Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 184,079
Mesajlar
1,777
Tepkime Puanı
3
Yer
Trabzon
Web
www.fanusgida.com
Arkadaşlar Merhaba öncelikle daha önce farklı bir konuda (Dacia Dusterla ilgili bir konuda) yazdığım yazıdan alıntı yaparak bu konuya başlangıç vermek istiyorum;





Not:Konu ile alakasız yerleri çıkardım.
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Kaba taslak neler yapmak istediğimi yukardaki alıntıyla anlatmış oldum, şimdi biraz arabanın geçmişine giderek ilk aldığım haldeki fotoğraflarını yüklemek istiyorum.


Yaklaşık 1.5 sene kadar önce Aracı aldığımda bu haldeydi.





 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Sonra ufak tefek başladık ancak o kadar çok şey yaptım o kadar çok şey değiştim ki bir aralar excel tablosu tutuyordum tarihleri ve miktarları sonralardan toplam rakam beni korkutmaya başlayınca birazda üşengeçlikten bıraktım.


İlk iş çatlak olan ön cam değiştirildi


Daha sonra bir far ayağı yapılarak sis farları dizildi


Amerikadan 3" Body Lift yükseltme kiti sipariş ettik.Kupa takozlarından aracı 3" yükselttik.









 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

31.10,5.15 Lastiklerimizle 8*15 jantlarımız geldi ancak gelen jantları bijon aralığı 5*114,3'tü, Blazerın bijon aralığı ise 5*120,1 imiş biz yanlış sipariş vermişiz daha doğrusu lastikçi yanlış ölçü almış.Neyse jantları da geri gönderemedik, bu sefer 3cmlik flanş yaptırdık bir tarafı 114,3 diğer tarafı 120,1 olarak ve lastikleri taktık ancak ön tarafta çok ciddi bir sürtme vardı.


Biraz çamurluk tadilatı yaptık.


Daha sonra Snorkel arayışına girdim ancak Blazera uygun model bulamayınca kendim yapmaya karar verdim.









 




Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Snorkeli boyayıp yerine monte ettim.Biraz zaman sonra vinç alarak tampon yapmaya karar verdim.Tam tamponu nerede yapacam nasıl olacak endişesine kapılmışken Akçaabatta Erkan ustayla tanıştım, istediğim tamponun çizimlerini kendisine gösterdiğimde yaparız sıkıntı yok desede içime bir türlü sinmemiş nedense istediğim tamponu yapamayacağımızı düşünmüştüm.Ancak Erkan ustanın Demirle olan sanatını işe başladıktan sonra gördüm.

Ben çizdim o yaptı.[SIZE=78%] [/SIZE]









 


Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bu sırada motor yatak döktü, tampon ve diğer işlere ara verip motora yöneldik derken baya bir zaman geçti.Ama yarım yamalak demeden de gezilerden geri kalmadık









 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Tamponu, bagajı, yan merdiveni, basamakları, alt muhafazayı ve motorun işlerini bitirip ufak tefek ince işlere ve aksesuarlara başlayıp onları da tamamlayınca bir boşluğa düştüm, aracımdan da artık yapacak birşeyim kalmadığından zevk alamıyordum.Başlarda beni tatmin eden arazi performansı da yetersiz gelmeye başlayınca yeni proje için ar-ge çalışmalarına başladım.









 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Uzun araştırmalar sonucu, ön torsiyonlu sistemi iptal edip makaslıya geçmek bunun için bir ön diferansiyel almak gerektiğine karar verdim.Önü değişmişken arkayı da güçlendirmek için Arka Dana 60, Ön Dana 44 Diferansiyelde karar kıldım.


Lastik olarak aslında çok kararsızdım, büyük ebat olacağından şüphem yoktu ancak desen ve ebat konusunda kararsızdım.O kararsızlığımla Erkan beyi aradım ve elinde gelecek olan partide boş olan 1 set 38*12,50*15 Super Swamper TSL olduğunu söyledi bende herşeyde bir hayır vardır diyerek seçimimi yaptım.


Aslında 35 yeterli bir lastik boyutu, iş biraz fantaziye kaçarsa 38 yine güvenlik sınırları içerisinde uçta kalıyor, daha yüksek ebatlar için daha ciddi tadilatlar gerekeceği düşüncesindeyim.


Lastikler geldi ve ufak çaplı bir sığdırma operasyonu yaptık ancak başarısızlıkla sonlandı





 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Merhaba

harika bir çalışma birde bende önler sabit aks cevirebilsem.
İlgi ile çalişmalrınız izliyorum.

ALLAH kolaylık versin.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

yazılarınızı ilgiyle okudum aracta makas yerine dört bara kol baglantı sistemi kulanarak ve aracın ön ve arka camurluklarını traşlamanız halinde 38 leri araca sıgdıra bilirsiniz öve ön tanponu söküp ön lastiklerin önünü tamamen boşaltınve ön dingili daha ileri alın aracın dingil arasını biraz acın ki dik cıkış ve inişlerde devrilme riskini azaltırsınız calışmalarınızda başarılar dilerim merakla takip ediyorum
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Gelen arka diferansiyelimizin mahruti dişlisi kırık çıkınca Trabzondan araştırdım ve 4,56 ayna mahruti buldum.Aslında başlangıçta 4.10 seçmemin sebebi Doubler arazi şanzımanı yapacağım için 4.10'un yeterli geleceğini düşündüğümdendi.Çekişin yeterli gelemdiği yerde 2. takviyeyi kullanacak ve bu sayede asfalttaki son süratimi de düşürmeyecektim.Ama yinede içime 4.10'u sindirememiş çekişin çok güçsüz kalacağını düşünmüştüm bu sebeple 4,10'unda bozuk çıkması 4,56'ya bahane oldu.


Ancak daha kalın olması gereken ayna dişlisi öbüründen daha ince çıktı ve çok ciddi boşluk yaptı, internetten araştırınca dana 60 için satılan kilitlerde 4,10 ve aşağısı için farklı 4,10 ve yukarısı oranlar için farklı kilit satıldığını gördüm.Yani bendeki kilit 4,56'ya uygun değildi.kilidi değişme şansımız olmadığı için kilidin ön tarafını tornada aldırıp, arkasına da pul yaptırarak boşluğunu aldık ve ayarını yaparak arka diferansiyeli topladık.


Aracı ciddi anlamda yükseltmeye niyetim vardı, amaç sadece 38'leri sığdırabilmek değil belki tehlikeli olacaktı ancak aynı zamanda yüksek bir araç yapmaktı.Özelliklede çok iyi artikülasyon yapmasını istiyordum bu sebeple uzun amortisör almaya karar verdim ve amerikadan 84 cm uzunluğunda Skyjacker Nitro 8000 amortisörlerin siparişini verdim.4 adet amortisör Trabzon gümrüğünde takıldı, benden ithalat beyannamesi açmamı istediler ben ürünlerin şahsi kullanım amaçlı olduğu ve ticari mahiyet taşımadığında ısrar ederek %20 vergisini ödeyerek almak istedim izin vermediler.Şikayet ettim, dilekçe verdim, bağırdım, çağırdım, Gümrük Baş Müdürünün kadar yanına çıktım, Ankaraya dilekçe yazdım ama olmadı Memurun ilk aldığı kararı hiçbiri çiğnemedi.Tabii ben bu kadar dik başlı durunca da bana iyice gıcık gittiler ve olabilecek en ağır mevzuatı uyguladılar.


Kargo dahil toplamda 620 TL gibi bir ücret ödediğim amortisörleri Trabzon gümrüğünden çıkarmak için toplamda 750 TL gibi bir ücret ödedim.Koliyi teslim alır almaz heyecanla açtım ancak ne göreyim.Gelen 4 adet amortisörün 2 tanesinin kartonlarında yağ var.Kargoda darbe alarak kaçırmışlar.Biri hiç çalışmıyor diğerinde ise biraz can var ancak yumuşak.Summitracing.com'a mail attım durumu izah ettim benden hiçbir kanıt yada iade istemeden hemen 2 tane daha amortisör yolladılar.Bu sefer amortisörler ne hikmetse gümrükten direk geçti adresime geldi.Ancak gelenlerden 1 tanesinin kutusunda yine yağ vardı diğerlerine göre nispeten daha azdı.İkisini de aynı anda sıkıştırdığımda hem yağlı olan daha yumuşaktıu hemde daha yavaş çıkıyordu.Tekrar mail atmaya gönlüm el vermedi başta, ancak yaptığım işin düzgün olmamasına da içim el vermedi tekrar mail attım buı sefer benden fotoğraf istediler.Çok da haklılar gerçi ama zorumada gitmedi değil neyse çektim fotoğrafları yaptım güzelce açıklamasını yolladım maili hemen 1 tane daha ücretsiz amortisör yolladılar ve o da geçen hafta elime geçti.Sağlam olarak Yani toplamda 7 amortisörden 4 tane sağlam çıkarabildik





 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bu süreçte Arka diferansiyeli bir güzel yıkayıp yeni ayna mahrutiler ve kilit ile birlikte topladık.Kampanaları bitik ancak aracı yürüttükten sonra ince işlere dönmeyi düşünüyorum.

Ön diferansiyeli motorcu ustamıza bırakıp, arka diferansiyel ile birlikte tamponumuzu yapan demir sanatçısı Erkan Ustamızın yolunu tuttuk.

Erkan ustanın dükkanında kanal yada lift olmadığı için düşündük taşındık ilk başta eşek yapmaya karar verdik :

Eşek modeli konusunda baya bir tartıştıktan sonra aklın yolu bir diyip 4 ayaklı ayarlanabilir bir eşek yaptık

Arabayı askıya aldıktan sonra ilk iş arka diferansiyeli sökmek oldu.

Eski diferansiyelimiz makasların üzerinde duruyordu, yeni diferansiyelimiz ise makasların altında olacak.

Ancak bu yükseklik yinede kurtarmıyordu bunun için diferansiyel ile makas arasına 9 cm'lik bir takoz yaptık.







 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Arka diferansiyeli daha uzun U civatalar alıp yerine oturttuktan sonra sıra amortisörlerin montajına geldi.Amortisörlerin eski kulesini kullanmadık.Artikülasyonda hiçbir şeyin sınırlama yapmasını istemediğim için amortisörler çapraz çalışacak.


Amortisörlere yeni bağlantı ayakları yaparak yerlerine monte ettik.


Daha sonrasında ise ufak bir esnetme denemekesi yaptık araç eşekte olduğu için fazla zorlamadık ancak sınırlı imkanlarda yapılan bu deney sonucun çok olumlu olacağını gösteriyor.







 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

En son gelinen aşama bu.Jantların siparişleri verildi şu an jantları beklemedeyiz.Ön diferansiyelimizde bugün yarın hazır olur.