Rodajın İncelikleri...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Efendy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,732

Efendy

Yeni Üye
Mesajlar
6
Tepkime Puanı
1
Yer
Konya
ilk 500 km de vites atma devrin 5000rpm'i geçmesin

500-1000 km arası 7000rpm'i geçme

1000-1500 km arası 9000rpm'i geçme

ilk yağını 250 km den sonra yağını / yağ filtreni değiştir. Yağ filtrende metal parça varmı diye kontrol et. Kalın parçalar genelde şanzıman bölgesinden gelir. varsa şüphe duy , kitapçığında yazan tavsiye edilen yağını koy yeni yağ filtresi koy yoluna devam et.
2. yağ değişimi 1000 km yap yağ filtresini her yağlamada değiş
bundan sonra yağlamayı kitapçığındaki talimatlara uy

Rodajı yaparken motora iyi davran, şehir içinde ve uzun yolda rodaj yap. Yukardaki devir bantlarına çabuk getirip vites at. Yani mesela 3. viteste 5000rpm gitmemeye çalış. 200 kmde bir seri bir şekilde vitesleri değiştirip son vitese gelince gazı kapat, devir 1000-2000rpm gibi olunca vites küçültüp motoru kompresore bırak, bir iki kez tekrarla sonra gene normal kullanımına devam et. Bu segmanların yerine oturmasına yardımcı olur. Tabi bunun için trafiğin yoğun olmadığı bi yol bul. Mümkün olduğu kadar motorunu yormadan en güzeli tek seferde rodajı bitir.

mutlaka kullanım kitabındaki rodaj tavsiyesini de oku. (varsa tabii)


Herkese Kazasız Belasız Yolculuklar Dilerim...

Efendy Honda VFR 800!
 

Etiketler
Ynt: Rodajın İncelikleri...

en güzeli tek seferde rodajı bitir kısmını anlamadım ben.. bu rodaj dediğimiz 1500-2000 km gibi birşey değil mi? nasıl olacak???
 


Ynt: Rodajın İncelikleri...

enfes bir fikir ama rodajda makinayla uzun yola çıkılır mı be yaa.. bitsin rodaj gideriz, hem motoru sıkıştırmamış oluruz, hem rodaj bakımlarını bildik serviste yaptırırız icabında?
 




Ynt: Rodajın İncelikleri...

Hah işte düşün arabada bile problem oluyorsa, motorda kimbilir ne sıkıntı çekilir servis bulmak için, servisi bulsan parça bulmak için... Rodaj yağını değiştirtene kadar rodaj yağıyla bi 1000 km daha dolaşınca ne anladım ben o işten di mi??

Rodaj yağı ince mi olur? Öyle kalmış aklımda?
 

Ynt: Rodajın İncelikleri...

2 çeşit rodaj vardır, daha doğrusu bir ikincisi de varmış
ilki aslında benim hep bildiğim araçların el kitabında da yazan rodaj, belli devirleri aşma süratlari aşma sonra yavaş yavaş maksimum devre kadar çık, bende hep böyle yaptım zaten

ancak hiçbir yerde tavsiye edilmesede ve yazmasada şöyle bir rodaj daha varmış bilmem siz ne kadar katılırsınız ama

Şimdi motoru mümkün olduğu kadar çok farklı devirlerde ve ara ara da yüksek devirlerde kullanıyosun böylelikle motordaki tüm parçalar çok sonradan oluşturcakları aşınmaları daha baştan oluşturuyor böylece motorunuzun sağır kalma riski de olmuyor,tabi tümden parçalanıp yanmazsa ;D

ancak bu ikinci yöntemde sağır kalmasın derken motorun hepten işide bitebilir gibi geliyor şahsen ben bu ikinci sert rodajı hiç yapmam ama yapanlar varmış
 

Ynt: Rodajın İncelikleri...

modemiles

genelde cross için hazırladığımız makinalarda bu 2. tür rodaj sistemini uygularız.

40 dk. kadar düşük
yine aynı süre kadar orta ve
aynı süre yüksek devirde motorun rodajı tamamlanır.

fakat bu sadece kompresör sistemi için geçerlidir

yani;
piston, gömlek, segman, sibop, piyano mili, sibop iteceği.

bu farklı devirlerde kullanım rodajı bu parçalarda oldukça işe yarar.

ancak ilk çalıştırmada; şanzıman, şaftlı motorlarda ayna, mahruti ve bunun gibi bir kaç parçanın daha alışması için düşük devirlerde, uzun süre aynı gazı vermeden, 2 kişi binmeden rodaj yapılması tavsiye edilir.


artık son satır: (dip not yani)

ikinci tip rodajı genelde tırmanmadan dönmüş, motoru bitmiş makinaların rektefiye işleminden sonra uygularız. diğer parçalar zaten kullanıldığı ve birbirine alışmış olduğu için sadece kompresör sistemi için az, orta ve yüksek devir rodajı yeterli ve motorun sağırlaşmaması için uygun olanıdır.
 

Ynt: Rodajın İncelikleri...

Selamlar saygılar...
Hem gezenbilir'e hemde motosiklet dünyasına yeni girmiş biri olarak acemice bir sorum olacak ama... 250cc'lik bir maxi scooter la başladım motor olayına ve cok fazlada teknik bilgim yok acaba otomatik vitesli motorlarda da rodaj yukarıda bahsedilenlere benzer midir? sonuçta motor devrini bizim ayarlamamız mümkün olmadıgına göre farklı bir tekniği mi var acaba?
 

Ynt: Rodajın İncelikleri...

otomatik şanzımanlı motorlarda rodaj süreci kitapçıkta 1000 km olarak belirtilir. fakat motordaki vibrasyon kesilene kadar rodaj formatında sürmek gerekir.

ilk 1000 km ;
2 kişi binmeden
sürekli yarım gaz yada tam gazda gitmeden
farklı gaz aralıklarıyla giderek maximum 3 çeyrek gaza kadar çıkmak uygun olacaktır

300 km ve 1000 km de motor yağını değiştirmeyi de unutma
 




Ynt: Rodajın İncelikleri...

moremiles' Alıntı:
2 çeşit rodaj vardır, daha doğrusu bir ikincisi de varmış
ilki aslında benim hep bildiğim araçların el kitabında da yazan rodaj, belli devirleri aşma süratlari aşma sonra yavaş yavaş maksimum devre kadar çık, bende hep böyle yaptım zaten

ancak hiçbir yerde tavsiye edilmesede ve yazmasada şöyle bir rodaj daha varmış bilmem siz ne kadar katılırsınız ama

Şimdi motoru mümkün olduğu kadar çok farklı devirlerde ve ara ara da yüksek devirlerde kullanıyosun böylelikle motordaki tüm parçalar çok sonradan oluşturcakları aşınmaları daha baştan oluşturuyor böylece motorunuzun sağır kalma riski de olmuyor,tabi tümden parçalanıp yanmazsa ;D

ancak bu ikinci yöntemde sağır kalmasın derken motorun hepten işide bitebilir gibi geliyor şahsen ben bu ikinci sert rodajı hiç yapmam ama yapanlar varmış
Bu 2. anlattığınıza benzer yazı Jeep in kullanma kılavuzunda da var...Ara ara hızlanıp kesme gibi eylem rodajı kolaya sokar diyor..
 

Ynt: Rodajın İncelikleri...

biz subarulara sıfır makina yaptığımız zamanlarda motoru araca bağlamadan önce komple içini özel yağlarla yağlar bir süre elle döndürür dük daha sonra makinaya yağı vs yi koyup motoru araca takmadan dışarıda ağır devir elektrik motoruna bağlar bir sürede öyle çalıştırırdık,en son olarakta 4 çeker dinamometrersine çıkartır araca 20 litre benzin koyar 1 inci vitese takar bırakır giderdik sabah geldiğimizde bütün yağ ve filitrelerini değiştirir ilk 500 km 3500 deviri geçmeden yani turbo açmadan ondan sonraki 500 km yi 5000 devri geçmeden yapar bidaha yağ ve filitrelerini değiştirirdik ondan sonrası malum tapagaz :smiley:... ama kimse bizim yaptığımız gibi uğraşmıyor bu işlerle !
 

Ynt: Rodajın İncelikleri...

Efendy nin ilk yazmış olduğu metod,motosikletler için uygun olanıdır.Araba rodajı ile motosiklet rodajı arasında farklar vardır,6000 dev/ dak çaviren bir araba ile 12.000 dev/dak çeviren motorun karakterleri ,stroğu,tamamen farklıdır.Parçalar arasındaki toleranslar ve yağı bile farklıdır.Siz siz olun 1 . metodu uygulayın,3-4 sene önce aldığın cbf-600 motorumda 2. metodu,bile bile denedim ve 7000 km den sonra motor yağ üflemeye başladı.
Esenkalın
 

Ynt: Rodajın İncelikleri...

Rodaj olayı beynimi hep kurcalamıştır...Yeni aldığım araçlarda bu konuya inanılmaz derecede önem veririm...Ama 2. el aldığım araçlarda da içim kemirilir..acaba benim gibi kullandı mı diye..

Örneğin X firmada müdür olan arkadaşıma 0 km.kiralık araç vermişlerdi...ve o kadar bilgili olmasına rağmen, almış aracı doğru Tem de motoru açılsın sağır olması diye gazlamış..verdim veriştirdim kendisine :D

Araçların kullanma kılavuzlarında bunlar detaylı anlatılmaktadır..Aracını seven meraklı olan okur..
Motorun, şanzımanın ve diferansiyelin ömrü için bu küçük detay önemlidir :smiley:

Gönül isterdi ki araçların rodaj km si fabrikada yapılsın herkesin içi rahat olsun...
 



Ynt: Rodajın İncelikleri...

evet herkesin içi rahat olsun ama fabrikalar 1 litre benzinin hesabını yaparken binlerce araca bunu uygulamazlar.1.sebeb masraflar kendi cebinden çıkacak 2. sebeb çabucak arızalansın ki yedek parçadan para kazanalım.ben teknik olarak araçlardan çok iyi anlıyor olmama rağmen aracımın sınırlarını bilerek zorluyorken garantisi biter birmez aracım dökülmeye başladı.hemde sağlam diye tabir edilen alman malı bir araç.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,688
Mesajlar
1,522,207
Kayıtlı Üye Sayımız
166,533
Kaydolan Son Üyemiz
Beratin

SON KONULAR



Geri
Üst