p38 satın aldım ancak !!!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan YARIMGEZEN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 117
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 58,253
Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

ön ve arka körükler için eas kutusuna yandan girlmiş olan 4 tane hava hortumunu yerlerinden çıkartıyorsun bunların önler için olan 2 sini siboplu hava girişi olan 2 hortuma havayı dağıtan bir aparat yaptırıp birleştiriyorsun arka körükler için de aynısını yapıyorsun bu kadar yani kaputu açtığında karşına 2 sibop çıkıyor havayı arabaya bakarak kafana göre ayarlıyabiliyorsun ve sen siboptan havayı havayı kendin boşaltana kadar da körükler aynı şekilde kalkık duruyor.
içeride ise eas ışıklarının hepsi yanıyor ve ekranda eas hatasıyla arabayı kullanmak zorunda kalıyorsun başka bir sorun olmuyor.
malesef ben ankarada değilim ordu fatsa'lıyım ama istersen kargoyla gönderebilirsen işimi bitirip sana geri gönderebilirim diagnostik cihazı
kolay gelsin
şimdiden teşekkürler
 

Etiketler
Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

enteresan ben bunu hiç düşünmememiştim doğrusu.Ama mantıklıca fakat eas nin özelliği gereği havayı tahliye ediyor sizde havayı boşaltmadığınızda sorun olmasın.birde başka bir sitede okumuştum eas sistemini iptal edip super duty yay takımı ve amortisör koymuşlar.Bunu uygulayan kimse varmı siteden çünkü körükler sert bir kasiste patlayacak kadar narin yapıda nerdeyse körük parasının yerine bu sistemi uygularsak körükleri değiştirmekten kurtuluruz.
 

Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

Benim anlayamadığım konu, bu körük sistemi gerçekten bu kadar narin mi? 25-30 tonluk koca koca TIR'lar, 50-60 kişi taşıyan yolcu otobüsleri, şehiriçinde kullanılan belediye otobüsleri senelerdir bu körüklerin üzerinde gidiyor, iki de bir patlayanını ya da yan yatıp yolda kalanını çok ender gördüm. 2 tonluk bir arazi aracı yapan İngiliz herhalde düşünmüştür bunu. Bu körük sisteminden bu kadar şikayet edilmesinin nedeni kullananların normal bakımlarını aksatması ya da yapmaması yüzünden olmasın? Bir de süspansiyon sisteminin parçası pahalı deniyor, bakıyorum körüklerin tanesi 180-200,-TL. civarı. Normal bir BMW amortisörü de yaklaşık o fiyatlarda. Nerede kaldı bunun pahalılığı? Sensör mü bozuldu, bir sensör kaç paradır? Diğer araçların ıvır zıvır sensörleriyle karşılaştırırsan pahalı mı kalır? Kompresör deniliyor, bakıyorum yurtdışı sitelere, kompresörün bozulan parçası belli, pistonun oringleri. Adamlar tamir takımını satıyorlar 25-30 Pound'a. Ben uzun süredir BMW kullanıyorum ve bir kaç aydır bir p38 almayı ciddi ciddi düşünüyorum, çünkü oldum olası çok hoşuma gidiyor bu araçlar. Ama herkesin ağzında çok problemli, sakın alma, son sahibi olursun vs. Peki neden almayayım kardeşim ne problemi var? İşte havalı süspansiyonu dertli. Başka nesi var? Yok radyatörü, yok elektroniği... İyi de kardeşim bu problemler bakmazsan her araçta olabilecek problemler. Neyse fazla uzatmayayım velhasıl bir türlü cesaret edip çok istediğim bir aracı alamıyorum. Sizler bu aracı kullananlar olarak yukarıda yazdıklarım hakkında neler düşünürsünüz, paylaşırsanız sevinirim.
 

Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

september' Alıntı:
Benim anlayamadığım konu, bu körük sistemi gerçekten bu kadar narin mi? 25-30 tonluk koca koca TIR'lar, 50-60 kişi taşıyan yolcu otobüsleri, şehiriçinde kullanılan belediye otobüsleri senelerdir bu körüklerin üzerinde gidiyor, iki de bir patlayanını ya da yan yatıp yolda kalanını çok ender gördüm. 2 tonluk bir arazi aracı yapan İngiliz herhalde düşünmüştür bunu. Bu körük sisteminden bu kadar şikayet edilmesinin nedeni kullananların normal bakımlarını aksatması ya da yapmaması yüzünden olmasın? Bir de süspansiyon sisteminin parçası pahalı deniyor, bakıyorum körüklerin tanesi 180-200,-TL. civarı. Normal bir BMW amortisörü de yaklaşık o fiyatlarda. Nerede kaldı bunun pahalılığı? Sensör mü bozuldu, bir sensör kaç paradır? Diğer araçların ıvır zıvır sensörleriyle karşılaştırırsan pahalı mı kalır? Kompresör deniliyor, bakıyorum yurtdışı sitelere, kompresörün bozulan parçası belli, pistonun oringleri. Adamlar tamir takımını satıyorlar 25-30 Pound'a. Ben uzun süredir BMW kullanıyorum ve bir kaç aydır bir p38 almayı ciddi ciddi düşünüyorum, çünkü oldum olası çok hoşuma gidiyor bu araçlar. Ama herkesin ağzında çok problemli, sakın alma, son sahibi olursun vs. Peki neden almayayım kardeşim ne problemi var? İşte havalı süspansiyonu dertli. Başka nesi var? Yok radyatörü, yok elektroniği... İyi de kardeşim bu problemler bakmazsan her araçta olabilecek problemler. Neyse fazla uzatmayayım velhasıl bir türlü cesaret edip çok istediğim bir aracı alamıyorum. Sizler bu aracı kullananlar olarak yukarıda yazdıklarım hakkında neler düşünürsünüz, paylaşırsanız sevinirim.


Sayfanın biraz yukarısında bir liste var bilmem okudunuzmu o listede standart bakımda gerekli olan sabit olarak değişen parça fiyatları yazılıdır.Bu parçalar türkiyeye geldiğinde malum fiyatlar katlanıyor.parça fiyatları konusunda genel bir bilgim yoktu ingiliz sitelerinden ve ebay üzerinden yaptığım araştırmalar sonucunda fiyatların o kadarda pahalı olmadığına karar verdim.Körük konusu biraz sürücüye bağlı birazda aldığınız araca bağlı birazda yola bağlı havalı olmasının nedeni suv segmentinde olan rr asfaltta size bir binek araba konforunu yaşatması için konulmuştur.Aynı markanın defender ına binin aradaki farkı anlarsınız çünkü onlarda helezon yaylar amortisörler görürsünüz ve RR a göre biraz rahatsızdır. Tabi hava körüklerinden kurtulabilirsiniz süperduty yay takımları gazlı amörtisör takımları taktırarak bu durumdan kurtulabilirsiniz ama benim şahsen hoşuma gidiyor kontağı çevirdiğinizde eas sistemi devreye giriyor ve araç yavaşça havaya kalkıyor bence keyifli.diğer sorun yaratacak denilen konulardan siteden okuyabilirsiniz.Genel olarak alüminyum motora sahip olduğu için tüp takılan araçlarda ömrünün erken tükenmesi sorun olarak görülüyor onun dışında klima ve crouse kontrolde aksaklıklar oluyor motordan km sine göre tabi yağ kaçakları başgösteriyor.Bu saydıklarım çok konuşulan konulardır.Yedek parça konusunda sahibinden.com ebay.com ve birkaç site üzerinden bolca çıkma parça bulabilirsiniz.Çünkü zamanının en top arabalarındandı bana göre hala öyle.bence sorun denildiğinde aramakla çok bulursunuz.ben arkadaşımdan aldım neyi var neyi yok baktırdım 3 ayrı yerden 2 farklı fiyat verdiler.Bende kendim araştırma yaptım kullanılan parçaların markaları orjinali ne marka yan sanayisi varsa ne marka diye vardığım sonuç orjinal kullan hem başın ağrımaz hemde yan sanayiye göre ömrü daha çok olur oldu.motorlu taşıtlar vergisi malum yaşına göre değişir.Lastik konusu 300 tl den 600 tl ye kadar farklı markalarda seçenek var en son good year dı sanırım kampanya yapmıştı.4 lastiğe navigasyon cihazı veriyolardı 1200-1300 tl civarıydı sanırım. Ben bildiklerimi aktardım.Ben kasımpaşa yolunda 4x4 jeep servisine yaptırdım.Memnun kaldım neyse fiyatı onu alıyorlar.Ferit kardeşim işimi çözdü.sağolsun.
 

Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

Üstad merhaba Öncelikle aracın hayırlı olsun.12 yılım bu araçların arızalarını çözmekle geçti.İzmir özgörkey land rover yetkili servisinde çalıştım.Şimdi kendi işimi (Land rover özel servis)yapıyorum.Amacım kendi reklamımı yapmak değil sorunlarınıza bir nebze de olsa yardımcı olabilmek.Şöylemiş olduğunuz cmların inip kalkmama problemi.Araçta akü sökülüp takıldığında elektrikli camların ve sunroofun kalibrasyonunun kaçmasıdır ki bu normaldir.Kalibrasyon için Tüm kapıları kapatınız kontağı açınız (göstergedeki ışıklar yanıcak şekilde buna kontak II de denir.)sonra sonrasında sol ön camdan başlamak suretiyle (bu arada şunu söylemeliyim camları indirip kaldırmaya çalıştığınızda gösterge paneli mesaj merkezinde hangi cam düğmesine basıyorsanız ocama ait örnek not set ibaresi yayınlanır)yani kalibrasyonu olmadığı şeklinde. şimdi 1- sol ön cam düğmesi ile camı aşağı kadar indirelim bu arada mesaj merkezi not set ibaresi verecektir camı aşağı indirelim parmağımızı çekip kaldırmatuşuna basalım cam tam kapanacaktır yukarıya tam olarak dayandığında parmağımızı bırakıp tekrar kaldırma tuşuna basalım ocama ait set yani ayarlandı mesajı görüntülenecektir.Zaten yapabildiyseniz o kapı camı indirme tuşuna bir kere bastığınızda tek tuş indirme fonksiyonu devreye girecektir.Bu şekilde diğer kapı camlarını da yapabilirsiniz...Birde aracınızın camı kapanırken tak tak tak sesi geliyorsa o kapı cam krikosu dişlisi yada bağlantı braketinde sorun var demektir bu araçlarda hastalıktır.Bunu da başka bir kişi yardımı ile(siz düğmeye bastığınızda cama eli ile kaldırmada yardım edecek) deneyiniz...Sorununuzu çözmede yardımcı olabildiysem ne mutlu.
 



Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

kantin' Alıntı:
ön ve arka körükler için eas kutusuna yandan girlmiş olan 4 tane hava hortumunu yerlerinden çıkartıyorsun bunların önler için olan 2 sini siboplu hava girişi olan 2 hortuma havayı dağıtan bir aparat yaptırıp birleştiriyorsun arka körükler için de aynısını yapıyorsun bu kadar yani kaputu açtığında karşına 2 sibop çıkıyor havayı arabaya bakarak kafana göre ayarlıyabiliyorsun ve sen siboptan havayı havayı kendin boşaltana kadar da körükler aynı şekilde kalkık duruyor.
içeride ise eas ışıklarının hepsi yanıyor ve ekranda eas hatasıyla arabayı kullanmak zorunda kalıyorsun başka bir sorun olmuyor.
malesef ben ankarada değilim ordu fatsa'lıyım ama istersen kargoyla gönderebilirsen işimi bitirip sana geri gönderebilirim diagnostik cihazı
kolay gelsin
şimdiden teşekkürler

İlginç bir yöntem geliştirmişsiniz tebrik ederim.
Diagnostik cihazına gelince ancak bayramdan sonra gönderebilirim, çünkü bayramda uzun yola çıkıyorum.. bir defa EAS hatasından dolayı gecenin bir yarısı çoluk çocuk yolda kalmış olmam sebebiyle yanımda götüreceğim, küçük bir ihtimalde olsa eğer aynı sorundan dolayı yolda kalırsam cihazı kullanıp yoluma devam edeceğim... bu konuyla ilgili bayramdan sonra iletişime geçeriz.


walkerterr' Alıntı:
enteresan ben bunu hiç düşünmememiştim doğrusu.Ama mantıklıca fakat eas nin özelliği gereği havayı tahliye ediyor sizde havayı boşaltmadığınızda sorun olmasın.birde başka bir sitede okumuştum eas sistemini iptal edip super duty yay takımı ve amortisör koymuşlar.Bunu uygulayan kimse varmı siteden çünkü körükler sert bir kasiste patlayacak kadar narin yapıda nerdeyse körük parasının yerine bu sistemi uygularsak körükleri değiştirmekten kurtuluruz.

Körükler düşünüldüğü kadar narin değil, arabayı ilk aldığımda körükleri ciddi zorladım, eğer patlayacak olsalardı oracıkta patlarlardı. EAS Sisteminin iptali ise bana hiç hoş gelmiyor, çünkü bu arabanın olmazsa olmazı EAS diye düşünüyorum, işin zevki orada.

landscape' Alıntı:
Üstad merhaba Öncelikle aracın hayırlı olsun.12 yılım bu araçların arızalarını çözmekle geçti.İzmir özgörkey land rover yetkili servisinde çalıştım.Şimdi kendi işimi (Land rover özel servis)yapıyorum.Amacım kendi reklamımı yapmak değil sorunlarınıza bir nebze de olsa yardımcı olabilmek.Şöylemiş olduğunuz cmların inip kalkmama problemi.Araçta akü sökülüp takıldığında elektrikli camların ve sunroofun kalibrasyonunun kaçmasıdır ki bu normaldir.Kalibrasyon için Tüm kapıları kapatınız kontağı açınız (göstergedeki ışıklar yanıcak şekilde buna kontak II de denir.)sonra sonrasında sol ön camdan başlamak suretiyle (bu arada şunu söylemeliyim camları indirip kaldırmaya çalıştığınızda gösterge paneli mesaj merkezinde hangi cam düğmesine basıyorsanız ocama ait örnek not set ibaresi yayınlanır)yani kalibrasyonu olmadığı şeklinde. şimdi 1- sol ön cam düğmesi ile camı aşağı kadar indirelim bu arada mesaj merkezi not set ibaresi verecektir camı aşağı indirelim parmağımızı çekip kaldırmatuşuna basalım cam tam kapanacaktır yukarıya tam olarak dayandığında parmağımızı bırakıp tekrar kaldırma tuşuna basalım ocama ait set yani ayarlandı mesajı görüntülenecektir.Zaten yapabildiyseniz o kapı camı indirme tuşuna bir kere bastığınızda tek tuş indirme fonksiyonu devreye girecektir.Bu şekilde diğer kapı camlarını da yapabilirsiniz...Birde aracınızın camı kapanırken tak tak tak sesi geliyorsa o kapı cam krikosu dişlisi yada bağlantı braketinde sorun var demektir bu araçlarda hastalıktır.Bunu da başka bir kişi yardımı ile(siz düğmeye bastığınızda cama eli ile kaldırmada yardım edecek) deneyiniz...Sorununuzu çözmede yardımcı olabildiysem ne mutlu.

Yardımlarınız için teşekkürler :smiley:, ama sizi bulduktan sonra kolay kolay bırakmayız bilmiş olun.

Sorularıma gelince...

1- EAS SİSTEMİ : Diognostik cihazı geldiğinde EAS sistemindeki hatanın 3 ay önce serviste değişen yükseklik sensöründen kaynaklandığını bulup serviste ücretsiz değiştirildi. Ancak EAS sisteminin hata vermeye başladığı günlerde KOMPRASÖR çok sık ve uzun süre çalışıp 5-6 saniye durduktan sonra tekrar çalışıyordu, ben sorunun sensörden kaynaklandığını düşünmüştüm ancak sensör değiştikten sonra da bu durum devam etmekte. Servisteki usta ROLE lerin fazla ısındığından bahsetti ve hava kaçağı olup olmadığı kontrol edildi.

Sonuç olarak benim komprasör çok sık çalışıyor (daha önceleri yaklaşık 30 saniye çalışıp uzun süre duruyordu) ve ancak 5-6 saniye duruyor. BUNUN SEBEBİ HAKKINDA BİR FİKRİNİZ VARMI ?
Not: EAS sisteminde herhangi bir kaçak ve sistem hatası mevcut değil, herşey normal.

2- HIZ SABİTLEME: Aracı satın alıp gelirken, hız sabitleyiciyi açtım ve sorunsuz çalıştı ancak bir süre sonra hız sabitlemeden araç çıktı, sonrasında tekrar çalışmadı. Başka bir seyahatte denemeler yaptım ancak 3-4 denemeden sonra çalıştı ve bir süre sonra tekrar sabitlemeden çıktı. O gün bu gündür tekrar devreye sokamadım.

Serviste arkadaşlar göz ucuyla baktılar, hortumları kontrol ettiler ve modülden kaynaklanabileceğini söylediler. Sizce kontrol etmem gereken yerler neresii? Şu şu işlemleri yapın diye yol gösterebilirseniz sevinirim.

3- KOLTUK ISITMA: Aracı yazın satın aldığım için, koltukların ısıtmasını denememiştim ancak şimdi ihtiyaç duymaya başladım ama malesef benim koltuklar ısınmıyor. Ön paneldeki koltuk ısıtma düğmelerine basınca ışık yanıyor ama ön iki koltukta da her hangi bir ısınma söz konusu değil.

Basit bir role, sigorta gibi bir arızası olabilirmi?

internet ortamında tecrübelirinizi bizimle paylaşmanız ve bize yol göstermeniz bir çok arkadaşın çok işine yarıyacaktır. Ayrıca internet ortamında yetkin birinin ve ekmeğini bu işten çıkaran birinin bu tarz teknik bilgiler vermesi gerçekten çok sevindirici. Eğer İzmirde yaşasam veya yakın bir yerde olsam kesinlikle sizin servise gelmek isterdim.

Sorularıma cevap verip yok gösterirseniz çok sevineceğim, TEŞEKKÜRLER
 

Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

Benim eas sisteminde bahsettiğim arkadaşın manuel olarak hava vermesinden sonra körükler arazide patlayabilir bu hemen olmasada ileride mutlaka olur çünkü kontağı kapattığınızda eas körüklerdeki havayı tahliye ediyor ve körük kendi kendini korumuş oluyor haliyle körüklerdeki hava tahriği körüğe zarar vermiyor aslında havalı olmasının nedenide asfaltta size binek otomobil konforu sağlamasıdır.S.U.V. araçlarda bu yüzden bu amörtisör sorunları oluyor.Tahminim havalı amörtisör kullananlarda bu oluyordur.Ama dediğinizde haklısınız benim körükte biraz yırtılma varken arazide hala görevini yerine getirdi patlar diye düşünmüştüm üstesinden geldi.Beni yarı yolda bırakmadı
 


Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

Üstad merhaba.12 yılımı bu araçların onarımına vermiş biri olarak (8 yıl izmir özgörkey yetkili servisi dahil) .Vermiş olduğum bilgilerin faydalı olacağı kanaatindeyim.Öncelikle almış olduğunuz araç Land Rover Markasının döneminin Amiral gemisi ve hiçbir marka ve modelde bulunmayan özelliklere sahip çok özel bir araç.(hangi modeli özel değil ki).Şimdi,aracınızda Yaşamış olduğunuz sorunlar aracınızın normalden fazla özelliğe sahip olması ,parça fiyatları ve yanlış ustaların ve yanlış kullanıcıların sonucu ortaya çıkan yekün sonuçlardır.Yani anlatmak istediğim şu
Araçlar yeni satın alındığında ilk 3-4 yıl yetkili servise gidiyor tüm markalarda olduğu gibi.Daha sonra (onarım masrafları ) ağır gelmeye başlıyor.Araçların sahibi de değişiyor bu arada tabiri caiz ise ayağa düşüyor diyelim(yanlış anlaşılmasın) Sonrasında alternatif tamirciler aranıyor ve bulunuyor da.Fakat araç sahibi bulduğu bu tamircinin yanlış kişi olduğunu aracını haşamat ettikten sonra anlıyor.Tabi bu arada tamirci de mekanında land rover gibi bir markayı ağırlıyor (daha önce toplasan meslek hayatı boyunca birkaç sefer LR yapmıştır.)Parayı alıp cebine koyuyor.Bu işlem servise oranla çok çok ucuz olduğundan araç sahibinin de çok hoşuna gidiyor.Ve bu işlemler serisi böyle birkaç değişik usta serisi ile devam ediyor.Tam da siz böyle bir araç sahibinden hayallerini kurduğunuz bu aracı satın alıyorsunuz.Yani araç size neredeyse bitmiş olarak geliyor.SizdeTam kamp tı doğa gezisiydi balıkçılıktı off road ı saymıyorum bile gerçekleştirecek iken kendinizi tamircide ve para harcarken buluyorsunuz .Aracı 5 sefer kullandı iseniz 3 sefer tamirciye gitmek zorunda kalıyorsunuz.

Burdaki sıkıntı.Araçların orjinal parçalarının temin in pahalı muadil parçaların temininin de sıkıntılı olmasıdır.Aslında net te alışveriş yapabilen, birkaç bilgi ile Land Rover marka araçlara yedek parça üreten (Britpart - Allmakes - Bearmach - Terrafirma)firmalardan yada alışveriş sitelerinden (ingiltere)çok çok ucuza getirtebilirler ama kaç kullanıcı bunu yapabilir tartışılır?
neyse Türkiye için land rover İ benden dinlediniz.Ne yapıcaz Land rover a binmiyecekmiyiz?tabi kii hayır.Araç sahiplerine ilk tavsiyem ilk önce sahibi oldukları aracın kullanma kılavuzlarını edinsinler.Arkadaşın arızasına gelince :Aracınızdaakü kutup başı sökülür ise elektrikli camların senkranizasyonu kaçacaktır.Bunun için şöför camını yapıyor isek camdüğmesi indirme butonuna basın ve basılı tutun cam tam aşağıya insin vesonrasında kaldırma butonuna basın ve basılı tutun sonunda gösterge paneli mesaj merkezindeLF windows set yani ayarlandı mesajı görüntülenecekir.ayarsız olan
cam için mesaj merkezinde windows not set yazacaktır.Tüm camları aynı şekilde setleyiniz sunroof dahil.Sonrasında indirme butonuna bastığınızda tek tuş indirme dediğimiz birseferde indirme işlemi gerçekleşmiş olacaktır.V8 motorlu araçlarda (4.6 ve 4.0 ) motorların hepsinde genelde yağkaçağı mevcuttur.Şanzıman da da kaçaklar görülebilir.Ayrıca P38A da en belirgin arıza Havalı süspansiyonda dır.Süspansiyon daki arızaların % 80 i aracı yere en yakın seviyede birakıp kullanılmaz hale getirir.Bu sistemde arıza yapan parçalar da havalı süspansiyon kompresörü drive box dediğimiz ecu ve valf bloğu dediğimiz havayı yönlendiren hava kontrol metal bloğu.Çoğunlukla tekerleklerdeki yaylanmayı sağlayan hava körükleri çatlayarak hava kaçırır.
Cruise control sistemi ise çoğunlukla Havalı süspansiyon kompresör seti arkasında bulunan ince hava hordumlarının çürüyerek delinmesi sebebiyle vakum valfinin çekememesinden dolayı çalışmamasıdır.

Sol ön camınızın tam kapanmaya yakın tarrrrrr diye çıkan sesi camkriko dişlerinin körelmesi yada dişlinin bağlı olduğu sacın çatlaması yada yırtılması.
Kumandaya bastığınızda tümkapılar kapalı olmasına rağmen dat diye korna sesi gelip kitlenmemesi kilidin bozuk olmasından dolayı sistemin kapıyı açık olarak görüyor olmasıdır.Ayrıca sol ön kapı kilidinin arızalı olması kilitleme sorunlarına hatta araç immobilizasyona geçtiğinde anahtar ile sol ön kapı kildinden kod girmek gerekir (EKA) kodu.Kilit bozuk olduğunda bu kod girilemez ve araç marş bastırılıp çalıştırılamaz.
Kalkışlarda gelen tak sesi arka ve ön aks kapak frezelerindeki boşluk ayrıca transfer kutusu ve şaftlardaki boşluk ile birleşince iyice artar genelde hepsinde vardır.Yani sonuç itibarı ile size tavsiyem ilk önce bir kullanma kılavuzu çünkü itiraf edeyim biz bile çok basit şeyleri içinden cıkamadığımız da bile bu kılavuzlardan inanılmaz derecede yararlanıyoruz.Bir de birazcık zaman harcayıp interneti de kullanarak bilgi edinmek bilinçli kullanıcı olmak ufak tefek onarımları kendimiz gerçekleştirmek. İşte bence o zaman Land Rover ci olabilirsiniz.Zira çamurda yolda dağda kaldığınızda her daim yanınızda tamirci taşıyamazsınız.Zaten yabancı sitelere baktığınızda durumun anlattığım gibi olduğunu göreceksiniz.Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.Herdaim sorularınızı Bilgim ve tecrübem dahilinde cevaplamaya çalışırım .Burası bir paylaşım sitesi mutlaka herkesin işine yarayacak bir bilgi vardır. LAND ROVER AŞIĞI OLAN HERKESE BOL ÇAMURLU GÜNLER DİLERİM...
 

Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

landscape' Alıntı:
Üstad merhaba.12 yılımı bu araçların onarımına vermiş biri olarak (8 yıl izmir özgörkey yetkili servisi dahil) .Vermiş olduğum bilgilerin faydalı olacağı kanaatindeyim.Öncelikle almış olduğunuz araç Land Rover Markasının döneminin Amiral gemisi ve hiçbir marka ve modelde bulunmayan özelliklere sahip çok özel bir araç.(hangi modeli özel değil ki).Şimdi,aracınızda Yaşamış olduğunuz sorunlar aracınızın normalden fazla özelliğe sahip olması ,parça fiyatları ve yanlış ustaların ve yanlış kullanıcıların sonucu ortaya çıkan yekün sonuçlardır.Yani anlatmak istediğim şu
Araçlar yeni satın alındığında ilk 3-4 yıl yetkili servise gidiyor tüm markalarda olduğu gibi.Daha sonra (onarım masrafları ) ağır gelmeye başlıyor.Araçların sahibi de değişiyor bu arada tabiri caiz ise ayağa düşüyor diyelim(yanlış anlaşılmasın) Sonrasında alternatif tamirciler aranıyor ve bulunuyor da.Fakat araç sahibi bulduğu bu tamircinin yanlış kişi olduğunu aracını haşamat ettikten sonra anlıyor.Tabi bu arada tamirci de mekanında land rover gibi bir markayı ağırlıyor (daha önce toplasan meslek hayatı boyunca birkaç sefer LR yapmıştır.)Parayı alıp cebine koyuyor.Bu işlem servise oranla çok çok ucuz olduğundan araç sahibinin de çok hoşuna gidiyor.Ve bu işlemler serisi böyle birkaç değişik usta serisi ile devam ediyor.Tam da siz böyle bir araç sahibinden hayallerini kurduğunuz bu aracı satın alıyorsunuz.Yani araç size neredeyse bitmiş olarak geliyor.SizdeTam kamp tı doğa gezisiydi balıkçılıktı off road ı saymıyorum bile gerçekleştirecek iken kendinizi tamircide ve para harcarken buluyorsunuz .Aracı 5 sefer kullandı iseniz 3 sefer tamirciye gitmek zorunda kalıyorsunuz.

Burdaki sıkıntı.Araçların orjinal parçalarının temin in pahalı muadil parçaların temininin de sıkıntılı olmasıdır.Aslında net te alışveriş yapabilen, birkaç bilgi ile Land Rover marka araçlara yedek parça üreten (Britpart - Allmakes - Bearmach - Terrafirma)firmalardan yada alışveriş sitelerinden (ingiltere)çok çok ucuza getirtebilirler ama kaç kullanıcı bunu yapabilir tartışılır?
neyse Türkiye için land rover İ benden dinlediniz.Ne yapıcaz Land rover a binmiyecekmiyiz?tabi kii hayır.Araç sahiplerine ilk tavsiyem ilk önce sahibi oldukları aracın kullanma kılavuzlarını edinsinler.Arkadaşın arızasına gelince :Aracınızdaakü kutup başı sökülür ise elektrikli camların senkranizasyonu kaçacaktır.Bunun için şöför camını yapıyor isek camdüğmesi indirme butonuna basın ve basılı tutun cam tam aşağıya insin vesonrasında kaldırma butonuna basın ve basılı tutun sonunda gösterge paneli mesaj merkezindeLF windows set yani ayarlandı mesajı görüntülenecekir.ayarsız olan
cam için mesaj merkezinde windows not set yazacaktır.Tüm camları aynı şekilde setleyiniz sunroof dahil.Sonrasında indirme butonuna bastığınızda tek tuş indirme dediğimiz birseferde indirme işlemi gerçekleşmiş olacaktır.V8 motorlu araçlarda (4.6 ve 4.0 ) motorların hepsinde genelde yağkaçağı mevcuttur.Şanzıman da da kaçaklar görülebilir.Ayrıca P38A da en belirgin arıza Havalı süspansiyonda dır.Süspansiyon daki arızaların % 80 i aracı yere en yakın seviyede birakıp kullanılmaz hale getirir.Bu sistemde arıza yapan parçalar da havalı süspansiyon kompresörü drive box dediğimiz ecu ve valf bloğu dediğimiz havayı yönlendiren hava kontrol metal bloğu.Çoğunlukla tekerleklerdeki yaylanmayı sağlayan hava körükleri çatlayarak hava kaçırır.
Cruise control sistemi ise çoğunlukla Havalı süspansiyon kompresör seti arkasında bulunan ince hava hordumlarının çürüyerek delinmesi sebebiyle vakum valfinin çekememesinden dolayı çalışmamasıdır.

Sol ön camınızın tam kapanmaya yakın tarrrrrr diye çıkan sesi camkriko dişlerinin körelmesi yada dişlinin bağlı olduğu sacın çatlaması yada yırtılması.
Kumandaya bastığınızda tümkapılar kapalı olmasına rağmen dat diye korna sesi gelip kitlenmemesi kilidin bozuk olmasından dolayı sistemin kapıyı açık olarak görüyor olmasıdır.Ayrıca sol ön kapı kilidinin arızalı olması kilitleme sorunlarına hatta araç immobilizasyona geçtiğinde anahtar ile sol ön kapı kildinden kod girmek gerekir (EKA) kodu.Kilit bozuk olduğunda bu kod girilemez ve araç marş bastırılıp çalıştırılamaz.
Kalkışlarda gelen tak sesi arka ve ön aks kapak frezelerindeki boşluk ayrıca transfer kutusu ve şaftlardaki boşluk ile birleşince iyice artar genelde hepsinde vardır.Yani sonuç itibarı ile size tavsiyem ilk önce bir kullanma kılavuzu çünkü itiraf edeyim biz bile çok basit şeyleri içinden cıkamadığımız da bile bu kılavuzlardan inanılmaz derecede yararlanıyoruz.Bir de birazcık zaman harcayıp interneti de kullanarak bilgi edinmek bilinçli kullanıcı olmak ufak tefek onarımları kendimiz gerçekleştirmek. İşte bence o zaman Land Rover ci olabilirsiniz.Zira çamurda yolda dağda kaldığınızda her daim yanınızda tamirci taşıyamazsınız.Zaten yabancı sitelere baktığınızda durumun anlattığım gibi olduğunu göreceksiniz.Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.Herdaim sorularınızı Bilgim ve tecrübem dahilinde cevaplamaya çalışırım .Burası bir paylaşım sitesi mutlaka herkesin işine yarayacak bir bilgi vardır. LAND ROVER AŞIĞI OLAN HERKESE BOL ÇAMURLU GÜNLER DİLERİM...

İşte budur...
Tebrikler.
 



Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

bu yazıdan size yardımcı olucak bişeyler çıkabilir :smiley:

http://www.4x4dergi.com/2011/11/08/range-rover-p38.html
 

Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

Geçen başıma bir olay geldi.sol kapı camı not set yazısı belirdi hemde aküyü filanda sökmedim sabah kalktım kontağı çevirdim boyle oldu.arada birde srs uyarısı çıkıyor sonra kendiliğinden düzeliyor oluyor böyle şeyler sonra düzeliyor
 

Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

landscape' Alıntı:
Üstad merhaba.12 yılımı bu araçların onarımına vermiş biri olarak (8 yıl izmir özgörkey yetkili servisi dahil) .Vermiş olduğum bilgilerin faydalı olacağı kanaatindeyim.Öncelikle almış olduğunuz araç Land Rover Markasının döneminin Amiral gemisi ve hiçbir marka ve modelde bulunmayan özelliklere sahip çok özel bir araç.(hangi modeli özel değil ki).Şimdi,aracınızda Yaşamış olduğunuz sorunlar aracınızın normalden fazla özelliğe sahip olması ,parça fiyatları ve yanlış ustaların ve yanlış kullanıcıların sonucu ortaya çıkan yekün sonuçlardır.Yani anlatmak istediğim şu
Araçlar yeni satın alındığında ilk 3-4 yıl yetkili servise gidiyor tüm markalarda olduğu gibi.Daha sonra (onarım masrafları ) ağır gelmeye başlıyor.Araçların sahibi de değişiyor bu arada tabiri caiz ise ayağa düşüyor diyelim(yanlış anlaşılmasın) Sonrasında alternatif tamirciler aranıyor ve bulunuyor da.Fakat araç sahibi bulduğu bu tamircinin yanlış kişi olduğunu aracını haşamat ettikten sonra anlıyor.Tabi bu arada tamirci de mekanında land rover gibi bir markayı ağırlıyor (daha önce toplasan meslek hayatı boyunca birkaç sefer LR yapmıştır.)Parayı alıp cebine koyuyor.Bu işlem servise oranla çok çok ucuz olduğundan araç sahibinin de çok hoşuna gidiyor.Ve bu işlemler serisi böyle birkaç değişik usta serisi ile devam ediyor.Tam da siz böyle bir araç sahibinden hayallerini kurduğunuz bu aracı satın alıyorsunuz.Yani araç size neredeyse bitmiş olarak geliyor.SizdeTam kamp tı doğa gezisiydi balıkçılıktı off road ı saymıyorum bile gerçekleştirecek iken kendinizi tamircide ve para harcarken buluyorsunuz .Aracı 5 sefer kullandı iseniz 3 sefer tamirciye gitmek zorunda kalıyorsunuz.

Burdaki sıkıntı.Araçların orjinal parçalarının temin in pahalı muadil parçaların temininin de sıkıntılı olmasıdır.Aslında net te alışveriş yapabilen, birkaç bilgi ile Land Rover marka araçlara yedek parça üreten (Britpart - Allmakes - Bearmach - Terrafirma)firmalardan yada alışveriş sitelerinden (ingiltere)çok çok ucuza getirtebilirler ama kaç kullanıcı bunu yapabilir tartışılır?
neyse Türkiye için land rover İ benden dinlediniz.Ne yapıcaz Land rover a binmiyecekmiyiz?tabi kii hayır.Araç sahiplerine ilk tavsiyem ilk önce sahibi oldukları aracın kullanma kılavuzlarını edinsinler.Arkadaşın arızasına gelince :Aracınızdaakü kutup başı sökülür ise elektrikli camların senkranizasyonu kaçacaktır.Bunun için şöför camını yapıyor isek camdüğmesi indirme butonuna basın ve basılı tutun cam tam aşağıya insin vesonrasında kaldırma butonuna basın ve basılı tutun sonunda gösterge paneli mesaj merkezindeLF windows set yani ayarlandı mesajı görüntülenecekir.ayarsız olan
cam için mesaj merkezinde windows not set yazacaktır.Tüm camları aynı şekilde setleyiniz sunroof dahil.Sonrasında indirme butonuna bastığınızda tek tuş indirme dediğimiz birseferde indirme işlemi gerçekleşmiş olacaktır.V8 motorlu araçlarda (4.6 ve 4.0 ) motorların hepsinde genelde yağkaçağı mevcuttur.Şanzıman da da kaçaklar görülebilir.Ayrıca P38A da en belirgin arıza Havalı süspansiyonda dır.Süspansiyon daki arızaların % 80 i aracı yere en yakın seviyede birakıp kullanılmaz hale getirir.Bu sistemde arıza yapan parçalar da havalı süspansiyon kompresörü drive box dediğimiz ecu ve valf bloğu dediğimiz havayı yönlendiren hava kontrol metal bloğu.Çoğunlukla tekerleklerdeki yaylanmayı sağlayan hava körükleri çatlayarak hava kaçırır.
Cruise control sistemi ise çoğunlukla Havalı süspansiyon kompresör seti arkasında bulunan ince hava hordumlarının çürüyerek delinmesi sebebiyle vakum valfinin çekememesinden dolayı çalışmamasıdır.

Sol ön camınızın tam kapanmaya yakın tarrrrrr diye çıkan sesi camkriko dişlerinin körelmesi yada dişlinin bağlı olduğu sacın çatlaması yada yırtılması.
Kumandaya bastığınızda tümkapılar kapalı olmasına rağmen dat diye korna sesi gelip kitlenmemesi kilidin bozuk olmasından dolayı sistemin kapıyı açık olarak görüyor olmasıdır.Ayrıca sol ön kapı kilidinin arızalı olması kilitleme sorunlarına hatta araç immobilizasyona geçtiğinde anahtar ile sol ön kapı kildinden kod girmek gerekir (EKA) kodu.Kilit bozuk olduğunda bu kod girilemez ve araç marş bastırılıp çalıştırılamaz.
Kalkışlarda gelen tak sesi arka ve ön aks kapak frezelerindeki boşluk ayrıca transfer kutusu ve şaftlardaki boşluk ile birleşince iyice artar genelde hepsinde vardır.Yani sonuç itibarı ile size tavsiyem ilk önce bir kullanma kılavuzu çünkü itiraf edeyim biz bile çok basit şeyleri içinden cıkamadığımız da bile bu kılavuzlardan inanılmaz derecede yararlanıyoruz.Bir de birazcık zaman harcayıp interneti de kullanarak bilgi edinmek bilinçli kullanıcı olmak ufak tefek onarımları kendimiz gerçekleştirmek. İşte bence o zaman Land Rover ci olabilirsiniz.Zira çamurda yolda dağda kaldığınızda her daim yanınızda tamirci taşıyamazsınız.Zaten yabancı sitelere baktığınızda durumun anlattığım gibi olduğunu göreceksiniz.Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.Herdaim sorularınızı Bilgim ve tecrübem dahilinde cevaplamaya çalışırım .Burası bir paylaşım sitesi mutlaka herkesin işine yarayacak bir bilgi vardır. LAND ROVER AŞIĞI OLAN HERKESE BOL ÇAMURLU GÜNLER DİLERİM...


son zamanlarda gördüğüm en güzel paylaşım
teşekkür ederiz
 

Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

Tüm RR P38 kullanıcılara merhaba
Bende 1 senedir RR kullanıcısıyım. Bugüne kadar ortalama 5.000 Km yol yaptım ve aracımdan memnunum. Okuduğum kadarı ile genel sorunlar araçların bakımsız ve yanlış ustaların elinde kalmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Bu araçları alırken çok detaylı araştırma yapmak gerekiyor.
Benim aldığım araç 1998 model 134.000 Km deydi ve aldığım kişi 2004 senesinden beri sadece bodruma gidip gelirken kullanan ve 5-6 tanede daha arabaları olduğundan fazla kullanılmamış bir araçtı. Fakat benimkinde de bazı sorunlar yok değil motor ve yürüyeninde bir sorun yok bugüne kadar da olmadı ancak elektriksel olarak bir kaç sorunu var.
1. İlk sorun Cruize Kontrol ü çalıştıramadım ama burada forumlarda okuduğum bilgiler doğrultusunda hortumlarını kontrol edeceğim.
2. Koltuk ısıtmaları ışığı yanıyor ancak ısıtmıyor.
3. Arabanın anahtarının uzaktan kumandası çalışmıyor. Anahtar ile sol kapıdan kilitleyebiliyorum, hatta kapı kilidinden alarmı ve cam kaldırmaları kullanabiliyorum fakat uzaktan kumanda ile çalışmıyor. İnternetten kumanda tamir takımı aldım ( pilleri / arka kapağı ve ön butonları ) kumandanın ışığıda yanıyor ama tık yok …. birkaç yere gösterdim bulaşmak bile istemediler 

Bakımlarını aldığım kişi sadece Lande Rover a bakan özel bir serviste yaptırıyormuş. Bende sadece periyodik ve ön takımla alakalı işleri Yetkili servisten ayrılan bir arkadaşıma yaptırıyorum. Ama bunun dışında yukarda yazdığım şeyleri aracı aldığım kişinin götürdüğü Lande Rover a bakan özel bir servise götüreceğim sonunda.
Parça Konusunda internette sipariş yapabilirsiniz, çok daha uygun fiyatlara alırsınız. Ben yağ/hava /polen filtrelerini ve birkaç parçasını da internetten aldım. İngiltere’de internet üzerinden bu araçların parçalarını satan birçok site var ve Türkiye’ye gönderi yapıyorlar.

Herkese arabaları ile mutlu bir sürüş geçirmelerini dilerim.
 

Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

Bir LR DII kullanıcısı olarak vermiş olduğunuz İngiltere'deki site çok iyi oldu, teşekkürler. Ebay'den daha fazla ve spesifik ürün mevcut.
 



Ynt: p38 satın aldım ancak !!!

GezenGen' Alıntı:
Bir LR DII kullanıcısı olarak vermiş olduğunuz İngiltere'deki site çok iyi oldu, teşekkürler. Ebay'den daha fazla ve spesifik ürün mevcut.

Site yi ben göremedim ?
nedir acep ?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,965
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst