Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Bu gün 4x4 modunda aracı deneme fırsatım oldu dozer tarafından yeni açılmış çok dik bir rampada 1. vites çok düşük devirde araç ne zorlandı nede pati çekti. ben kendimi kasmadım dersem yalan olur çok yavaş olduğum için araç stop eder gibi geldi ama kendimi önceki aracıma göre adapte etmişim. kısaca dik rampa ve yumuşak zeminde hiç zorlanmadan çıktık. Araçta üç mod var 2WD bu gösterge panelinde yanan bir ışık olarak görünüyor. aotu modu var buda araç kendini zemine göre kendisi adapte ediyor ve göstergede herhangi bir ışık yanmıyor belki seyir halinde 2WD vaya 4WD olarak yanıyordur auto modda aracı hareket ettirmedim.Ancak 4x4 de gösterge panelinde 4WD ışığı yanıyor hız sınırı 80 km ye geçince araç auto moda geçiyor çünkü 4x4 e geçerken kontrol düğmesi 4x4 modunda kalmıyor yaylı şekilde aotu ya gelip duruyor sadece 4x4 getirip bırakında auto ya geçiyor 80 km yi geçince araç auto modda devam ediyor fakat gösterge herhangi bir belirleyici ışık falan yanmıyor. Şu an 200 km oldu ve depo hala full görünüyor. arkadaşlarla yakıt göstergesi bozuk değilse iyi diyoruz.[attachment=1]
Mustafa Bey, Auto Modda Ekranda herhangi bir ışık yanmaz. Sadece 2 çekerdeyken 2WD ışığı LOCK modunda iken de 4WD ışığı yanıyor.
Bu arada yakıt göstergesi bozuk değilse iyi gidiyorsunuz ;D Aracınız yeni olduğu için ilk başlarda biraz fazla yakabilir ama daha sonraları gittikçe daha az yakmaya başlayacaktır. Ha unutmadan aracınız dizel olduğu için 2000-2500 devir arasında vites değiştirip bu araç için maximum tork devri olan 1750-2000 devir aralığında kullanırsanız daha az yakıt yakarsınız. Kısacası aracınızı düşük devirde kullanmayın, tabi bu diğer dizel araçlar için de geçerlidir. Ayrıca aracınızı sabah çalıştırdıktan sonra 30 saniye bekleyin ve sonra hareket edin. Bir de aracı en az 1 saatlik bir mesafe için kullandığınızda motoru kapamadan 30 saniye- 1dk arasında beklerseniz motorun turbo ömrü uzun olur. Aslında Motoru kapamadan biraz beklemek yeni alışkanlıklarınızdan olsun bundan sonra. Rodaj süresinde aynı hızlarda çok sürmeyin sürekli hızınızı ve vitesinizi değiştirin. Bu saydıklarım Motor ve Turbo ömrü için önemlidir. Eski arabam 1.6 TDCI idi oradan biliyorum
Hasan Bey, Test sürüşü yaptınız mı acaba ? izlenimleriniz nelerdir.
Mustafa Bey de aracı aldı ama ses yok, herhalde kendini dağlara attı Mustafa Bey nerdesiniz sizden aracın 4 çeker performansı ile ilgili bilgi ve resim istiyoruz.
[attachment=1]
Bir kaç günlüğüne yaylaya gittim. Aracın performansıyla ilgili görüşlerim söyle 1.5 dcı 110 beygir motor çok süper araç çok çabuk hızlanıyor. rampada araç sollamaktan zevk alıyorsunuz özellikle 3.4. ve 5. vites performansı çok iyi. klimanın açık olması araçta herhangi bir performans düşüklüğüne yol açmıyor. Araç ile virajlara girerken bir sedan araç kadar yol tutuşu iyi değil. özellikle mucur dökülü yolda aracın arkası kayıyor izlenimi veriyor. denediğim mucurlu yol daha yeni serilmiş idi yolda ilk giden araç bendim diyebilirim. ama stabilize oturnuş yolda araçta kayma hissi yoktu. asfaltta hiç bir sıkıntı yok normal virajlara ortalama 80 km hız ile girebiliyorsunuz. daha yüksek hızla girmeye cesaret edemedim daha aracı tam anlamıyla tanıdığım söylenemez. Bana lastik basıncı çok yüksek gibi geldi en kısa zamanda kontrol ettirmem lazım. Veya süspansiyon çok sert. En canımı sıkan taraf arka bagaj içinde yedek lastik üzerindeki mdf türü tahta her çukura girişte takırtı yaptı bu konuda kendi çözümümü üreteceğim. aracı 476 km auto modda kullandım klima sürekli açık olarak ve stabilize ve dik rampa yolda yakıt tüketimi km de 232 krş. dahada düşeceğini söyleyen arkadaşlar var daha toplam 780 km yol yaptım. kullanma klavuzunda 1500 km ye kadar 2500 deviri geçmeyiniz yazıyor aracın tam performansı ise 6000 km den sonra görülecektir diyor. Ama ben 3500 -4000 devire kadar çıktım. Aracın performansında ilk güne göre gözle görülür bir artış var bu çok belirgin. Araç kötü zemin ve dik rampada ben burayı kesin çıkarım güvenini insana veriyor kafanızda bu konuda soru işareti olmasın.
Benim kendi görüşüm duster gerçekten doğayı gezmek isteyen ama aynı zamanda şehirdede bir otomobil gibi rahat kullanayım diyen kişiler için ideal. Ama ilk baştaki kriterler gibi düzgün yol varkende çamura taşa vurulmaması gereken bir araç.
Merhaba Mustafa Bey, bol tozlu bir gezi yapmışsınız , aracınızın yakıt değerleri yeni olmasına rağmen gayet iyi, gittikçe azalacaktır. Süspansiyon konusunda ise lastik havalarınızı kontrol ettirin derim çünkü araç yumuşak bir süspansiyona sahip. Ayrıca mıcırlı yollarda virajlara aman dikkat edin. Her araç için tehlikeli bir yol türü. Yedek Lastik üzerindeki kaplamanın altına yumuşak birşeyler koyulursa bozuk yollarda ses yapmaz diye düşünüyorum.
Esp'li Duster 4x4 ile ESP'siz 4x2 arasındaki farklar
Siyah araç: 4x2
Kahverengi araç: 4x4
Duster ile virajlara girerken normal bir binek otomobil gibi girmemek lazım ne de olsa o bir SUV.
http://www.youtube.com/watch?v=W-OJ1iSOmqM
Bu testi yapan kişinin de sürüş kabiliyeti önemli. Video'daki sürücünün pek kabiliyetli olmadığı kesin. Video'nun başında bile engellere çarpıyorsa bir sürücü gerisini siz düşünün. Markayı zedelemeye yönelik bir çekim olduğunu düşünüyorum.
Bu arada TAT 2010(Transilvania Adventure Trophy) sonuçları açıklandı. Onları da yazalım dedik. Gerçi sıralamadan birşey anlamadım, sıralamaya göre mi yoksa puana göre mi değerlendiriliyor araçlar. Duster 3036 Puan almış. Sıralamada en düşük puan 1464, en yüksek puan 4913.İsterseniz siz bir bakın.