Pinin mi Niva mı Dersiniz? Lütfen Yardım!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan minimalistgocebe Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,117

minimalistgocebe

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
Herkese merhaba,

Uzun süren araştırmalarım neticesinde Pajero Pinin veya bir Lada Niva edinmenin uygun olacağını düşündüm. Ama kredi kullanarak alacağım ve ilk arabam olacağı için hala seçimde tedirginim bu iki aracın avantajları ve dezavantajları konusunda bilgilerini paylaşacak herkese şimdiden teşekkür ederim. Aşağıda bir kaç link var. Siz olsanız tercihininizi hangisinden (fiyat - performans ve konfor) yana kullanırdınız? Ayrıca 86-87 model bir Hilux veya 90 model bir pajero almak ne derece mantıklı?

http://www.sahibinden.com/32000_km_temiz_lpg_liWQQaXQQ10438367WQQpXQQdisplayitem&keyword=niva (yoksa 7-8000 ytl ye 97 model bir niva almak dahamı doğrudur?)
http://www.arabam.com/ikinciel/detail.aspx?sid=1535153
http://www.sahibinden.com/ilk_sahibinden_kazasiz_servis_bakimli_cok_temiz_pajero_pinin_WQQaXQQ10352687WQQpXQQdisplayitem
http://www.sahibinden.com/acil_satilik_arazi_canavari_mitsubishi_pajero_pinin_2_0_gdiWQQaXQQ9517539WQQpXQQdisplayitem
 

Etiketler
Ynt: Pinin mi Niva mı Dersiniz? Lütfen Yardım!

Arazi ağırlıklı kullanacaksanız niva derim,ama günlük olarak kullanacağım aynı zamanda da doğa gezileri yaparım derseniz pinin daha uygun olur gibi.
iyi günler...
 

Ynt: Pinin mi Niva mı Dersiniz? Lütfen Yardım!

bende bitane 2000 model niva var.Ben çok memnunum.Gerçi ikinci araç olarak ava gitmek için almıştım ama evde hanım ve çocuklar çok sevdiler şimdi albea aracıma binmez oldular ve tabiki bende.Niva nın sadece yazın sıcakta klimasız oluşu biraz sıkıntı yapıyor ama biz ailecek çok memnunuz.
 


Ynt: Pinin mi Niva mı Dersiniz? Lütfen Yardım!

Pinin derim ama gerek vergi gerekse LPG takılamaması nedeniyle pek ekonomik olmayacaktır.
 




Ynt: Pinin mi Niva mı Dersiniz? Lütfen Yardım!

iyide soruya cevap olmamış: neden lada ?

forumda başlıklar altında araç/lar hakkında detaylı teknik bilgi verilmeli bence
ve bu araçlar 4x4, şehir performansı ikinci planda kalmalı

yani öncelikle alıcı / kullanıcı adayı
araçla ilgili teknik performans artı ve eksilerini öğrenmeli
kullanıcıların tecrübelerini izleyen başlıklarda okumalı
fiyat/beğeni/beklentilerini de göz önüne alarak karar verebilmeli diye düşünüyorum

not: Niva kullanıcısıyım ama sadece kullanıcısıyım, tecrüberin aktarımlarını takip ederek araçta yapılacak yenilemeleri ustasından talep etmek
daha yerinde bir karar benim için.

saygılarımla,
 

Ynt: Pinin mi Niva mı Dersiniz? Lütfen Yardım!

arkadaşlar ben yaklaşık 15 senedir arazideyim. bu güne kadarda çok para harcadım. herzaman tavsiye edileni yaptım çok param gitti. neden çünkü hangi arabayı alırsanız alın daha iyisi vardır. burada amaç önemli. önce amacı belirleyelim. bir kere şunu belirteyim. hem arazi aracı hemde şehir içi aracı die birşey olmaz. olur diyen varsa alsın bir tane traktör gezsin cadde sokak. bana katılan varsa su tavsiyeyi verebilirim. lada çünkü ucuz....ve tecrübe yapılabilecek bir araç. kırılır bozulur ucuz yollu hallolur.
benim şimdiki aklım olsa idi bir adet lada alırdım. çürük çarık olsun. keserim çürükleri basarım fiberi. üzerine bir iki sticker. aklıma estiği gibi de sprey boya ile desen yaparım işte nasıl olursa olsun. ondan sonra atlarım ilk balçığa. çeksin çıkarsın arkadaşlar.
bu zevkleri aldıktan sonra da artık noktayı koyarım. işte o zaman alırım ne araba olursa olsun. klima abs ararım hem sehirde gezerim hemde usul usul arazi yaparım.
arazide çamurda gezmesini bilmeyen kişi ne alırsa alsın zaten takılır kalır.
pajero yada başka araç bunların hepsi güzel araçlar fakat sert arazi için deil.
pajero parasına ben arazi için lada + şehir için de dizel bir küçük araç alırım. biter iş. lada bozulursa diğer arabaya binerim.
pajero deil ne olursa olsun farzedin aracınız çamurda karda kaydı ve rot kırdı.
en az 1 hafta arabsızsınız. ben böyle düşünüyorum..... yoksa ben araçta deilim
geçen sene offroad oyunlarında 1 adet tofaş fiat marka şahin modeli bir araç traktör lastiği takmıştı ve jiplerle dalga geçiyordu. ama adam o bölgede yaşıyor. asfalt görmemiş.
yani sonuç tecrübe....
 

Ynt: Pinin mi Niva mı Dersiniz? Lütfen Yardım!

durum: aynen denilen gibidir

şehir de kullanmak için 4x4 alınmaz, 3-5 litrelik araçla mahalle arasında gezilmez derim.

ve hiç bir kullanıcı kendi aracının dışındakilere seninki benimkinden daha güzel demez

gelelim Lada'ya: yaşı falan laf olmaktan öte geçmez konu bütçendir, motor istiyor dersen reftefiye edilmişi ki 1600'se 1700'ün
üzerine bile çıkarabilirsin aracın tüm yürüyeni dahil yenilesen 5-6 bin arası kasayı yeniden yapacağım desen ona keza yani bu rakamlar
çerçevesinde bir araca ulaşman diğer markalara bakarsak oldukça zor.

fabrika çıkışlarında hiçbir araç ağır off-road yapamaz, sen para harcarsın olur, ne olsun diyorsan kullanıcıların tecrübeleri ışık tutar.

ha masraf yaptım arac değer kazandı zannedersen sadece aldanırsın

ne yaparsan sadece kendi zevkin için olacaktır

araç seçinimde sosyal statüyü göz önünde tutmayı gereklilik sayıyorsan düşün derim
"itibar, yeni bir topluluğa girdiğinde sahip olduğundur, karakter giderken elinde olan" (William Hersey Davis)


ha param var dersen verirsin 30'dan 150 bin'e + modifikasyonlar için 20 bin çünkü makinanın adı kadar para ediyor parçaları Türkiye'de
ama mesela ingilrede 98 LR 5 bin sterlin * 3 = 15000 ytl Türkiye'de kaç para ?

bugün izdoff'da ki yarışları izledim adamların bindikleri araçlara biz kısaca hurda deriz, ama onlar bu işi yapıyorlar bizse off-road'u konuşuyoruz

uzun lafın kısası hangi aracı beğendi isen yedek parçası kaça, servisi varmı bakım maliyetleri kaça çıkıyor vb. araştır sonra karar verirsin.

doğa'da yer almak kendinle mücadeledir/tanımadır, keyiftir/özlemdir/tutkudur ama asla doğa ile yarış değil, araç sana bunlara ulaşmanda hizmet eder.

esenlikle kalın
 

Ynt: Pinin mi Niva mı Dersiniz? Lütfen Yardım!

egemen' Alıntı:
geçen sene offroad oyunlarında 1 adet tofaş fiat marka şahin modeli bir araç traktör lastiği takmıştı ve jiplerle dalga geçiyordu. ama adam o bölgede yaşıyor. asfalt görmemiş.
yani sonuç tecrübe....

O traktör lastikli Tofaş'ı kullanan eleman İstanbul'dan. Bir tane de traktör lastikli van minibüs vardı, o da İstanbul'dan. O iki araç aynı adamların. Bir tanesinin bildiğm üzere 5 şampiyonluğu var, genelde Pajero ile yarışıyor. Gerçi Niva ile de yarışmış (hazır konu Niva ve Pajero iken) ama her yarışta bir Niva'yı hurdaya çıkardığını söylüyordu..
 



Ynt: Pinin mi Niva mı Dersiniz? Lütfen Yardım!

istanbuldan denilen adam kenan çarpışantürk dü.
kenan abi benim arabayıda ( cj ) kullandı bir yere girdi 4 araç çekti çıkardı.
ilk cj ile başladım.
tecrübe kazandım dedim sattım başka cj aldım oda olmadı. v8 koydum. çok iyi oldu fakat çok yakıyor. tüp koydum onunda sorunu bitmedi ve yinede çok yakıyor. cj duruyor ve bir adette toyota 4runner aldım onu hazırlıcaktım fakat kıyamadım arabaya günlük kullanıyorum.
şimdi düşüncem suzuki.
neden suzuki parça bol lada gibi ayrıyeten az yakar uzun yol giderisiniz.
ladaya göre + sı deff kilit var 350 ytl miymiş neymiş. kısa şase en önemlisi japon.
benim bu topiği açan arkadaş için şudurki eski bir suzuki + arka kilit+ yükseltme iş biter.
batma çıkma zevkini aldıktan sonra zaten girmeyeceksiniz.
benim toyotaya ne yapıyorum.
1 takım buz lastiği+arka lsd kilit + vinç ve güzel bi görüntü.
değil çamura girmek yolda sudan geçmem bitti o işler.
toyota hilux için kabiliyeti yüksek fakat bazı parçalarda zor durumda kalabilirsin.pajero parça pahalı.
çamur zevkini almanız için söylüyorum.
eniyisi suzuki yada lada.
 

Ynt: Pinin mi Niva mı Dersiniz? Lütfen Yardım!

her iki aracıda kullandım. 96 niva 1.7 karbüratörlü ve 2001 2.0 gdi pinin. pinine gerçekten laf yok çok güzel araç araziddede çok başarılı merkezi dif.kilidi var hatırladığım kadarıyla lsd de var rampalarda kalmak uygun lastikle nerdeyse mümkün değil ama dif.salınımları niva kadar iyi değil engebeli arazide lastikleri çabuk kesiliyor .özellikle önler.ama çok zorlayıp kırarsanız parçaları pahalı ama sağlam.niva ise arazide motoru hariç standart bir araç için mükemmel şanzman dif.uğultuları insanı mest ediyor sanki daha ağır bir arç kullanıyormuşsunuz hissi veriyor.ilk helezonlu arazi aracı niva kaporta tıkırtıları gıcırtıları hariç süspansiyon sistemi güzel bir araç, dif.boşlukları çok ama ne derseniz deyin niva bu paralara alınabilecek en iyi araç.
 

Ynt: Pinin mi Niva mı Dersiniz? Lütfen Yardım!

Yeniden merhaba

Eşsiz yorumlar ve tavsiyeleriniz için hepinize minnettarım. Alacağım aracı off-road için zorlama niyetinde değilim, mesleğim gereği çoğu zaman doğada bulunmam gerekiyor ve incelemelerde yolun bulunmadığı mıntıkalara ulaşabilmek önemli. Bunun yanısıra alacağım aracında şehir içinde veya şehirlerarası uzun yol seyahatlerinde biraz olsun konfora sahip olmasını istiyorum. Pininin yakıt tüketimi tüp takılamamasıyla beraber bu haliyle göz ardı edilebilir mi? Özellikle Ergin bey kullandığınız için size sormak istiyorum ; km'de yakıt gideri ne idi ve günümüz koşullarında bu değerler makül müdür? Bir de servis sıkıntısı yaşanırmı? Aksi yönde karar vermezsem, sanırım ucuz bir niva ile işe başlayacağım. Çok teşekkür ederim.
 

Ynt: Pinin mi Niva mı Dersiniz? Lütfen Yardım!

Biraz alakasız olacak belki ama bahsettiğiniz şekilde kullanım için Vitara daha makul geliyor bana bu her iki araca göre... Düşündüğünüz fiyat aralığında da gayet tatminkar bir Vitara alabilirsiniz.
 

Ynt: Pinin mi Niva mı Dersiniz? Lütfen Yardım!


Doğru. Gerektiğinde (yani standart hali yetmediğinde) Vitara üzerinde oynamak çok daha kolay..
 



Ynt: Pinin mi Niva mı Dersiniz? Lütfen Yardım!

merhabalar.yardımcı olabilirsek sevinirim.pinin ladaya göre daha konforlu ve performanslı bir araç.otomatik vitesliydi araç şehir içinde 11 - 12 lt civarı yakıyordu .lada da 10 -11 lt yakıyordu.niva da ama yakıt tüketimi nedense çok değişiyordu aynı kullanımda aynı mesafede bazen az yakıyordu bazen çok analayamadım.yakıt tüketimleri bana göre ikiside makul.niva sürekli 4x4 ve eski teknoloji ama dif.kiliti bu ucuzluktaki bir araç için veli nimet. ucuz parça sıkıntısı yok diyebiliriz,pinin in 4x4 sistemi büyük pajero nun küçültülmüşü süper select denilen sistem var ,araç isterseniz ön arka arasında yolun durumuna göre dif. oranlarını ayarlıyor yada merkezi .dif.kilidini kitliyorsunuz. motor vw de kullanılan fsi diye satılan motorun yapı itibarıyla benzer.dizel gibi yüksek sıkıştırma oranı ve direk enjeksiyon sistemi var.o nedenle performanslı ve yakıt tüketimi olarakta fena sayılmaz. nerede yaşadığınızı bilmiyorum ama mitsubishi servislerinden parça temini yapılabilir.yanlış hatırlamıyorsam 2003 yada 2004 yılından itibaren 1.8 gdi sürekli 4x4 arazi vitesi olmayan model getirildi.yani parça sıkıntısı olabilir yok değildir ama parça beklemek zorunda kalabilirsiniz.ikisinide lpg siz kullandım.pinine lpg takılmadığını duymuştum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,327
Kayıtlı Üye Sayımız
166,632
Kaydolan Son Üyemiz
Seiko5

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst