YARIMGEZEN
Motosiklet Özgürlüktür...
Merhaba arkadaşlar, aranızda yeniyim...
Adım Umut, Ankarada yaşıyorum, doğayı, doğada kampı, motositleti ve motosiklet bakımını seviyorum...
YENİ HOBİM P38 SORUNLARINI ÇÖZMEK
Geçen hafta 1998 model çok temiz bir P38 satın aldım....
------------
Aracı ilk gördüğümde ve test esnasında sağa ve sola dönüşlerde ciddi anlamda takırdı geliyordu. Satın aldığım arkadaş bu seslerin aks başından geldiğini, parçanın elinde olduğunu ancak taktıramadığını söyledi bende tamam diyip aracı satın aldım.
Aracı ankaraya getirip cumartesi günü sanayide özel servise gittiğimde bu seslerin akstan değilde arazi şanzımanından geldiğini öğrendim.. doğal olarak cidi anlamda moralim bozuldu...
Neyse bu işi sorabileceğim bir 4x4 uzmanı buldum ve ona arabayı gisterdim.. ancak bu ustada şanzumanın değişmesi gerektiğini söyledi...
Hurdacılar diyarından şans eseri 1000 liraya bir arazi şanzımanı satın aldım ve bugün takıldı.. sesler ciddi anlamda kesildi ancak dönüşlerde bazen tak diye bir ses geliyor... ancak usta o sesin şanzımandan gelmediğini ön takımdan geldiğini ancak şimdilik masraf edilecek bir durum olmadığın söyledi...
Sonrasında usta arabayı test etti arabayı öyle bir yokuşa soktuki sadece ön kaputu ve gökyüzünü gördüm.. .inişte ise ön cama yapışmamak için sağa sola sarıldım.. .ilginç bir deneyimdi... (bu arada ilk defa bir arazi aracım oldu ve ilk defa bir arazi aracına bindim )
Böylelikle bu şanzıman işini ucuz yollu halletmiş oldum çünkü adamlar çıkma şanzımanlara 3000 lira para istiyorlar.....
----------
Aracı konyadan satın alıp gelirken o merakla her donanımını denemeye başladım.... bu güne kadar kullandığım araçlarımda hız sabitleyici mevcut değildi... o yüzden hemen hız sabitleyici kullanmaya başladım ancak 100 km sonra hız sabitleyici devreden çıktı ve o gün bu gündür devreye girmedi
Sorunun basit bir elektronik hata olabileceği ve aküyü söküp geri takınca sorunun düzelme ihtimalini düşünerek aküyü söktüm ....
Senmisin aküyü söken
Cam ayarları bozuldu (tek tuşla kapanma açılma), teyp kod istemeye başladı, uzaktan kumanda işlemez hale geldi ve hız sabitleyicide herhangi bir değişiklik olmadı
Cam ayarlarının bozulması camları tam acıp kapamakla düzeliyormuş... ok.... teyip te sorun dğil çünkü fabrikada yazılmış orjinal kartı var orada yazıyor oda sorun değil diye düşünürken teyip malesef kodu kabul etmedi.. galiba kod bir şekilde değiştirilmiş...mecburen bir elektronikçiye gidip şifreyi kırdıracağız..
Kumandayı senronize etmem gerektiği yazıyor kitapçıkta.. açma düğmesine bas sonra anahtarı kapıya tak ve kapatma yönünde çevir.... yazanları aynen yapıyorum ancak kapı kiliti dönmüyor...haydaaa ne yapacağız şimdi arabayı kilitleyemiyoruz....pratik çözüm olarak wd 40 alarak anahtar deliğine sıktım ve bir süre sonra dönmeye başladı ve kumanda senkronize işlemide tamam...
------
arabayı satın aldığımdan beri, arabayı kilitlediğimde "ALARM DEFAULT" diyip duruyordu bende hep sebebini merak ediyordum... galiba bugün ortaya çıktı
Şöför camını yukarı kaldırmaya çalıştığımda cam tamamen kapandığı halde sistem halen kapatmaya çalışıyor ve tak tak diye ses geliyor kapıdan.. galiba dişli atlıyor motora bir dur emri gitmediği için....ancak ilk aldığımda camlar açıkken kumanda düğmesine bastığımda bütün camları kapatıyordu.. şuanda bunu yapmadığı gibi ön şöför camını tek dokunuşla kapanmasını bile sağlıyamıyorum...
Araba ön sol camı açık gördüğü için alarmı devreye sokmuyor (kitapta biri açıksa alarm devreye girmez yazıyor)
OKUNDUĞU ÜZERE BİR HAFTADA BAYA BİR PROBLEM YAŞADIM ANCAK EN BÜYÜĞÜNÜ HALLETTİM
BU CAMIN DURDURMA SİSTEMİYLE ALAKALI TEKNİK BİLGİYE İHTİYACIM VAR YARDIMCI OLURSANIZ ÇOM MEMNUN OLURUM...
DURDURMA SİSTEMİNDE BİR SENSÖR MÜ VAR YOKSA MEKANIK OLARAK BİR DURDURMAMI SÖZ KONUSUN ?
TEŞEKKRÜRLER
Adım Umut, Ankarada yaşıyorum, doğayı, doğada kampı, motositleti ve motosiklet bakımını seviyorum...
YENİ HOBİM P38 SORUNLARINI ÇÖZMEK
Geçen hafta 1998 model çok temiz bir P38 satın aldım....
------------
Aracı ilk gördüğümde ve test esnasında sağa ve sola dönüşlerde ciddi anlamda takırdı geliyordu. Satın aldığım arkadaş bu seslerin aks başından geldiğini, parçanın elinde olduğunu ancak taktıramadığını söyledi bende tamam diyip aracı satın aldım.
Aracı ankaraya getirip cumartesi günü sanayide özel servise gittiğimde bu seslerin akstan değilde arazi şanzımanından geldiğini öğrendim.. doğal olarak cidi anlamda moralim bozuldu...
Neyse bu işi sorabileceğim bir 4x4 uzmanı buldum ve ona arabayı gisterdim.. ancak bu ustada şanzumanın değişmesi gerektiğini söyledi...
Hurdacılar diyarından şans eseri 1000 liraya bir arazi şanzımanı satın aldım ve bugün takıldı.. sesler ciddi anlamda kesildi ancak dönüşlerde bazen tak diye bir ses geliyor... ancak usta o sesin şanzımandan gelmediğini ön takımdan geldiğini ancak şimdilik masraf edilecek bir durum olmadığın söyledi...
Sonrasında usta arabayı test etti arabayı öyle bir yokuşa soktuki sadece ön kaputu ve gökyüzünü gördüm.. .inişte ise ön cama yapışmamak için sağa sola sarıldım.. .ilginç bir deneyimdi... (bu arada ilk defa bir arazi aracım oldu ve ilk defa bir arazi aracına bindim )
Böylelikle bu şanzıman işini ucuz yollu halletmiş oldum çünkü adamlar çıkma şanzımanlara 3000 lira para istiyorlar.....
----------
Aracı konyadan satın alıp gelirken o merakla her donanımını denemeye başladım.... bu güne kadar kullandığım araçlarımda hız sabitleyici mevcut değildi... o yüzden hemen hız sabitleyici kullanmaya başladım ancak 100 km sonra hız sabitleyici devreden çıktı ve o gün bu gündür devreye girmedi
Sorunun basit bir elektronik hata olabileceği ve aküyü söküp geri takınca sorunun düzelme ihtimalini düşünerek aküyü söktüm ....
Senmisin aküyü söken
Cam ayarları bozuldu (tek tuşla kapanma açılma), teyp kod istemeye başladı, uzaktan kumanda işlemez hale geldi ve hız sabitleyicide herhangi bir değişiklik olmadı
Cam ayarlarının bozulması camları tam acıp kapamakla düzeliyormuş... ok.... teyip te sorun dğil çünkü fabrikada yazılmış orjinal kartı var orada yazıyor oda sorun değil diye düşünürken teyip malesef kodu kabul etmedi.. galiba kod bir şekilde değiştirilmiş...mecburen bir elektronikçiye gidip şifreyi kırdıracağız..
Kumandayı senronize etmem gerektiği yazıyor kitapçıkta.. açma düğmesine bas sonra anahtarı kapıya tak ve kapatma yönünde çevir.... yazanları aynen yapıyorum ancak kapı kiliti dönmüyor...haydaaa ne yapacağız şimdi arabayı kilitleyemiyoruz....pratik çözüm olarak wd 40 alarak anahtar deliğine sıktım ve bir süre sonra dönmeye başladı ve kumanda senkronize işlemide tamam...
------
arabayı satın aldığımdan beri, arabayı kilitlediğimde "ALARM DEFAULT" diyip duruyordu bende hep sebebini merak ediyordum... galiba bugün ortaya çıktı
Şöför camını yukarı kaldırmaya çalıştığımda cam tamamen kapandığı halde sistem halen kapatmaya çalışıyor ve tak tak diye ses geliyor kapıdan.. galiba dişli atlıyor motora bir dur emri gitmediği için....ancak ilk aldığımda camlar açıkken kumanda düğmesine bastığımda bütün camları kapatıyordu.. şuanda bunu yapmadığı gibi ön şöför camını tek dokunuşla kapanmasını bile sağlıyamıyorum...
Araba ön sol camı açık gördüğü için alarmı devreye sokmuyor (kitapta biri açıksa alarm devreye girmez yazıyor)
OKUNDUĞU ÜZERE BİR HAFTADA BAYA BİR PROBLEM YAŞADIM ANCAK EN BÜYÜĞÜNÜ HALLETTİM
BU CAMIN DURDURMA SİSTEMİYLE ALAKALI TEKNİK BİLGİYE İHTİYACIM VAR YARDIMCI OLURSANIZ ÇOM MEMNUN OLURUM...
DURDURMA SİSTEMİNDE BİR SENSÖR MÜ VAR YOKSA MEKANIK OLARAK BİR DURDURMAMI SÖZ KONUSUN ?
TEŞEKKRÜRLER