Motorunu Değiştirenlere Müjde :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 62
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 52,167
Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

abi Hatay da benzinli mercedesleri yasal olarak dizele çeviriyorlar. ben adanadaki projecilerden ibrahim söylemez ile görüştüm. o da bana başta olmaz dedi. yapanlar var ama dedim. sonra dedi ki *****lütfen burayı dikkatli okuyun**** " var ama çok uğraştırıyorlar değmez"

bu ne saçma sapan bir cevap. hani olmaz demiştin biraz önce... o kadar sinirleniyorum ki şu konu hakkında. yolu nedir dedim. araca dizel motoru atıcan sonra kamyonla İTÜ de OTAM a göndericen. orda testler yapacaklar. Onay almak için uğraşıcan.1300 TL onaya verecen. Onay ı bana getirecen. Ben de 150 TL ye proje çizicem. sonra trafiğe gidip ruhsatını değiştireceksin dedi.

bir haftadır OTAM ı arıyorum Metin Bey varmış orada soyadını anlayamıyorum söylüyorlar ama Ergenyaman gibi birşey anlıyorum. Metin Bey e ulaşamıyorum.

**İTÜ ye gidebilecek bir arkadaşımız var ise gidip hepimiz adına görüşüp bu konuyu netleştirebilir mi lütfen....
 

Etiketler
Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=65843.40

Metin Ergeneman ın arkadaşa yazdığı mektubu okuyun. sonuç şu ki benzinliden dizele geçiş var ama çok pahallı. ama VAR :smiley:
 

Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

huseyinyilmaz' Alıntı:
abi Hatay da benzinli mercedesleri yasal olarak dizele çeviriyorlar. ben adanadaki projecilerden ibrahim söylemez ile görüştüm. o da bana başta olmaz dedi. yapanlar var ama dedim. sonra dedi ki *****lütfen burayı dikkatli okuyun**** " var ama çok uğraştırıyorlar değmez"

bu ne saçma sapan bir cevap. hani olmaz demiştin biraz önce... o kadar sinirleniyorum ki şu konu hakkında. yolu nedir dedim. araca dizel motoru atıcan sonra kamyonla İTÜ de OTAM a göndericen. orda testler yapacaklar. Onay almak için uğraşıcan.1300 TL onaya verecen. Onay ı bana getirecen. Ben de 150 TL ye proje çizicem. sonra trafiğe gidip ruhsatını değiştireceksin dedi.

bir haftadır OTAM ı arıyorum Metin Bey varmış orada soyadını anlayamıyorum söylüyorlar ama Ergenyaman gibi birşey anlıyorum. Metin Bey e ulaşamıyorum.
Windows Live™Giriş
Cihazlar














1- Yeni motorun faturasının tarayarak (scan ederek) e-posta ile yollayın. ergene@itu.edu.tr

2- Aşağıdaki tablodaki bilgilere ihtiyacımız var



Tablo 1. Araçla ilgili bilgiler



Markası -

Tipi -

Şasi Nr -

Eski Motor Nr -

Eski Motor Tipi -

Eski Motor Gücü -

Yeni Motor Nr -

Yeni Motor Tipi -

Yeni Motor Gücü -

Vites Kutusu -

Lastikler -

Diğer Bilgiler -








3- Daha sonra aşağıdaki gibi bir müracaat yazısı ile İTÜ-OTAM A.Ş.’ya başvurmanız gerekecek. Bilgi için 212 2853456.

4- Aracı görmemiz için İTÜ Motorlar Ve Taşıtlar Laboratuarına getirmeniz gerekecektir.





“İTÜ-OTAM Müdürlüğüne,





Sahibi bulunduğum ------- plaka sayılı, --------- şasi ve ------ motor numaralı ------ model Land Rover ---- tip aracımın --- benzinli motoru kullanılamaz hale geldiği ve yenisi bulunamadığı için yerine -- marka ----- motor takmak zorunda kaldım. Gerekli işlemlerin yapılabilmesi için tarafımıza “Teknik Mevzuata Uygunluk Raporu” verilmesi için gereğini rica ederim.



Saygılarımla”






çok zor bir iş uğraşmanıza değmez kolay gelsin bir de unutmadan verilecek hizmetin karşılığı döner sermayeye 400 euro + kdv dır yapılan masraflar 4 bin tly buluyor yapılacak masrafa mke den bir defender alırsınız
 

Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

paylaşımınız için teşekkürler.
İki sorum olacak
1-) dizel e başka dizel atılacakken izlenecek yol farklı mı? nasıldır?
2-) bir arkadaş bildiğinden mi yazmış bilmiyorum ama Çukurova Üniversitesi otomotiv muhendisliği bölümünde bu işlemin yapılabileceğini yazmış bilginiz var mı? ben bir yandan otomotiv anabilimdalı başkanı Prof Dr Kadir Aydın ile ve trafik müd. ile görüşüyorum

o halde ihaleye de gerek yok 2000 TL ye satılan dizel defenderlardan bir tane alıp elimizdeki mevcut defender ın her parçasını ona takıp üzerine istediğimiz dizel i atsak da oluyor öyle mi?
 

Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

daha önce ben çok araştırmıştım bu motor işini yukarıda linkide vermiş zaten hüseyin bey.
yazışma yapmadığım kurum kalmadı hatta yolladığım mailler hala mail kutumda olabilir
tse mi dersiniz emniyet genel müd trafik hizmetlerimi dersiniz tescil büro amirliklerimi dersiniz takipçilerlemi görüşmedim en son otam denen kuruluşta işin bittiğini öğrendim ve en son oraylada biriki görüşmeden sonra umudumu tükettim yani aslında tüketmekten kastım işin yaptırılamıyor olması değil dönüşümü yaptırmanın hemen hemen sıfır motor parasına tekabül ediyor olmasıydı bende aracımı sattım ve en azından bir sürü sorularla boğuşmaktan kafamı kurtardım
aslında hüseyin bey yukarıda güzel bir konuya değinmiş başka bir araç alıp elinizdeki ruhsatı hurdaya ayırmak inanın daha az masraflı olacak gibi sanki?!
 



Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

sabahtan bu yana İTÜ, TSE, Sanayi bakanlığı, Çukurova Üniversitesi, makina muhendisleri odası, ankarada bir proje firması ile telefonda görüşüyorum.
o kadar çok soran olmuş ki adamlar bıkmış. adama hangi belgeler lazım diyorum boşver çok pahallı diyor. en son birine ben bu işlem için 50bin dolar kadar ayırdım ama yetmez ise bir miktar daha ayırabilirim dedim. o zaman mevzuatı oku hangi belgelerin istendiği yazıyor diyor.

diğer arkadaşların da dediği gibi eğer fabrikadan tip onay belgesi alınırsa sadece uygunluk belgesi isteniyor ve tüm o masrafları yapmaya gerek kalmıyor.alınamaz ise Adana da çukurova üniversitesi gürültü testini ve egsoz testini yapıyor. bulunduğunuz şehirde test yapan labaratuar var ise ve fakat sanayi bakanlığından yetkili servis onaylı değillerse TSE den amcalar geliyor bulunduğunuz şehirde testleri yapıyor akşam yemeğe yada gazinoya gidiyorsunuz iş tatlıya bağlanıyor. sonrası çok kolay.

yani benzinliden dizele geçiş mümkün. Tip onay belgesi alınırsa ucuz. alınmaz ise pahalı.

Hatay daki amcalar mercedesleri dizele çevirirken çukurova üniversitesinden rapor alıp ruhsata işlettiklerine göre İTÜ ye götürmeye de gerek yok.

Ancak takıldığım nokta şu otokardan mı alıcaz tip onay belgesini. ve otokar yeni defenderlara hangi motoru koyuyor tdi mı tdci mı? biz otokardan mı alıcaz tip onayı ford dan mı?
 

Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

Ancak takıldığım nokta şu otokardan mı alıcaz tip onay belgesini. ve otokar yeni defenderlara hangi motoru koyuyor tdi mı tdci mı? biz otokardan mı alıcaz tip onayı ford dan mı?


işte can alıcı nokta burada hüseyin bey
şöyleki aracınız atıyorum 90 model o model yılında arcınızın dizel versiyonlarına uygulanmış olan motorları koyabilirsiniz yani puma motorunu değil yani tip onay belgesini ki biraz zor gibi verir se otokar o yıllara ait uygulama yapılmış motorların tip onay belgesini verecek ve siz uygulamayı yaptıracaksınız öyle olunca ne kıymeti kaldı işin biz zaten motorların tgüçsüzlüğünden yakınıyoruz!!
 

Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

hayır hayır T.S.E ve OTAM öyle demiyor. mevcutta 2011 modellerde kullanılan motoru takbiliyorsunuz. Çünkü bizim benzinli aracımız kullanılamaz durumda olduğunu düşünün ve tamiri mümkün değil mesela çalınmış :smiley: 87 model 0km dizel de yok benzinli motor da yok. o halde 2011 ini takabiliyoruz. yani kanunlar buna izin veriyor. ben biraz önce otokara ilk mailimi attım. bakalım dönüş yapacaklar mı yapmazlar ise ulaşmak için başka yollar deneyeceğim. örneğin yetkili otokar servisinden motor alsak otokar servisine mecburen gönderecek bu yazıyı...
 

Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

4.1. Motor değiĢikliği veya tadilatı:
4.1.1. Tip Onayı Belgesine istinaden uygunluk belgesiyle tescil iĢlemi yapılmıĢ olan
araçlar üzerinde yapılacak motor değiĢikliğinde, ülkemizde yürürlükte olan ilgili
yönetmeliklerin güncel seviyelerini sağlayan motorlar kullanılmalıdır.
4.1.2. Ġmalat Yeterlilik Belgesine istinaden teknik belgeyle tescili yapılmıĢ araçlar
üzerinde yapılacak motor değiĢikliğinde, ilgili yönetmeliklerin en az temel seviyesini
sağlayan motorlar kullanılmalıdır.
4.1.3. Motorun gücü vb. genel özelliklerini etkileyecek, parça değiĢiklikleri, tadilat seti
kullanımı veya iĢlemci programlarında değiĢiklik yapılması durumunda, egzoz emisyon ve
araç gürültüsünün ilgili yönetmelikler de belirtilen değerler içinde kaldığı tevsik edilmelidir.
Orijinal tipinin haricindeki motor değiĢikliğinde;
-Aracın imal yılı (modeli) esas alınarak aynısı veya daha sonra imal edilen motorlar
kullanıldığında ve Motor Mukayese Raporunda benzinli araçlarda %30 dan fazla güç farkı,
dizel araçlarda %50 den fazla güç farkı olmadığında, tadil edilen motor için egzoz emisyonu
ve araç dıĢ gürültüsünün ilgili yönetmeliklere göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu
aranmayacaktır.
-Güç farkının yukarıda belirtilen değerlerden daha fazla olması veya aracın imal yılından
(modeli) daha önce imal edilen motor kullanılması durumunda ya da yakıt sisteminin benzinli
motordan dizel motora, dizel motordan benzinli motora tadil edildiğinde, tadil edilen motor
için;
- Egzoz emisyonu:70/220/AT veya 88/77/AT,
- Araç dıĢ gürültüsü: 70/157/AT veya ECE-R 51,
- Motor gücü: 80/1269/AT,
- Dizel Egzoz Dumanı: 72/306/AT,
Yönetmeliklerine göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranacaktır.
Proje ekleri: Mukayese raporu, aranıyorsa tip onay belgesi veya teknik servis raporu,
Ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka, tip, yakıt türü bilgileri olacak)
4.1.4. Aracın orijinal tipindeki motor, yenileme iĢlemi yapılmıĢ olanlar dâhil,
kullanıldığı takdirde, bu Ekin madde 4.1.1 ve madde 4.1.2 hükümleri uygulanmaz. Sınırlı
tadilat bildirimiyle, proje gerektirmeden değiĢiklik yapılır.
Aracın orijinal tipindeki motor (yeni, çıkma veya yenileme yapılmıĢ olanlar dâhil)
kullanıldığı takdirde, sadece Sınırlı Tadilat Bildirimi onaylanır.
Sınırlı Tadilat Bildirimi ekleri: Ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka,
tip, yakıt türü bilgileri olacak), gerektiğinde orijinal motora ait bilgileri içeren kayıt (uygunluk
belgesi, broĢür, katalog, vb.)
Model yılı eski ancak özellikleri aynı (en az aracın imal yılının güncel seviyesinde), çıkma
veya hiç kullanılmamıĢ motorların tadilatında mukayese raporu ile proje düzenlenecektir.

yönetmelik ilgili konu kısmı yukarıda verdiğim gibidir. TSE nin sitesinden TAMİM 2011 2 olarak da indirip okuyabilirisiniz. Araçların imal tadil montaj yönetmeliği 27068 sayılı resmi gazetede var oradanda bakabilirsiniz.

Ancak şunuda ekleyeyim kanuni gereklilikler yukarıda yazıldığı gibi teknik servis raporu verecek servis kim açık değil. Bu konuda hiçde uğraşmadım hiç bir müşteride bunları duyunca yanaşmıyor bizde araştıralım. ayrıca bazı arkadşaların tecrübe ettiği gibi resmi dairelerden bilgi almakda çok zor.

İstanbulda, giresunda yapılmış ilgegal projelerle yapılmış değişiklikler gördüm. ancak dediğim gibi İLLEGAL.

Bir arkadaş sormuş yukarda yazıyor ama yinede açıklayayım

Dizel-Dizel dönüşümde %50 güç farkı kanuni yani 100 BG araç 150 çıkartılabilir veya 50 Düşürülebilir.
Benzinli-benzinli dönüşümünde %30 güç farkı kanuni yani 100 BG araç 130 BG çıkartılabilir veya 70 düşürülebilir.

bu böyle ama denizlide 2000cc den 1600cc %30 fark dahilinde olsa bile vergi dilimi değişiyor diye TSE imzalamıyor projeyi. Başka illerde bu değişiklik gösterebilir. mesela Aydın aynı projeyi imzalıyor.
 

Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

huseyinyilmaz' Alıntı:
hayır hayır T.S.E ve OTAM öyle demiyor. mevcutta 2011 modellerde kullanılan motoru takbiliyorsunuz. Çünkü bizim benzinli aracımız kullanılamaz durumda olduğunu düşünün ve tamiri mümkün değil mesela çalınmış :smiley: 87 model 0km dizel de yok benzinli motor da yok. o halde 2011 ini takabiliyoruz. yani kanunlar buna izin veriyor. ben biraz önce otokara ilk mailimi attım. bakalım dönüş yapacaklar mı yapmazlar ise ulaşmak için başka yollar deneyeceğim. örneğin yetkili otokar servisinden motor alsak otokar servisine mecburen gönderecek bu yazıyı...
doğru olabilir söyledikleriniz ben yanlış anlamış olabilirim
 



Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

paylaşımınız için çok teşekkür ederim. yetkili servis tanımı yapıyor ama yetkili servisleri soylemiyor diyorsunuz ya onu da sanayi bakanlığından öğrenebiliyormuşuz.
Bu işin peşini bırakmayacağım ben. sadece kafa karıştırıcı şeyler yazıyor. Çukurova Üniversitesinin yapabildiği netleşsin şansımı deneyeceğim.
 

Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

yetkili servis lik işini üniversitelere bırakmışlar biri itü o kesin diğeride çukurova olabilir başkada bir kurum varmıdır dediğiniz gibi araştırmak lazım gerçekten çok yorucu bir süreç allah yardımcınız olsun
 

Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

Büyük şehirlerde (ankara, istanbul gibi) bu konuyla ilgili resmi bir çözüm yolu bulunmuş olabileceğini düşünüyorum ama forumda arkadaş varsa anca öyle öğrenebiliriz. Giresunda hurdacı vatandaşın biri elinde dosya denizliye geldi ben değişim yapıyorum diye komik olanı herşeyi 1.000 tl ye hallederim diye ruhsatı gönder tamam dedi. Örnek dosya istedim ankarada akredite olmayan bir kurumdan gürültü testi, bildiğimiz eksoz emisyon raporu vs. TSE ye sorduk bu dosya uydurma olmuşdediler. ancak doğrusunun ne olduğunuda söylemediler. Bu konunalarla her gün uraşan ve TSE den seri tadilat belgesi almış birisi olarak diyeceğim hiç kolay değil memleketimde bu tip işleri yapmak bürokrasiyi aşmak. TSE ankaraya belge için gittiğimde yarım gün fırçlanadığım günü unutamıyorum memur bey egosunu tatmin etti sabahtan öğleye işeyarar bir cümle kurmadan benim için.
 

Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

ya bugun tse deki dayıya hangi belgeler laızm diyorum bana çok pahallı diyor. ellibin dolar ayırdım motor değişimine ama yetmezse birkaç bin daha verebilirim rica etsem şimdi söylermisiniz ne lazım dedim. tek tek sayamam ki dedi. bilmiyorsun da ondan sayamıyorsun dayı dedim.
 

Ynt: Motorunu Değiştirenlere Müjde :smiley:

tüv e güvenip hiç bir şey yapmam ,geçen ay Trabzon da muayneye girdim Allah b.... v.....sin arabadanda bıktım onlardanda,geçen sene elfreni testinde şanzımanımı dağıtmışlardı,aracım tenteli Trabzon tüv hariç heryerde araçlara arazi taşıtı yazıyor ve 5,7 gibi rakamlarda kişi ruhsata yazılıyor burada ise aracın tenteli ise direk pikap yazıyorlar kişi sayısı 2 deniyor, araç rezil oluyor,nedenini sorunca 2 kapılı deniyor cj5 lere de pikapmı yazıyorsunuz diyorsunuz cevap gelmiyor
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,053
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst