Ynt: p38 satın aldım ancak !!!
kantin' Alıntı:
ön ve arka körükler için eas kutusuna yandan girlmiş olan 4 tane hava hortumunu yerlerinden çıkartıyorsun bunların önler için olan 2 sini siboplu hava girişi olan 2 hortuma havayı dağıtan bir aparat yaptırıp birleştiriyorsun arka körükler için de aynısını yapıyorsun bu kadar yani kaputu açtığında karşına 2 sibop çıkıyor havayı arabaya bakarak kafana göre ayarlıyabiliyorsun ve sen siboptan havayı havayı kendin boşaltana kadar da körükler aynı şekilde kalkık duruyor.
içeride ise eas ışıklarının hepsi yanıyor ve ekranda eas hatasıyla arabayı kullanmak zorunda kalıyorsun başka bir sorun olmuyor.
malesef ben ankarada değilim ordu fatsa'lıyım ama istersen kargoyla gönderebilirsen işimi bitirip sana geri gönderebilirim diagnostik cihazı
kolay gelsin
şimdiden teşekkürler
İlginç bir yöntem geliştirmişsiniz tebrik ederim.
Diagnostik cihazına gelince ancak bayramdan sonra gönderebilirim, çünkü bayramda uzun yola çıkıyorum.. bir defa EAS hatasından dolayı gecenin bir yarısı çoluk çocuk yolda kalmış olmam sebebiyle yanımda götüreceğim, küçük bir ihtimalde olsa eğer aynı sorundan dolayı yolda kalırsam cihazı kullanıp yoluma devam edeceğim... bu konuyla ilgili bayramdan sonra iletişime geçeriz.
walkerterr' Alıntı:
enteresan ben bunu hiç düşünmememiştim doğrusu.Ama mantıklıca fakat eas nin özelliği gereği havayı tahliye ediyor sizde havayı boşaltmadığınızda sorun olmasın.birde başka bir sitede okumuştum eas sistemini iptal edip super duty yay takımı ve amortisör koymuşlar.Bunu uygulayan kimse varmı siteden çünkü körükler sert bir kasiste patlayacak kadar narin yapıda nerdeyse körük parasının yerine bu sistemi uygularsak körükleri değiştirmekten kurtuluruz.
Körükler düşünüldüğü kadar narin değil, arabayı ilk aldığımda körükleri ciddi zorladım, eğer patlayacak olsalardı oracıkta patlarlardı. EAS Sisteminin iptali ise bana hiç hoş gelmiyor, çünkü bu arabanın olmazsa olmazı EAS diye düşünüyorum, işin zevki orada.
landscape' Alıntı:
Üstad merhaba Öncelikle aracın hayırlı olsun.12 yılım bu araçların arızalarını çözmekle geçti.İzmir özgörkey land rover yetkili servisinde çalıştım.Şimdi kendi işimi (Land rover özel servis)yapıyorum.Amacım kendi reklamımı yapmak değil sorunlarınıza bir nebze de olsa yardımcı olabilmek.Şöylemiş olduğunuz cmların inip kalkmama problemi.Araçta akü sökülüp takıldığında elektrikli camların ve sunroofun kalibrasyonunun kaçmasıdır ki bu normaldir.Kalibrasyon için Tüm kapıları kapatınız kontağı açınız (göstergedeki ışıklar yanıcak şekilde buna kontak II de denir.)sonra sonrasında sol ön camdan başlamak suretiyle (bu arada şunu söylemeliyim camları indirip kaldırmaya çalıştığınızda gösterge paneli mesaj merkezinde hangi cam düğmesine basıyorsanız ocama ait örnek not set ibaresi yayınlanır)yani kalibrasyonu olmadığı şeklinde. şimdi 1- sol ön cam düğmesi ile camı aşağı kadar indirelim bu arada mesaj merkezi not set ibaresi verecektir camı aşağı indirelim parmağımızı çekip kaldırmatuşuna basalım cam tam kapanacaktır yukarıya tam olarak dayandığında parmağımızı bırakıp tekrar kaldırma tuşuna basalım ocama ait set yani ayarlandı mesajı görüntülenecektir.Zaten yapabildiyseniz o kapı camı indirme tuşuna bir kere bastığınızda tek tuş indirme fonksiyonu devreye girecektir.Bu şekilde diğer kapı camlarını da yapabilirsiniz...Birde aracınızın camı kapanırken tak tak tak sesi geliyorsa o kapı cam krikosu dişlisi yada bağlantı braketinde sorun var demektir bu araçlarda hastalıktır.Bunu da başka bir kişi yardımı ile(siz düğmeye bastığınızda cama eli ile kaldırmada yardım edecek) deneyiniz...Sorununuzu çözmede yardımcı olabildiysem ne mutlu.
Yardımlarınız için teşekkürler
, ama sizi bulduktan sonra kolay kolay bırakmayız bilmiş olun.
Sorularıma gelince...
1- EAS SİSTEMİ : Diognostik cihazı geldiğinde EAS sistemindeki hatanın 3 ay önce serviste değişen yükseklik sensöründen kaynaklandığını bulup serviste ücretsiz değiştirildi. Ancak EAS sisteminin hata vermeye başladığı günlerde KOMPRASÖR çok sık ve uzun süre çalışıp 5-6 saniye durduktan sonra tekrar çalışıyordu, ben sorunun sensörden kaynaklandığını düşünmüştüm ancak sensör değiştikten sonra da bu durum devam etmekte. Servisteki usta ROLE lerin fazla ısındığından bahsetti ve hava kaçağı olup olmadığı kontrol edildi.
Sonuç olarak benim komprasör çok sık çalışıyor (daha önceleri yaklaşık 30 saniye çalışıp uzun süre duruyordu) ve ancak 5-6 saniye duruyor. BUNUN SEBEBİ HAKKINDA BİR FİKRİNİZ VARMI ?
Not: EAS sisteminde herhangi bir kaçak ve sistem hatası mevcut değil, herşey normal.
2- HIZ SABİTLEME: Aracı satın alıp gelirken, hız sabitleyiciyi açtım ve sorunsuz çalıştı ancak bir süre sonra hız sabitlemeden araç çıktı, sonrasında tekrar çalışmadı. Başka bir seyahatte denemeler yaptım ancak 3-4 denemeden sonra çalıştı ve bir süre sonra tekrar sabitlemeden çıktı. O gün bu gündür tekrar devreye sokamadım.
Serviste arkadaşlar göz ucuyla baktılar, hortumları kontrol ettiler ve modülden kaynaklanabileceğini söylediler. Sizce kontrol etmem gereken yerler neresii? Şu şu işlemleri yapın diye yol gösterebilirseniz sevinirim.
3- KOLTUK ISITMA: Aracı yazın satın aldığım için, koltukların ısıtmasını denememiştim ancak şimdi ihtiyaç duymaya başladım ama malesef benim koltuklar ısınmıyor. Ön paneldeki koltuk ısıtma düğmelerine basınca ışık yanıyor ama ön iki koltukta da her hangi bir ısınma söz konusu değil.
Basit bir role, sigorta gibi bir arızası olabilirmi?
internet ortamında tecrübelirinizi bizimle paylaşmanız ve bize yol göstermeniz bir çok arkadaşın çok işine yarıyacaktır. Ayrıca internet ortamında yetkin birinin ve ekmeğini bu işten çıkaran birinin bu tarz teknik bilgiler vermesi gerçekten çok sevindirici. Eğer İzmirde yaşasam veya yakın bir yerde olsam kesinlikle sizin servise gelmek isterdim.
Sorularıma cevap verip yok gösterirseniz çok sevineceğim, TEŞEKKÜRLER