Sadece 3.8kg ağırlığında kendin yap jeneratör, tam karavancılara göre, 12V 20A

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan theta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,301
Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Honda GX25 motorun güç eğrisine bakarsak, en yüksek gücü 7000d/dk da veriyor.
O zaman 18V çıkış alacağımızı varsayarsak, 7000/18=388Kv luk bir motor daha iyi olur sanırım.
 

Ekli dosyalar

  • GX25.gif
    GX25.gif
    20.7 KB · Görüntüleme: 883

Etiketler
Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Önemli bir bilgi daha bulduk :smiley:
Aşağıdaki sitede kullanılan motorun özellikleri verilmiş.
Bir önceki mesajdaki düşünceleri doğruluyor.
http://voip.open-resource.org/mission:tech:aquarius:apu#torcman-tm430-30

Kullanılan Torcman TM430-30 motorun özellikleri şöyleymiş:

Attribute Value
Type Brushless outrunner
KV 166 RPM/V
Coils 12
Windings 32 per coil
Copper 0.8mm
Magnets 14
Dimensions 63.5×52 mm (LxD)
Shaft 6mm
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Aracta motordan bagimsiz ikincil bir 12V alternator herzaman ilgimi cekmistir.
Alternatoru cevirecek enerji kaynaginin sessiz bir motor olmasi onemli..
Acaba hondanin 4 zamanli motorunda LPG donusumu yapilabilir mi?
LPG yakit maliyetini de dusurecektir..
Dometic in su http://www.dometic.com/enie/International/Site/Caravan/Generators/Products/?productdataid=88965 modelinde de honda motor kullanilmis..
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Bence de araçta bir yedek enerji kaynağı mutlaka bulunmalı. Jeneratör taşıyorum ben bu amaçla; ama bu aletin en büyük avantajı 4kg ın altında küçücük bir paketle 20A+ (300W gibi) güç üretebilmek :smiley:

LPG ile çalışır tabii ki, ama o kadar az benzin harcar ki bu motorlar, değmez...
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

konuyu umarim dagitmiyorumdur Serdar hocam..Bende sizin gibi aracta yedek enerji kaynagi bulunduranlardanim.
Birakin jeneratoru olmadik bir yerde akulerim biter diye 72A aku bile tasiyorum.
Ama benim derdim aslinda 4 zamanli ikincil bir sessiz motor ile 100A-120A arasinda bir alternator cevirebilmek.
 



Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Mustafa Bey,
bu tabii ki mümkün, istediğiniz 1300-1500W güç, 2HP gibi. Kayıplarla 3HP motor gerekir diye kabul edersek Honda Gx serisinden daha güçlü bir motorun karşısına bir araç alternatörü bağlarsınız, olur biter, ancak ortaya çıkan alet, örneğin bir Honda EU10i jeneratörden daha iri ve gürültülü olacaktır.
Ayrıca böyle bir düzeneği (bu topiğin konusu olan alet de dahil) doğrudan cihazlara bağlayamazsınız; fazla voltajdan zarar görme ihtimali büyük. Arada mutlaka bir akü olmalı...
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

theta' Alıntı:
... ama bu aletin en büyük avantajı 4kg ın altında küçücük bir paketle 20A+ (300W gibi) güç üretebilmek :smiley:
Bu küçük motorlar harika şeyler küçücük boyutlarına bakmadan büyük güçler sergiliyor. 90A ve 60A zaten çok büyük değerler.

Bence de 20A gibi bir değer üretebilmesi yeterli olacaktır. :smiley:
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Ferhat Bey bunu bilmiyordum.
Yıldız bağlantıda gerilim üçgene göre 1.732 kat daha fazladır.
Üçgen bağlantıda da akım yıldıza göre 1.732 kat daha fazladır

Gerçi 380 Volt AV trifaze alternatörler yıldız bağlıdır. Uçlarını üçgen yapıp 220 V AC elde ederiz . Verim % 90 lardan % 70 lere düşer. Ezbere yapıyormuşuz. 380/220 = 1.73 :smiley:

Motorlarda genelde jeneratör uygulaması için farklı regülatör kullanılır. Yoksa güç değişimlerinde hız çok oynar, hızın sabitlenmesi uzun sürer. Bir de Türkiye'den Honda alacaksanız jeneratör motoru 3000 d.dak'ya set edilmiştir. Regülatörünü değiştirmeden daha yüksek hızlara çıkamazsınız.

Dometik ne yapıyor onu anlatıyım. Benzinli veya dizel motora permanent magnet alternatör koyuyor. Bir yerede sabit çalışan invertör koyuyor. Amacı boyutu küçültmek çünkü permanent magnet alternatörün rotoru , motorun volantı oluyor. Bir nevi özel volant kullanıyor.Ama invertör hala pahalı. O nedenle fiyat ta yüksek.

Serdar Bey'in çalışmasını fabrikalarda yapıyor. Belki Serdar Bey değişik bir çözüm bulur . Amaç elektrikli araçlar için uygun, küçük, sessiz , aküler yetersiz kaldığında yardımcı olacak jeneratör yapabilmek.
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

bartek' Alıntı:
Gerçi 380 Volt AV trifaze alternatörler yıldız bağlıdır. Uçlarını üçgen yapıp 220 V AC elde ederiz . Verim % 90 lardan % 70 lere düşer. Ezbere yapıyormuşuz. 380/220 = 1.73 :smiley:
:smiley: Yararlı olduğuna sevindim.
Buradaki 1.73'ü veren değer aslında √3 değeridir. 380V dan üçgen bağlayıp 220V elde edince aslında verimin düşmemesi lazım. Gerilim √3 kadar düşerken akım da aynı şekilde √3 kadar yükselir. Üçgen bağlantıda her bir faz çıkışı iki koldan beslenir. Bu değerler elektrik kısmı için geçerlidir.

bartek' Alıntı:
... jeneratör motoru 3000 d.dak'ya set edilmiştir. Regülatörünü değiştirmeden daha yüksek hızlara çıkamazsınız.
Jeneratörlerde 3000 devir olayı doğrudan 50Hz ihtiyacı için gerekli ve zorunlu. Devir oynarsa frekans da değişiyor. 60Hz için 3600 devir gerekir. :smiley:

bartek' Alıntı:
Dometik ne yapıyor onu anlatıyım. Benzinli veya dizel motora permanent magnet alternatör koyuyor. Bir yerede sabit çalışan invertör koyuyor. Amacı boyutu küçültmek çünkü permanent magnet alternatörün rotoru , motorun volantı oluyor. Bir nevi özel volant kullanıyor.Ama invertör hala pahalı. O nedenle fiyat ta yüksek.

Serdar Bey'in çalışmasını fabrikalarda yapıyor. Belki Serdar Bey değişik bir çözüm bulur . Amaç elektrikli araçlar için uygun, küçük, sessiz , aküler yetersiz kaldığında yardımcı olacak jeneratör yapabilmek.

Bakalım, güzel bir proje daha doğuyor. :smiley:
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Verim kaybı yıldız bağlantı için tasarlanmış alternatörü üçgen bağlayınca daha çok oluyor. Nedenini de şimdi daha iyi anladım. Amper 1.73 kat arttığı için ısı kaybı da artıyor. Su soğutmalı alternatörlerin verimi daha yüksek.

Yazdığınız gibi 50 Hz için 1500 veya 3000, 60 Hz için 1800 veya 3600 d.dak gerekiyor. Ama invertörünüzü değişken hızlarda sabit voltaj için seçerseniz, bir de motora elektronik regülatör takarsanız tadından yenmez jeneratör ortaya çıkıyor. Bu tiplerin değeri şu anda 3-4 kW için 7-8 bin Euro civarında.Yük az iken motor 1500 d.dak, yük arttıkça 3000 d.dak.ya kadar çıkıyor.
 



Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Böyle küçük bir jeneratör uygulamasında belki motoru mümkün olduğunca düşük devirde çalıştırmak, güç ihtiyacı oldukça devri yükseltmek iyi olabilir. Bunun için Bartek'in de bahsettiği kontrol sistemine yaklaşmak gerekiyor. Hız kontrolünü elektronik olarak yapmak için oransal vana gerekiyor bu pahalı bir çözüm. :-\ Yaklaşmak derken hızın yani gücün kontrolünü biz ele alalım. Küçük motorumuz generatör olarak çalışacak ama elde edilen gerilimi bir DC/DC konvertör ayarlayacak. Yani motorumuz ne üretirse üretsin, çıkıştan akümüze yetecek gerilimi üretelim. :smiley: Güç ihtiyacı oldukça devri yükseltmek gerekir. Bunun için bir konvertör bulmak veya yapmak lazım. :smiley:
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

fsirin' Alıntı:
Böyle küçük bir jeneratör uygulamasında belki motoru mümkün olduğunca düşük devirde çalıştırmak, güç ihtiyacı oldukça devri yükseltmek iyi olabilir.
Demekki neymiş, daha küçük Kv değerine sahip fırçasız motor tercih etmemiz gerek.
Bunun önemli bir avantajı da devri çok arttıracak kadar akım gerekmiyorsa bu küçük honda motorlar dikiş makinesi sesine benzer düşük bir ses seviyesinde çalışıyorlar...
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Arkadaşlar,
12V, 20-30A DC DC konvertör bulunabilen bir şey mi hazır olarak?
Voltajı sabitleyecek konvertörle bu aleti arada akü olmadan 12V ekipmanları çalıştırmak için de kullanabilir miyiz peki?
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

theta' Alıntı:
Arkadaşlar,
12V, 20-30A DC DC konvertör bulunabilen bir şey mi hazır olarak?
Voltajı sabitleyecek konvertörle bu aleti arada akü olmadan 12V ekipmanları çalıştırmak için de kullanabilir miyiz peki?

Serdar DC DC conerterlar var, yanlız kaç volt dan kaç vol ta yazmamışsın, 24v-12v mu kastediyorsun...İki çeşit converter var biri standart tırlarda kullanılan 24v-12v DC-DC converter diğeri cep telefonu gibi 4'er pin bacaklı pano tipi converter, fakat 10 amp'den büyüğü yok sanırım...Arşivimden fotosunu bulup ekleyemedim...
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Muhtemelen bu proje için gereken 12-30V aralığında, toplam 300W a kadar çalışabilen bir konvertör olmalı.
TIR konvertörlerinin giriş voltaj toleransı ne kadardır acaba :-\
 



Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Benim muhatap olduğum bütün converterlarda giriş voltajı töleranslı ama çıkış için tek bir volt seçmek gerekiyor...Ben 24V-36V giriş 12V çıkış arıyordum, bulduğum en yüksek 10amp idi...Konuyu dağıtmadan araştırma sırasında, 12v dan 24v'a bir DC-DC inverter converter bulmuştum, bunu 12v sistemde 24v vebasto çalıştırmak için bulmuştum, malum 24v vebastolar ikinci elde oldukca değer kaybediyor...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,788
Mesajlar
1,523,791
Kayıtlı Üye Sayımız
166,604
Kaydolan Son Üyemiz
pino4.50

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst