arkadaşlar 98 terrano aracım herşeyi ile serviste sıfırlandı. tamamen motor bloklar dahil turbo, pompa vs herşeyi ile sıfır takıldı. yürüyen aksam, baskı balata amoortisör alt takım , hertür burçlar vs yenilendi. şu an kaporta devam ediyor. yaklaşık 20 bin tl masraf görünüyor. yeni araba almaktansa eski aracı yenilemeyi tercih ettim. nissan servisindekiler baya bir yardımcı da oldular.
Aracinizin herseyinden memnunsaniz,bu butceyle neredeyse sifirina yakin bir hale getirmis oldunuz.Kazasinin olup olmadigini bilen sizsiniz hic degilse.Arazi performansidir,yakiti vergisidir derken sorunsuzca bir on sene icin bu parayi odemis gozuyle bakin.Iyi gunlerde kullanin yeni aracinizi.
taner bey ilginiz için teşekkür ederim tanponlar güzel olmuş bu rakamın içinde vinç varmı?hangi marka vinç taktırdınız birde kaça aldınız iyigünler dilerim
iyigünler arkadaşlar 2000 madel 2.7 tdi kullanıcısıyım arabamda hararet sorunu var radyatörümü değiştirmek gerekiyor sizlerde böyle sorun oldumu birde 4 gözlü radyatör okumuştum burda ama arkadaş nerden aldığını yazmamıştı.birde vinçli tanpon yaptıran arkadaşlar varmı tüm terranoculara bol camurlu günler dilerim
Hararet sorununda son durum:
Geçen sene orijinal aluminyum radyatörü çıkararak yerine yerli bir fabrikanın yaptığı bakır radyatörü taktım.Satıcı bu radyatörü hep veriyoruz şikayet gelmedi deyince ikna oldum.fakat birşey değişmedi.Sanradan anladımki bu radyatör iki sıralı olduğundan orijinalinden farkı yokmuş.Hararet devam edince tavsiye üzerine kadıköy bostancıdaki bir nissan servisine gittim.Benim radyatöre bakıp "bu yeterli değil benim vereceğim radyatör kesin hararet yapmaz" deyince ben saf vatandaş gene inandım ve değiştirdim.usta radyatörü taktıktan sonra kontrol etti ve "senin devridaim pompasının değişmesi lazım.o zaman daha randımanlı olur" demezmi? Be adam bunu baştan niye söylemiyorsun? bir radyatör satıp 100.-tl para kazannıyorsun fakat işte bir müşteri kaybettin.Bu yazıyı okuyan arkadaşları da kaybettin.Sonuçta eskisi kadar değilsede hararet yapma kısmen var.Ben bu işe kafayı taktım ve teknik olarak konuyu inceledim.Motordan çıkan suyun sıcaklığını 90-92 derece ölçtüm.
radyatörden geçerek motora dönen su yeterince soğumuyor.Radyatörün alt borusundan 65 derece olarak motora giriyor.Demekki radyatör soğutması yeterli değil.bu nedenle yaz sıcağında hararet yaparsa motoru yememek için özel bir radyatör yaptırmaya karar verdim.Hazır satılanların hiçbiri yaramaz.Levent oto sanayide bir radyatörcü buldum.Benim bakır radyatörün kazanlarını kullanarak 3 sıra sık borulu bakır radyatör yapacak.fiyatıda 450.-tl olacakmış.Yazın denedikten sonra gerekiyorsa yaptıracağım.
Not:Bende hararet şu şekilde oluşuyor:Sıkışık trafikte veya uzun yolda 120 km hızda hararet yok.Fakat uzun bir yokuşta tam gaz basarsanız 1-2 km sonra hararet orta çizgiyi geçiyor.Tehlike bölgesine gelmeden gazı kesince normal seyirde hararet düşüyor.Bende hararetin her koşulda sabit kalmasını istediğimden bununla uğraşıyorum işte....
Sorularınız olursa cevaplarım.
Hepinize sevgiler....
arkadaşlar 98 terrano aracım herşeyi ile serviste sıfırlandı. tamamen motor bloklar dahil turbo, pompa vs herşeyi ile sıfır takıldı. yürüyen aksam, baskı balata amoortisör alt takım , hertür burçlar vs yenilendi. şu an kaporta devam ediyor. yaklaşık 20 bin tl masraf görünüyor. yeni araba almaktansa eski aracı yenilemeyi tercih ettim. nissan servisindekiler baya bir yardımcı da oldular.
arkadaşlar 98 terrano aracım herşeyi ile serviste sıfırlandı. tamamen motor bloklar dahil turbo, pompa vs herşeyi ile sıfır takıldı. yürüyen aksam, baskı balata amoortisör alt takım , hertür burçlar vs yenilendi. şu an kaporta devam ediyor. yaklaşık 20 bin tl masraf görünüyor. yeni araba almaktansa eski aracı yenilemeyi tercih ettim. nissan servisindekiler baya bir yardımcı da oldular.
20.000 tl lik bütçeyle aynı model başka bir terrano alınabilir ve parçaları kullanılabilirdi belki....
tabii ki başka bir araçtan parça almak, yeni parçalar gibi olmaz..
alınacak olan ikinci aracın kullanılanlan parçalarından hariç kalan diğer aksamlar da yedek olarak kalabilirdi ..
------------------------------------------
bir arkadaşın passat aracı turbo yedi... serviste 7500 tl fiyat çıkardılar... aracın kendisi zaten 12-13 bin tl...
turboya 7500 tl vermektense başka bir araç alıp onun turbosunu ve diğer aksamlarını kullanmak daha mantıklıymış gibi geldi nedense...
Geçen sene orijinal aluminyum radyatörü çıkararak yerine yerli bir fabrikanın yaptığı bakır radyatörü taktım.Satıcı bu radyatörü hep veriyoruz şikayet gelmedi deyince ikna oldum.fakat birşey değişmedi.Sanradan anladımki bu radyatör iki sıralı olduğundan orijinalinden farkı yokmuş.Hararet devam edince tavsiye üzerine kadıköy bostancıdaki bir nissan servisine gittim.Benim radyatöre bakıp "bu yeterli değil benim vereceğim radyatör kesin hararet yapmaz" deyince ben saf vatandaş gene inandım ve değiştirdim.usta radyatörü taktıktan sonra kontrol etti ve "senin devridaim pompasının değişmesi lazım.o zaman daha randımanlı olur" demezmi? Be adam bunu baştan niye söylemiyorsun? bir radyatör satıp 100.-tl para kazannıyorsun fakat işte bir müşteri kaybettin.Bu yazıyı okuyan arkadaşları da kaybettin.Sonuçta eskisi kadar değilsede hararet yapma kısmen var.Ben bu işe kafayı taktım ve teknik olarak konuyu inceledim.Motordan çıkan suyun sıcaklığını 90-92 derece ölçtüm.
radyatörden geçerek motora dönen su yeterince soğumuyor.Radyatörün alt borusundan 65 derece olarak motora giriyor.Demekki radyatör soğutması yeterli değil.bu nedenle yaz sıcağında hararet yaparsa motoru yememek için özel bir radyatör yaptırmaya karar verdim.Hazır satılanların hiçbiri yaramaz.Levent oto sanayide bir radyatörcü buldum.Benim bakır radyatörün kazanlarını kullanarak 3 sıra sık borulu bakır radyatör yapacak.fiyatıda 450.-tl olacakmış.Yazın denedikten sonra gerekiyorsa yaptıracağım.
Not:Bende hararet şu şekilde oluşuyor:Sıkışık trafikte veya uzun yolda 120 km hızda hararet yok.Fakat uzun bir yokuşta tam gaz basarsanız 1-2 km sonra hararet orta çizgiyi geçiyor.Tehlike bölgesine gelmeden gazı kesince normal seyirde hararet düşüyor.Bende hararetin her koşulda sabit kalmasını istediğimden bununla uğraşıyorum işte....
Sorularınız olursa cevaplarım.
Hepinize sevgiler...
taner bey ilginiz için teşekkür ederim tanponlar güzel olmuş bu rakamın içinde vinç varmı?hangi marka vinç taktırdınız birde kaça aldınız iyigünler dilerim
Merhaba,yine bu bolumde ilk baslarda okudugum kadariyla hararet sorunu yasayanlar dort sira radyator kullanarak bunu asmislar.Su an dort sira radyator kullanip radyatore bagli hararet sorunu olan yok diye biliyorum.Sizlerin 120 km hizdan sonra yasadiginiz problemi kis gunu bile yasiyoruz.Bendeki orjinal ama ikinci radyatorum.Kaza vs degil yillarin yorgunlugu nedeniyle degistirilmis bir radyator.
Biz aracimizi fazla zorlamadan kullaniyoruz.Onceki sahibi Aydin'in daginda bayirinda yaz kis demeden pekte nazik olmayan sekilde kullanmis.Hic hararet problemi yasamamis.Bende surat disinda hararetin yukseldigini simdilik gormedim.Eger cok rahatsiz olursam kesinlikle dort sira ile degistiririm.Sahsi bilgilerimdir.Faydasi olmasini umarim.
selamlar arkadaşlar dizel terrano almak istiyorum sahibinden comdaki 104018393 nolu 2001 model araca bakan oldumu fiyatı uygun düşünceleriniz nedir teşekkürler
Merhaba,her zaman yazdigimi yine yazacagim.Resimlere bakarak karar vermek zordur.
Secenekler icinden ilk eleme resimlerle yapilir.Telefon gorusmesi ikinci elemedir.
Sonra size uzakligin maliyeti,oradaki usta vs bakma kriterlerini degerlendirme gelir.
Resimlere,model yilina ve fiyatina bakarak bu arac ilk elemeyi bence geciyor.
Sirada telefon gorusmesi oncesi plakadan tramer kaydinda neler vara bakmak var.
Eger onlarda sizin acinizdan sinifi geciyorsa telefonla arayip saticidan bilgi alin.
Bu esnada yaninizda dogru sorulari soracak tamirinden anlayan biri olursa iyi olur.
Mutlaka kagit kalem bulundurun soylenenleri not alin sonradan kafa karisiyor.
Telefon sinifindan da gecerse size olan uzakligina gore gidis gelis maliyetine bakin.
Uymazsa daha yakin yerlerden bakin yada o sehirden guvenilir birine baktirin.
Ikinci elden arac almak cok zor.Tanidiklar bile bilerek yada bilmeden insani yaniltabiliyor.
Sahsi tecrubelerimdir.Bilgi amacli yazilmistir.Yardimci olmak icindir.
Merhaba,yine bu bolumde ilk baslarda okudugum kadariyla hararet sorunu yasayanlar dort sira radyator kullanarak bunu asmislar.Su an dort sira radyator kullanip radyatore bagli hararet sorunu olan yok diye biliyorum.Sizlerin 120 km hizdan sonra yasadiginiz problemi kis gunu bile yasiyoruz.Bendeki orjinal ama ikinci radyatorum.Kaza vs degil yillarin yorgunlugu nedeniyle degistirilmis bir radyator.
Biz aracimizi fazla zorlamadan kullaniyoruz.Onceki sahibi Aydin'in daginda bayirinda yaz kis demeden pekte nazik olmayan sekilde kullanmis.Hic hararet problemi yasamamis.Bende surat disinda hararetin yukseldigini simdilik gormedim.Eger cok rahatsiz olursam kesinlikle dort sira ile degistiririm.Sahsi bilgilerimdir.Faydasi olmasini umarim.
Okudugum kadariyla,radyatorcuye 40x60 gibi radyatorun en boy olcusunu veriyorsunuz.
Dort sira istediginizi belirtiyorsunuz.Hazirda yoksa merkeze,fabrikaya siparisini veriyor.
Gelince sizin radyatorun alt ve ust kazanlarini sokup yeni gelene takiyor.
Herhangi bir problem olmadan yerine takiliyor.Giris cikis borulari aynen uyuyor.
Yaz kis demeden ister suratli,ister klimali kullan problem cikmiyor.
Daha detay isterseniz ve yazdigimdan farkli seyler varsa uygulayanlar yardimci olur.
Benim bilgilerim eski bir Chrysler'de yaptigimiz uygulamayla aynidir.
Yillar once basarili olmus denenmis bir yoldur.
Yardimci olmasini umarim.
ben radyatörü araştırıyorum konuştuğum ustalar 4 sırta olamıyacağını neden olarakta terranonun radyatör kazanlarının plastik olduğunu dolayısıyla 4 sıralı radyatöre uymuyacağını söylediler ben hala araştırmaktayım bu 4 sıra radyatörü varsa değiştiren bilen
buradan paylaşırsanız sevinirim arkadaşlar
ben radyatörü araştırıyorum konuştuğum ustalar 4 sırta olamıyacağını neden olarakta terranonun radyatör kazanlarının plastik olduğunu dolayısıyla 4 sıralı radyatöre uymuyacağını söylediler ben hala araştırmaktayım bu 4 sıra radyatörü varsa değiştiren bilen
buradan paylaşırsanız sevinirim arkadaşlar
Benim YETSAN firmasından aldığım radyatör bakır kazanlı .Yerine güzelce oturdu.Ölçü sorunu yok .fakat bakır boru sayısı2 sıra olduğundan yeterli soğutma yapmadı.İstenirse YETSAN firmasına bakır kazanlı ve" 3 sıra takviyeli" tabir edilen radyatör siparişi verilebilir.Kanımca yeterli olur.Bendeki hararet devam ederse öyle yapacağım.