Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 158,464
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası



İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.Bu kolu yapacaz, malzemeleri hazır ayakları vs. plazmada kesilmiş ancak bu kolu sabitleyeceğimiz iç şase şanzımanlar atıldıktan sonra iptal olacak ve yenisi yapılacak yani dolayısıyla şu an kolu yapamıyoruz, önce şanzımanları atıp iç şaseyi tekrardan yapıp kolu da o şaseye göre yapmamız gerekiyor.


Bu kolu da sadece arka taraf için yapacağız, ön için herhangi birşey yapmayı şu an düşünmüyorum.Ancak ön için pratik bir şekilde iptal edilebilen bir denge kolu projemiz var ancak ayrıntıları netleştiremedik.Araziye girerken basit bir şekilde devre dışı bırakabileceğimiz bir denge kolu olursa, hem asfaltta virajlara rahat girebilir hem de arazide artikülasyon limitlerini zorlayabiliriz.


Bahsettiğim sistem öyle vakumlu yada elektrikli (işin açıkcası masraflı) bir sistem olmayacak, pratik bir kol çekme, sistemiyle çalışabilecek birşey düşünüyoruz.
Bu konuda fikirleriniz varsa paylaşırsanız sevinirim
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bizim araçlarda kullanılan basit model aynen bahsettiğiniz gibi pimli viraj denge çubuğunu serbest bırakan bir parçayı bu kadar şeyi yaptıktan sonra kolayca yaparsınız



bu model bence en kullanışlı olanı kullanışlı pimi çekip ara borulaları da arabaya atıp devam
diğer taraftan ön difransiyeli de şasiye sabitlemek gerekecek arkayı kolla halledicekseniz önüde trackbar şeklinde yaparsınız her iş biter, ön difransiyelin arazide-yolda sağa sola kayması çok masraf açar
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası



Bunu yapması kolay, bunda bişey yok ta bu kol Göktuğ beyin gösterdiği kolun iptal edilebilineni, bunu yaparız ancak şimdi yapamayız herhalde erkan ustaya iş dedikçe heyheyleri çıkıyor Kaba işi bitsin dükkandan bi çıkayım, şu şaftlar, şanzımanlar fren boruları ayarlansın arabayı yürüteyim.Hem o sırada test etme imkanım da olur.Zaten arka denge kolunu ve doubler için alt traversi yapmaya geri dönecez erkan ustaya o arada bir kol eksikk bir kol fazla ne farkeder araya kaynatırız bunu da ))
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


sıkıcı olan şey bu.. Erkan usta çabuk dedi.. Ahmet usta yarın dedi.. Plazmacı hafta sonu dedi. Erkan ustayla anlaşman nasıl bilmiyorum. ama bizler istediklerimizi yapamıyoruz. Ustaların izin verdikleri kadar ortaya çıkıyor. Hayallerimiz ustaların psikolojik durumuna bağlı.

Bu cendereden kurtulmak için kesinlikle kendi atölyen ve kendi ustan.. Bunlar olmazsa zevk alacağın çoğu iş azap vermeye başlıyor..
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Aynen oyle, ustalar yuzunden cok bunaldigim oldu, arrabami satisa cikarttiracak kadaR soguttular beni zamaninda.Yapacak birsey yok.Erkan usta yine simdiye kadar tanidiklarim arasinda en iyisi.Surda 1 haftadir ger gece 10-11 e kadar arabaya calisiyoruz.Kendi aracim olmasina ragmen ben bile yoruldum ve sıkıldım, erkan ustayi anlamak cok da zor degil benim icin.Daha once dedigim gibi o olmasa Trabzonda hicbir ustaya boyle bir isi parayla yaptiramazsin
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

önce 41 kere maşaallah diyeyim, sonrada bu araçta arazide kırılacak parça kalmadı gibi neredeyse , birde şu direksiyon işini hayırlısıyla bitirebilirseniz 10 numero bir iş olcak .
ufak tefek sorunları karadeniz zekasıyla çözersiniz diyorum iyi haberleri ve fotoğraflarınızı bekliyorum. saygılar..
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası



Çok teşekkür ederim, valla herşey içime sindi de bir tek şu S rot kısmı içime sinmedi, aslında gereksiz geliyor bana sağ tarafa bir deve boynu daha koysak (Aslında kestirdim büktürüp yerine diş açılıp saplamalarla takılması kaldı) hem rot borusunu makasların içine taşıyacaz (İç şasenin bir kısmının kesilmesi gerekecek) hemde S rot iptal olacak.


İyi kötü yapılan sistem şu an çalıştığı için erkan ustada fazla yanaşmıyo tekrardan direksiyon sisteminde tadilata Benim de tek korkum direksiyon yani bu araba dağda aks kesse, şanzıman kırsa, diferansiyel dağıtsa, şaft koparsa bir şekilde yine aşağı indiririz de direksiyon gitti mi hiç şansımız yok Çekiciden başka
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

araç bitince şehirden uzaklaşmadan ağır bir direksiyon testi yapar biraz zorlarsın bakalım nasıl tepkiler veriyor , kırılırsa sanayide kırılsın hesabı , dediğiniz gibi dağda kırıldımı rezilliği çekilmez .
yada oturup baştan sona direksiyon işini tekrar düşünün projelendirin , hatta bir kaç gün ara verin kafayı toplayın acele etmeyi yüzdün yüzdün sonuna geldin ,bu kadar zor ve egzantirik işler yatınız direksiyonuda yaparsınız ama acele etmeyin direksiyon bu aşamadan sonra en önemli parça .
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası



Zaten niyetim öyle, ya aslında tadilatta bir sıkıntı yok yeni direksiyon sistemi kafamda hazır malzeme de hazırda ustayı ikna etmek var iş uzadıkça adam da soğuyor Bir çıkayım dükkandan şu şanzımanlarla şaftlar yapılsın o arada biraz dinlensin erkan ustamız sonra değişiriz direksiyonu.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Gelelim bugün neler yaptığımıza, öğleden sonra geçebildim arabanın yanına, bir hışımla arka diferansiyelin boya işini bitirdikten sonra yerine taktım.Diferansiyel yerine takıldıktan sonra makas küpelerinin arasına bir kuşak atarak kaynattık, sonra küpeleri boyamak için tekrar söktüm ve topladıktan sonra erkan ustanın enteresan çalaskalı mı diyim krikosu mu diyim forklifti mi diyim bilemedim koldan çevirmeli aracı yan kaldıran sistemiyle ilk artikülasyon denememizi yaptık ve ortaya çıkan görüntü herşeye değerdi.


Şu an gözüken lastik yerden kesme mesafesi tam 1 metre.Araba kalktıkça duvara çok yanaştı ve bende iyice korkmaya başladım son mesafelerde Daha sonra dükkan dışında tekrar forkliftle mutlaka deneyeceğim





 





Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

söyleyecek birşey varmı ;D
 


Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

araç gölgeliğine fln gerek yok bu araçta...gölgelik bulamazsanız aracın altına kurarsınız düzeni ;D
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Artikülasyon testinten sonra ben mutlu mesut arka diferansiyel ve makasların ıvır zıvır işleriyle uğraşırken erkan ustada sağ arka çamurluktaki çürükleri onarmaya başladı.


Eğlence yeter, iş zamanı !!!