bartek' Alıntı:Eco konumu gibi 2 kademeli hız seçeneği yapmak daha kolay. Hız koluna on - off solenoid takılıyor. Off iken motor örneğin 2000 d.dak da dönüyor. On olunca 3000 d.dak ya çıkıyor.
Burada sıkıntı gerilimin düşük olması. 15V DC veya AC olduğu pek farketmiyor. 25A'i normalde 2.5mm2 kablo ile rahatça taşırız. Ancak sorun burada gerilimin düşük olması. Kablo gerilim düşümüne göre hesaplamamız gerek. Duruma göre 4mm2 veya 6mm2 gerekebilir. AC 3 faz olarak taşıdığımızda akımı 3 kabloya böleceğimizden her faz akımı dolayısıyla gerilim düşümleri de azalacaktır. 3 Faz üretiyor olmamızın avantajı burada. 3 Faz olarak karavana girdikten sonra 6 diyotla doğrultup aküyü besleyebiliriz. Diyotları jeneratöre koyup 3 fazdaki 3x2.5 kablo yerine DC için 2x4 kablo daha kötü ama 2x6 kablo kullanmak da daha iyi sonuç verecektir. Neyse gerilim düşümünü hesaplayıp bildiririm.Ferhat Hocam önce bir yapalım, sonra sesini de azaltırız
Ses kaynağına mesafemizi iki katına çıkardığımızda duyduğumuz gürültü yarısına düşüyor; dolayısıyla kaynağı uzaklaştırmak çok pratik bir çözüm ses açısından.
15V 25A alternatif akımda kabloyu optimum ne uzunlukta tutmalıyız sence?
Voltajı kolayca arttırabiliriz aslında; bobinleri kendimiz saracağız. Kaybı hesaplayıp gerilimi buna göre arttırsak mı?Burada sıkıntı gerilimin düşük olması. 15V DC veya AC olduğu pek farketmiyor. 25A'i normalde 2.5mm2 kablo ile rahatça taşırız. Ancak sorun burada gerilimin düşük olması. Kablo gerilim düşümüne göre hesaplamamız gerek. Duruma göre 4mm2 veya 6mm2 gerekebilir. AC 3 faz olarak taşıdığımızda akımı 3 kabloya böleceğimizden her faz akımı dolayısıyla gerilim düşümleri de azalacaktır. 3 Faz üretiyor olmamızın avantajı burada. 3 Faz olarak karavana girdikten sonra 6 diyotla doğrultup aküyü besleyebiliriz. Diyotları jeneratöre koyup 3 fazdaki 3x2.5 kablo yerine DC için 2x4 kablo daha kötü ama 2x6 kablo kullanmak da daha iyi sonuç verecektir. Neyse gerilim düşümünü hesaplayıp bildiririm.
Yine de gerilim kaybını mümkün olduğunca düşük tutmak iyi olur. Boşuna verim ve güç kaybı demek oluyor. Diyotlarda zaten yaklaşık 1V kaybedeğiz kabloda da 1V kaybetsek 2V gibi bir değer öngörsek yeterli olacak. Hadi yedekli olsun dersek 3V yaparız. Zaten motorumuzun devir sayısı sabit mıknatıslı sistemde gerilimi etkileyecektir. Diyotları Shottky seçersek gerilim düşümünü biraz azaltabiliriz.Voltajı kolayca arttırabiliriz aslında; bobinleri kendimiz saracağız. Kaybı hesaplayıp gerilimi buna göre arttırsak mı?