Çekme Karavanda Yeni Dönem...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yugun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 624

yugun

YÜCEL GÜNDÜZ
Mesajlar
26,302
Tepkime Puanı
5,800
Yer
Ankara
Web
www.yucelgunduz.com
 

Etiketler


Maalesef aranıza yeni katılan ve karavan hayatına yeni başlayan birisi olarak üzülerek haberlerde gördüğüm, inanmayıp resmi gazeteyi açıp okuyarak öğrendiğim haber. Söylenecek bir şey yok maalesef, ama umarım net bir açıklama veya konu hakkında kesin bir mevzuat yayınlanacağını umuyorum. 2025 öncesi imal edilen karavanlar için üreticisinin Temmuz ayına kadar sisteme giriş yapması ve kullanıcının da 2035 yılına kadar isteğine bağlı tescil işlemini gerçekleştirebileceği belirtilmiş. Peki kendi karavanını kendi imal edenler nasıl yapacaklar? Veya 2035 yılına kadar yollarda denetleme esnasında nasıl bir kanuna göre işlem yapılacak? Umarım bunlar en kısa sürede netleşir çünkü ülkemizde okuduğunu anlamayan ve kendince yorum yapan bir cok yetkili veya görevli olduğu için mağduriyet yaşanması kaçınılmaz olacak.
 

Araçların tesciline dair yönetmelikte yapılan değişikleri içeren yönetmeliğin doğru okunması gerekir.
Yönetmelik Römork Karavanları hedef almıyor tüm O1 Römorkları tescile tabi kılıyor.
Doğru bilinen yanlışın başında TİP ONAY Belgesinin satın alınan römorkun bir nevi tescil belgesi gibi algılanmasıdır.
Tip Onay belgesi şasenin karayollarına uygunluğunun belgesidir.
Tüm romorklar sahip olduğu üst yapıya uygun tescil edilmek zorundadır.
Hizmet römorkları DC koduyla tanımlanır. Üst yapısına göre sayısal sınıflandırılır. Üst yapı listesinde tanımı yapılmamış römorklar DC99 koduyla tescil edilir.
Römork Karavanın tanımı SE koduyla yapılır.
Ülkemizde kanuna aykırı olarak römork karavanlar SE yerine DC99 koduyla ruhsatlandırılır.
Kısaca tüm şaseler üst yapısına uygun projelendirilerek tescile muhtaçtır.
Yönetmelik doğru olmakla birlikte uygulaması mümkün değildir zira karayolları trafik kanununa aykırı olan Trafik Yönetmeliğindeki ve sanayi bakanlığının ilgi yönetmeliğinde ve bu yönetmeliğin eki listelerde yer alan kanuna aykırılıkların düzeltilmesi gerekir.
01 sınıfı römork karavanların ruhsata tabi olması muayeneye tabi tutulacağı anlamına gelmez. Hafif römorkların muayeneye tabi olabilmesi başta trafik yönetmeliği olmak üzere diğer yönetmeliklerde değişiklik yapılmasıyla mümkündür.
Aynı şekilde hafif römorkların da BE ehliyetle kullanılması zorunluluğu da getirilemez mevzuat değişikliği gerektirir.
01 römork karavanların ruhsatlandırılması doğrudur tüketici lehinedir. Merdivenaltı üretimini zorlaştırır.
Mevcut mevzuatla yeni yönetmelik özellikle römork karavan üreticilerinin başına dert olacaktır ve Temmuzdan sonra kaos yaşanacaktır.
Bunun çözümü öncelikle Trafik Yönetmeliği ile sanayi bakanlığının ilgili yönetmeliğinin düzeltilmesiyle önlenebilir.
Evraksız eski römork karavanların ruhsatlandırılması 2035 yılına kadar muaftır. Zaten bu gibi karavanların ekonomik ömrü o tarihe kadar tamamlanır ve çöp olur.
Dert tasa edilecek bir durum değil.
Yeni 01 römork karavan alacak olanların Temmuz 2025'de yürürlüğe girecek yönetmeliğe uygun araç alması ileriye dönük mağduriyeti önleyecektir.
 




Peki kendi karavanını kendi imal edenler nasıl yapacaklar?
Muhtemelen YAPAMAYACAKLAR

Yapamasınlar zaten!

Ulusal karayoluna çıkacak taşıt imali “fenni” bir konudur.

Hazine arazisine gecekondu yapmaya benzemez.

MÜHENDİSLİK BİLGİSİ VE PROJE gerekir.
İMALAT YETERLİLİĞİ ve TECRÜBE gerektirir
TEST’lerden geçirilmesi gerekir
STANDART kurallarına uygunluğunun kontrolü gerekir.

Ülkemizde işini ciddiyetiyle yapan firma sayısı bir elin parmaklarını geçmez.
AB veya ABD kontrol sistemleri ülkemizde uygulanmadığından gene garajında imal edenler olacaktır.
Bu gibilerin “proceci” firmalar aracılığı ile taşıt tescillerini yaptırabileceğini tahmin etmek zor değil.
Temel’in “rengini tutturdum, sıra boyunda “ misali müteşebbisler olacaktır.
Kervan yolda dizilir sisteminde er geç işler mutlak yoluna girer.
 

Hafif römorkların (O1) muayenesi Trafik Yönetmeliği'nde değişiklikle mümkün. BE ehliyet zorunluluğu da Yönetmelik değişikliği gerektirir. 2025 Yılında başta Trafik Yönetmeliği olmak üzere konuyla ilintili yönetmeliklerde bir takım değişiklikler bekleniyor bekleyip göreceğiz
 


2025 öncesi karavanlar mevcut haliyle 2035'e kadar muayene, plaka ve ruhsat gerektirmeden kullanılacakmış. 2025 sonrası tüm karavanlar O2 sınıfı, plakalı, ruhsatlı ve TüvTürk muayenesi yaptırma zorunluluğu olacakmış.
 



Ehliyet sisteminde değişiklik olması bekleniyor.
Bu bilgiyi hangi kaynaktan aldınız bilemiyorum.
2025 yılında yönetmeliklerde bir takım değişiklikler bekleniyor ama ehliyet sisteminde bir değişiklik AB regülasyonuna aykırı bu nedenle ehliyet sınıfında bir değişiklik olamaz.
Trafik kanunu başta olmak üzere bir çok yönetmeliklerin değişmesi gerekir.
B sınıfı ehliyet 3500 kg istiaba kadar araç kullanır ve 4250 Kg'a kadar katar izni vardır. Bunlar AB standardıdır.
Kısaca 3500 + 750 = 4250 Kg katar ağırlığı geçerlidir ve yasada böyledir.
Kısaca hafif römork (750 kg altı) B sınıfı ehliyetle araç arkasında çekilir.
Bu römorkun cins kodunun DC yada SE olması fark etmez.
Kamp Taşıtı tanımı kanunda var fakat tescil uygulamasında yok.
Yönetmeliklerde yapılması beklenen düzenleme Kamp Taşıtı tanımının tescil işlemlerinde kullanıma alınmasıdır.
Yönetmelikte Römork Karavan SE tanımı Kamp Taşıtı kapsamına alınırken "özel ek maddeyle" ehliyete tabi tutulması yönetmelik olarak mümkün olabilir ama trafik kanununa ve medeni kanuna aykırılıktan iptal edilebilir.
Kısaca böylesi çetrefil bir konuda yürütme makamının bahsettiğiniz değişikliği yapması zor.
Yayınanan yönetmelik römork karavana yönelik yayınlandığı şeklinde bir algı var bu doğru değil, konu alım satım işleminde noterlerde hukuki sıkıntı yaşanmasından yapıldı.
Bisiklette olduğu gibi ya Belediye tesciline tabi olmalıydı ya da trafik tescili gerekiyordu. Tercih devletten yana kullanıldı.

"Konum vergisi" gibi absürd uygulamaların tartışıldığı bir ülkede her an herşey olabilir.

Aklıma Ecevit hükümeti döneminde konan ek konut vergisi, kürk, seyahat gibi lüks harcama vergisi mizah konusu olmuş fıkrası bile yayılmıştı.

Orman hikayesi; Kaplumbağa, Tavşan, Leylek ormanı telaşla terk ederken durumu izleyen Aslanın dikkatini çeker zira maymunda telaş içindedir.
Aslan sorar; Kaplumbağanın evi var, tavşanın kürkü. Leylek de göç etmesi gerekiyor hepsinin geçerli bir mazereti var.
Sen nereye?
Çıplak kıçımdan başka bişeyim yok onu kurtarma derdindeyim. Demiş.
 

Sistemsel bir sorundan dolayı mükerrer paylaşım oluyor silme işlemini yapamadığımdan açıklama yazmaya zorluyor portal
 
Son düzenleme:



Okuduklarımdan bu fikre kapılmıştım
Basın haberlerini mutlak doğru kabul etmeyin. Bu gibi durumlarda yayınlanan yeni yönetmelik değişikliğini kaydedin, sonra yönetmeliğin asıl metnini indirin, değişikleri ilgili yerlere yerleştirin. Daha sonra metnin tamamını okuyun. Atıf yapılmış bir başka yönetmelik varsa yada dayanak gösterilen kanun veya yönetmelik varsa orada ilgili bölümü inceleyin. Ve hatta orada da başka bir yönetmeliğe vs atıf varsa oraya da gidip onu da inceleyerek doğruya erişmenizi öneririm.
Hukuk matematik gibidir, her adımda değişik haz verir.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,756
Mesajlar
1,523,304
Kayıtlı Üye Sayımız
166,571
Kaydolan Son Üyemiz
sezginelif09sena@gma

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst