Puma Operasyonu Başladı :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 534
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 95,969
Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

kardes yenı motorun hayırlı olsun ... benımde nıyetım vr yanlız cok meskelelıymıs .. bırde benım benzınlı dızelle deyıstırmek ıstıyom yolu nedır yordamı nedır bılmıyom .. bır bılen varsa yardımcı olurs sevınırım benım toyota 3f motor 4000 cc yerıne uygun bır dızel yerlestırmek ıstıyom ....

yeni klasör 081.JPG
 

Etiketler
Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

i.h.d' Alıntı:
kardes yenı motorun hayırlı olsun ... benımde nıyetım vr yanlız cok meskelelıymıs .. bırde benım benzınlı dızelle deyıstırmek ıstıyom yolu nedır yordamı nedır bılmıyom .. bır bılen varsa yardımcı olurs sevınırım benım toyota 3f motor 4000 cc yerıne uygun bır dızel yerlestırmek ıstıyom ....
zaten bu araçların dizeli bulunsa kimse başka arabaya bakmaz :smiley:
 






Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Umut Bey yardım lütfen . Bu gün 130 ps puma motoru ve td5 den çıkma rn 380 şanzımanı tornacıya indirdik. Foruma koyduğunuz fotograflar aklımda olduğu için tornacıya ne yapacağını tarif ediyordum ki motorcu usta geldi , flanşın içinde prizdireği merkezlemek için yatak olması gerektiğini söyledi , fordun şanzıman muhafazasından gösterdi . Onun dediği ford muhafazanın ve ford debriyaj merkezin kullanılması muhafazanın direk rn380 e takılabilmesi için bir küçük bağlantı flanşı ... Hala tam anlayamadım ben , sizin o yüksük gibi flanşın içinde yatak görünmüyor , bilya yı nerde yatakladılar ? debriyaj nasıl çalışıyor ?
- Sizde baskı balata motor tarafında değil mi ?
-Bendeki defender şanzıman muhafazası eski tip , şanzıman yeni tip priz direk uzun , öyle olunca motorcu ya fordun muhafazayı kullanacağız ya da defender rn380 in muhafazasını alacağız demişti , şimdi yazarken anlar gibi oldum , sanırım sizde baskı balata debriyaj tarafında bulunuyor , bende kısa muhafaza ile olmayacak friz direk uzun olduğu için ....
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

MehmetTurk' Alıntı:
Umut Bey yardım lütfen . Bu gün 130 ps puma motoru ve td5 den çıkma rn 380 şanzımanı tornacıya indirdik. Foruma koyduğunuz fotograflar aklımda olduğu için tornacıya ne yapacağını tarif ediyordum ki motorcu usta geldi , flanşın içinde prizdireği merkezlemek için yatak olması gerektiğini söyledi , fordun şanzıman muhafazasından gösterdi . Onun dediği ford muhafazanın ve ford debriyaj merkezin kullanılması muhafazanın direk rn380 e takılabilmesi için bir küçük bağlantı flanşı ... Hala tam anlayamadım ben , sizin o yüksük gibi flanşın içinde yatak görünmüyor , bilya yı nerde yatakladılar ? debriyaj nasıl çalışıyor ?
- Sizde baskı balata motor tarafında değil mi ?
-Bendeki defender şanzıman muhafazası eski tip , şanzıman yeni tip priz direk uzun , öyle olunca motorcu ya fordun muhafazayı kullanacağız ya da defender rn380 in muhafazasını alacağız demişti , şimdi yazarken anlar gibi oldum , sanırım sizde baskı balata debriyaj tarafında bulunuyor , bende kısa muhafaza ile olmayacak friz direk uzun olduğu için ....
Selamlar. Fordun muhafazasından flanşın ön taraf şeklini çıkardık. Diğer taraftanda takılacak şanzımanın ön şeklini çıkardık. İkisini 6 mm saç kıvırarak birleştirdik ve ara muhafazayı elde etmiş olduk. Motorun baskı balatası aynı yerinde duruyor. Debriyajda aynı şekilde fakat debriyaj çatalına prizdireği uzattığımız kadar parça koyduk ve ucunada fordun orjinal bilyasını gömdük. Flanşın içinde yatak olmasına gerek falan yok. Sadece prizdireğin en uç kısmını tornacıda biraz inceltmek gerekiyor. Lt 77 nin prizdirek ucu tam fordun baskıa balatasına göre , dediğim gibi sadece ucunu incelttik. Ama illede ford muhafazası arıyorum diyorsanız elimde kesilmiş olanı mevcut. Bunu şanzımana aliminyum kaynağı ile takabilirsiniz. Biz daha sağlam olsun diye 6mm sac kıvırttık...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Umut bey çok teşekkür ederim , anlayamadığım baskı balata şanzıman tarafında mı duruyor yoksa motorun üstündeki yerinde mi ?
Pardon anladığım baskı balata motorun üstünde doğru mu ?
Şimdi bu yazdıklarınızı kopyalayıp yarın sabah ustamla tartışacağım konuyu , ben flanş istiyorum o fordun muhafazayı kullanalım diyor , benim priz direk uzunmuş tam olacakmış , motorun göbekteki bilyayı dışarı alıp ve priz direğin ucuna göre büyük bilya takarsak tamam olacak diyor bu durumda fordun debriyaj merkezini kullanmamız gerekecekmiş. Ama bence flanşla takabilirsek bilyaya aynı çözümle daha kolay ve güzel ve ekonomik olacak diye düşünüyorum.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

MehmetTurk' Alıntı:
Umut bey çok teşekkür ederim , anlayamadığım baskı balata şanzıman tarafında mı duruyor yoksa motorun üstündeki yerinde mi ?
Pardon anladığım baskı balata motorun üstünde doğru mu ?
Şimdi bu yazdıklarınızı kopyalayıp yarın sabah ustamla tartışacağım konuyu , ben flanş istiyorum o fordun muhafazayı kullanalım diyor , benim priz direk uzunmuş tam olacakmış , motorun göbekteki bilyayı dışarı alıp ve priz direğin ucuna göre büyük bilya takarsak tamam olacak diyor bu durumda fordun debriyaj merkezini kullanmamız gerekecekmiş. Ama bence flanşla takabilirsek bilyaya aynı çözümle daha kolay ve güzel ve ekonomik olacak diye düşünüyorum.

Günaydınlar :smiley: Ustanıza selamlar. Evet prizdireğiniz uzun tam olabilir. Motorun baskı balatası üzerinde. Debriyaj sistemindeki tek değişiklik çatalın ucundaki bilyayı tutan plastik parçanın uzaması ve ucuna fordun orj. bilyasının koyulması. Eğer büyük bilya koyarsanız ya da landın orj. bilyasını kullanırsanız. Baskıyı tam merkezlemediği için debriyajınız çok sert olacaktır ve baskıyı erken bozacaktır. Benim size söylediğim yöntem en sağlamı ve en ekonomiği... Kolaylıklar...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Umut bey tekrar çok teşekkür ederim , sağ olun var olun . Ustayı ikna edemedim . Ford debriyaj merkezi,bilya yatağı , muhafaza aldım (300 tl) hepsi muhafaza çıkma , tornacının bu gün işi vardı yarın bitirir sanırım , sonucu hemen paylaşamayacağım çünki araç bir hafta sonra toplamaya başlayacak ,sanırım en az 5 ay sürer . selamlar iyi günler dilerim.
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

MehmetTurk' Alıntı:
Umut bey tekrar çok teşekkür ederim , sağ olun var olun . Ustayı ikna edemedim . Ford debriyaj merkezi,bilya yatağı , muhafaza aldım (300 tl) hepsi muhafaza çıkma , tornacının bu gün işi vardı yarın bitirir sanırım , sonucu hemen paylaşamayacağım çünki araç bir hafta sonra toplamaya başlayacak ,sanırım en az 5 ay sürer . selamlar iyi günler dilerim.

Kolay gelsin, sonuçları merakla bekliyoruz :smiley:
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Benim akuplaj parçası böyle oldu, Şanzıman Rn 380 priz direk ellenmedi , motorun göbekteki bilya değişti , Ford şanzıman muhafaza içinde Ford debriyaj merkezi taktık . Nasıl çalıştığı konusunda bir şey diyemeyeceğim araç kaportaya yeni girdi toplanacak ...
 






Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Umutçum merhaba....Bizde Alanyadaki meşhur Hasan Kola ustaya bizim vede diğer yeğenim Tolganın Landlarını geçen ay yollamıştık puma makine takılması için...Araçları gidip getirdik geçen hafta...120 lik makineler 2005 modeller ve üzerlerinde şansımıza büyük tip turbo çıktı...lt 77 nin oranları ile oynayıp bakımılarını yaptık ve harika oldu....Daha önce rampa çıkmayan...Sollama yapamayan...100 km yi geçemeyen Landlar şimdi uçuyorlar inanki....130..140 km yi rahat görüyorlar...Arazide ise taşları yerinden söküyorlar...Hasan ustamada buradan teşekkür vede saygılarımızı yolluyorum..Dediğin gibi, lt 77 gayet güzel iş görüyor......İşallah bu yaz Küçükkuyuyada landla gelicez..Sana o zaman mutlaka uğruyacağım..Kazdağlarına tırmanırız Landlarımızla...Sevgilerimle hoşçakal...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,815
Mesajlar
1,523,895
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
gamini22

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst