...tecrübelerinize göre, bu tasarımın sizce eksileri neler ? (Her gün yatak kaldırıp kurmayı saymazsak).
1. Bu tür tasarımlarda bagaj yeri az. Zaten fazla bagaj almayız derseniz sorun yok.
2. Aynı anda yatıp kalkmak gerekecek. Çünkü başka bir yemek yiyecek veya çalışacak masa ve koltuk yok. Öndeki iki koltuk bu bakımdan yeterli değil. Özellikle sıhhi durumlarda, iki kişiden birisi herhangi bir rahatsızlık nedeniyle yatıp dinlenmek zorunda kalabilir. Arkadaki yataklardan birisinde oturulur birisinde de yatılır diye düşünmek mümkün. Ama pratikte sorun olabilir.
3. Aracın neden pahalı olduğu konusunda da fikrimi söyleyeyim. Aracın içindeki ekipmanlar kaliteli. Ama esas fiyatı yükselten sebep panelvan araçtan karavan yapılmış olması. Panelvan araçlarda, aracın kasası olduğu için ekipmanların montajı ancak içten yapılabilir. Bu zaman alan bir montaj şekli. Alkoven veya intergral araçlarda önce ekipmanların montajı sonrada kasa yapılıyor. Bu daha çabuk oluyor. Avrupa’da işçi saat ücretleri yüksek olduğu için montaj süresi çok önemli.
4. Pişmiş aşa su katmak istemem
ama söylemekte fayda var. Sanıyorum artık karavanı garaja koyma düşüncesi önemini kaybetti. Çünkü Warwick Duo büyüklüğündeki bir karavanı koyacak büyüklükte garajlar Avrupa şehirlerindeki evlerde nadir bulunur. Bu durumda Mustafa Beyin (Mustafaaltk) önerdiği semi integral karavanları alternatif olarak akılda tutmakta fayda var. Çünkü semi integral karavanda daha değişik tasarımlar için daha fazla yer olduğu için hoşunuza giden bir karavanı daha kolay bulabilirsiniz.
Avrupa’da bir karavan fuarını gezdikten ve kiralık bir karavanla işin pratik yönünü de gördükten sonra karar vermek çok daha kolay olacak.