Neden Dacia Duster?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,811
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 534,611
Ynt: Neden Dacia Duster?

agoksu' Alıntı:
Madem sorulmus bazi araclarin agirliklari

Duster 4x2 - 1180kg
Duster 4x4 - 1280kg

Getz 1.4 benzinli - 1100kg
Getz Dizel - 1187kg

Rastgele secilmis bazi baska araclar:

Peuegot 207 modeline gore ort 1194 - 1214kg
Peugeot 308 modeline gore ort 1300kg

Skoda Octavia 1.6 MPI - 1250kg
Skoda Octavia 1.4 TSI - 1280kg

Nissan Quasqai 1. 6 benzinli - 1297kg
Nissan Quasqai 1. 5 DCI - 1407kg

Ek olarak Suzuki Jimny 1.3 MT--1060kg
Bu araba çok hafif, poşet gibi maşallah, uçar muçar, çapa bulundurmak lazım uçarsa atarız yere ;D ;D ;D
 

Etiketler
Ynt: Neden Dacia Duster?

İşte size bahsettiğim Duster Polis aracı

21082010226.jpg
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

kurda yavrusu aslan görünürmüş ...
konuşun siz ...
tofaşın arkasından giderken neden savruldum dersiniz ...

infiniti fx45'e güvenmemişim kağıt gibi daciyayamı güveneceğim ?
o yerden yükseklikle o hafiflik birleşince poşet lafı az bile kalmış , uçurtma mübarek ;D ...
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

o yerden yükseklikle o hafiflik birleşince poşet lafı az bile kalmış , uçurtma mübarek Grin ...

Yanlış şeylere takılıyorsunuz aracın yol tutuşunu anlamak için asıl anlaşılması gereken konu öncelikle Pseudo McPherson denen nanenin ne olduğu. Daha önce hiç duymamıştım bunu. Aracın ön süspansiyonunda bundan var:


Ön takım Pseudo-McPherson tip üçgen salıncaklı
Arka takım Esnek profilli ve planlı tasarımlı - helezon yaylı H tipi dingil

(Dacia web sitesinden alınmıştır.)

McPherson normal binek araç süspansiyonu. Yol tutuşu iyidir araç yerden biraz yüksek bile olsa fazla sorun çıkarmaz (tabi burda biraz da şöförün bilinçli olması lazım ;D) Pseudo-McPherson tip üçgen salıncaklı süspansiyon her ne ise normal McPherson olmasa gerek..

Arka takım dedikleri "esnek profilli ve planlı tasarımlı helozon yaylı" fantastik şeyi de anlayamadım. Hiç bu kadar uzun laflarla tarif edilen bi süspansiyon sistemi duymamıştım. O da orjinal birşey olsa gerek ;) Patentleri var mı acaba bunların? Varsa bu araç belki de suv segmentinde bir çığır açmış arazi araçlarının dayanıklılığı ile binek araç yol tutuşunu birleştirip bir imkansızı başarmıştır?? ;D ;D ;D

(Böyle durumlarda "kulağa gerçek olamayacak kadar iyi geliyorsa muhtemelen gerçek değildir" denir ama aksi ispatlanana kadar öyle olmadığını umalım şimdilik)
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

mirkan' Alıntı:
infiniti fx45'e güvenmemişim kağıt gibi daciyayamı güveneceğim ?
o yerden yükseklikle o hafiflik birleşince poşet lafı az bile kalmış , uçurtma mübarek ;D ...

Elma ile armut olmuş yine. Ne kadar konuşsak boş. Her Suv gibi Duster da yüksek oluşundan dolayı virajlara sert girilmemesi gereken bir araçtır. Bunu poşet muhabbetine, hurdacılar gibi ağırlık muhabbetine dökersek,infiniti Fx45 ile kıyaslarsak bunlar sadece gülünecek derecede seviyesiz eleştiriler olmuş olur.
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

umiterkan' Alıntı:
Elma ile armut olmuş yine. Ne kadar konuşsak boş

ne elması ne armudu neyden bahsediyorsun ???
o araç bile yüksek sürratde güven vermiyor diyorum daha ne konuşacaksınki ?

kullananlar kabul etsinler artık
araç hafifliğinden dolayı seri , ve ekonomik araç olarak bilinen ticari taksi olarak kullanılan araçlarla aynı yakıtı yakmakta ...

ama yol tutuşu o araçların çok çok çok altında ... kimse aksini iddia edemez ...
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Aklıma recep ivedikten bi sahne geldi. Adam teknede balıklardan bahsetmektedir bu denizlerde bilmemkaç yüz tane çeşit var diye anlatmaktadır. İvedik oturduğu yerden kalkar ve saydın mı? diye sorar. ;D

Kısaca neyin ne olduğu 3-4 seneye kadar ortaya çıkar gerisi boş laf.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

umiterkan' Alıntı:
Elma ile armut olmuş yine. Ne kadar konuşsak boş. Her Suv gibi Duster da yüksek oluşundan dolayı virajlara sert girilmemesi gereken bir araçtır. Bunu poşet muhabbetine, hurdacılar gibi ağırlık muhabbetine dökersek,infiniti Fx45 ile kıyaslarsak bunlar sadece gülünecek derecede seviyesiz eleştiriler olmuş olur.

şimdi daha iyi olmuş ... ağırlık yol tutuşa büyük etkendir ... heleki bu tarz araçlarda ...
yol kontrol sistemi olarak ne var araçda ? esp varmı ( bilmediğimden soruyorum)
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

mirkan' Alıntı:
şimdi daha iyi olmuş ... ağırlık yol tutuşa büyük etkendir ... heleki bu tarz araçlarda ...
yol kontrol sistemi olarak ne var araçda ? esp varmı ( bilmediğimden soruyorum)
Tam yazamadan cevap vermişsiniz. Neyse. Araçta ESP var ama opsiyonel
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

umiterkan' Alıntı:
Tam yazamadan cevap vermişsiniz. Neyse. Araçta ESP var ama opsiyonel

esp bana göre mükemmel bir sistem ... espsi çalışmayan bir hyundai eranın içinde 4 tur döndüğümü bilirim ;D allah korudu çarpmadan durduk , hızımızda 120km/h öyle aman aman birşeyde değildi ;D ... aynı viraja daha sonrada girdik en ufak korku yaşamadım ...
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

Güzel bir Duster resmi koyalım

634179040282576477_dacia_duster_2010_07.jpg


Video ve Diğer Resimler Burada:
http://www.siol.net/Avtomoto/Testi/Avtomobili/2010/07/Dacia_duster.aspx
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Dacia Duster artık modifiyeli. Alman Elia Tuning şirketi Duster'a el attı. Araçta kapsamlı bir operasyon yapılmamış olsa da motoru güçlendirildi, jant alternatifleri eklendi, koruma barları eklendi. İşte fiyatlar:


Araç Dışı
# Paslanmaz çelik, 63mm çaplı ön koruma barı 499€
# Paslanmaz çelik, 50 mm çaplı arka koruma barı 299€
# Paslanmaz çelik yan basamaklar 555€
# Ön, arka koruma barları ve yan basamak seti 1.255€
# EWG-BE marka 80 mm egzoz ucu 56€

Araç İçi
# Siyah deri koltuk kaplaması 389€

Jant
# ELIA Ventis 6,5x16 - Yaz jantı 109€
# ELIA Opal II 8x18 - Cilalı siyah. (Siyah araç üzerindeki jantlar) 185€
# ELIA Opal II 8x18 gümüş 169€

Mekanik
# Tekerleklerin 20 mm dışarda görünmesini sağlayacak hafif alüminyum aparat. 255€

Motor
# 1.5 dCi motorların 12 beygir ve 30 NM tork artışını sağlayacak ara çip uygulaması. 589€

Verilen fiyatlar Almanya için geçerlidir

Modifiye listesinde en dikkat çekici öğe araç tekerleklerini 20 mm daha dışarda tutan disk parçaları. Aracın sportif ve off-road kimliğini güçlendirecek bu parça aynı zamanda tekerlerin çamurlukların darbelerde ezilmesine siper olmasını sağlayacak. Dezavantajları ise aerodinamik yapıya etkisi, aracın gövdesinin daha kolay çamurdan kirletmesi ve artan iz açıklığı nedeniyle aracın altının tümseklerde yere çarpmasını kolaylaştırması. Ara çip uygulaması ise aracın orijinal beynine hiçbir müdahale yapmadan sadece parçanın takılması ile etkisini gösteriyor. 12 beygirlik ve 30 NM'lik tork artışı büyük jantların takılmasıyla düşen çekişin yeniden kazanılmasını sağlıyor.

İşte Resimler:
dacia-duster-elia-tuning-arka.jpg

dacia-duster-elia-tuning-on.jpg

dacia-duster-elia-tuning-on-siyah.jpg

dacia-duster-elia-tuning-yan-siyah.jpg
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Ankara'da Birlik Mahallesi'nde bir tane beyaz Duster var.
Sabahları işe giderken denk geliyoruz.
Görünüşü gayet tok. Özellikle arkadan epeyce heybetli duruyor.
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,758
Mesajlar
1,523,337
Kayıtlı Üye Sayımız
166,574
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst