O Araç Bu Karavanı Çeker Mi? Sorusuna Yanıt :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 512
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 272,041

Arkadaşlar yeni konu açamadım kusura bakmayın ama bir konuyu merak ettim: Yurt dışında Türk plakalı iki araç birbirlerine çarpıp kaza yaparsa Yeşil sigortalar mı devreye girecek yoksa Türkiye'deki mecburi sigortalarımı yada ikisi demi devrede olacak?
 

Yerinde tespitleriniz için teşekkür ederim, SsangYong Musso Grand dışında helezon kullanan kamyonet maalesef yok. Bu yüke uygunluk ve kapasitenin arttırılması ihtiyacından doğuyor. Bu avantaj eğer taş düşürme ihtiyacınız yoksa arka koltuk konforuna olumsuz yansımakta. Yine bahsettiğiniz gibi gerek yüksek olması ve gerekse salınım dinamikleri farklı olduğu için sürüş karakteristiği değişkenlik gösterebilen araçlar ama karavan çekerken hız yapmayacağımız için çok büyük önem taşımıyor. 4x2 iyice netleşti, 4x4 vergiden dolayı sıfır değil 2. el alınmaya kalkılsa bir offroad geçmişi göze alınmalı ki bu bana çok mantıklı gelmiyor. Değil offroad pikniğe bile gidilmedi diyorlar o biraz yalan :smiley:

An itibariyle sıfır fiyatlar;
L200 593.000 TL
Musso Grand 600.000 TL
Hilux 587.000 TL

Bu fiyatlara
Bürstner TS460 400.000 TL eklersek yaklaşık 1.000.000 TL bir bütçe çıkıyor. (Çok mu oldu ne ? ) Bir yerde sanki yanlış var gibi :smiley:

Sağlıklı, mutlu kalın

şöyle yapsak T24 ünüz ile çekseniz sizede yerli milli bir karavan versek kalan parayıda yakıt olarak kullanın
 





Merhaba,
Türkiye de belediyelerin UKOME birimlerinin kararlarını incelerseniz görebilirsiniz, diğer ülkeleri incelemedim. Google da bu konuda başlıklar bulunmakta.
Ben böyle bir karar bulamadım. Kamyonlara şehir içindeki bazı yollar belirli saatlerde yasak ama kamyonet ve panelvan için böyle bir şey ilk defa duyuyorum. Siz bir sayfayı bulup da gönderir misiniz?

1. köprü için yasak vardı sadece onu da kaldırmışlar 2019'da link

İzmir'de kamyonlar için olan yasak link

Bursa'da da belirli saatlerde kamyon ve tır yasağı var şehir içinde.
 

Ankara'da Kızılay'a kamyonetlerin girişi yasak. Ama ben çok girdim. bir şey olmadı. Ama bu olmayacağı anlamına gelmez. Kural kuraldır. Girmemek lazım.
Kızılay'a zaten gitsem gitsem metroyla giderim. Benimkiler dolaşmak için gezi amaçlı girişlerdi.
 
Son düzenleme:







Benim 1 sorum var.

Sorum tork ve beygir üzerine.

internette bulamadığım için buraya yazmaya karar verdim.

1 beygir 75 kg ağırlığı 1 saniye ilerletmeye deniyormuş.

1 nm tork nedir bu veriyi bulamadım.

Almak istediğim araç maksimum 3500 kg ağırlık çekebilmekte. 3500 kg da kendi ağırlığı dersek toplamda 7 ton yapar. 94x75 dersek 7050 kg çıkar. Düz hesap hesaplıyorum. Yani kağıt üzerinde bu yükü 94 beygir düz yolda çekebilmekte.

Peki 7 tonu çekebilmek için kaç nm tork gerekir ? İşte bu hesabı maalesef ki yapamadım.

Almak istediğim otomobil 4.0 litre twin-turbo V8 603 beygir güç ve 850 Nm tork gücünde. Yazılım ve motorda ufak oynamalarla 950, 1000, 1040 ve 1150 nm tork güçlerine kadar çıkarılabilmekte.

Tabiki 3500 kg lık karavan çekmicem. towcar sitesi ise 1200 kg lık karavana kadar rahat çeker ama üzerine çıkmamamızın daha iyi olduğunu söylemekte. Almayı düşündüğüm karavan ise ortalama 2600 kg ağırlığında. Aracın ağırlığı ise 2745 kg ağırlığında.

Maalesef ki suv kategorisinde türkiyede alınabilecek en güçlü modellerde maksimum çekme kapasitesi 3500 kg. Pickap türü araçlarda durum nedir bilmiyorum ama amerikada 16 tona kadar çekenleri olduğunu gördüm. Hatta bazı suvlarında 3500 kg dan fazla olduğunu gördüm. Sanırım 3500 kg sınırı avrupa birliği kuralı da olabilir.

Bir off road kanalı düz yol ile yokuş gibi konuları ele alırsak gücü 3 ile çarpmalıyız diyordu. Yukarıda 94 beygir demiştim bunu 3 ile çarparsak 282 beygir gerekecektir. 282 beygir düz yol yokuş eğim vs gibi ele alındığında gereken rakam. Araca binen kişilerin ağırlığı karavandaki ek yükler bagajlar vs vs ele alındığında otomatikman artacaktır. 260 nm torku olan eski aracım ben varken 115 kg ağırlığındaydım o dönemler ve kıyafetle 120 olmuşumdur, ben varken performanslıydı ama 4 kişi ve bagaj eklenince performans düşmüştü. Bu sebeple bunları yüklü durumlar göz önüne alarak hesaplamalıyız.

Sorularımı da sırasıyla sorayım

1) 7 ton ağırlığı çekmek için ne kadar tork gereklidir ?
2) Yazılım ve motor oynamaları ile tork ve beygiri arttırmak işe yarar mı ?
3) Sıfır km suv araç aldığımızda şunları yapmalısınız dediğiniz bir şey var mı ?
4) araçta ve karavanda bulunması mecburi dediğiniz donanımlar aksesuarlar ekipmanlar nelerdir ?
5) lastik öneriniz ne olur (%70 şehir %30 arazi için)
6) bunu da al bunu da ekle keyif konfor için gerekli dediğiniz bir şey var mı ?
Sadece 5 ve 6 için cevap yazıyorum.
Bf goodrich, ve yokohama Bu markaları istediğiniz ebatlar için iyi inceleyin.
Çeken aracın 4*4 olması herzaman bir avantaj AWD de olur.
 

Mercedes X-class ve Nissan Navara da helezon yaylı. Ama X-class üretimi durdu.

Hilux için konuşacak olursam; normal asfalt yolda öyle taş düşürtecek kadar da konforsuz değil. Hele arkaya 150 kg kum torbası koyunca veya karavan bağlayınca beşik gibi sallanıyor. Ama tabii ki helezon yay gibi rahat değil. Benim eşim ve 3 yaşındaki kızım şikayetçi değiller.

Hilux'ün yük taşıma kapasitesi 700-750 kg arasında. Aynı aracın Avrupa'da satılanları 1000-1100 kg taşıyor. Hilux'ün muadili diğer markaların da Türkiye'deki taşıma kapasitesi 1000 kg ve üzerinde. Bunu açıklayın diye bir e-posta gönderdim Toyota'ya tam bir ay önce, hala cevap gelmedi.

Pickup üstü yaşam kabinleri 500 kg'a yakın. Su ve diğer teçhizatları koyunca, üstüne bir de yolcuları koyunca kolayca bu 700 kg aşılıyor.

Maalesef bu fiyatlar yanlış değil. 😖 Ben geçen sene Mart'ta aldığımda 294.000'di 4x2 A/T. Tam 2 katına çıktı fiyatlar.

Bu arada pickup'ların bir artısı da ötv'sinin %4 olması. 4x2 veya 4x4 olması fark etmiyor bu konuda.
Muhtemelen O e-postaya cevap gelmeyecek. Türkiye ye özel kaliteden ödün verdik diyemeyecekler ,tabiki bence.

Türkiyede TOYOTA tercih etmiyorum. Tercih etmediğim bir sürü markadan sadece bir tanesi. Çok güzel araçları var. AURIS harika tabiki bence.
Türkiye'ye özel üretim dedikleri anda ben kaşınıyorum. Lastik firmalarıda aynısını diyor.
Lastik sitelerinde karşılaştırıyorum. Lastiğin ismi aynı lastik etiketi aynı değil. Bu neden böyle diye soruyorum.
Cevap : Türkiyedeki yollar kötü , biz Türkiyeye özel üretiyoruz.
Benim tabiki yüzlerine söyleyemediğim ve içimden geçenleri buraya yazamam "Kurallara aykırı".
 

Muhtemelen O e-postaya cevap gelmeyecek. Türkiye ye özel kaliteden ödün verdik diyemeyecekler ,tabiki bence.

Türkiyede TOYOTA tercih etmiyorum. Tercih etmediğim bir sürü markadan sadece bir tanesi. Çok güzel araçları var. AURIS harika tabiki bence.
Türkiye'ye özel üretim dedikleri anda ben kaşınıyorum. Lastik firmalarıda aynısını diyor.
Lastik sitelerinde karşılaştırıyorum. Lastiğin ismi aynı lastik etiketi aynı değil. Bu neden böyle diye soruyorum.
Fatih Altaylı bir yazı yazmış, bize farkın haklı bir nedeni olabilir mi sizce ?

 

.
* Chip krizi tüm dünyanın paçasından akıyor. Bize özgün değil.

"Bilgisayar çipleri ve diğer parçalarla ilgili tedarik sorunları üretimi yavaşlatıyor.
Eylül ayında, %23 daha az araba teslim edildi ve gelecekte de bu yüzdenin artması beklenmekte.

"Yarı iletken darboğazları" veya "çip kıtlığı" gibi terimler geçen kıştan bu yana endüstride günlük dilin bir parçası oldu. Özellikle otomobil fabrikalarında üretimin tekrar tekrar durduğu biliniyor. Almanya'dakiler de dahil olmak üzere birçok tesis bantları günler hatta haftalarca hareketsiz kaldı. Ancak artık münferit problemler söz konusu olamaz, otomobil üreticileri şu anda ciddi bir satış krizi yaşıyorlar ve bu hiçbir şekilde talep eksikliğinden değil, çip eksikliğinden kaynaklanıyor; çünkü parçalar küçük de olsa böyle eksik arabalar teslim edilemez.

Avrupa imalatçılar derneği ACEA'ya göre, Eylül ayında Avrupa'da 719.000'in biraz altında yeni otomobil kaydedildi ve bu bir yıl öncesine göre yüzde 23 daha az. Almanya'da düşüş yüzde 26 ile daha da büyük, İtalya'da eksi yüzde 33. Danışmanlık firması EY'nin ortağı Peter Fuss, 'Bu yalnızca otomobil üreticileri, tedarikçileri ve otomobil satıcıları için bir sorun değil, sektör aynı zamanda giderek daha fazla acı çekiyor' diyor. Sadece çipler eksik değil, diğer ön ürünler de kıt. Malzeme darboğazları ve tedarik zincirleri, sektörü 2022'ye kadar meşgul edecek."

Frankfurter Allgemeine

* Sonuçta daha az araç yollara çıkmakta.

1643189994288.png

ADAC Alman Otomobil Kulübü (Alman Federal Taşıt Kurumu kayıtları)

* Devletin bizde lüks sayılabilecek araçlarda makul bir seviyede vergi düzenlemesi yapmasına karşı değilim. Yoksa devleti eksik yaptığı görevleri yüzünden suçlamaya yüzüm olmazdı. :wink:
 
Son düzenleme:




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,052
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst