O Araç Bu Karavanı Çeker Mi? Sorusuna Yanıt :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 512
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 270,027
Belirttiğiniz aracın otomatik olsa bile sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Vitesin arabayı devirsiz kullanmasına izin vermeyin.
Birçok eskiler çok büyük motorlu otomatik araçları tercih ettiler. Otomatik araçlarda debriyajı yeme şansı da yok. Araç mukavimse vites sorun değil bence...
yücel beye katılıyorum otomatik dahi olsa aracınız kuvvetli 750 kg altında zaten sorun olmaz otomatik viteste ise aracınızı devir düşürmeden yola uygun viteslerde kullanırsanız hiç bir sorun olmaz 320 nm iyi bir güç
 


Şayet bir araç zaten otomatik vitesli ise aracı kullanırken uygun vites ve devir düşürmeden kullanmak nasıl oluyor ? Hani araç otomatikti vitesleri kendi seçiyordu ?
aracınız otomatik bile olsa yol durumuna göre otomatik seçilecek yokuş yukarı ve yokuş aşağı vites seçenekleri vardır çekiş yaparken D1 D2 seçenekleri araç motor yol ve çeki durumuna göre seçilmeli yoksa sadece D yani düz yol seçeneği seçilip yokuş yukarı yada yokuş aşağı gitmeye çalışmak aracı zorlar bu açıdan
 

Şayet bir araç zaten otomatik vitesli ise aracı kullanırken uygun vites ve devir düşürmeden kullanmak nasıl oluyor ? Hani araç otomatikti vitesleri kendi seçiyordu ?
Otomatik vitesi manuele alıyorsunuz. Yokuş çıkarken düşük viteste çıkabilmek için manual şart sanki. Yokuş aşağı inerken de karavanın frenleri aşırı ısınmasın diye aşırı dikkat gerekiyor ki manuel gidilmesi gerek . Araç hızlanmış iken , yol boşken otomatikte sorun olmaz sanki. Benim düşüncelerim tabii ki.
 

Soruma cevap olarak verilen bilgiler şu sonucu çıkarıyor: Aracımız her ne kadar otomatik seçimli araç olsa da sonuçta yine de düz vites seçimini uygun buluyoruz.
KOCAMAN BİR NOT: Bir otomobilin "GERÇEK" otomatik vites olması başka bir şeydir, otomatik seçimli olması başka şeydir. Otomatik seçimli vites kutusu olanda seçilecek vites sayısı bellidir yani söz gelimi 5 ileri viteslidir ve debriyaj sistemi vardır. Aracın bilgisayarı sizin yerinize bir zahmet vites değiştirir. "GERÇEK" Otomatik vitesli arabada yani aracın ise ne debriyaj vardır nede ileri vites sayısı nede bilgisayar. Gerçek otomatik vitesli arabada yolun durumuna, sizin gaz pedalına basma miktarınıza, aracın o anki hızına göre kendisi üstüne düşen görevi yapar. Yani ben diyeyim 2 bin adet farklı vites durumu siz deyi 5 bin adet farklı vites durumu oluşabilir. Bir daha yazayım öyle şanzımandaki dişli sayısı kadar farklı vites filan değil, binlerce vites durumu oluşur. Unuttum debriyaj olmadığı için debriyaj sıyırması yanması yani kavrama arızası filanda yoktur. Zaten "GERÇEK" otomatik vitesin adı da TORK KONVERTÖRÜ dür. Şu an için piyasaya sürülen ve otomatik vites diye adlandırılan şey aslında düz vitesin kendi kendine değişmesidir. Yani ya beceriksizlerin yada tembellerin işine yarar, başka hiç bir faydası yoktur fazladan arıza çıkartması ve pahalı tamir ücretinden başka.
Yazdığım son satırlardan dolayı beni kınayabilir fikrimi kabul etmeyebilirsiniz. Hakaret etmeden yine burada fikirleriniz yazmayı dilerim
 



Soruma cevap olarak verilen bilgiler şu sonucu çıkarıyor: Aracımız her ne kadar otomatik seçimli araç olsa da sonuçta yine de düz vites seçimini uygun buluyoruz.
KOCAMAN BİR NOT: Bir otomobilin "GERÇEK" otomatik vites olması başka bir şeydir, otomatik seçimli olması başka şeydir. Otomatik seçimli vites kutusu olanda seçilecek vites sayısı bellidir yani söz gelimi 5 ileri viteslidir ve debriyaj sistemi vardır. Aracın bilgisayarı sizin yerinize bir zahmet vites değiştirir. "GERÇEK" Otomatik vitesli arabada yani aracın ise ne debriyaj vardır nede ileri vites sayısı nede bilgisayar. Gerçek otomatik vitesli arabada yolun durumuna, sizin gaz pedalına basma miktarınıza, aracın o anki hızına göre kendisi üstüne düşen görevi yapar. Yani ben diyeyim 2 bin adet farklı vites durumu siz deyi 5 bin adet farklı vites durumu oluşabilir. Bir daha yazayım öyle şanzımandaki dişli sayısı kadar farklı vites filan değil, binlerce vites durumu oluşur. Unuttum debriyaj olmadığı için debriyaj sıyırması yanması yani kavrama arızası filanda yoktur. Zaten "GERÇEK" otomatik vitesin adı da TORK KONVERTÖRÜ dür. Şu an için piyasaya sürülen ve otomatik vites diye adlandırılan şey aslında düz vitesin kendi kendine değişmesidir. Yani ya beceriksizlerin yada tembellerin işine yarar, başka hiç bir faydası yoktur fazladan arıza çıkartması ve pahalı tamir ücretinden başka.
Yazdığım son satırlardan dolayı beni kınayabilir fikrimi kabul etmeyebilirsiniz. Hakaret etmeden yine burada fikirleriniz yazmayı dilerim
size ve bilgilerinize ve bilgilendirmenize ve bilgisizmiş gibi sormanıza sonsuz teşekkürler
 

Şayet bir araç zaten otomatik vitesli ise aracı kullanırken uygun vites ve devir düşürmeden kullanmak nasıl oluyor ? Hani araç otomatikti vitesleri kendi seçiyordu ?
Yüksek viteslere geçmeyecek şekilde seçim yapılırsa sorun olmaz. Yüksek bir vitesteyken gaza sonuna kadar basılınca araç vites küçültüp devirli kullanıma geçer...
 

Ben otomatik vites transporter kullanıyorum. Istanbul trafiğinde, hatta hız kontrol sistemi ile şehirler arası yollarda hiç yorulmadan , saatlerce gidebiliyorum. Benim için etiketinin önemi yok, gerçek mi değil mi den çok yaptığı işe bakıyorum. Kullanmasını bilince sıkıntı da çıkarmıyor.
Yücel hocam , yokuş aşağı giderken, özellikle uzun sürecekse , karavanın frenlerini nasıl ısıtmadan inebiliriz onu anlatır mısınız biraz ? Vitesin önemi yok o zaman. Araçta motor freni de yapsan, karavan sürekli fren yapıyor.
 

Ben manuel pikapla 1300 kglik karavan çekiyorum. Aracın ve karavanın frenleri ısınmasın diye frene olabildiğince az basıyorum. Aracın devrinin yüksek, hızının düşük olmasını sağlıyorum. Ayrıca ara ara gaz verip çeki okundaki fren mekanizmasını boşlayarak karavanın fren yapmamasını sağlamaya çalışıyorum.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ben manuel pikapla 1300 kglik karavan çekiyorum. Aracın ve karavanın frenleri ısınmasın diye frene olabildiğince az basıyorum. Aracın devrinin yüksek, hızının düşük olmasını sağlıyorum. Ayrıca ara ara gaz verip çeki okundaki fren mekanizmasını boşlayarak karavanın fren yapmamasını sağlamaya çalışıyorum.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Benim de hala anlayamadım nokta burası. Diyelim uzun bir yokuştan aşağı iniyorsunuz. Arkanızda karavan. Sizin aracınızın frenine e az ya da çok basmanız, karavanın frenine etkisi yok ki. Hatta rampada aşağıya doğru yavaş giderseniz, karavan freni sürekli yapıyor olacak. Aracın frenine az basarsanız , aracın freni ısınmaz. Ama arkadan gelen karavan, araca doğru bastıracak, karavanın freni de balatalarını sıkıştırarak fren yapacak. Karavanın freni sadece araçla aynı hızda giderken yapmaz, yani devir yüksek olmuş, alçak olmuş, siz motor freni yapmışsınız fark etmez. Yanılıyor muyum? Ara gaz vermenizi mantıklı buldum, bir an aracın hızı , karavandan hızlı olacağı için , fren boşalmış olacak. Diğer bir soru? Yokuş inerken bir boşluk buldunuz, durdunuz diyelim. Ama yine de yokuş aşağı. Karavanın frenleri yine baskıda olacak. Nasıl soğutmalı beklerken ? Çok az geriye giderek belki boşalabilir ama karavan tekerine takoz mu koymak gerek, yoksa yine araca bastıracak fren yapacak.
Kısaca karavanın fren mekanizması, karavan araca kuvvet uyguladığı her an aktif. Kışın belki dert değil ama yazın güneyde sıkıntı olabilir.
 
Son düzenleme:



Dik bir rampadan inerken aracınızın frenine basmasanız bile eğer vitesteyseniz karavan fren yapabilir. Bunu çözmenin tek yolu gaza basmak ama ben bunu önermiyorum. Bu durumda yapacak bir şey yok. Fren çok sıkı değilse sorun olmayabilir. Ama fren mekanizması çok sıkı fren yapıyorsa sorun olabilir de... Benim düşüncem bu şekilde...
 

Arkadaşlar eski tip otomatik şanzımanlarda da aracın 3. Vitesi geçmemesini sağlayan seçenekler mevcuttu. Acaba yanlış mıyım?
Rampaya gelmeden araç bu seçeneğe alınabilir böylelikle eğim yukarıyken aracın 4. Vitese geçmesi önlenir. Önerim buydu. Otomatik vites uzmanı değilim ama otomatik vitesli araçlarla çekilen onlarca karavan gördüm. Ben manuel vites ve turbodizel araç öneririm. Sevgiler...
 

Benim de hala anlayamadım nokta burası. Diyelim uzun bir yokuştan aşağı iniyorsunuz. Arkanızda karavan. Sizin aracınızın frenine e az ya da çok basmanız, karavanın frenine etkisi yok ki. Hatta rampada aşağıya doğru yavaş giderseniz, karavan freni sürekli yapıyor olacak. Aracın frenine az basarsanız , aracın freni ısınmaz. Ama arkadan gelen karavan, araca doğru bastıracak, karavanın freni de balatalarını sıkıştırarak fren yapacak. Karavanın freni sadece araçla aynı hızda giderken yapmaz, yani devir yüksek olmuş, alçak olmuş, siz motor freni yapmışsınız fark etmez. Yanılıyor muyum? Ara gaz vermenizi mantıklı buldum, bir an aracın hızı , karavandan hızlı olacağı için , fren boşalmış olacak. Diğer bir soru? Yokuş inerken bir boşluk buldunuz, durdunuz diyelim. Ama yine de yokuş aşağı. Karavanın frenleri yine baskıda olacak. Nasıl soğutmalı beklerken ? Çok az geriye giderek belki boşalabilir ama karavan tekerine takoz mu koymak gerek, yoksa yine araca bastıracak fren yapacak.
Kısaca karavanın fren mekanizması, karavan araca kuvvet uyguladığı her an aktif. Kışın belki dert değil ama yazın güneyde sıkıntı olabilir.
Yokuştan inerken bulduğum fırsatlarda dediğim gibi ara ara gaza basıp karavanı frenden kurtarıyorum. Buna rağmen rampa çok uzunsa ara vermekten başka çare yok. Ara verdiğimde beklerken karavanın fren yapması bence sorun değil. Isıyı oluşturan sürtünme olması. Sürtünme olmadığı için ısı artmaz, düşer. Bu yaz temmuz ağustos aylarında akyakaya bu şekilde indim sorun yaşamadım.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:


Bildiğim kadarıyla devre dışı bırakılamıyor. Ancak yokuş inerken bunu yapmak pek mantıklı olmasa gerek. Lazım olduğu anda tutmaması büyük sıkıntı yaratır. Traktör römorklarında aynı mantıkla çalışan sistem devre dışı bırakılabiliyor.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Araçların fabrika değerleri nedir bu önemli. Fabrika örneğin 1000 kg çekebilirsin diyorsa bunu yokuşlar fren yapmalarımız gibi ele alıp %30 azaltıp 700 kg gibi ele almalıyız. Her zaman %30 güvenlik payı bırakmayı unutmayın. Otomatik vites manuel vites difransiyel şu bu yerine ilk bakmanız gereken araç kaç kg çekebiliyor bu olmalıdır. O kadar gördüm ki adam 1000 kg çeken araca 1600 kg karavan takmış aracım dizel torku yüksek diyor. Bu bir risk bunu yapmaya değmez. Araç güncelse otomatik vitesse 4x4 ise difransiyel kilitlenebiliyorsa off road modları varsa uygun lastiğinizde varsa ne mutlu ama herkeste bu şanslar yok bu yüzden towcar sitesinden yada aracın orjinal sitesinden kaç kg çeker öğrenip %30 altını olacak şekilde karavanları ayarlayın. benim tavsiyem karavanı alıp aracı sonra ona göre almaktır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst