Neden Dacia Duster?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,811
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 535,963
Ynt: Neden Dacia Duster?

Aracın Ön Aksı: Pseudo McPherson axle with lower wishbones and anti-roll bar
Aracın Arka Süspansiyonları: Multi-link rear axle of the type pseudo McPherson

Bunlar piyasada bilinen terimler yeni birşey değil yani.

Bilgi için Bakınız: http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-link_suspension

Çok noktadan bağlantılı süspansiyon ve en yayın hali (mc pherson) piyasada biliniyor ama, adamlar başına bir "pseudo-" eki eklemişler ki o da kaba bir tercüme ile "sahte" / "sahici olmayan" anlamına gelir. Yani "gerçek mcpherson değil de onun gibi birşey" demek istemişler sanki. Burada kafaya takılan konu bu araç bir suv olduğuna göre neden gerçek mc pherson değil de ona benzer başka birşey? Benim bildiğim kadarı ile suv tipi araçlarda binek araçlarda kullanılan mcpherson olduğu gibi kullanılır değiştirilmeden.
 

Etiketler
Ynt: Neden Dacia Duster?

olasiliksiz' Alıntı:
Çok noktadan bağlantılı süspansiyon ve en yayın hali (mc pherson) piyasada biliniyor ama, adamlar başına bir "pseudo-" eki eklemişler ki o da kaba bir tercüme ile "sahte" / "sahici olmayan" anlamına gelir. Yani "gerçek mcpherson değil de onun gibi birşey" demek istemişler sanki. Burada kafaya takılan konu bu araç bir suv olduğuna göre neden gerçek mc pherson değil de ona benzer başka birşey? Benim bildiğim kadarı ile suv tipi araçlarda binek araçlarda kullanılan mcpherson olduğu gibi kullanılır değiştirilmeden.

Pseudo kelime olarak farklı anlamlara gelebilir ama Pseudo McPherson süspansiyon sistemi ön ve arka aksta kullanılan konfor odaklı farklı bir sistem.Kelimeyi Terim manası ile değerlendirmek lazım. Bu sistemi çeşitli araçlar kullanmakta, özellikle Renault, Citroen, Peugeot. Suv araçlarda kullanılamaz diye bir kayıt yok. Örneğin Mazda'nın SUV'unda da bu sistem var. Binek otomobil konforunun SUV'a aktarılmış hali yani
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Pseudo kelime olarak farklı anlamlara gelebilir ama Pseudo McPherson süspansiyon sistemi ön ve arka aksta kullanılan konfor odaklı farklı bir sistem.Kelimeyi Terim manası ile değerlendirmek lazım. Bu sistemi çeşitli araçlar kullanmakta, özellikle Renault, Citroen, Peugeot. Suv araçlarda kullanılamaz diye bir kayıt yok. Örneğin Mazda'nın SUV'unda da bu sistem var. Binek otomobil konforunun SUV'a aktarılmış hali yani

Birşey daha öğrenmiş olduk.. ;) Gerçi ben tam tersini ummuştum arazi araçlarının sağlamlığının bir kısmını yol tutuş özelliklerini bozmadan suv araçlarda da sağlamak gibi. O şekliyle olsaydı daha anlamlı olurdu.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

bu memeleketde cok havalı arabaya bınıp de sonradan tup taktıranlarıda cok gordum yetekı araba marka olsun benzınlıkde de 10 lıralık gaz koy kardes derler ama altında marka varya benzın koymaya cebınde para yok ama

herkez butcesıne gore alsın ne var bunda sen arazının ortasına gıt Duster kenarından gecsın kıme ne

Alabılırsem bende alacagım dedımya butce maselesı

Dogrudur Duster bıraz bahalıda obur arabalarda en az 80 bınden baslıyoır 300 bıne kadar bunlar bu kadar para edermı ama eder paran varsa hava olsun dıye alırlar alsınlar kerkeze hayırlı olsun..
 




Ynt: Neden Dacia Duster?

Mustafa Bey(kahraman1520)'e duyurulur, Beyaz'ın full olanı ve aksesuarlısı da çok yakışıklıymış gerçekten.


img0896.jpg
img0897.jpg
img089hyh.jpg
img0899.jpg
img0901.jpg
img0902.jpg
img0903.jpg
img0905.jpg
img0906.jpg
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

Tam benim işimi görecek ve asfaltta rahat edebileceğim bir araç ama niva ile yaptığım işi bununla yapamam.
 




Ynt: Neden Dacia Duster?

Merhabalar, bu ilk mesajım olacak.

Duster ilk duyurulduğunda, hatta kimsenin alamadığı 29900 TL.' lik versiyonuyla, gerçekten bu tür araçlara ilgi duyanlarda heyacan uyandırdı. Ben de epey inceledim. Ama gördüm ki, Dacia' nın diğer modelleri gibi, 'çıplak araba' fiyatıyla müşteri çekip, üstüne klima, ABS ,radyo-teyp, hatta hava yastığı ekleyip çok daha yüksek fiyatla müşteriyi gönderiyorlar. :mad:

Pazarlama taktiği mi? Bence, 2010 yılında yüz kızartıcı bir durum! Çin malı, Hint malı arabalar bile çok üst düzey donanımlarla müşterilerinin karşısına çıkıyorlar. :smiley: Dacia, bu stratejisini umarım en kısa zamanda gözden geçirir.

Şimdi, gelelim Duster' a...

Dediğim gibi bu aracı gerçekten inceledim, iyi inceledim... ???

Alıp, kullanmaya başladığınızda, arbanıza alacağınız eşinize-dostunuza mahçup kalmamak için aracın en fulünu almalı ve akseuarlarını da eklemelisiniz. Çünkü en fulü bile boş! Ama fiyat 48000 TL. civarına geliyor ki, yazık o paraya!

Araç için, kapsamlı olarak şurası şöyle, burası böyle diyaloglarına girmeyeceğim, önceki sayfalarda yeterince dile getirilmiş.

Benim merak ettiğim, (daha doğrusu arzuladığım) bu aracı daha da çıplak olarak alabilir miyim? Nasıı? diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Açıklayayım; Aracın dışına laf yok, ama içi malum. İçini bom boş istiyorum! Kokpit olmasın, direksiyon olmasın, kapı döşemeleri olmasın hatta koltuklar bile olmasın! Çıkma megan III parçalarını ben adapte ederim, QQ den bile güzel olur! ;D

Ya da içini Megan III gibi istesek yaparlar mı? Nasıl olsa içindeki her şey eski Reno arabalarından, maliyet olarak çok ta fark etmez. :D

Belki de içini kasa uzatılınca değiştiricekler, Megan III gibi yapacaklar. (QQ uzadı, bu da uzayacaktır) İçini bomboş verirlerse sıfırını alırım. Vermezlerse, 2-3 yılsonra 2. elini 25000 TL' ye alıp, dediğim gibi yaparım. Belki de o zamana kadar hem kasayı uzatırlar hem de içini megan III gibi yaparlar. Bide 2.0 motor koyarlarsa... Tadından yenmez!

Biraz uzadı, özür dilerim. Alanlara iyi günlerde, kazasız-belasız kullanmalarını dilerim.

saygılar...
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

mesut4' Alıntı:
Merhabalar, bu ilk mesajım olacak.

Duster ilk duyurulduğunda, hatta kimsenin alamadığı 29900 TL.' lik versiyonuyla, gerçekten bu tür araçlara ilgi duyanlarda heyacan uyandırdı. Ben de epey inceledim. Ama gördüm ki, Dacia' nın diğer modelleri gibi, 'çıplak araba' fiyatıyla müşteri çekip, üstüne klima, ABS ,radyo-teyp, hatta hava yastığı ekleyip çok daha yüksek fiyatla müşteriyi gönderiyorlar. :mad:

Pazarlama taktiği mi? Bence, 2010 yılında yüz kızartıcı bir durum! Çin malı, Hint malı arabalar bile çok üst düzey donanımlarla müşterilerinin karşısına çıkıyorlar. :smiley: Dacia, bu stratejisini umarım en kısa zamanda gözden geçirir.

Şimdi, gelelim Duster' a...

Dediğim gibi bu aracı gerçekten inceledim, iyi inceledim... ???

Alıp, kullanmaya başladığınızda, arbanıza alacağınız eşinize-dostunuza mahçup kalmamak için aracın en fulünu almalı ve akseuarlarını da eklemelisiniz. Çünkü en fulü bile boş! Ama fiyat 48000 TL. civarına geliyor ki, yazık o paraya!

Araç için, kapsamlı olarak şurası şöyle, burası böyle diyaloglarına girmeyeceğim, önceki sayfalarda yeterince dile getirilmiş.

Benim merak ettiğim, (daha doğrusu arzuladığım) bu aracı daha da çıplak olarak alabilir miyim? Nasıı? diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Açıklayayım; Aracın dışına laf yok, ama içi malum. İçini bom boş istiyorum! Kokpit olmasın, direksiyon olmasın, kapı döşemeleri olmasın hatta koltuklar bile olmasın! Çıkma megan III parçalarını ben adapte ederim, QQ den bile güzel olur! ;D

Ya da içini Megan III gibi istesek yaparlar mı? Nasıl olsa içindeki her şey eski Reno arabalarından, maliyet olarak çok ta fark etmez. :D

Belki de içini kasa uzatılınca değiştiricekler, Megan III gibi yapacaklar. (QQ uzadı, bu da uzayacaktır) İçini bomboş verirlerse sıfırını alırım. Vermezlerse, 2-3 yılsonra 2. elini 25000 TL' ye alıp, dediğim gibi yaparım. Belki de o zamana kadar hem kasayı uzatırlar hem de içini megan III gibi yaparlar. Bide 2.0 motor koyarlarsa... Tadından yenmez!

Biraz uzadı, özür dilerim. Alanlara iyi günlerde, kazasız-belasız kullanmalarını dilerim.

saygılar...

Aracı çıplak almanız biraz zor ama içini istediğiniz şekilde zevkinize göre döşemeniz mümkün günümüz Türkiye'sinde. Paraya bakar bu işler. Q7 veya X5 yada vs. lüks araçlar alıp içini beğenmeyip kendi zevkine göre döşeten birçok insan var. Ama şu bir gerçek ki kokpit olmasın şu olmasın derseniz bu aracı almanın bi anlamı yok size döşetmesi daha pahallıya patlayacaktır. 2011 yada 2012 yılında 2000cc 16V Dizel veya Benzinli Otomatik vites seçenekli olan modeli çıkacak diye yabancı internet sitelerinde bilgiler mevcut. Ama ne derece doğru belli değil. Ayrıca 7 kişilik olanı da çıkacakmış. Ama kaynak veremiyorum çünkü bunlar söylenti.

Şunları da eklemek istiyorum, diyosunuz ya "Belki de o zamana kadar hem kasayı uzatırlar hem de içini megan III gibi yaparlar. Bide 2.0 motor koyarlarsa... Tadından yenmez!" doğru tadından yenmez ama maliyetler artacağından fiyatı baya değişecek Nissan Qashqai fiyatına yaklaşacaktır veya diğer pahallı araçlar fiyatına. O zaman bu arabanın alıcısı ve satış sayısı değişecek
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

mesut4' Alıntı:
Duster ilk duyurulduğunda, hatta kimsenin alamadığı 29900 TL.' lik versiyonuyla, gerçekten bu tür araçlara ilgi duyanlarda heyacan uyandırdı. Ben de epey inceledim. Ama gördüm ki, Dacia' nın diğer modelleri gibi, 'çıplak araba' fiyatıyla müşteri çekip, üstüne klima, ABS ,radyo-teyp, hatta hava yastığı ekleyip çok daha yüksek fiyatla müşteriyi gönderiyorlar. :mad:

Pazarlama taktiği mi? Bence, 2010 yılında yüz kızartıcı bir durum! Çin malı, Hint malı arabalar bile çok üst düzey donanımlarla müşterilerinin karşısına çıkıyorlar. :smiley: Dacia, bu stratejisini umarım en kısa zamanda gözden geçirir.

Bu sadece Dacia'ya has bir durum değil. Renault'un genel politikası böyle.

Ayrıca "neden Renault olarak gelmedi, Dacia olarak geldi" sorusuna ekonomideki "monopollü rekabet" tanımıyla cevap verilebilir.

Monopollü rekabet, aynı malın farklı isim, ambalaj ve fiyattan sanki başka markaymış gibi piyasaya sürülmesidir. Yani aynı mal A ismiyle 100 TL ise B ismiyle 50 tl'ye satılabiliyor. Bu durumda firma, müşteri pörtföyünü genişleterek karını arttırıyor.

Bu Dacia için böylemidir, bilmiyorum. Ama olabilir.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Evet, 2012 yılı için 7 koltuklu bir versiyonunun çıkabileceği konuşuluyor. Hatta bir romen sitesinde, üzerinde çalışma yapılan bir modele ait resimleri de gördüm. Fotomontaj yada photoshop da değil, gerçekten ciddi ciddi üzerinde çalışılan bir proje izlenimini oluşturdu bende. Projenin ya da aracın adı da; Kanije gibi bişeydi. Otomatik vitesini duymadım ama 2.0 dci bilgisi vardı. (Bu bilgiler ne kadar gerçek soru işareti. Belki, rakip olabilecek firmalar ortalığı karıştırıyorlar, bilemeyeceğim)

Hakikaten Renault' un satış politikası, en baz donanımın fiyatını milletin gözünün içine sokup, daha sonra ek donanımlarla fiyatı yukarı çekmek. Rakipleri hemen herşeyi standart sunarken sadece, navigasyon yada özel ses sistemi gibi şeyleri opsiyon sunuyorlar. Hatta bazı markalar var ki, araç gerçekten full ve tek versiyon, size sadece renk, kumaş, döşeme tipi vb. şeyler için seçim tanıyarak kişiselleştirme imkanı sunuyor.

Ben bu aracı cidden iyice inceledim. Hafta içi iş için, hafta sonu ailece kullanabileceğim bir araca ihtiyacım var. MPV sınıfı araçları incelerken, hiç birine karar veremezsem, connect tarzı birşey alırım işimi görürüm, diyordum. Bir gün şans eseri bu aracı görüp, kullandım. Bagaj hacmi beni şaşırtı. O güne kadar bu araca, yorumlardan ötürü hiç bakmamıştım. O günden sonra aracı epey inceledim. Olmuşken 4x4 olsun, avda, balıkta kullanırım diye düşünce kafamdan geçti. Ama fiyat 50000 TL' ye dayanınca tekrar MPV sınıfına geri döndüm. Şimdi Touranın dizelini bekliyorum. Araç derdim şu an için pek yok. 2009 ve 2010 model iki binek araç var. Şu sıralar bir de 15 yıl önce üretimden kalkan bir aracı kovalıyorum. Olursa nostalji yaşayacağım.

Bir avrupa ülkesinde yaşıyor olsaydım bu aracı hiç düşünmeden alırdım. Malum, gelir seviyeleri bizim bir kaç katımız. Vergilerden ötrü araç ve akaryakıt fiyatları bedava! Ama Türkiye' de şartlar araç alımı konusunda iyi düşünüp, inceleyip bir kerede doğru karar vermeyi gerektiriyor.

Duster' i takibe devam, 4x4 yeteneğine ait gerçek kullanıcı yorumlarını bekliyorum. Memnuniyet seviyesi aklımı çelebilir. Av için ideal!
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

mesut4' Alıntı:
Evet, 2012 yılı için 7 koltuklu bir versiyonunun çıkabileceği konuşuluyor. Hatta bir romen sitesinde, üzerinde çalışma yapılan bir modele ait resimleri de gördüm. Fotomontaj yada photoshop da değil, gerçekten ciddi ciddi üzerinde çalışılan bir proje izlenimini oluşturdu bende. Projenin ya da aracın adı da; Kanije gibi bişeydi. Otomatik vitesini duymadım ama 2.0 dci bilgisi vardı. (Bu bilgiler ne kadar gerçek soru işareti. Belki, rakip olabilecek firmalar ortalığı karıştırıyorlar, bilemeyeceğim)

Hakikaten Renault' un satış politikası, en baz donanımın fiyatını milletin gözünün içine sokup, daha sonra ek donanımlarla fiyatı yukarı çekmek. Rakipleri hemen herşeyi standart sunarken sadece, navigasyon yada özel ses sistemi gibi şeyleri opsiyon sunuyorlar. Hatta bazı markalar var ki, araç gerçekten full ve tek versiyon, size sadece renk, kumaş, döşeme tipi vb. şeyler için seçim tanıyarak kişiselleştirme imkanı sunuyor.

Ben bu aracı cidden iyice inceledim. Hafta içi iş için, hafta sonu ailece kullanabileceğim bir araca ihtiyacım var. MPV sınıfı araçları incelerken, hiç birine karar veremezsem, connect tarzı birşey alırım işimi görürüm, diyordum. Bir gün şans eseri bu aracı görüp, kullandım. Bagaj hacmi beni şaşırtı. O güne kadar bu araca, yorumlardan ötürü hiç bakmamıştım. O günden sonra aracı epey inceledim. Olmuşken 4x4 olsun, avda, balıkta kullanırım diye düşünce kafamdan geçti. Ama fiyat 50000 TL' ye dayanınca tekrar MPV sınıfına geri döndüm. Şimdi Touranın dizelini bekliyorum. Araç derdim şu an için pek yok. 2009 ve 2010 model iki binek araç var. Şu sıralar bir de 15 yıl önce üretimden kalkan bir aracı kovalıyorum. Olursa nostalji yaşayacağım.

Bir avrupa ülkesinde yaşıyor olsaydım bu aracı hiç düşünmeden alırdım. Malum, gelir seviyeleri bizim bir kaç katımız. Vergilerden ötrü araç ve akaryakıt fiyatları bedava! Ama Türkiye' de şartlar araç alımı konusunda iyi düşünüp, inceleyip bir kerede doğru karar vermeyi gerektiriyor.

Duster' i takibe devam, 4x4 yeteneğine ait gerçek kullanıcı yorumlarını bekliyorum. Memnuniyet seviyesi aklımı çelebilir. Av için ideal!

Öncelikle alacağımız aracın türünü ve işlevini iyi belirlememiz lazım. Eğer 4x4 bir araç arıyorsak ve de cidden az yaksın, dizel olsun, vergisi az olsun, güçlü olsun, servis ve yedek parça sıkıntısı çekmeyeyim, Sıfır bir araç olsun, Garantili olsun, Özellikleri itibari ile benim güvenlik ve konfor anlayışımı tatmin edebilecek bir seviyede olsun diyorsak 48.000TL'lik Duster 1.5 dCi 4x4 haricinde başka bir araç şu anda piyasada yok o bir gerçek. Ama diyorsak ki ben daha ne tür araç alacağıma karar veremedim. O zaman bu fiyatlara bir sürü otomobil var gidip onlar alınabilir. Kısacası ihtiyaçları iyi belirlemek lazım. "Ama fiyat 50000 TL' ye dayanınca tekrar MPV sınıfına geri döndüm" diyorsanız tam ne tür bir araç alacağınıza karar verememişsiniz demektir. 4x4 bir araçtan MPV'ye kaymak farklı kulvarlarda gidip geldiğinizi gösterir.

Size başka bir siteden 4x4 Test aracı ile yapılmış bir yorum aktarayım

"Belgrad Ormanında Yapılmış bir Test Sürüşü"

alıntı: NİTROUS666

güzel arac 4x4 testini yaptım

sizlerle paylaşmak isterim

cok başarılı arac olmuş öncelikle



ve 1. vitesin yapısıda arazide cok işe yarayacak özellikte

1.vites 1000d/d da arac sadece 5.8 km hız yapıyor

sabit inişlerde sabit engel aşmada faydası tartışılmaz

aracı hertürlü zorladım

aracın özellikle darbe emişi cok hoşuma gitti yoldaki bozuklukları hissetmiyorsun

yalıtım konusunda da başarı sağlanmış diğer modellere göre

cekiş başarılı devirlenmesi vs.

arac en dolusuydu deri döşeme park sensörü camurluk kapı koruma bantlrı vs.vs.

güzel görünüyor aksesuarlar alınmalı kesinlikle

birde yol konforunu sağlayan 4x4 arka alt yapının 4x2 ile farkı

4x2 de sabit helezon yaylı H tipi dingil kullanılıyor

4x4 ise arka alt yapı mcpherson tipi çoğul salıncak kullanılıyor

4x4 ün yoldaki bozuklukları emmesinin yol konforunun yüksek olmasının temel sebebi ön ve arkada bağımsız alt yapı kullanması

4x2 kullanmadım onuda test edip bir karara varacağım

almak için opel astra sedan düşünüyorum veyda duster..."


bir kaç resim

1948.jpg



1966.jpg



1975.jpg



1982.jpg



1993.jpg



2000.jpg



2009.jpg


2020.jpg


2032.jpg


Kaynak:http://forum.donanimhaber.com/m_41870423/tm.htm
 



Ynt: Neden Dacia Duster?


Dastır ı ben de sevmeye başladım...galiba...

Ama...

Nissan (qashqai), Kia (sportage) ya da Mitsubishi (asx) alacağım...bakıyorum şu ara...


sevmeye başladım belki ama ...her gün binmeyi düşünmüyorum
arkadaşlardan alan olursa...arada onlarınkine binerim...
sevmeye başladım çünkü...

sevgiler ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst