Rodajın İncelikleri...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Efendy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,733
Ynt: Rodajın İncelikleri...

Motosiklet ureticisi fabrikalar şu km şu devir diye kulllanim kitapcikalrinda yazarken aslinda temel hedef nokta sudur ?

Vatandas ilk motosiklet olarak gider 100 beygirlik bir makine alir ve uzun bir sure 1 ve 2 viteslerde sehir icinde yolculuk yapar (( Örnek Yamaha R1 , 1 Viteste 130 km hiz yapar )) , zira yeni baslayan biri icin 100 beygirlik makinede cokda kolay degildir 2 vitese atmak , ama bu isin sonuclari agir olur en basitinden makine sekman kaynatir ve ciddi masraf cikar ve fabrika bunun sorunlulugunu hakli olarak kabul etmez ve karşılaşacagi bu türden sorunlarda yasal sorun yaşamamak için kullanım kitapciginda bu yazar

Günümüz teknolojisinde 10.000 binde bir hassaslikta otomat makineli kullanilir ve her makine bir şaseya baglanmadan önce uretim bandinda çalistirlip denenir , montaj bandında kendim gidip görduğüm için iyi biliyorum , bir çoğumuzun beğenmediği kanuni bile montaj aşamasinda bu bu işlemi yapar

artık rodaj evresi kısmen bitmisdir , ama makinenizin daha uyumlu calisması için sunu yapabilirsiniz ? ilk 500 km mümkünse bir seferde 50 +10 -10 km km den fazla yol yapmayin ve ilk 1000 km de devir saatinde kirmiziya gelene kadar olan kisimin %75 lik kısmının üzerine cikmayin , Nacizane fikrim budur , selamlar ...
 

Etiketler
Ynt: Rodajın İncelikleri...

Ben rodajı bir spor aktivitesine başlamadan önce yapılan ısınma hareketlerine benzetirim.Bu da 3000-3500 devir arası hareketlerdir.
 


Ynt: Rodajın İncelikleri...

delimengi' Alıntı:
Günümüz teknolojisinde 10.000 binde bir hassaslikta otomat makineli kullanilir ve her makine bir şaseya baglanmadan önce uretim bandinda çalistirlip denenir , montaj bandında kendim gidip görduğüm için iyi biliyorum , bir çoğumuzun beğenmediği kanuni bile montaj aşamasinda bu bu işlemi yapar

artık rodaj evresi kısmen bitmisdir , ama makinenizin daha uyumlu calisması için sunu yapabilirsiniz ? ilk 500 km mümkünse bir seferde 50 +10 -10 km km den fazla yol yapmayin ve ilk 1000 km de devir saatinde kirmiziya gelene kadar olan kisimin %75 lik kısmının üzerine cikmayin , Nacizane fikrim budur , selamlar ...

Selamlar,

Arkadaşımızın yazdıklarına tamamen katılıyorum,sadece birkaç ekleme yapacağım.Bugüne kadar (özellikle son 15 yıldır) 6 tane sıfır motosiklet aldım sattım,7-8 arkadaşımın aldığı sıfır motosikletin de ilk km.lerini (rodaj dediğiniz) ben yaptım.Bunların hepsi 4 silindir ve ciddi performans motorları idi yani racing denilen cinsten.İstisnasız hepsine aynı şeyi uyguladım,gece serin havada otobanda Kınalı -Edirne arası ufak vitesler hariç red line çizgisine yani tamgaza çok yakın 2 veya 3 defa gidiş gelişler şeklinde alıştırıldı..

Hiç bir motor da sorun çıkmadığı gibi,2 tane motorumuz da 600 ve 1000 cc olmak üzere Türkiye pist şampiyonasında yarışıp ciddi dereceler yaptı ve kupalar aldı halen de sorunsuz,full performans yürümekte.Arkadaşımızın dediği gibi teknoloji günümüzde nerelere geldi yani çalışan parçalar birbirine alışsın durumu yok ve bu makinelerin herbiri şaseye monte edilmeden belli sürelerde red line a yakın çalıştırılıyor yani patlarsa orada patlayacak yolda veya pistte gazlamaktan patlayan dağılan motosiklet hiç görmedim.

Ancak çok önemli,bunları yaparken bakımları asla ihmal edilmeyecek !..Bakımsız motosiklet dağılır.

Tabii eskiden bu teknolojiler daha hayal iken,ortalıkta BSA lar,TRİUMPH lar,BMW ler,NORTON lar,DOUGLAS lar,ZÜNDAPP lardan başka motosiklet,Mobylette,Stadıon ve Nsu dan başka da moped yokken saydığım bu makineler 1 veya 2 senede bir rektefiye olur,ana-kol yataklar değişir,yağ pompası değişir,kiremit tozu ile subap alıştırılır,platin ayarları motorun vuruntu sayısı düzelene kadar kulak duyarlılığı ile ,karbüratör ayarları el hassasiyeti ile yapılırdı.

İşte bu motosiklet lerde rodaj vardı..Rahmetli ustamın 650 Gold Star BSA sı ilk kullandığım motorlardan birisidir bütün herşeyini kendi söküp takardı,bana da çok şey öğretti 1978 yılında Z 1000 Kawasaki yi Viyana dan binerek getirdiğinde uzay mekiği gördüğümüzü zannetmiştik bu motosiklet 10 yıl boyunca 180 bin km. yol yaptı ve sadece iki defa subap ayarlarına bakıldı,2 veya 3 defa da karbüratör senkron ayarı yapıldı.Japon un 30 yıl önceki teknolojisi böyleydi şimdi nerelere vardı hepimiz görüyoruz.

Son 3 yıldan buyana toprağa ve çamura girdiğimiz için safkan special kullanma ve inceleme imkanımız oldu.Honda CRF 450 R ve 250 R modelleri ile değişik KTM modelleri kullandık hepsi sıfır alındı ve 1-2 saatten sonra hep ver gazı şeklinde kullanıldı,bakımları asla aksatılmadı ve bizden alanlar hala kullanıyorlar.

Arkadaşımızın dediği gibi o beğenmediğimiz ;) Kanuni nin 3 tane 150 cc.lik atv sini aldık 8 aydır orman,çamur,çatak,batak gidiyoruz aletler inanılmaz bir şekilde tık demeden yürüyor.tabii full bakımı ihmal etmeden..

Acizane tecrübelerim böyledir.

Saygılar
 

Ynt: Rodajın İncelikleri...

shogun' Alıntı:
Selamlar,

Arkadaşımızın yazdıklarına tamamen katılıyorum,sadece birkaç ekleme yapacağım.Bugüne kadar (özellikle son 15 yıldır) 6 tane sıfır motosiklet aldım sattım,7-8 arkadaşımın aldığı sıfır motosikletin de ilk km.lerini (rodaj dediğiniz) ben yaptım.Bunların hepsi 4 silindir ve ciddi performans motorları idi yani racing denilen cinsten.İstisnasız hepsine aynı şeyi uyguladım,gece serin havada otobanda Kınalı -Edirne arası ufak vitesler hariç red line çizgisine yani tamgaza çok yakın 2 veya 3 defa gidiş gelişler şeklinde alıştırıldı..

Hiç bir motor da sorun çıkmadığı gibi,2 tane motorumuz da 600 ve 1000 cc olmak üzere Türkiye pist şampiyonasında yarışıp ciddi dereceler yaptı ve kupalar aldı halen de sorunsuz,full performans yürümekte.Arkadaşımızın dediği gibi teknoloji günümüzde nerelere geldi yani çalışan parçalar birbirine alışsın durumu yok ve bu makinelerin herbiri şaseye monte edilmeden belli sürelerde red line a yakın çalıştırılıyor yani patlarsa orada patlayacak yolda veya pistte gazlamaktan patlayan dağılan motosiklet hiç görmedim.

Ancak çok önemli,bunları yaparken bakımları asla ihmal edilmeyecek !..Bakımsız motosiklet dağılır.

Tabii eskiden bu teknolojiler daha hayal iken,ortalıkta BSA lar,TRİUMPH lar,BMW ler,NORTON lar,DOUGLAS lar,ZÜNDAPP lardan başka motosiklet,Mobylette,Stadıon ve Nsu dan başka da moped yokken saydığım bu makineler 1 veya 2 senede bir rektefiye olur,ana-kol yataklar değişir,yağ pompası değişir,kiremit tozu ile subap alıştırılır,platin ayarları motorun vuruntu sayısı düzelene kadar kulak duyarlılığı ile ,karbüratör ayarları el hassasiyeti ile yapılırdı.

İşte bu motosiklet lerde rodaj vardı..Rahmetli ustamın 650 Gold Star BSA sı ilk kullandığım motorlardan birisidir bütün herşeyini kendi söküp takardı,bana da çok şey öğretti 1978 yılında Z 1000 Kawasaki yi Viyana dan binerek getirdiğinde uzay mekiği gördüğümüzü zannetmiştik bu motosiklet 10 yıl boyunca 180 bin km. yol yaptı ve sadece iki defa subap ayarlarına bakıldı,2 veya 3 defa da karbüratör senkron ayarı yapıldı.Japon un 30 yıl önceki teknolojisi böyleydi şimdi nerelere vardı hepimiz görüyoruz.

Son 3 yıldan buyana toprağa ve çamura girdiğimiz için safkan special kullanma ve inceleme imkanımız oldu.Honda CRF 450 R ve 250 R modelleri ile değişik KTM modelleri kullandık hepsi sıfır alındı ve 1-2 saatten sonra hep ver gazı şeklinde kullanıldı,bakımları asla aksatılmadı ve bizden alanlar hala kullanıyorlar.

Arkadaşımızın dediği gibi o beğenmediğimiz ;) Kanuni nin 3 tane 150 cc.lik atv sini aldık 8 aydır orman,çamur,çatak,batak gidiyoruz aletler inanılmaz bir şekilde tık demeden yürüyor.tabii full bakımı ihmal etmeden..

Acizane tecrübelerim böyledir.

Saygılar

Hocam çok güzel notlarınızı kişisel deneyimlerinizle birleştirip aktarmışınız , yazımdaki esksikleri gidermişsiniz elinize sağlık , selamlar ...
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,225
Kayıtlı Üye Sayımız
166,536
Kaydolan Son Üyemiz
süvariemin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst