Merhaba,sayin madmarcus(isminizi goremedim kusura bakmayin)sanirim araciniz otomatik.
Sayin sorarsalar(isminizi goremedim)karda araci arkadasimizin dedigi gibi 4h konumuna aliniz.
Bunu arac saplanmadan,kaymadan once yapiniz,sonra gec olabilir.
Sert olmayan hareketlerle oldukca yavas surmeye calisiniz.
Egimlere,inislere,cikislara,zemine,hava sicakligina vs vs gore hep dikkatli temkinli davranin.
Durmak icin uzaktan,duracaginiz yere yaklasirken yavaslamaya baslayiniz.
Seyir halindeyken mumkunse durmayacak kadar yavaslayiniz,durunca kalkamayabilirsiniz.
Yumusak kardan korkmayiniz,tutunma olur,kar ezilmis,havada soguksa buz olur.
O zaman zincir bulundurmakta fayda var.Veya malum bir suru alternatiften birini.
Kar paleti,kar corabi,kar tutucu vs bir suru yeni seyler cikti.
Hic biri son derece basit ve senelerce kullanilacak seyler degildir.
Hic biri yoksa, araciniz arazi araci yaninizda mutlaka bir kac parca ip vardir.
Ipleri janttan gecirip lastige aralikli sarin,gecici de olsa zincir vazifesi gorur.
Dikkat dingile degil sadece lastige denk getirin.Her jantta delik,desen vardir.
Trafik yonetmeligi zincir,tornavida,pense,ampul,yangin sondurucu,ecza vs zorunlu diyor.
Ben Antalya,Izmir,Bodrum'da yasiyorum bahane degil,karli bolgedeyseniz bulundurmak sart.
Kar yagarken buzlanma pek olmaz.Gunes batinca isi aniden duser don olur.
Iste o zaman kayma baslar.Aracinizda dis isi gostergesi varsa kisin her zaman kontrol edin.
Sifiri gordunuzmu ayaginizi korkak alistirin.Aracin arkasina bir yerlere uc dort paket tuz atin.
Ne olur ne olmaz cok zor bir durumda epey ise yariyor.Bagaj gergi lastigi de cozumdur.
Faydali sitelerde gezerken tecrubelerini aktaran arkadaslarin yazilarina gozgezdirin.
Bazen biz yillarin suruculeri bile yeni seyler ogreniyoruz.Saatlerce konusulacak bilgi var.
Zaten bildiginiz seyleri yazdiysam idare edin,faydasi olduysa da ne mutlu.
Iyi geceler.