Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 165,067
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Uğur abi arazi şanzımanının muhafazası çok güzel olmuş. Keşke şanzımanın koruması için oraya tamamen sabit olmayan istenidiğinde şanzımanı söüp almaya engel olmayacak menteşele açılıp kapanır bir kutu şeklinde düzenek 4 tarafı borularla dönülüp altına 5 mm sac kaynatılarak yapılsaydı aracın karın mesafesinden 5 cm daha kazanıdınız. Benim nacizane görüşüm ama bir yöndende bakıyorum araç tadilatı için fazlasıyla sabırlı oldunuz artık böyle detaylarla uğraşmakan ziyade faal olarak kullanmak için gereli olan şeyeri yapıp bir an önce çamuru bol olan doğa ile buluşmayamı niyetlendiniz bilemiyorum
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Şanzımanları sökmek için traversin zaten sökülmesi gerekiyor dolayısıyla bu muhafazada traverse kaynaklı sonuç olarak birşey değişmedi yani traversi sökünce komple aşağı alıyorsun hepsini.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


şanzuman konusunda aynen katılıyorum
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Orjinal direksiyonuna daha uzun ve daha büyük rot başı takarak bir denemenizi tavsiye ederim Büyük rot başı daha fazla esneyeceğinden yükseklilikten kaynaklanan açı farkını absorbe edeceğini düşünüyorum birde kısa rota Z şeli vererek ve gene böyük rot başı ile de çözün olabilir tabii burdan yazmak kolay ama uygulama bir hayli uğraş gerektiriyor Ben defendere hidrolik direksiyon taktığımda kutu başka aracın olduğu için ( BMW )735 EM kutu taktım Kısa rot olarak Fiat traktörün kısa rotunu kullandım ve teker tarafına gelen kısmını orjinal defenderin kısa rot borusunu 15 cm kadar fıat kısa rot borusunun içine yerleştirip sektör kolunda fıat rot başı aks kafasında defender rot başı kullanarak işi çözdüm size kolaylıklar dilerim hayırlı olsun
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


benim eski cj de soa yaptığımda wrap kolunun şasiye bağlantı kısmını kaynak etmiştik. belli bir süre sonra şasiyi portakal soyar gibi soydu.

ayrıca 4 inç yükseltme de dana44 ün direksiyon sistemi için chevroletlerin uzun pitman kolunu kullandık. Ama en az 7-8 pitman arasından seçtik denedik filan. dana44 ün orjinal rot başları kalın. cj nin direksiyon kutusu çıkışı ile uyumlu pitman çok fazla yoktu.. kolay gibi duruyor ama sıkıntılı bir iş
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Aynı şeyden mi bahsediyoruz tam çıkaramadım ancak bizim yapacağımız travers üzerine 2 tane ayak kaynatmak, bu ayaklara bir makas küpesi bağlamak makas küpesinin diğer ucuna da barı bağlamak.Sizde böyle mi yapmıştınız ? Yoksa kolun ucunu direk şaseye mi kaynattınız ?

Chevroletlerin uzun pitman kolu hangisidir ? yani hangi modelin pitman kolu nerden aldınız ?

Ben direksiyon sistemi konusunda kararsız kaldığım husus şu;

Bizim yaptığımız sistem aslında tablalı sistemlerin direksiyon sistemi kutudan önce bir S rota gidiyor, S rottan soldaki deve boynuna geliyor.Bu sayede lastikten gelen darbeler direk olarak kutuya değil S rota gidiyor.Yani bu sistem kutunun daha uzun ömürlü olması açısından daha sağlıklı.Ancak sıkıntı var o da yaptığımız S rot güçlü değil, baskıyı kaldıramıyor, ayrıyetten sistemde kasıntı var sağ turda S rot kolu ile Rot borusu birbirine değiyor ve araç sağa viraj almıyor.

Şimdi izleyebileceğimiz iki yol var.Birincisi mevcut sistemi muhafaza ederek, daha güçlü bir S rot bulmamız ya da yapmamız.Ayrıyetten sistemdeki kasıntıyı almamız.

İkinci yol ise sağ tarafa da bir deve boynu yapıp S rotu iptal edip direk kutudan lastiğe güç almamız.Burda da düşüncem, eğer frezeleri aynıysa cherokeelerin piyasada mevcut bulunan yuzun pitman kollarını kullanmak, eğer uygun değilse de kaynatmak.Poryaya yapacağımız deve boynunu da oldukça yüksek yaparak rot borusunun açısını iyileştirmek.Bu sistem çok daha basit ancak nedense bu sistemde 2-3 ayda bir kutu sorunu ile karşı karşıya kalacağım hissi uyanıyor bende.

Hala ne yapacağıma karar veremedim.Bu işi en sona bırakacam, bu süreçte farklı ne yapılabilir diye düşüneceğim.Tavsiye ve önerilere de açığım
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

http://www.gazoff.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=25&start=20

wrap kolu burada.. pitman da var
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Kolu gördüm, şase bağlantı yeri bağlanmış halde net bir fotoğrafı yok ama anladığım kadarı ile bende aynı kolu yapıyorum.Yani şaseye küpeyle bağlı değil mi ?
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

evet şasiye küpe ile bağlı. diferansiyelin ekseni etrafında dönüşünü kısıtlıyorsun. aşağı yukarı ya da yalan gidiş gelişlerini serbest bırakıyor bu kol..
 





Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

moonwalker_arc' Alıntı:
Peki, şasi yırtıldı demişsiniz, ne yapmalıyız ?

sağlam yapmak gerekiyor.. ucunda küpe var deyip yük gelmez dememek lazım. Mümkünse iki şasiye de bağlanmalı. benimki tek şaside kaynaklıydı o yüzden olabilir...


pitman kolunu Ankara da Rauf ustadan temin ettim son cj de.. 6-7 tane gönderdi tek tek deneyip, uyanı aldım gerisini gönderdim..
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Biz Traverse kaynatıyoruz ayağı, inşallah sorun çıkarmaz.

Bu rauf ustanın telefonu varmıdır bir arayıp sorsak bizimkine uygun birşey varmıdır elinde ?
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

moonwalker_arc' Alıntı:
Biz Traverse kaynatıyoruz ayağı, inşallah sorun çıkarmaz.

Bu rauf ustanın telefonu varmıdır bir arayıp sorsak bizimkine uygun birşey varmıdır elinde ?

0 542 623 24 95 selamımı söylersin..
 




Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Travers söküldü kaynakları sağlamlaştırıldı ve boyandı;





Bu arada boyadan şanzımanlar da nasibini aldı )

 

SON KONULAR - FORUM