Pikap Karavan Yasal Durumu (pino Karavan Sahtekarlığı)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan selin22 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 66
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 85,378

selin22

Kamp I
Mesajlar
138
Tepkime Puanı
155
Yer
Bodrum/İstanbul
Merhaba arkadaşlar, bir kaç ay önce pikap karavan almaya niyetlendik ve karavanın yasal durumunu araştırmaya başladık. Facebook sayfası üzerinden pikap karavanın yasal olduğunu söyleyen Pino karavanla görüştük ve karavanın yük gibi algılanacağını ve sorun olmadığını söylediler, istediğiniz yere sorun dediler. Bir de karavan taşma yapmıyor ama biraz da mevzuat dışı taşma yapıyor gibi şaibeli açıklamalarla kafamızı hepten karıştırdılar. Az önce ne taşıyor demiştiniz diye sordugumuzda bakın biz köklü firmayız kimseyi kandırmayız filan dediler. Biz de tamam araştıracağız deyip kapattık. Buradaki yazıları okuduk, trafik polislerine sorduk, karavancı arkadaşlarımıza sorduk hepsi yasal olmadığını söyledi. Pino bey ısrarla hayır onlar ne anlar, Türkiye'deki karavancılar hiç bir şey bilmeden konuşan ahmaklar filan dedi. Ya trafik polisleri diye sordum? hayır onlar da anlamaz dedi, kendisi biliyormuş ve bizim de kayıtsız şartsız sözlerine talim etmemizi bekliyor. Neyse Bimer'e yazdık ve Bimer de bizi Trafik şube müdürlüğüne yönlendirdi. Bu birim de bizden karavanın onay belgesini istedi. Tekrar Pino beye sorduk var mı böyle bir belge diye. Siz anlamıyorsunuz sanırım, bu yük, karavan değil, siz ne yapmaya çalışıyorsunuz (trafik müdürlüğüne yazmamızı kastediyor) diye üst perdelerden çıkıştı. Sabrımı fazlasıyla zorlayan ukala Pino beye cevabını verip telefonu kapattım. Neyse biz de trafik müdürlüğündeki mevzuat yetkilisine böyle bir belge olmadığını söyledik ve aşağıdaki cevabı aldık. Benim bu cevaptan anladığım hem ağırlığı, hem karavanın pikaptan taşma yapması, hem de yük taşıma için ekstra belgelere sahip olunması gerektiği açılarından pikap karavanın mevzuata uygun olmadığı. Siz ne düşünüyorsunuz?
"Yük olarak aracınızın üzerine eklenen karavanın(yük) ün aracınızın stop lambalarını kapatması nedeni ile karavana ek bir stop lambalarının takıldığı aracınızın yanlarından karavanın çıkıntı yaptığı, aracınızın azami yüklü ağırlığının 2408 kg olduğu net ağırlığının ise 1825 olduğu bu nedenle aracınız ile taşınabileceğiniz yükün yaklaşık 583 kg olduğu yönetmeliğimizin 129. Maddesinde Madde 129- Karayolunda trafiğe çıkarılacak yüklü ve yüksüz araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkındaki Yönetmelikte belirtilen ölçü veya boyutlara uygun olarak imal edilmiş olması ve yük ve yolcu taşımalarında bu ölçü ve boyutlara uyan taşıtlarla yapılması mecburidir. Hükmü mevcut olup, taşınan yükün aracın ön ve arkasından belirlenen miktarda çıkıntı yapılabileceği ancak aracın imal tadil ve montajındaki genişliğinden taşmaması gerekmektedir. Kaldı ki hususi aracınızla taşıma kanuna istinaden ticari olarak yük de taşımanız mümkün olmayıp, yük taşıyabilmeniz için ekstra araç ve sürücünün belge alması gerekeceği, göndermiş olduğunuz resimler üzerinden yorumlanmıştır."
 

Etiketler
Pikap üzeri karavanlar yurt dışında birçok karavancının kullandığı araçlar. Kolaylıkla indirilebilmesi ve pikap olarak kullanılabilmesi kolayca karavanı yükleyip karavan olarak kullanılabilmesi büyük avantaj. Uzun yıllar önce Çubucak'da bir Avusturyalı karavancı ile epeyce muhabbet edip aracını incelemiştik. Ama ülkemizde bir zamanlar aşağıdaki gibi bir sorun yaşanmıştı.
Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965
 


PİNO bey :smiley: , dekoratörlükten gelmedir ve
karavan konusunda hiçbirşey bilmez.
Dekoratörlükten geldiği için de, karavanlarında
estetik çok güzel, fakat teknik ve sağlamlık çok zayıftır.

Ama zannı odur ki, kendisi karavanı çok iyi bilir, bu konularda muazzam ustadır, herkes ona danışır, diğer bütün markaların bir kaç ayda mutlaka bozulan karavanlarını o tamir eder..v.s. Bir sürü abuk sabuk iddia.
3-5 sene evvel kendine bir karavan yapmaya başlayıp, o andan itibaren kendini bu konularda muazzam üstad olarak gören biri.
İddialarını ciddiye almayın, işi bilse burada karavanını
kullanan arkadaşlarımıza kan kusturmazdı.

Aman bir daha telefon açmayın,
makinalı tüfek misali konuşması ile,
sizi yaşadığınıza pişman eder..
Yaşadıklarınıza gülün geçin.
 

Çok haklısınız:smiley: Ben de deneyimlerimi paylaşmak istedim çünkü "bilip bilmeden konuşan ahmaklar" diye bahsettiği karavancılardan yarım yamalak işlerle daha fazla haksız kazanç elde etmemeli bu tip kurumlar.
 



Merhabalar,

Pikap üstü karavan konusuna benim de bir süredir ilgim var, yasal durumu araştırırken yazınıza rastladım. Herhangi bir şekilde hukuk ve otomotiv konularında uzmanlığım olmadığını belirtmek isterim. Bir vatandaş olarak yazılı yasa ve yönetmelik metinlerinden yorumsuz olarak anladığımı aktararak konuya katkıda bulunmak isterim.

Pikap üstü karavan konusunda Cem Bey'in başına gelenlerle ilgili mesaj silsilesini de okudum. Farklı yorumlardan kaynaklanan sonuçlar olabileceğini düşünüyorum. Sizin mesajınızda bahsedilen fotoğrafı göremediğim için fikrim yok.

Beraberce düşünelim:
1. Pikap üstü karavan için taşıyıcı araçta hiç bir değişiklik yapmayacağımızı varsayalım.
2. Taşıyıcı aracımız kendi açık kasası olan bir araç olsun. Normal zamanlarda bu araca herhangi bir yük yükleyip taşıyabildiğimizi varsayalım ( Buna mevzuattan bakamadım: Yük taşıma konusunda bilgili arkadaşlardan rehberlik rica ediyorum: Kendi aracımla, kendime ait, ticari mal olmayan bir yükü taşımakta sınırlama var mıdır, böyle bir yük için ne gibi izin ve belgelere ihtiyaç vardır?)
3. Kabini taşıyıcı araca tamamen kabin ve aracın kendi yeteneklerini kullanarak, vinç vs gibi başka bir ekipman kullanmadan yükleyip indirebildiğimizi düşünelim.
4. Hareket halinde iken kabin/karavan içerisinde yolcu bulundurmayalım.
5. Taşıyıcı araçta değişiklik yapmadığımız için bahsettiğiniz "ARAÇLARIN İMAL, TADİL VE MONTAJI HAKKINDA YÖNETMELİK"e tabi olmadığımızı değerlendiriyorum.
6. KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİ Madde 134'te Araçların Yüklenmesi Kuralları incelenmiş ancak bu madde 19.02.2014 28918-tarih ve sayılı Resmi Gazete ile yürürlükten kaldırılmılş. Yerine ne geldiğini BİMER'e sordum, yanıtı buraya eklerim. Eski Madde 134'te bazı genel hükümlerin yanısıra ağırlıkla ve önden, arkadan taşmayla ilgili hükümler vardı.

7. Şu anki kişisel görüşüm, açık kasa kamyonette karavan/kabin taşımanın 3 metre yükseklikte balya balya saman ya da konteyner kulube taşımaktan hiç farkı olmadığı, kamyonetin kendi ruhsatından başka bir ruhsat almaya ya da varolan ruhsatta değişiklik yapmaya gerek olmadığı yönünde.
8. Tehlikeli madde olmadığı veya yükün boyutları sınırları aşmadığı için özel izne de gerek olmayacaktır.
9. Sigorta yaptırırken taşınabilecek yüklerde bir sınıflandırma yoksa, o yönden de özel bir durum olmayacağını sanıyorum. Niye çimento torbası taşıyabiliyorum da kabin taşıyamayayım?.. (Bu arada, kamyonetim yok, taşımacılık yapmıyorum. Almayı planlıyorum :smiley: )
10. Olsa olsa belediye zabıtası gelir, "kardeşim bunda kalamazsın" der, "çadırda kalabiliyorsam bunda da kalırım" derim. Ha, "buraya koyamazsın" derse yükler, çeker giderim. Hatta gitmem bile, kasaya yükler, aracın parketmesinde sakınca olmayan bir yere çekerim. ;-)

Bu konularda uzman bir hukukçu bulsak da danışsak... Ne yazık ki üreticisinden denetimcisine kadar herkes için belirsizlikler, bilinmezler var.

Pikap/kamyonet üstü karavanın gerçekten büyük esneklik olduğuna inanıyorum. Kendi açımdan,
yılda 30 günü pek aşmayacak kullanım için motokaravan gibi bu işe ayrılmış bir araç bulundurma külfetinden uzak duruyorum. "Kendin yap" isteği var bir de: Çekme karavanın ruhsat, tip belgesi gibi çıkartması neredeyse imkansız belgelerinden ötürü bu tip karavan çok cazip geliyor.

Bu fırsatla, konuyu açıp tartışmaya sunduğunuz için teşekkür ederim. Umarım doğru ve faydalı bilgilere ulaşabilir.
 

bence en buyuk sorun agırlıgı..bırde uzerıne yuklenen karavanın arkaya yana tasmaları bırde baglantıları esas sorun bu tabıkı faturası adınıza oldugu muddetce bır sorun cıkacagını zannetmıyorum karavan kasdan buyuk.esas sorun bence..
 


bence en buyuk sorun agırlıgı..bırde uzerıne yuklenen karavanın arkaya yana tasmaları bırde baglantıları esas sorun bu tabıkı faturası adınıza oldugu muddetce bır sorun cıkacagını zannetmıyorum karavan kasdan buyuk.esas sorun bence..

Sayın Bayar,

Görüşlerinize katılıyorum. Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin yürürlükten kaldırılan 134. maddesini aşağıya kopyalıyorum. Anladığım, özetle şu şartların sağlanması durumunda eski yönetmelik maddesine göre taşınması serbestti:

1. Kasasında, içinde eşyaları olan kabini, kamyonetin ön kısmında şoför ve yolcuları, yani o anda bulundurulabilecek her şeyiyle taşıyıcı aracın yükleme sınırları aşılmayacak
2. Kabinin kasaya düzgünce yerleştirilip bağlanması/sabitlenecek
3. Kasanın yanlarından kesinlikle taşmayacak
4. Plaka, stop, sinyal vs'yi örtmeyecek şekilde en fazla önden 1m arkadan 2m taşabilecek

Yönetmelikte azami araç yüksekliği 4 m verilmiş.Yükün yüksekliği de en fazla bu kadar olabilir sanırım, daha alçak olması mı gerekir bilmiyorum, özel bir bilgi göremedim.

Fatura konusunda: Ticari taşımacılık yapılmadığı için fatura, irsaliye vs istenemeyeceğini düşünüyorum, yetki belgesi durumu da bir önceki iletide ele alınmıştı.

BİMER'den yükleme ile ilgili soruya yanıt gelince burada da paylaşacağım taslak bir çizimle kabin taşımaya yönelik bir soru daha sormayı düşünüyorum.

Saygılarımla...

---------------------------
BİMER'e iletilen soru şu şekilde:

Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin, 19/2/2014-28918 tarih ve sayılı Resmi Gazete ile yürürlükten kaldırılan "Araçların Yüklenmesi Kuralları" başlıklı 134. maddesi yerine hangi hükümler uygulanmaktadır, yazılı metne hangi resmi internet adresinden ulaşılabilir? Ayrıca, Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin güncel, tüm değişikliklerin uygulandığı tek bir belge haline getirilmiş haline hangi resmi internet adresinden ulaşılabilir?
---------------------------


---------------------------
Karayolları Trafik Yönetmeliği kaldırılan 134. Madde:

ARAÇLARIN YÜKLENMESİ KURALLARI
Araçların yüklenmesinde belirlenmiş ölçü ve esaslara aykırı olarak;
a) Yükün cinsi, şekli, yeri, nitelik ve özellikleri bakımından, trafik güvenliğini ve yol kapasitesini azaltacak, karayolu yapısına ve karayolunu kullananlara, mülklere zarar verecek tarzda yüklenmesi,
b) Taşıma sınırı üstünde yük ve yolcu taşınması, taşıma sınırı aşılmasa da dingil ağırlığını aşacak şekilde yüklenmesi,
c) Tehlikeli ve zararlı maddelerin şartlarına uyulmadan, gerekli izin ve önlemler alınmadan
taşınması,
d) Ağırlık ve boyutları bakımından taşınması özel izne bağlı yüklerin izin alınmadan taşınması,
e) Gabari dışı yük yüklenmesi, yük üzerinde veya araç dışında yolcu veya hizmetli taşınması,
f) Yükün;
1) Karayoluna değecek, düşecek, dökülecek, saçılacak, akacak veya kayacak, gürültü çıkaracak,
2) Her çeşit yolda dengeyi bozacak, bir şeye takılacak veya sivri çıkıntılar oluşturacak,
3) Sürücülerin görüşüne engel olacak veya sürme güvenliğini bozacak,
4) Tescil plakaları, ayırım işaretleri, dönüş ve dur ışıkları ile yansıtıcıları örtecek,
5) Aracın boyunu önden 1 metre, arkadan 2 metre aşacak,
6) Kasanın sağ ve sol yanından taşacak, Şekilde yüklenmesi,
7) Çeken ve çekilen araçlarla ilgili şartlar yerine getirilmeden araçların çekilmesi, Yasaktır.

Yukarıda sayılan yasaklara uymayan araç sürücüleri hakkında cezai işlem yapılmakla birlikte, bütün sorumluluk ve giderler araç işletenine ait olmak üzere fazla yolcular en yakın yerleşim biriminde indirilir. Bu Yönetmeliğin 126 ncı maddesine aykırı olan ve yukarıdaki diğer yasaklara uymadığı tesbit edilen araçlar ise, gerekli şartlar sağlanıncaya kadar araç trafikten men edilir. Bunlardan trafik güvenliğine ve karayolu yapısına tehlike yaratmayacak durumda olanlara en yakın yerleşim birimlerinde gerekli önlemleri almaları için izin verilir.

---------------------------
 

Konuya ilgi duyup araştıracaklar için derli toplu olması açısından yazmaya devam ediyorum:

"ARAÇLARIN YÜKLENMESİNE İLİŞKİN ÖLÇÜ VE USULLER İLE TARTI VE
BOYUT ÖLÇÜM TOLERANSLARI HAKKINDA YÖNETMELİK" yürürlükteymiş (1 nisan 2017'de kış lastiği kullanımıyla ilgili değişiklik yapılmış). Yönetmeliğe ve değişikliğe şu adresten erişilebilir: http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/KUGM/tr/HTML/html_mevzuat/20121116_151342_2769_1_64.html

Yönetmeliğin 6. maddesinde yüklemenin sınırları çizilmiş. Daha önce bahsettiğim, Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin kaldırılan 134. maddesindeki konular ele alınmış.

Bu yönetmeliğin 3. bölümü tolerans uygulamalarını kapsıyor. Tartı toleransı uygulamasının bizi ilgilendirebilecek 7. maddesi:

MADDE 7 –
(1) Tartı toleransı; en çok [(aracın azami ağırlığının % 3,75’i) + 500] kilogram olarak kabul edilir.

(2) 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 65 inci maddesinin üçüncü fıkrasının (a), (b), (c), (d) ve (e) bentlerinde belirtilen fazla yükleme oranları hesabında; aracın azami ağırlığı ile birinci fıkrada belirlenen tartı toleransının toplamı esas alınır.

Bunu şöyle anlıyorum, farklı düşünenlerle tartışsak iyi olur:

Diyelim ki 3500 kg azami ağırlığı olan bir kamyonetimiz var. Bu aracın kasası üzerindeyken istiap haddi 1100 kg olsun. Yani, kasaya yüklenebilecek kabin + tüm eşyalar ve ekipmanlar + yolcular ve bagajlarının toplam ağırlığı 1100 kg'ı aşmamalı (KTY 134. madde yüklenebilecek azami miktarı böyle tanımlıyordu).

Tartı toleransı = 3500 * % 3,75 + 500 = 631,25 kg
Şu halde:
Aracın azami dolu ağırlığı 3500 + 631,25 = 4131,25 kg,
İstiap haddi 1100 + 631,25 = 1731,25 kg
oluyor.


Hadi biraz hayal kuralım :smiley:
Bu araca, ruhsata tabi olmayan 750 kg'lık bir de römork takalım. Römorkun kendi ağırlığı 350 kg olsa, üzerine yerleştirilecek kabin ve eşyalar için 400 kg pay kalıyor. Toplamda 2100 kg'lık kabin kapasitemiz oluyor.
 



Sanırım yanlış yönetmelik üzerinden devam ediyor konu.
Bakılması gereken mevzuat ARAÇLARIN YÜKLENMESİNE İLİŞKİN ÖLÇÜ VE USULLER İLE TARTI VE BOYUT ÖLÇÜM TOLERANSLARI HAKKINDA YÖNETMELİK

Mevzuatlar için çok karmaşık düşünmeye gerek yok.
Yukarıda paylaştığım mevzuattan Madde 6h
0.PNG


Pikap karavan görseli ise,
index.jpg


Görüldüğü üzere kasanın sağ-sol yanında taşma var ve mevzuatın 6h maddesine uygun değil.
 

Sanırım yanlış yönetmelik üzerinden devam ediyor konu.
Bakılması gereken mevzuat ARAÇLARIN YÜKLENMESİNE İLİŞKİN ÖLÇÜ VE USULLER İLE TARTI VE BOYUT ÖLÇÜM TOLERANSLARI HAKKINDA YÖNETMELİK

Mevzuatlar için çok karmaşık düşünmeye gerek yok.
Yukarıda paylaştığım mevzuattan Madde 6h
Ekli dosyayı görüntüle 499866

Pikap karavan görseli ise,
Ekli dosyayı görüntüle 499867

Görüldüğü üzere kasanın sağ-sol yanında taşma var ve mevzuatın 6h maddesine uygun değil.


Hüseyin Bey,

Konu Pino Karavan'ın ürünüyle başlamış olsa da, benim açımdan önemli olan mevzuatı bulup aktarmak ve sınırları net olarak belirlemektir. Özel bir ürünü tartışmak niyetinde olmamakla birlikte, ilgili ürünle ilgili tespitinize katılıyorum.

Sanıyorum birkaç iletim uzun olduğu için gözden kaçtı: İlgili eski ve yeni yönetmelikleri işaret etmiş, konuyla ilgili maddelerini -sizin de vurguladığınız gibi- dikkat çekmiştim (sizden bir önceki iletime dikkat buyurunuz).

Kanun ve yönetmeliklerin gayet net ve kesin maddeleri var. Verdiğim hesaplar karmaşık düşünme olarak nitelendirilmişse, amacım duruma/araca göre değişebilen konuları naçizane örneklemektir.

Daha önceki iletilerimde de belirttiğim gibi, konuyla ilgli araştırmalarımda, bilinmeyen, anlaşılamayan noktalar ile farklı veya yanlış yorumlar sonucunda ortaya çıkan uygulama ve tavırlar olduğunu gördüm. Geçmişte yaşanmış deneyimlerin kaynağını, bugünkü durumla beraber ortaya koymanın bu sıkıntıların üstesinden geleceğini sandığım için konuyla ilgili tüm bilgileri ve geçerlik durumunu iletmeye çalıştım.

Konuya katkılarınız için teşekkür ederim.

Şimdilik sahip olmak kolay bulduğum karavanın özelliklerini üçüncü iletimde şu şekilde özetlemiştim (tekrar için özür diliyorum):

1. Kasasında, içinde eşyaları olan kabini, kamyonetin ön kısmında şoför ve yolcuları, yani o anda bulundurulabilecek her şeyiyle taşıyıcı aracın yükleme sınırları aşılmayacak
2. Kabinin kasaya düzgünce yerleştirilip bağlanması/sabitlenecek
3. Kasanın yanlarından kesinlikle taşmayacak
4. Plaka, stop, sinyal vs'yi örtmeyecek şekilde en fazla önden 1m arkadan 2m taşabilecek

Pikap üstü karavanların hepsi yandan taşar diye bir özellik yoktur sanırım. Niyetim ilgili yasa, yönetmeliklere uygun olarak yukarıdaki niteliklere sahip, yük olarak tanımlanacak bir kabin tasarlayıp gerçekleştirmektir. Bu yapılandırmayla ilgili değerlendirme ve önerilerinizden çok memnun olurum. Tasarımı yapabilirsem paylaşıp üzerinde tartışmak isterim.

(Aklımdaki kabinle ilgili ufak bir açıklama daha vereyim: Yük, kasanın yanlarından taşmayacak ama trafikte değilken genişlemeyecek diye bir şart yok. Türkçe karşılığını bilmiyorum, slide-out denen mimari denenebilir)

Saygılarımla...
 

Hüseyin Bey,

Konu Pino Karavan'ın ürünüyle başlamış olsa da, benim açımdan önemli olan mevzuatı bulup aktarmak ve sınırları net olarak belirlemektir. Özel bir ürünü tartışmak niyetinde olmamakla birlikte, ilgili ürünle ilgili tespitinize katılıyorum.

Sanıyorum birkaç iletim uzun olduğu için gözden kaçtı: İlgili eski ve yeni yönetmelikleri işaret etmiş, konuyla ilgili maddelerini -sizin de vurguladığınız gibi- dikkat çekmiştim (sizden bir önceki iletime dikkat buyurunuz).

Kanun ve yönetmeliklerin gayet net ve kesin maddeleri var. Verdiğim hesaplar karmaşık düşünme olarak nitelendirilmişse, amacım duruma/araca göre değişebilen konuları naçizane örneklemektir.

Daha önceki iletilerimde de belirttiğim gibi, konuyla ilgli araştırmalarımda, bilinmeyen, anlaşılamayan noktalar ile farklı veya yanlış yorumlar sonucunda ortaya çıkan uygulama ve tavırlar olduğunu gördüm. Geçmişte yaşanmış deneyimlerin kaynağını, bugünkü durumla beraber ortaya koymanın bu sıkıntıların üstesinden geleceğini sandığım için konuyla ilgili tüm bilgileri ve geçerlik durumunu iletmeye çalıştım.

Konuya katkılarınız için teşekkür ederim.

Şimdilik sahip olmak kolay bulduğum karavanın özelliklerini üçüncü iletimde şu şekilde özetlemiştim (tekrar için özür diliyorum):

1. Kasasında, içinde eşyaları olan kabini, kamyonetin ön kısmında şoför ve yolcuları, yani o anda bulundurulabilecek her şeyiyle taşıyıcı aracın yükleme sınırları aşılmayacak
2. Kabinin kasaya düzgünce yerleştirilip bağlanması/sabitlenecek
3. Kasanın yanlarından kesinlikle taşmayacak
4. Plaka, stop, sinyal vs'yi örtmeyecek şekilde en fazla önden 1m arkadan 2m taşabilecek

Pikap üstü karavanların hepsi yandan taşar diye bir özellik yoktur sanırım. Niyetim ilgili yasa, yönetmeliklere uygun olarak yukarıdaki niteliklere sahip, yük olarak tanımlanacak bir kabin tasarlayıp gerçekleştirmektir. Bu yapılandırmayla ilgili değerlendirme ve önerilerinizden çok memnun olurum. Tasarımı yapabilirsem paylaşıp üzerinde tartışmak isterim.

(Aklımdaki kabinle ilgili ufak bir açıklama daha vereyim: Yük, kasanın yanlarından taşmayacak ama trafikte değilken genişlemeyecek diye bir şart yok. Türkçe karşılığını bilmiyorum, slide-out denen mimari denenebilir)

Saygılarımla...

Merhaba,
Mevzuata uygun olduğu sürece zaten bir sıkıntı yaşamazsınız. Yollardaki denetimler de sadece bu mevzuatlar çerçevesinde yapılır.
Pikap karavan denilince mesajımda gösterdiğim görsel karşımıza çıkıyor.
Siz yük, ölçü vb. maddeleri sağlayan bir tasarım yaparsanız tabiki bir sorun olmaz.
Kolaylıklar dilerim.
 

20180516_155646_resized.jpg
20180516_161807_resized.jpg
20180516_174955_resized.jpg
20180516_175002_resized.jpg
Selamlar,Mayıs başı itibariyle Tischer 230 S kullanmak için ithal ettim.Amarok üzerine design edildi.
1 haftadır,Türkiye de hangi izinlerle kullanabilirim diye araştırıyorum.Yollar TSE ye çıkıyormuş gibi.
Kolay bir iş değil .Türkiyede mevzuatlar karmaşık.Resimleri ilave ediyorum.Tüm yolları deneyeceğim ısrarla ancak Temmuz sonuna kadar çözemezsem ya allah çıkarım yollara.Konuyla ilgilenen varsa yazışalım.
 

Ithal ederken tse gerek , tse siz nasil ithal ettiniz ki?
Karava dışında başka bir gümrük numarasından gümrükçünüz çektiyse işler arap saçına dönebilir.
Bence once bi muameleciye gidin, onlar ugrassin biraz. Hic denenmiyeni deniyorsunuz bu arada.
 
Son düzenleme:



Ithal ederken tse gerek , tse siz nasil ithal ettiniz ki?
Karava dışında başka bir gümrük numarasından gümrükçünüz çektiyse işler arap saçına dönebilir.
Bence once bi muameleciye gidin, onlar ugrassin biraz. Hic denenmiyeni deniyorsunuz bu arada.
Bu mobil kabin ve gümrük numarası almanyadaki üreticisi tafından verildi.Karavan değil zaten.Bu kabinler avrupada karavan tanımına girmiyor keza tr de de aynı.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst