AKMühendis
Zirve
Merhaba, uzun yıllar farklı markalarda çekme karavan kullanmış biri olarak,
istifade edilir umuduyla bazı notlar sıraladım:
1- Genişliği max. 220cm olmalı. 215 bence daha uygun.
Yurdumuz yolları daha geniş karavanların trafikte rahat kullanımına uygun değil.
3-5 yılda bir trafiğe çıkacak mokamp karavanlarında bu husus çok önemli olmayabilir.
2- Şasi hafifliğinden dolayı AL-KO tercih edilebilir, fakat şart değil.
Ancak çeki başlığı ve aks kesinlikle frenli AL-KO olmalıdır.
750 Kg. altı/üstü farketmez, kesinlikle frenli aks olmalı.
Bu 750 Kg. aldatmacasına da çok dikkat edilmelidir. Türkiyede üretilen 740 Kg. lık
karavanlara 10 Kg. yük koyamayabilirsiniz!!.
3- Karavan mutlaka, ağırlığına göre 01 veya 02 belgeli olmalı. Gerek yok lafına itibar etmeyin.
01 Belgelilerde mutlaka 13” C tipi yük lastiği olmalı. 13”C tipi 2 Ad.lastik; 02 belgeli karavanlarda, max. 1.200 Kg. taşır. 02 Belgelilerde yük 1200 Kg. geçiyorsa, 14” C yük lastiği veya 13” AL-KO ağır tip yük lastiği takılı olmalıdır.
4-2 veya 4 kişilik kavramı net açıklanmalı. Masadan kurma yatağın, yatak sayısını
arttırma yutturmacası olmamalı. Gezilerde, gündüz yatakları kaldır, masa kur, gece gene yatak yap
olayı, asla gezen insan için uygun değil. Yatak sayısı sadece sabit yataklar için verilmiş olmalı.
5- Aşırı dar olmayacak ölçülerde,tuvalet hacmi ve içinde duş başlığı mutlaka olmalı.
6-Köy-kasaba gezerken doldurulmak üzere, 100 Lt temiz su deposu olmalı.
Bu depo tam aks üzerine yerleştirilmeli. Ve son meskun mahalden ayrılırken doldurulmalı;
bu ağırlıktan sonra sürüş çok daha dikkatli yapılmalı.
7- İçeriye ferahlık verecek sayıda, açılabilir minibüs camından olmayan, gerçek karavan penceresi ve
tavan havalandırması olmalı.
Bütün pencerelerde sineklik ve perde olmalı. Şehir, kasaba veya köyde ışıklı bir meydan veya sokakta park ettiğinizde, arabanızın kurcalanıp kurcalanmadığını görmek için, karavanın önünde pencere olmalı.
8- Mutlaka asgari 60 cm genişlik ve 50 cm derinliğinde boy gardrop olmalı.
9-Karavana giriş için, saklanabilir yaylı/elektrikli bir basamağı mutlaka olmalı.
10- Aydınlatmalar led olmalı. Asgari 100 A.h yaşam aküsü bulunmalı.
Yaşam aküsü seyahat anında, araçtan şarja müsait bir düzeneğe sahip olmalı.
11-Mümkünse mazotlu bir ısıtıcı monte edilmiş olmalı. İzolasyon 3 cm ve 20d altında olmamalıdır.
Konstrüksiyonda, ısı köprüsü olmamasına çok dikkat edilmeli.
12-Özellikle yerli karavan alımlarında, mutlaka hortumla yağmurlama deneyi ve karanlıkta
içeriye ışık sızması olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Ben yaşadığım epey zengince çekme karavan seyahatlerimden edindiğim tecrübelere istinaden,
bu önerileri yapıyorum. Umarım yeni karavan alacaklara faydası olur.
Seçiminiz hayırlı olsun.
istifade edilir umuduyla bazı notlar sıraladım:
1- Genişliği max. 220cm olmalı. 215 bence daha uygun.
Yurdumuz yolları daha geniş karavanların trafikte rahat kullanımına uygun değil.
3-5 yılda bir trafiğe çıkacak mokamp karavanlarında bu husus çok önemli olmayabilir.
2- Şasi hafifliğinden dolayı AL-KO tercih edilebilir, fakat şart değil.
Ancak çeki başlığı ve aks kesinlikle frenli AL-KO olmalıdır.
750 Kg. altı/üstü farketmez, kesinlikle frenli aks olmalı.
Bu 750 Kg. aldatmacasına da çok dikkat edilmelidir. Türkiyede üretilen 740 Kg. lık
karavanlara 10 Kg. yük koyamayabilirsiniz!!.
3- Karavan mutlaka, ağırlığına göre 01 veya 02 belgeli olmalı. Gerek yok lafına itibar etmeyin.
01 Belgelilerde mutlaka 13” C tipi yük lastiği olmalı. 13”C tipi 2 Ad.lastik; 02 belgeli karavanlarda, max. 1.200 Kg. taşır. 02 Belgelilerde yük 1200 Kg. geçiyorsa, 14” C yük lastiği veya 13” AL-KO ağır tip yük lastiği takılı olmalıdır.
4-2 veya 4 kişilik kavramı net açıklanmalı. Masadan kurma yatağın, yatak sayısını
arttırma yutturmacası olmamalı. Gezilerde, gündüz yatakları kaldır, masa kur, gece gene yatak yap
olayı, asla gezen insan için uygun değil. Yatak sayısı sadece sabit yataklar için verilmiş olmalı.
5- Aşırı dar olmayacak ölçülerde,tuvalet hacmi ve içinde duş başlığı mutlaka olmalı.
6-Köy-kasaba gezerken doldurulmak üzere, 100 Lt temiz su deposu olmalı.
Bu depo tam aks üzerine yerleştirilmeli. Ve son meskun mahalden ayrılırken doldurulmalı;
bu ağırlıktan sonra sürüş çok daha dikkatli yapılmalı.
7- İçeriye ferahlık verecek sayıda, açılabilir minibüs camından olmayan, gerçek karavan penceresi ve
tavan havalandırması olmalı.
Bütün pencerelerde sineklik ve perde olmalı. Şehir, kasaba veya köyde ışıklı bir meydan veya sokakta park ettiğinizde, arabanızın kurcalanıp kurcalanmadığını görmek için, karavanın önünde pencere olmalı.
8- Mutlaka asgari 60 cm genişlik ve 50 cm derinliğinde boy gardrop olmalı.
9-Karavana giriş için, saklanabilir yaylı/elektrikli bir basamağı mutlaka olmalı.
10- Aydınlatmalar led olmalı. Asgari 100 A.h yaşam aküsü bulunmalı.
Yaşam aküsü seyahat anında, araçtan şarja müsait bir düzeneğe sahip olmalı.
11-Mümkünse mazotlu bir ısıtıcı monte edilmiş olmalı. İzolasyon 3 cm ve 20d altında olmamalıdır.
Konstrüksiyonda, ısı köprüsü olmamasına çok dikkat edilmeli.
12-Özellikle yerli karavan alımlarında, mutlaka hortumla yağmurlama deneyi ve karanlıkta
içeriye ışık sızması olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Ben yaşadığım epey zengince çekme karavan seyahatlerimden edindiğim tecrübelere istinaden,
bu önerileri yapıyorum. Umarım yeni karavan alacaklara faydası olur.
Seçiminiz hayırlı olsun.
Son düzenleme: