Mühendis Ve Mimar Çiftin Hayalindeki Camper Hakkında Görüşleriniz Lütfen...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan boris none Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 142
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,921

Karavanda köpek için özel bir kapı yaptırmak mantıklı mı?


  • Kullanılan toplam oy
    21
Bu garaj konusu Almanlar üzerine anlatılan bazı fıkralara benzedi.:smiley: Garaj kelimesini okudukça kapalı yerlere odaklandım. Tabi ki müstakil evlerin avlularında genellikle parkyerleri bulunur. Buralara karavan parkedilebilir.
 

Etiketler

Sevgili meslektaşım. Ben 36 yıllık karavancıyım. Araç üstü, römork karavan, çekme karavan kullandım. Moto karavana geçerken bir çok karavan fuarını gezdim, siteleri inceledim, hesaplar yaptım, rüyalarıma girdi. Sonunda halen kullanmakta olduğum motokaravanımı kendim yaptım. Bende sizin gibi önce projeden başlama hatasını yaptım, bunca yılın tecrübesiyle 100 den fazla proje çizdim, değiştirdim tekrar tekrar çizdim, eşimle tartışıp en doğrusuna karar verdik. Ama imalat sırasında bir çok değişiklikler oldu, kullanmaya başladıktan sonra da bir çok değişiklikler oldu.
Size verilen cevaplarda bir çok doğrular var, herkesin kendine göre doğruları. Ama en doğruları;
1- Daha karavancılığın ne olduğunu bilmeden detaylara boğulmuşsunuz,
2- Yurt dışından alma avantajınızın büyüklüğü,
3- Yurt dışı fuarlarını gezmeniz ve görüşmeniz.
Bana göre de;
1- Bu detaylarla uğraşmayın, özellikle Düsseldorf fuarını gezin,
2- Ayırdığınız bütçeyle fuardaki karavan üreticilerinden isteğinize göre sıfır karavan alabilirsiniz,
3- Yurt dışındaki karavan üreticilerinin elinde ikinci el karavanlar var, daha avantajlı olur
4- Gezin, bakın, görün ve içinize sineni alın.
Unutmayın ki karavancıların % 95 i ilk karavanıyla değil değiştirdikleriyle yaşamaktadır.
Bu cevaplar da bana olan doğrular, ama en doğru olanı sizin doğrularınız.
Sevgi ve saygılarımla.
 

Merhabalar Vedat bey.. aslında burda, gerçektekinden daha çok detaylarda boğulmuşum gibi durdu:smiley:.. çünkü tüm forumlarda olduğu gibi, forumun doğası gereği konular çok dağıldı.. ama yine forumların yapısı sonucu, konuyla alakasız da olsa birçok faydalı paylaşım oldu herkes için.. dediğiniz yolda (ddorf fuarı) devam ediyoruz .. ;)

Yurtdışından araç almanın tahminimce en büyük faydası, 1-2 yaşında bir aracı 100x fiyata alıp, 4-5 yaşındayken 70x civarına satabilmek sanırım.. bu süreci de fuara kadar araştırmaya devam ediyoruz bi yandan. Teşekkürler önerileriniz için.

Saygılarımla.
 

Sevgili meslektaşım. Ben 36 yıllık karavancıyım. Araç üstü, römork karavan, çekme karavan kullandım. Moto karavana geçerken bir çok karavan fuarını gezdim, siteleri inceledim, hesaplar yaptım, rüyalarıma girdi. Sonunda halen kullanmakta olduğum motokaravanımı kendim yaptım. Bende sizin gibi önce projeden başlama hatasını yaptım, bunca yılın tecrübesiyle 100 den fazla proje çizdim, değiştirdim tekrar tekrar çizdim, eşimle tartışıp en doğrusuna karar verdik. Ama imalat sırasında bir çok değişiklikler oldu, kullanmaya başladıktan sonra da bir çok değişiklikler oldu.
Size verilen cevaplarda bir çok doğrular var, herkesin kendine göre doğruları. Ama en doğruları;
1- Daha karavancılığın ne olduğunu bilmeden detaylara boğulmuşsunuz,
2- Yurt dışından alma avantajınızın büyüklüğü,
3- Yurt dışı fuarlarını gezmeniz ve görüşmeniz.
Bana göre de;
1- Bu detaylarla uğraşmayın, özellikle Düsseldorf fuarını gezin,
2- Ayırdığınız bütçeyle fuardaki karavan üreticilerinden isteğinize göre sıfır karavan alabilirsiniz,
3- Yurt dışındaki karavan üreticilerinin elinde ikinci el karavanlar var, daha avantajlı olur
4- Gezin, bakın, görün ve içinize sineni alın.
Unutmayın ki karavancıların % 95 i ilk karavanıyla değil değiştirdikleriyle yaşamaktadır.
Bu cevaplar da bana olan doğrular, ama en doğru olanı sizin doğrularınız.
Sevgi ve saygılarımla.

Vedat abi seni buralarda görmek ne kadar güzel..
Kuşkusuz mühendislik bilgin, belirttiğin gibi yılların karavancılık deneyimin foruma ciddi katkı sağlayacaktır.
Bu arada benim karavanı yaparken vermiş olduğun destek benim açımdan çok değerliydi, tekrar teşekkürler..:smiley:
 



Merhabalar herkese..

Tanışma bölümünde kendimizden bahsetmiştim biraz.. Okumaya üşenenler için :smiley: kısaca tekrar edeyim..

Ben barış(40) ve nişanlım rita(27), ara vermeden 18 aylık bir avrupa turu planlıyoruz.. Hem süre uzun olduğu için, hem de elimizden teknik hiçbir iş gelmediği için dayanıklı ve kaliteli bir araca ihtiyacımız var..

Yaklaşık 8 aydır her akşam karavan modelleri bakıyoruz ve sonuçta ihtiyacımızı baya baya belirledik..
(Bu arada, burayı 10-12 aydır okuyorum.. üyelik tarihim sizi yanıltmasın:smiley: )

Tasarımımızı etkileyen başlıca faktörler..
1-)
Ben 180 cm, hanım 187 cm boyunda.. :smiley: (karavanın enine yatamayız)
2-) 4 yıldır üye olduğum internet sitesi sayesinde, dünyanın hemen her şehrinde, hiç para vermeden konaklayabileceğimiz, yaklaşık 7 milyon ev var.. :smiley:.. (Şehir içlerine de epey giricez..)
3-) 15 yıldır biriktirdiğim bir karavan bütçem var. (50-60.000 euro)
4-) Hem para kazanmak için, hem de araştırma yapmak için, yanyana oturur vaziyette, beraber laptopta uzun süre geçirme zorunluluğumuz var.. (her gün 1-3 saat)
5-) En az 2 yıl daha çocuk planımız yok..
6-) Kanuni ve mali detaylarını bilmediğimiz için, henüz netleşmemiş bir köpek hayalimiz var..
7-) Sadece tiplerini beğendiğimiz için, crafter ve sprinter üzerinde duruyoruz.. (Kendimiz de yıllardır vw ve mercedes binek kullanıcısıyız.)

Ekteki planı ve örnek fotoğrafları inceleyerek, olumlu/olumsuz tüm görüşlerinizi bu çiçeği burnunda çift ile paylaşabilirseniz çok mutlu oluruz..


Not: WC tasarımını siz sormadan ben açıklayayım:smiley:.. Karavan kadar küçük bir ortama 3 farklı yerden girmek ve her giriş alanı için yer kaybetmek bana eskiden beri mantıksız gelirdi.. WC yi arka kapı girişine koyan tasarım çok gördüm.. Ama yan kapı girişine koyan maalesef hiç görmedim.. (Bu yüzden çok tedirginim hala..çünkü düşünemediğim bir teknik imkansızlık olabilir) Ekte örnek bir fotoğraf koydum..

Lafı daha uzatıp içinizi baymadan, fotoğraflara ve sorularıma geçeyim.. :smiley:

Ekli dosyayı görüntüle 499738

Ekli dosyayı görüntüle 499739

Ekli dosyayı görüntüle 499740

Ekli dosyayı görüntüle 499741

Ekli dosyayı görüntüle 499742

Ekli dosyayı görüntüle 499743

Ekli dosyayı görüntüle 499751

Ekli dosyayı görüntüle 499752

Ekli dosyayı görüntüle 499753

Ekli dosyayı görüntüle 499754

Ekli dosyayı görüntüle 499755

Ekli dosyayı görüntüle 499756

Ekli dosyayı görüntüle 499758

Ekli dosyayı görüntüle 499759

Ekli dosyayı görüntüle 499760

Ekli dosyayı görüntüle 499761

Ekli dosyayı görüntüle 499762

Ekli dosyayı görüntüle 499763
 

@boris none ,:yum:
Sizin için belki faydalı olabilecek bilgiler aşağıda;

Almanya’da araçınızı trafiğe kaydedip ruhsat almak için AB vatandaşı olsanız bile,
1. Almanya’da oturumunuzu ikamet belgesel ile ispatlamanız lazım.
2. 30 Ocak 2014 tarihinden itibaren yürürlükte olan federal karakterli mevzuata göre de Almanya içinde bir banka hesabınızın olması zorunlu. Çünkü aracınızın kaydının yapılacağı trafik bürosuna, maliyenin araçınızın vergisini tahsil etmesi için, SEPA numaralı otomatik ödeme talimatını vermeniz gerekmekte.
3. Sigorta için ise sadece adres yeterli. Benimki Kravak (Tecrübe yüzünden yapılabilecek indirim için, daha evvelki sigorta belgelerinizi unutmayın)
  1. ve 3. şıklar için yanında kaldığınızı proforma göstermeyi kabul eden biriyle oturma kaydınızı 15-20 dakikada halledebilirsiniz. Sadece bu ikamet kaydı yeterli. Zaten AB vatandaşlarının oturma iznine ihtiyacı yok. (Oturma izni, ikamet belgesi değil) Bahsettiğim kişinin evin sahibi olması işi kolaylaştırır. Ayrıca yine bu kişi adrese gelen mektuplarla sigorta fatura bilgilerinizi ve daha sonra da yeşil sigorta kartını size gönderebilmeli. Tabii posta kutusuna eşinizin adını da yazamıyorsa, adres olarak eşinizin adının altına (c/o) şeklinde ilave ile onun adı ve adresi de, sizin adresiniz olarak verilebilir. (Ülkelerarası posta terminolojisinde İngilizce care of, yanında anlamında kullanılmakta)
  2. si, oturma izniyle banka hesabı açtırmak da bu kadar kısa sürse bile , işiniz olmadığından hesaba hemen yeterli nakiti yatırmayı unutmayın. Bankadan alacağınız EC/Girokonto kartı ile Euro kullanan bütün AB ülkelerinden ücretsiz Euro çekebilseniz de, kullandığınız ATM’ye bağlı olarak verebileceğiniz ekstra ücretleri başdan öğrenmeniz yararınıza. Tamamen ücretsiz olanlarını ise bankanız söylemeli.
Üstelik oturma kaydınızla isterseniz mobil telefon hattı da edinebilir, AB roaming olanaklarından faydalanabilirsiniz. Ama ülkelerde haftalarca konaklama hedeflenirse oraların hazır kartı daha uygun çözüm olmalı ?

Yukarıda yazdıklarımla AB vatandaşı olan eşinizi kast ettiğim, tabii ki malumun ilamı. Sonuçta o, banka hesabının ve aracın sahibi oluyor. :p

Meyl ettiğiniz araç piyasa karşılaştırmasında, eşdeğerlerine göre sizce de pahalı değil mi ?
Niye ikinci el almıyorsunuz ?
.
 
Son düzenleme:

@boris none ,:yum:
Sizin için belki faydalı olabilecek bilgiler aşağıda;

Almanya’da araçınızı trafiğe kaydedip ruhsat almak için AB vatandaşı olsanız bile,
1. Almanya’da oturumunuzu ikamet belgesel ile ispatlamanız lazım.
2. 30 Ocak 2014 tarihinden itibaren yürürlükte olan federal karakterli mevzuata göre de Almanya içinde bir banka hesabınızın olması zorunlu. Çünkü aracınızın kaydının yapılacağı trafik bürosuna, maliyenin araçınızın vergisini tahsil etmesi için, SEPA numaralı otomatik ödeme talimatını vermeniz gerekmekte.
3. Sigorta için ise sadece adres yeterli. Benimki Kravak (Tecrübe yüzünden yapılabilecek indirim için, daha evvelki sigorta belgelerinizi unutmayın)
  1. ve 3. şıklar için yanında kaldığınızı proforma göstermeyi kabul eden biriyle oturma kaydınızı 15-20 dakikada halledebilirsiniz. Sadece bu ikamet kaydı yeterli. Zaten AB vatandaşlarının oturma iznine ihtiyacı yok. (Oturma izni, ikamet belgesi değil) Bahsettiğim kişinin evin sahibi olması işi kolaylaştırır. Ayrıca yine bu kişi adrese gelen mektuplarla sigorta fatura bilgilerinizi ve daha sonra da yeşil sigorta kartını size gönderebilmeli. Tabii posta kutusuna eşinizin adını da yazamıyorsa, adres olarak eşinizin adının altına (c/o) şeklinde ilave ile onun adı ve adresi de, sizin adresiniz olarak verilebilir. (Ülkelerarası posta terminolojisinde İngilizce care of, yanında anlamında kullanılmakta)
  2. si, oturma izniyle banka hesabı açtırmak da bu kadar kısa sürse bile , işiniz olmadığından hesaba hemen yeterli nakiti yatırmayı unutmayın. Bankadan alacağınız EC/Girokonto kartı ile Euro kullanan bütün AB ülkelerinden ücretsiz Euro çekebilseniz de, kullandığınız ATM’ye bağlı olarak verebileceğiniz ekstra ücretleri başdan öğrenmeniz yararınıza. Tamamen ücretsiz olanlarını ise bankanız söylemeli.
Üstelik oturma kaydınızla isterseniz mobil telefon hattı da edinebilir, AB roaming olanaklarından faydalanabilirsiniz. Ama ülkelerde haftalarca konaklama hedeflenirse oraların hazır kartı daha uygun çözüm olmalı ?

Yukarıda yazdıklarımla AB vatandaşı olan eşinizi kast ettiğim, tabii ki malumun ilamı. Sonuçta o, banka hesabının ve aracın sahibi oluyor. :p

Meyl ettiğiniz araç piyasa karşılaştırmasında, eşdeğerlerine göre sizce de pahalı değil mi ?
Niye ikinci el almıyorsunuz ?
.

@EvliyaCelebi2 merhaba abi :smiley:

öncelikle gerçekten altın değerindeki bilgiler için çok çok teşekkür ederim.. aracı satın alma girişimlerimizde (8-9 ay sonra) çok ama çok faydasını görücez bu bilgilerin.. çok sağolun emeğiniz için..

canım abicim, bozulmadan edemiycem valla.. bu konunun başlarında da, ortasında da, sonunda da, bazen size özel, bazen ortaya, bir kaç defa yazdığım gibi, zaten ikinci el almak istiyorum ! :D tek sorun bu tasarımın avrupa'da az bulunması..
 

Rica ederim @boris none , vazifemiz...:yum:

Yazdıklarınızı atlamışım. Bu bilgileri toplarken kafam ambale oldu sanırım. Üstelik diğer bir başlıkta yeni bir araçtan bahsetmiş olmanizin da kafamı iyice karıştırmış olmalı. Herneyse..

Yine de sormadan geçemeyeceğim,
niye kullanılmış araç düşünmüyorsunuz ? :p
 

@EvliyaCelebi2 , sabah-ı şerfileriniz hayrolsun efendim :smiley:

taa en başta, konudaki ikinci mesajımda, sizin de istediğiniz gibi, somut/sınırlandırılmış/özgün bir kaç sorum vardı.. ama maalesef sizden hiçbirine cevap alamadım.. :(
.
sorular şunlar idi,
.
1- Fotoğraftaki WC'nin, yan kapıdan girişli şekilde uygulanmasında teknik imkansızlık var mıdır ?
ultra özgün, somut, sınırlı, net. (cevabı toplamda 8-10 cümle idi)

(@Akdeniz45 hüseyin beyle konuştuk.. görece çirkin görüntüsü dışında bi olumsuzluk bulamadık.. auto-sleepers markasını bulamasaydım, bu tasarımda inatçıydım.)

2- Bu karavan, yüksek kaliteli ürünlerle ve güneş panelleri ilavesi ile 50-60.000 euro ya maledilebilir mi?(25.000 euro araç+30.000 euro harcama)
özgün, somut, sınırlı, net. (cevabı 3-4 cümle idi)

(%15 hata payı ile doğru tahmin etmişim anlaşılan.)

3- Bu aracın ağırlığı 3,5 tonu geçer mi ?
özgün, somut, çok sınırlı değil, net. (cevabı 1 cümle)

(çok yaklaşık sonuçmuş)

4- Bu aracı hangi sınıf ehliyet kullanabilir ?
özgün değil, somut, sınırlı, net. (cevabı 1 cümle)

(3,5 tona kadar B sınıfı imiş.)

5- Sırf tipini daha çok beğendiğimiz için fotoğraflardaki crafter'ı veya sprinter istiyoruz.. Halbuki burdaki büyük çoğunluk psa veya ducato kullanıyor.. çok mu yanlış yoldayız?
bu baya sınırsız :smiley: (cevabı 7-8 cümle)

(psa'nın eni daha genişmiş.. daha az yakarmış.. ama genelde önden çekermiş..)

6- Uzun boylu olduğumuz için, son fotoğraftaki gibi, üstü kapanır açılır olsun istiyoruz.. Değmez mi bu kadar masrafa ? (4.000 euro gibi bi maliyeti olacakmış)
ultra özgün , somut, çok sınırlı değil, net.

(yine auto sleepers olmasaydı, bu tasarımı yaptıracaktık..)

7- Nişanlım Ab vatandaşı.. Dolayısı ile aracı almanya'dan, romanya'dan vb. alma ihtimalimiz var.. Fiyatlar ve özellikle ÖTV konusunda oradan almanın avantajı var mı? Bilen var mı?
özgün değil, somut, sınırlı, net. (cevabı 2-3 cümle)

(bunu hala net öğrenemedik.. yardımcı olursanız çok seviniriz.. almanya kanunlarında, "karavan X yaşından büyükse, farklı bir vergi dilimine girip, birdenbire ucuzluyor " gibi bir durum var mı ? (türkiye'de X = 5 yıl))

8- Son ve en önemli soru :smiley: .. İkimiz de aracın veya karavanın teknik aksamından hiç anlamayız.. Yeni ve dayanıklı bir araç, bizi çok üzer mi 18 aylık bir seyahatte ? :(
bu ne sınırlı, ne özgün, ne sınırsız, ne de net :smiley: ama yazarın yaşadığı endişe 2.500 km den hissediliyor.. :smiley:

(bunun cevabını sanırım yolda öğrenicez.. ama birazcık gaz verseydiniz acayip mutlu olacaktık :smiley: )
.
.
.

abi inan bana, taa en başta yazdığım bu soruları, sizleri minimum seviyede uğraştırarak, maksimum verimi alabilmek için, yaklaşık 5 saatte yazmıştım.. (bir kez yazdım, çok detay ve resim vardı, kaydettim yattım.. ikincide sadeleştirdim, ama soru ve resimler hala çoktu, kaydettim, yattım.. üçüncü de ise, iyice sadeleştirip, sınırlandırıp öyle yazdım buraya..)

iyi günler herkese !
 
Son düzenleme:



Rica ederim @boris none , vazifemiz...:yum:

Yazdıklarınızı atlamışım. Bu bilgileri toplarken kafam ambale oldu sanırım. Üstelik diğer bir başlıkta yeni bir araçtan bahsetmiş olmanizin da kafamı iyice karıştırmış olmalı. Herneyse..

Yine de sormadan geçemeyeceğim,
niye kullanılmış araç düşünmüyorsunuz ? :p

aslında ikinci el mi baksam ben :D

şöyle oldu muhtemelen, ben 2. el bakıyorum baştan beri.. ama olur da, bu tasarımı, avrupada iyi kötü bilindik bir markada bulamazsam diye, acaba kendim yaptırabilir miyim diye araştırma yapıyordum.. sonra hüseyin bey sağolsun bi ingiliz markası buluverdi.. direksiyon yerini değiştik mi tamamdır bu iş :D
 
Son düzenleme:

.

Sorularınız yazara “Hadi bana 350 sayfalık bir roman yaz” diyen bir yayımcıyı hatırlattı. :yum:

Herşeyin kompetanı olmasam da, beni öyle kabul etmeniz yüzünden sizi hayal kırıklığına uğratmak da namımıza sığmaz icabında. :sunglasses:

Düşüncelerimi tahmin sınıfında kabul ederseniz, buyurun;
1- Fotoğraftaki WC'nin, yan kapıdan girişli şekilde uygulanmasında teknik imkansızlık var mıdır ?
  • Karavanını kendi yapan iki kişinin teknik açıdan bu uygulamayı başarıyla sonlandırdıklarını internette görsem de, asıl sorun aracın tekrar satışında yatmalı ?
2- Bu karavan, yüksek kaliteli ürünlerle ve güneş panelleri ilavesi ile 50-60.000 euro ya maledilebilir mi?(25.000 euro araç+30.000 euro harcama)
  • Karavanı satın almakla yaptırmak arasında daldan dala atlayarak nişan almamızı zorlaştırdığınız bir kenara, yaptırarak strese girmeniz yüzünden tavsiye edemeyeceğim bu yolda araç için daha fazla ama montajı bir kenera, malzemeler için ise 10-12.000 Euro düşünmeniz yeterli olmalı ?
3- Bu aracın ağırlığı 3,5 tonu geçer mi ?
  • Yapana bağlı. En basit planlarla bile limit üzerine çıkmayı başaran kaliteli (?) yapımcılar var.
4- Bu aracı hangi sınıf ehliyet kullanabilir ?
  • Avrupa ve Türkiye bilindiği üzere ayni standartlara sahip.
5- Sırf tipini daha çok beğendiğimiz için fotoğraflardaki crafter'ı veya sprinter istiyoruz.. Halbuki burdaki büyük çoğunluk psa veya ducato kullanıyor.. çok mu yanlış yoldayız?
  • Çekişin motokaravan için bence pratikte önemi yok . VW ve Daimler-Benz , alım ve bakımda daha pahalı, hacımda daha sorunlu ama sonuçta daha kaliteli kabul edilmekte. Yönlenmeniz kriterlere verdiğiniz öneme bağlı değil mi ? Yani top sizde.
6- Uzun boylu olduğumuz için, son fotoğraftaki gibi, üstü kapanır açılır olsun istiyoruz.. Değmez mi bu kadar masrafa ? (4.000 euro gibi bi maliyeti olacakmış)
  • Yere dik uyuyamıyacağınıza göre, sorunuzu kavrayamadım galiba ? (4.000 € ile iki ay geçirebilirsiniz)
7- Nişanlım Ab vatandaşı.. Dolayısı ile aracı almanya'dan, romanya'dan vb. alma ihtimalimiz var.. Fiyatlar ve özellikle ÖTV konusunda oradan almanın avantajı var mı?
  • Yok. Sadece 30 yaş üzeri araçlar “Oldtimer” kabul edilerek ayrı sigorta ve vergi dilimindeler. Aracınızı Almanya’dan almanız daha yerinde. Almanya-Romanya arasında, hurda ve eski arabaları satışa hazır hale getirmek için çekicileriyle yollarda olan kişilere rastlarsınız. Böylelikle oradan alacağınız araçların menşeyini sorunlu kabul etmeniz doğru olur. Aracınızı biraz daha pahalı olsa da garanti açısından özel kişi yerine bu işleri resmen yapan Almanya'daki ticari kişilikli yerlerden alın.
8- Son ve en önemli soru
.. İkimiz de aracın veya karavanın teknik aksamından hiç anlamayız.. Yeni ve dayanıklı bir araç, bizi çok üzer mi 18 aylık bir seyahatte ?
  • Ben de teknikten çok anlamıyorum. Fakat açıkcası sorunuzu da tam anlayamadım galiba. Yolda kalma durumundan korkuyorsanız eşiniz ADAC üyesi olabilir. Sigorta için de tam kasko daha uygun olmalı. :yum:
Diğer olası sorunlarınızda gerekli yardım için ise sizin Kuran’ın, eşinizin de İncil’in uygun süre ve bölümlerindeki dualara baş vurmasının faydasına inanıyorum...:p
Hani bu daha garanti ve avantajlı olsun diye, yurtdışına çifte kredi kartıyla çıkmak gibi birşey olmalı...



.
 
Son düzenleme:

.
Diğer bir başlıktan burada devamla...

Lityum aküler, akü olarak tabii ki tartışmasız avantajlara sahip. Karavanda kullanımları için ise tekrar gözden geçirilmeleri bence yararlı olmalı.

Gelin bunları sizin karavanınıza tercüme edelim. Şöyle ki;
Eğer karavanınızı 18 ay kullanacaksanız ideal şartlarda da olsa Jel aküler 400-600 çevirimle ihtiyacınıza tam cevap vermeli. Şebeke ceryanına da bağlanacağınız günleri unutmayın ! Üstelik alternatörden de faydalanacaksınız.
Ben son altı senede toplam aktif iki yıl aralığında ayni jel aküyü kullanıyorum.

Bu durumda LiFePO4 akülerin 3000 üzeri çevirimi ancak sekiz sene civarı devamlı karavan yaşamında anlam kazanıyor. Bilmem, belki aracınızı satacağınız kişinin hayır duasını almak istiyorsunuzdur ? ;)

Ekmek almaya Porsche ile mi yoksa günlük araba ile gitmek mi akla daha yakın olmalı ?

Sırf aküleri kendi aralarında karşılaştırmayın. Kendi kullanımınızla aküleri karşılaştırın !

Birim çevirim fiyatı teoride ne kadar uygun olursa olsun, eğer ondan yeteri kadar faydalanamıyorsanız, geri kalanın tümü zarar anlamına gelmeli. Unutmayın aküler alet değil, tüketim metası.

Üstelik paranızı da bağlamamış olursunuz. Enerji için de üretimden önce, akıllı kullanıma odaklanmak yanlış olmamalı. Bu da sonuçta aküde ağırlıktan tasarruf etmenize yol açmaz mı ?

Gördüğünüz üzere "orantısız pahalı" ile sadece alış fiyatını kast etmedim..
Olası kayıpları da fiyatına eklemeniz lazım.

“Ayağını karavanına göre uzat” aslında bizim atasözümüz olmalı...;) :smiley:
.
 
Son düzenleme:

.

Sorularınız yazara “Hadi bana 350 sayfalık bir roman yaz” diyen bir yayımcıyı hatırlattı. :yum:

Herşeyin kompetanı olmasam da, beni öyle kabul etmeniz yüzünden sizi hayal kırıklığına uğratmak da namımıza sığmaz icabında. :sunglasses:

Düşüncelerimi tahmin sınıfında kabul ederseniz, buyurun;
1- Fotoğraftaki WC'nin, yan kapıdan girişli şekilde uygulanmasında teknik imkansızlık var mıdır ?
  • Karavanını kendi yapan iki kişinin teknik açıdan bu uygulamayı başarıyla sonlandırdıklarını internette görsem de, asıl sorun aracın tekrar satışında yatmalı ?
2- Bu karavan, yüksek kaliteli ürünlerle ve güneş panelleri ilavesi ile 50-60.000 euro ya maledilebilir mi?(25.000 euro araç+30.000 euro harcama)
  • Karavanı satın almakla yaptırmak arasında daldan dala atlayarak nişan almamızı zorlaştırdığınız bir kenara, yaptırarak strese girmeniz yüzünden tavsiye edemeyeceğim bu yolda araç için daha fazla ama montajı bir kenera, malzemeler için ise 10-12.000 Euro düşünmeniz yeterli olmalı ?
3- Bu aracın ağırlığı 3,5 tonu geçer mi ?
  • Yapana bağlı. En basit planlarla bile limit üzerine çıkmayı başaran kaliteli (?) yapımcılar var.
4- Bu aracı hangi sınıf ehliyet kullanabilir ?
  • Avrupa ve Türkiye bilindiği üzere ayni standartlara sahip.
5- Sırf tipini daha çok beğendiğimiz için fotoğraflardaki crafter'ı veya sprinter istiyoruz.. Halbuki burdaki büyük çoğunluk psa veya ducato kullanıyor.. çok mu yanlış yoldayız?
  • Çekişin motokaravan için bence pratikte önemi yok . VW ve Daimler-Benz , alım ve bakımda daha pahalı, hacımda daha sorunlu ama sonuçta daha kaliteli kabul edilmekte. Yönlenmeniz kriterlere verdiğiniz öneme bağlı değil mi ? Yani top sizde.
6- Uzun boylu olduğumuz için, son fotoğraftaki gibi, üstü kapanır açılır olsun istiyoruz.. Değmez mi bu kadar masrafa ? (4.000 euro gibi bi maliyeti olacakmış)
  • Yere dik uyuyamıyacağınıza göre, sorunuzu kavrayamadım galiba ? (4.000 € ile iki ay geçirebilirsiniz)
7- Nişanlım Ab vatandaşı.. Dolayısı ile aracı almanya'dan, romanya'dan vb. alma ihtimalimiz var.. Fiyatlar ve özellikle ÖTV konusunda oradan almanın avantajı var mı?
  • Yok. Sadece 30 yaş üzeri araçlar “Oldtimer” kabul edilerek ayrı sigorta ve vergi dilimindeler. Aracınızı Almanya’dan almanız daha yerinde. Almanya-Romanya arasında, hurda ve eski arabaları satışa hazır hale getirmek için çekicileriyle yollarda olan kişilere rastlarsınız. Böylelikle oradan alacağınız araçların menşeyini sorunlu kabul etmeniz doğru olur. Aracınızı biraz daha pahalı olsa da garanti açısından özel kişi yerine bu işleri resmen yapan Almanya'daki ticari kişilikli yerlerden alın.
8- Son ve en önemli soru
.. İkimiz de aracın veya karavanın teknik aksamından hiç anlamayız.. Yeni ve dayanıklı bir araç, bizi çok üzer mi 18 aylık bir seyahatte ?
  • Ben de teknikten çok anlamıyorum. Fakat açıkcası sorunuzu da tam anlayamadım galiba. Yolda kalma durumundan korkuyorsanız eşiniz ADAC üyesi olabilir. Sigorta için de tam kasko daha uygun olmalı. :yum:
Diğer olası sorunlarınızda gerekli yardım için ise sizin Kuran’ın, eşinizin de İncil’in uygun süre ve bölümlerindeki dualara baş vurmasının faydasına inanıyorum...:p
Hani bu daha garanti ve avantajlı olsun diye, yurtdışına çifte kredi kartıyla çıkmak gibi birşey olmalı...



.

Allah bin kere razı olsun abi :smiley:

Müsadenizle, azcık açık kalan yerleri kapatmak istiyorum soru numaraları ile,

6- tavanı yükselip alçalan karavan.. uyumak için değil, durduğumuz yerlerde yemek, bulaşık , giyinme vb. aktiviteler için sormuştum bunu. Karavanların için net 190-195 civarı geliyor. Eşim ise, terlikle 189 geliyor. Bu yukarıda kalan azıcık (3-5 cm) boşluk sebebiyle, sizce “boğuk/dar mekan” hissini yaşar mı ?

Biliyorum kişiden kişiye değişen bir durum ama, ben sizin tecrübelerinizi soruyorum.. sizin ve/ya tanıştığınız karavancıların bu konudan şikayet ettikleri hiç oldu mu?

7- özel araç vergisi..

Verdiğiniz bilgiler ışığında, aracı almanyadan almanın, ÇOK fiyat avantajı olduğu ortaya çıkıyor..

Şöyle özetleyeyim. Türkiyede 2 yaşında 20.000 euro’ya bir panelvan aldınız diyelim. 20.000 euro da karavan dönüşümü tuttu. Özel araç Vergisi ise yaklaşık 25.000 euro tutacaktır. Dolayısı ile 65.000 euroya 2 yaşında bir karavan sahibi oldunuz.. sorun yok gibi şu an..

Şimdi bu aracı, 4-5 yaşına geldiğinde satmak istiyorsunuz.. 65.000 e aldığınız karavanı, eskime payı sebebi ile 50.000 euroya satmak istiyeceksiniz normal olarak.. ancak muadil satılıklara bir bakıyorsunuz!! O da ne!! Aynı araç sadece 30.000 euro.. dolayısı ile siz de 30.000 e düşmek zorundasınız. :(

Bu mantıkta hata yapıyor muyum ?
.
.
.

Çift kredi kartı esprinize kahkaha attım işyerinde ! :smiley: :smiley:
 

.
Diğer bir başlıktan burada devamla...

Lityum aküler, akü olarak tabii ki tartışmasız avantajlara sahip. Karavanda kullanımları için ise tekrar gözden geçirilmeleri bence yararlı olmalı.

Gelin bunları sizin karavanınıza tercüme edelim. Şöyle ki;
Eğer karavanınızı 18 ay kullanacaksanız ideal şarlarda da olsa Jel aküler 400-600 çevirimle ihtiyacınıza tam cevap vermeli. Şebeke ceryanına da bağlanacağınız günleri unutmayın ! Üstelik alternatörden de faydalanacaksınız.
Ben son altı senede toplam aktif iki yıl aralığında ayni jel aküyü kullanıyorum.

Bu durumda LiFePO4 akülerin 3000 üzeri çevirimi ancak sekiz sene civarı devamlı karavan yaşamında anlam kazanıyor. Bilmem, belki aracınızı satacağınız kişinin hayır duasını almak istiyorsunuzdur ? ;)

Ekmek almaya Porsche ile mi yoksa günlük araba ile gitmek mi akla daha yakın olmalı ?

Sırf aküleri kendi aralarında karşılaştırmayın. Kendi kullanımınızla aküleri karşılaştırın !

Birim çevirim fiyatı teoride ne kadar uygun olursa olsun, eğer ondan yeteri kadar faydalanamıyorsanız, geri kalanın tümü zarar anlamına gelmeli. Unutmayın aküler alet değil, tüketim metası.

Üstelik paranızı da bağlamamış olursunuz. Enerji için de üretimden önce, akıllı kullanıma odaklanmak yanlış olmamalı. Bu da sonuçta akü de ağırlıktan tasarruf etmenize yol açmaz mı ?

Gördüğünüz üzere "orantısız pahalı" ile sadece alış fiyatını kast etmedim..
Olası kayıpları da fiyatına eklemeniz lazım.

“Ayağını karavanına göre uzat” aslında bizim atasözümüz olmalı...;) :smiley:
.

Aynen katılıyorum, işine yarardan fazlasını aldığın herşey pahalıdır ! mantığınıza..

Henüz bilgim sınırlı olduğundan, kaliteli yorum yapmam çok zor.

Şimdilik yorumum: satın alınacak araç netleşmeye başladığında, ağırlık ve ebat sorun olmayacaksa, ben de ihtiyacımdan fazla çevrimli aküyü almayı tercih etmem.. ama sorun olacaksa, kaç para olursa olsun alırım.. zaruri gördüğüm, seyahatimizin en önemli ürünlerinden olan mikrodalga fırından vazgeçmem..

Tekrar teşekkür ederim. Hayırlı günler dilerim.
 



6. ya cevap olarak..
Evet sizin gibi kışı da karavanda geçirecek bir çift için değil tavanın sadece açılıp kapanır olmasının uygunsuzluğunu ve yüksekliğin devamlı yeterlikte olmasının zorunluluğunu, eninin de ferah olması isabetli olur diye düşünüyorum. Mesela alkoven ya da yarı integre de düşünülemez mi ?

7. sorunuza verdiğiniz cevap bence de doğru.
Almanya’dan başta ilk cevaplarımda yazdığım özelliklerdeki araçlara odaklanın derim.
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,822
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst