@Nacresvan,
* karavan çekerken öncelikle torka bakılıyor. bu açıdan ikisi de birbirine yakın fakat hangi devirde maksimum torka ulaşıyor, bu önemli. Benzinli olan atmosferik motor olsaydı maksimum torku çok yüksek devirlerde yakalardı ama turbolu olduğu için oldukça iyi bir devirde ulaşıyor görünüyor.
* Maksimum güce ise yüksek devirlerde ulaşıyor ama bu ne kadar önemli emin değilim.
* Yakıt tüketimi açısından dizel olan 1.5 L/100 km daha avantajlı. Şu anki BP pompa fiyatlarına göre motorin tam 3 TL daha pahalı. Ama hesap yapınca dizel yine de avantajlı oluyor.
Dizel: 5.4*22=118.8 TL /100 km
Benzinli: 6.9*19=131.1 TL/100 km
* Benzinli olan 90 kg daha hafif.
* Ruhsatta G.2 bölümünde yazan römork azami yüklü ağırlığını mutlaka kontrol edin almadan önce.
Ekli dosyayı görüntüle 639129
Uzun yıllar 2007 model Dacia Logan 1.5 dizel MCV kullanmış birisi olarak benim düşüncem, Dacia tam bir fiyat/performans aracı. Tek bir kusuru var benim gözümde Dacia'yı bitiren ki bence bir otomobilde en önemlisidir:
Güvenlik!
Dacia'nın modellerinin
Euro ncap çarpışma testleri kötüdür. İdare eden değerler olsaydı hiç düşünmeden alırdım. Aşağıdaki açıklamalara bakarsanız, önden toslarsanız sürücü için direkt "game over".
Dacia CEO'su geçenlerde "Biz Euro Ncap'in yıldızlarının peşinde değiliz, ucuz araç üretme politikamız var" demiş. Otonom fren, şerit takip vs.den dolayı yıldızı düşük olsa anlarım da çarpışma testlerinden şasesinin tasarımının kötü olduğu bariz ortada. Şasesi, emniyet kemeri gergisi ve airbagleri düzgün olsa gerisi dikkatli bir sürücü için önemli değil.
Ekli dosyayı görüntüle 639130