goo.gl/qBj28t


Aşağıdaki linkte Al-ko firmasının şasi planları ve ölçülerini bulabiliriz. Bu linkte Al-ko firması şasileri ile ilgili çok detaylı bilgiler var. Burada da dikkatimi çeken nokta, hemen her parçanın, nekadar yük taşıyabilecek şasilerde kullanılacağı, bölümler halinde gösterilmiş olması. Sanıyorum bu önemli bir nokta. Çünkü şaside kullanılan parçaların bir yandan istenilen ağırlığı taşıyabilecek güçte olması lazım, ama aynı zamanda gereğinden fazla da ağır olmaması gerekir. Şasi gereğinden fazla ağır olursa, fazlalığı, taşınması gereken yükten düşmemiz gerekecek. Linkler de ayrıca güvence ve sürat konuları da dikkate alınıyor.

Almanca
http://www.al-ko.de/catalog/de-01-12/files/365.773-hauptkatalog-d-2013.pdf
Ingilizce
http://www.al-ko.de/PDF/fzt/Hauptkatalog_englisch..pdf
 



Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Hüseyin Bey merhaba.

Bilgilendirmeler için teşekkür ederim.
Keşke burada da hesaplı fiyatlara bu parçalar temin edilebilse ve gerek
üreticilerimiz, gerekse amatör karavan imal edenlerimiz bunları kullanabilse.
Bizde çoğu zaman sağlamlık korkusu ile gereğinden çok malzeme kullanılabiliyor.

Halbuki bu işte esas olan, yeteri kadar sağlam,hafif ve ulaşılabilir maliyetlerde imalatı yapmaktır.
Bu da hem mühendislik, hem de tecrübe gerektirir.

Ben mesela Knot veya Alko kadar hafif konstrüksüyon şasi yapmam, güvenemem.
Konstrüksüyonu bir bir kopyalasam, malzemenin aynı evsafta olduğuna güvenemem.
Bu 2 firmanın şasilerine bakıyorum, ilk intiba: Çöpten çelebi :smiley:
Ama adam hesap etmiş,arge yapmış, imal etmiş ve denemiş ve yüzbinlerce satmış.

Burada tecrübe ve ihtisaslaşmanın sonucunu görüyoruz,
bu nedenle hiçbir arkadaşıma bu dingil konstrüksüyonunu kopyalamayı önermem.

Almanın bilgi ve becerisine ve özellikle de işinine gösterdiği özene saygı duyarım.

Linkler de çok güzel, son uyarı da .
" Çünkü şaside kullanılan parçaların bir yandan istenilen ağırlığı taşıyabilecek güçte olması lazım, ama aynı zamanda gereğinden fazla da ağır olmaması gerekir. Şasi gereğinden fazla ağır olursa, fazlalığı, taşınması gereken yükten düşmemiz gerekecek. Linkler de ayrıca güvence ve sürat konuları da dikkate alınıyor. "

Sağlık ve mutluluk dileklerimle.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst