tayfunsozer
Kamp III
Sevgili Arkadaşlar.Arazi araçları konusunda otorite değilim.Bu başlığı açmaktaki amacım Feroza hakında bildiklerimi aktarmak,tecrübeli ya da konunun uzmanı olan arkadaşlarımızın da görüşlerini yazmaları ve ferozaya ilgi duyan katılımcılara rehberlik edebilmektir.Özellikle Feroza kullanıcısı dostlar bu başlık altında aydınlatıcı bilgi ve düşüncelerini paylaşırlarsa yararlı bir topik ortaya çıkabilir.
Sevgi ve Saygılarımla
Tayfun Sözer.
Neden Feroza ?
Daihatsu Firması tarafından değişik ülkeler için farklı isimler altında da üretilen Ferozaların ülkemizde yaygın olarak 1991-1997 yıllar arasındaki modelleri bulunmaktadır.Motor güçleri 91-95 HP arasında değişmekte 128 Nm.tork üretebilmektedir.Gerçek Tam şaseye ve standart olarak sınıfında en yüksek dişli oralarına sahip olması,2X-4H-4L şanzımanı ,Poryo kilitleri, yüksek yaklaşma ve ayrılış açıları ,yerden yüksekliği ve modifiyesiz 30/9.5/15 e kadar lastiklerin uygulanılabilmesi arazi koşullarında onu segmentideki diğer araçlardan farklı kılmaktadır.Asfalt sürüşlerinde ise 11.7 sn.akselerasyon ve 140-145 km azami hız ile keyifli bir sürüş sağlamaktadır.Model ,Km. ve temizliğine bağlı olarak bu gün için 10.000 ile 15.000 TL. fiyat aralığında temin edilebilen ferozaların son derece sağlam olan aksamına ait parçalar servisler ya da piyasadan temin edilebilmektedir.Çoğunlukla LPG uygulanan Ferozaların yakıt tüketimi ve yıllık vergisi çok düşük olmaktadır.Üretim bandında konulan çeki demirine sahip Ferozalar estetik arazi cantları ve demir tamponları ile arazide AT lastiklerle bile yüzmüzü güldürmektedir.Spor kullanım için gerektiğinde Sökülebilen Hardtop, ön kısımda sanrufu ,kolay çürümeyen kaporta ve sevimli dizaynı Ferozayı aranan bir araç yapmaktadır.Değişiklik yapmaksızın günlük olarak asfaltta ve arazide kullanılabilen ferozalar uygun fiyat / fayda oranı ile tercih edilen araçlar arasındadır.EL ,SE ,SX ,DX modelleri olan ,küçük dizayn değişiklikleri ,klima ,radyo benzeri donanım farkları dışında araçlar birbirinden çok farklı değildir. Kalabalık aileler ve alışkın olmayanlar için üç kapılı ve bagajının küçüklüğü yadırganmakla birlikte, üste konulan sepetlerle bagaj sorunu büyük ölçüde aşılabilmektedir.
[attachment=1]
Saygılarımla
Tayfun Sözer
Sevgi ve Saygılarımla
Tayfun Sözer.
Neden Feroza ?
Daihatsu Firması tarafından değişik ülkeler için farklı isimler altında da üretilen Ferozaların ülkemizde yaygın olarak 1991-1997 yıllar arasındaki modelleri bulunmaktadır.Motor güçleri 91-95 HP arasında değişmekte 128 Nm.tork üretebilmektedir.Gerçek Tam şaseye ve standart olarak sınıfında en yüksek dişli oralarına sahip olması,2X-4H-4L şanzımanı ,Poryo kilitleri, yüksek yaklaşma ve ayrılış açıları ,yerden yüksekliği ve modifiyesiz 30/9.5/15 e kadar lastiklerin uygulanılabilmesi arazi koşullarında onu segmentideki diğer araçlardan farklı kılmaktadır.Asfalt sürüşlerinde ise 11.7 sn.akselerasyon ve 140-145 km azami hız ile keyifli bir sürüş sağlamaktadır.Model ,Km. ve temizliğine bağlı olarak bu gün için 10.000 ile 15.000 TL. fiyat aralığında temin edilebilen ferozaların son derece sağlam olan aksamına ait parçalar servisler ya da piyasadan temin edilebilmektedir.Çoğunlukla LPG uygulanan Ferozaların yakıt tüketimi ve yıllık vergisi çok düşük olmaktadır.Üretim bandında konulan çeki demirine sahip Ferozalar estetik arazi cantları ve demir tamponları ile arazide AT lastiklerle bile yüzmüzü güldürmektedir.Spor kullanım için gerektiğinde Sökülebilen Hardtop, ön kısımda sanrufu ,kolay çürümeyen kaporta ve sevimli dizaynı Ferozayı aranan bir araç yapmaktadır.Değişiklik yapmaksızın günlük olarak asfaltta ve arazide kullanılabilen ferozalar uygun fiyat / fayda oranı ile tercih edilen araçlar arasındadır.EL ,SE ,SX ,DX modelleri olan ,küçük dizayn değişiklikleri ,klima ,radyo benzeri donanım farkları dışında araçlar birbirinden çok farklı değildir. Kalabalık aileler ve alışkın olmayanlar için üç kapılı ve bagajının küçüklüğü yadırganmakla birlikte, üste konulan sepetlerle bagaj sorunu büyük ölçüde aşılabilmektedir.
[attachment=1]
Saygılarımla
Tayfun Sözer