Tamam o motora da bakarım. Ama önce sorunun tam olarak ne olduğunu kesinleştirmem gerek. Bakalim artik.. Sorunu 15-20 gün kadar sonraya ertelerim sanıyorum. Gelişmeler hakkında foruma kesinlikle bilgi iletirim elbette. Umarim bu arada farklı öneriler de görürüz arkadaşlardan..fikoert' Alıntı:2.7 olanida var diye biliyorum sonuçla ilgili benide bilgilendirirseniz sevinirim
topraxxx' Alıntı:gelişimin ertesi günü yine depoyu fulledim. aldığım yakıt yine tamı tamına aynı rakamdı.ne fazla ne eksik.
busefer ortalam çeşme otobanı ve şehir içi kullanımım dahil (evim rampa yukarı sürekli) yakıtımın yarım deposu bitmişti.şehir içinde ve otobanda aracı test etmek için çok ara hızlanmalar,perforans ölçmek için tam dip gaz turboya bindirmeler gibi şeyler denedim. yanlış hatırlamıyorsam 297 km yol mesafe kat etmişim şuanda tam tamına yarım depo mazot tükettiğimi görüyorum.
melrock' Alıntı:uzmanı değilim ancak benim internetten gördüğüm bilgilere göre bd30 ile zd30 motorlarının hacmi haricinde benzerlikleri pek yok gibi. yani farklı isimde aynı motor değiller. Nissan'ın ürettiği motor serileri yelpazesinde de bu 2 seri ayrı zaten. Yani biri BD serisi diğeri ZD serisi. Biri 100bg/216Nm diğeri 154bg/343Nm. biri sınırlı modelde kullanılmış. diğeri birçok marka/model araçta kullanılıyor.
işin aslı BD30 ağır hizmet motoru olarak tasarlanmış. dolayısı ile yüksek performanstan çok yüke , zorlamaya vede sorunsuz çalışmaya daha uygun gibi. bu yüzden arazide off-road yapan, özellikle LR gibi eski motorlu araç sahiplerinin beğenip kullandığı iyi bir alternatif olmuş. ancak iş araziden çıkıp şehir kullanımı ağırlıklı olunca işler değişiyor. motor biraz yavaş kalıyor. misal bir LR ile zaten yolda 120 üstü pek yapmazsınız. ancak bir terrano ile çok rahat 140-160 hızlara çıkmanız mümkün.