Nissan Pickup 4x4

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ULTRABA Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 54
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 69,972
Ynt: Nissan Pickup 4x4

selamlar

öncelikle 2006 country 4x4 kullanıcısı olduğumu belirteyim

3 senedir araç bende tek araç olarak kullanırım işimde ve özelimde

senede ortalama 40.000 yaparım kışın ise hafta sonları ava giderim çamur lastiklerimi takarak

şunu rahatlıkla söyleyebilirim titiz bir araç kullanıcısı olarak

nissan pikapların motoru çok güçlü performanslı bir motor ama bir gerçek varki oda güç ve performans alacaksiniz yanındada yakıt ekonomisini(euro mazot litresi 3 lira bugünün tarihi ile şehir içi kullanımda 290 kuruş yakıyor) alacaksanız dayanıklılık olmuyor

çok kullanıcı seçer dikkat ediceksiniz motorun ömrünü uzatmak sürücünün elinde yani


iyi motorin alacaksiniz,ısıtmadan yürümeyeceksiniz,motor çok güçlü yüksek viteste rampayı çıkar ama bir vites düşürün sıkıştırmayın,2500 devirde 95km sürat yapar bu devir ve sürat aralığı en ekonomik değerlerdir bugünün mazot fiyatıyla 260 kuruş yakarsınız klima açık zaten klima pekte zorlamıyor ve en önemlisi aracı stop etmeden en az 30 sn bekleyin bu çok önemli,



şase olarak çok sağlamdır zayıf değil 3 senedir rot balamnsa bile girmedim ki ormanda hakkını veririm ama arazi aracı olarak kısa şase bir araçtanda iyi değil bunu hepimiz biliyoruz pikat serisi aracınız varsa marka önemli değil nivaın yaptıklarını yapamazsınız mucize beklemeyin

özetlersek nissan aracını titiz kullanırsak bu aracın motoru 500 bini devirir diye düşünüyorum yakıtıda gayet güzel yaptığı işe göre
 

Etiketler
Ynt: Nissan Pickup 4x4

Görüntüsü, rahatlığı ve gücü ile çok hoşuma giden bir araçtı.
Arka kolyuk olayı sıkışık olduğu için tercihlerim arasından çıktı.
Tanıdığım birçok kişi sorunsuz olarak kullanıyor :smiley: ;) :D 8)
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4

2004 model bir nissan pickup ım var
Motor ile ilgili bir sorun yaşadım maalesef. Hemde 60 bin km de. Ama ondan sonra bu araçların nasıl kullanılması gerektiğini anladım sanırım. Nissan 133 bg gücünde güçlü seri ve hızlı bir araç, maalesefki bunu otobanda görmek istedim.Sanırım bu büyük bir hataydı, 180-200 gibi süratlerde basınca (o süratlerde bu kamyonetle ne işim varsa)sonunda çok hafif bir tıkırtı gelmeye başladı. Direk servise götürdüm motor dediler.3500 liralık bir rakkama motoru yarım şekilde rektifiye ettiler. Şu an çok iyi durumda saat gibi. Ama bunun yanında arkadaşımın Nissanını 400 bin km kullandı bu da enteresan. Ama dikkat ediyorum bu araçları nekadar çok sıkıştırıp zorlarsanız (devir ve sürat olarak) okadar daha cabuk sizi terk ediyor. Normal kullanan bir çok kişi 250-300 bin km lerin üzerinde yol yaptıklarına şahit oldum. Bende motoru arıza verdikten sonra biraz soğumuştum ama şu anda sıfır oldu ne diye satacam diyip istediğim ekipmanları üzerine koymaya başladım.Şu anda 25 bin km yaptım sorun yok.(kulağımı çekip tahtaya vurayım da) ) Bunun yanında PowerUp motor ve diferansiyel katkısı kullanmaya başladım. İnanılmaz derecede memnunum. Özellikle soğuk havalarda dizellerin ilk çalışmasında gürültü ve çekiş düşük olur (ısınana kadar) bu aşınmaları ve sesleri Powerup yok etti. İnternette incelemenizi tavsiye ederim. Alacağınız araç nissan servisinde rektifiye olduysa 1 sene garanti veriyorlar.Bende ufak tefek sorunlar çıkmıştı fakat lafınızı iki etmeden hataları düzelttiler.Buda beni memnun etti. Arazi performansı beni tatmin edecek derecede olduğunu söyleyebilirim. Arkada ARB havalı kilit olsa dahada iyi olabilirdi ama çokta problem etmiyorum önde vinc var. Kaldığı yerde takıyorum çekiyorum. Kumda paletlerim var, çamurdada lastiklerim var )) Onun dışında bunu hem offroad için hem günlük hemde uzun soluklu yolculuklarımda kullanıyorum. Pickup olmasının avantajları gerçekten çok büyük arkaya ne isterseniz koyabiliyorsunuz.Kamp için inanılmaz kullanışlı.(örnek resimler koydum)Bu sitelerde garip tartışmalar oluyo yok toyota en iyisi yok mitsu daha iyi gibi, aslında iyi olan offroad sürücüsü becerisi ve zekasıdır. Sizi battığınız zor durumdan çıkaracak olan kurduğunuz planlar ve ekipmanlarınızdır.Herkez kendi aracını över (sanki baştan aşağı o aracı kendi tasarlamış ve imal etmiş gibi) Bana göre en iyi Humwe (hummer H1)dir ama o da kuma batar oda derin suda kalabilir, onunda karda gitme kapasitesi sınırlıdır. Esas eğlence ve hobi bu şekilde zorlukları aşmak olsa gerek diye düşünmeyteyim...
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4

Dış dizayn olarak çok hoşuma giden bir araç olmakla beraber iç dizayn olarak pek ısınamamıştım araca. Otomatik vites seçeneğinin olmaması nedeniyle tercih etmemiştim.

Bir de Terrano II'lerin de motorlarında sorun yaşayanlar olduğunu duyuyorum. Skystar Pickup ve Terrano II'deki 2500 ve 2700 cc motorların bir akrabalığı var mı merak ettim şimdi?
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4

bende nissan rally raid 4x4 pick up kullanıcısıyım kim ne derse desin dört dörtlük bir araçtır motor rektefiyesine gelince o kullanıcıdan kullanıcıya değişir kimisi kırsal motorin kullanır yağına suyuna bakmaz ondan sonrada ee araç düşük kilometrede rektefiye oldu daha ne olmasını bekliyordunki. bu araca euro dizelden başka yakıt koymayacaksın kardeşim ben kendi aracımı her türlü koşulda kullanıyorum sahilde tekne indirmediğim yer kalmadı her pikniğe gittiğimiz yerde araç kurtarıyorum ve traktörün bile kaldığı derede gayet rahat bir şekilde geçiyorum. google zor yollar izle diye yazın aracın performansını kendi gözlerinizle görün gerisi hikaye...
 



Ynt: Nissan Pickup 4x4

merhaba arkadaşlar konu biraz eski ama yinede paylaşmak istedim 2002 ve üzeri nissan pickup larda kullanılan yd25 motor 2002 yılında üretilen 2.5 diesel en güçlü motorlardan biridir aynı kategory deki arçların nerdeyse tamamından üstündür şöyle bir açıdan bakarsak motor gücü arttıkça motor ömrü azalıyor galiba yani araca verilen hre beygir ömrünü azaltıyor am gerçek şu ki yd25 zayıf bir motordur benim ustam 84 yılından beri nissancıdır ve derki 84 ten beri 4 veya 5 td motor açtım lakin 2004 yılından bu güne 50 ye yakın yd 25 söktüm bende diyorumki ne varsa eskide
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4

ya skystara çamur atmayın arkadaşlar turbo dizel araç kullanmayın bilmeyenler motor yedi diye hemen dayanıksız demeyin...700bin km motor yaptırmadan binen tanıyorum..1kere enjektörleri değiştirdi turbosuda orjinal
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4

Merhaba,

Bende konunun üzerinden bayağı bir süre geçmesine rağmen yazıyorum. 3.2 QG Motor 1999 Model Skaystar kullanıcısıyım. Aracım şu anda 250.000 Km. ve henüz motora anahtar değmedi.
Belki bu araçları tanıdığım için belkide gözüm alıştığı için başka araçlar bana Nissan güvenini vermiyor.
Benim aracım düz ( Turbosuz ) motor ve 3.200 olmasından ötürü bu tarz sıkıntılar yapmayacağını geçmiş tecrübelerime dayanarak düşünüyorum. Aynı şekilde düz 2.5 ve 2.7 motorlu Nissanlar içinde geçerli.
Ama Turbolu 2.5 motor kullanıcıları mutlaka araçlarının EGR valfini bakır conta ile körlemeli, mutlaka Euro Dizel diye adlandırılan EN590 normlarına uygun yakıt kullanmalı, her 5.000 Km. bir motor yağını değişmeli ( veya 0W- 40 Yağ kullanıp 10.000 Km. de bir değişmeli) ve araçlarını stop etmeden önce yaklaşık 10 - 15 saniye gibi bir süre rolantide bekleterek stop etmeli. Bu şekilde kullanıldığı taktirde motor ile ilgili kesinlikle bir sıkıntı yaşamayacağınızı düşünüyorum.

Evet önceden yaşanmış sıkıntılar çok duyduk bence sebebi; bu tip motorlar Türkiye ye ilk 2000 li yılların başında VW Transporter ile girdi. Peki o yıllarda Türkiyede Euro Dizel yakıt var mıydı? aynı şekilde Nissan 1999 yılında Terrano ile 2.7 TDI 2002 yılının sonunda ise Pıckup larda 2.5 bu motoru Türkiyeye getirdi. Dolayısı ile o dönemde Euro yakıt olmadığı için silindirlere alınan yakıtın yanması sonucu meydana gelen kükürt oranı olması gerekenden fazla oldu ve piston aşınmaları ile sorunlar yaşandı. İlk Euro dizel yakıtı Total getirdiğini ve o dönemde yakıttaki kükürt oranının 200 PPM civarında olduğunu hatırlıyorum. Ama şu anda satılan Euro dizel yakıtlarda kükürt oranı 50 PPM civarı olması gerekir.

Uzun lafın kısası gerek Nissan, gerek Toyota ne varsa Japon da var. Araçlarımızı iyi tanıyıp ona göre davranırsak bizi üzmeyeceklerini düşünüyorum...

Hepinize bol çamurlu, çok iyi muhabbetli günler ;D

DSC02192.jpg
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4

Haklısınız bende 2004 4x4 nissanıma 60 binde motor yapmak zorunda kaldım. Bunun sebeplerini araştırdığımda hiç bir yerden hiç bir ciddi cevap alamadım... Ama geriye dönüp baktığımda hatanın büyük oranda kullanıcıda olmasınıda gördüm. Benim yaptığım hata yüksek süratlerde aracı sıkıştırmak oldu. Şu anda 100 bini devirdim ve bir sıkıntı yaşamadım. hatta 1 senedir oldukça sıkı (nerdeyse her haftasonu) offroad yapmaktayım... facebookta yolsuzlar tayfası dangur dungur team diye aratırsanız bizim ekibimiz görebilirsiniz...:smiley:

EGR valve i neden bakır conta ile körlemek lazım biraz açarmısınız konuyu? teşekkürler...
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4

Merhaba,

Modern motorlarda atık gaz geri dönüşümü, hem motorun emme gücünü azaltmak için, hem de atık gazın belirli sürüş durumlarında yanmaya olan pozitif etkisini kullanmak için tasarlanmıştır. Yanma sonucu oluşan gazda bulunan kükürt silindirleri aşındırdığı için aşağıdaki şekilde belirtiğim EGR çıkışını körleyerek bu aşınmanın önüne geçebilirsiniz. Bu körlemeyi ise sadece bakır ile yapabilirsiniz, başka bir madde kullanıldığında yüksek ısıda madde erir ve silindir yanma odasına giderek motora zarar verir. Basit bir işlemdir deneyip çekiş, yakıt sarfiyatı gibi sorularınızı kendiniz test edebilirsiniz.

EGR.jpg
 



Ynt: Nissan Pickup 4x4

serviste yaparlarmı bunu ? madem bu egr olayı motora zararlı neden koymuş adamlar ?? orjinal olmayan bir şekilde motora müdehale etmek doğrumu ?? adamların bir bilidği varki koymuşlar..motora zararı olsa bile bile koymazlar sanki :smiley:
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4

EGR valfi hem egsoz emisyonlarını emisyonlarını düşürmek hem de yanmamış yakıt partiküllerinin tekrar yanması için kullanılan bir sensör sistemidir. Bu sistemin iptali halinde hem aracın gücü hem de yakıt sarfiyatı belirli oranda artacak hem de egsoz emiyon değerleri yükseleceği için motor da çevreye daha fazla zarar verecektir.

Bu sistemin kullanımı yeni değildir. Yıllar öncesinde üretilmiş araçlarda da bu sistem mevcut olup yüzbinlerce km motor açmadan kullanılmış araçlara rastlamak mümkündür. EGR valfinin iptali halinde bile kükürt oranı yüksek kalitesiz akaryakıt kullanımı araca zarar verecektir. Sonuç olarak egsozdan gelen az miktardaki gaz içideki kükürt miktarının motorun ömrünü kısaltacak seviyede olduğunu düşünmüyorum. Nissan motorlarındaki sıkça karşılaşılan motor ömrünün erken tamamlanması sorununun EGR valfinden kaynaklanmadığı görüşündeyim.
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4

Bende EGR nin kapatılmasının çok doğru olmadığını düşünmekteyim...Biraz beyin fırtınası yapacak olursak...(konuyla ilgilenen 1-2 arkadaş olması hoşuma gitti doğrusu) Bu aşınma yanlızca yüksek orandaki kükürtten kaynaklanması zor gibi gözüküyor.Özellikle mazot kalitesi geçtiğimizden çok daha üst seviyede olduğunu düşünürsek.Bunun yanında başka etkenlerde olmalı.Belki Nissanın bu, motoru sorunlu dediğimiz modellerinde kullanılan alaşımlar zayıf veya ucuz du??? Ama daha öncede bahsettiğim gibi yüksek devirdeki hararete dayanamadıkları kesin... En azından benim cevremde gördüğüm (benimde yaşadığım) örnekler sıkıştırma sonucu zarar görmüş motorlar. Bunun yanında aynı modellerden 350-400 bin km anahtar değmeden kullanılan motorlarada şahit oldum...Bununla beraber daha enteresan bir filme rastladım. Afganistanda bulunan Talebanın eskiden kullandığı bir nissanı inceliyorlar. Adamlar arka kasada bir kova içine koydukları su ile yakıtı karıştırarak hibrid motor olarak kullanıyorlarmış.:smiley:..Az yakıt tüketsin diye. Aracın hurdası çıkmış ama yinede araca yeni bir akü takarak çalıştırmayı başardılar. 84 model olan araçlar inanılmaz dayanıklı yapılmış:smiley: ne varsa karburatörlü motorlarda var, ne koysan yakıyor...:smiley:

[/url]http://www.youtube.com/watch?v=thj2XTQn3Hc&feature=related
 


Ynt: Nissan Pickup 4x4

Merhaba,

Ben bu sistemin zararlı olduğunu savunmuyorum. Evet faydalı ve tutuşmayı hızlandırıyor. Ama körlenince olası yüksek kükürt sonucu aşınmayı engelliyor.
Çekiş ve yakıt sarfiyatı ile ilgili ise his bir etkilenme olmuyor.
Nissan ile Renault ortak çalışmalarını duymuşsunuzdur. 1.2 Benzinli clıo larda kullanılan motor aslında 1.2 Mıcra motoru, aynı şekilde 1.5 K9K olarak adlandırılan ve tüm Renaultlarda kullanılan motor Dizel Mıcra, Dizel Note, Dizel Qashqaı de kullanılan bir Renault motorudur. Ne ilgiçtir hem nissanların bu 1.5 motorlarında hemde Renault da kullanılan 1.5 Dizel motorlarda EGR tesisatı da yok proğramlamasıda yok. Araçların üzerinde EGR var ama tesisatı bile bağlı değil. Yani EGR ler devre dışı. İsterseniz bir Nissan Mıcra da inceleyerek görebilirsiniz.
Ben sadece görüşümü belirtmek istedim..
 



Ynt: Nissan Pickup 4x4

Evet epey bir araştırma yapmışsınız bu konuda...Meslek ne üstad? Ama tezin başına dönersek EGR sistemin kaldırılması yeni yakıtlardaki kükürt oranının azaltılmasının olduğu düşününebilirmiyiz? Hemde maaliyetide düşürmüş oluyorlar. Güç kazanma veya kaybetme konusuna gelince bana göre d22 motoru oldukça verimli güç üretebilen bir motor...Biraz nazik işte:smiley: dikkatli bakıldığında çokta sorun yaratmıyor:smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,774
Mesajlar
1,523,699
Kayıtlı Üye Sayımız
166,594
Kaydolan Son Üyemiz
SEMİHFİDAN33

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst