turgut68
Kamp I
- Mesajlar
- 142
- Tepkime Puanı
- 8
Merhabalar,
Benim 90 bg Duster'da hep fark ettiğim bir şey var. Motor soğukken maksimum tork normal çalışma sıcaklığına göre daha düşük devirlerde ortaya çıkıyor, ve daha az gaza basarak, daha düşük devirde ilerlemek mümkün oluyor. Ya da ben öyle hissediyorum.
Soğukken yüksek devirlere çıkılamıyor (zaten zararlı) ve max. güce ulaşılamıyor, ama pek gerek de kalmıyor. Mesela düz yolda 6. viteste 1500 devirde bayılmadan, gayet rahat gidilebiliyor. Mesela çok soğuk havalarda rampa bulunmayan şehirlerarası yollarda sıcaklık göstergesi 4 dişe hiç çıkmadan saatlerce 2 dişte kalabiliyor. Motor ısındıktan sonra mazotun türüne göre değişmekle birlikte 1800-2000 devrin altında tutunamıyor, bu durumdan hoşlanmadığını hissettiriyor.
Bunun sebebini bilen var mı? Ben EGR valfi diye tahmin ediyorum. Belki ECU (beyin) belli bir sıcaklığa ulaşmadan EGR valfinden egsoz gazı geçirmiyor, bu da motorun çalışma tarzını etkiliyordur. Malum, EGR emisyonu iyileştiren (Euro normlarını sağlamak için), ama hafifçe tork kaybına ve yakıt artışına neden olan bir uygulama. Hatta bu bağlamda chip tuning yazılımlarında EGR'nin devre dışı bırakıldığını düşünüyorum. (ECU komut göndermezse hep kapalı kalır, yazılıma göre beklediği bir durumsa arıza lambası da yanmaz, ama EGR fişi elle çekilirse sensörler beklenmedik emisyonu algılar ve lamba yanar).
Benim 90 bg Duster'da hep fark ettiğim bir şey var. Motor soğukken maksimum tork normal çalışma sıcaklığına göre daha düşük devirlerde ortaya çıkıyor, ve daha az gaza basarak, daha düşük devirde ilerlemek mümkün oluyor. Ya da ben öyle hissediyorum.
Soğukken yüksek devirlere çıkılamıyor (zaten zararlı) ve max. güce ulaşılamıyor, ama pek gerek de kalmıyor. Mesela düz yolda 6. viteste 1500 devirde bayılmadan, gayet rahat gidilebiliyor. Mesela çok soğuk havalarda rampa bulunmayan şehirlerarası yollarda sıcaklık göstergesi 4 dişe hiç çıkmadan saatlerce 2 dişte kalabiliyor. Motor ısındıktan sonra mazotun türüne göre değişmekle birlikte 1800-2000 devrin altında tutunamıyor, bu durumdan hoşlanmadığını hissettiriyor.
Bunun sebebini bilen var mı? Ben EGR valfi diye tahmin ediyorum. Belki ECU (beyin) belli bir sıcaklığa ulaşmadan EGR valfinden egsoz gazı geçirmiyor, bu da motorun çalışma tarzını etkiliyordur. Malum, EGR emisyonu iyileştiren (Euro normlarını sağlamak için), ama hafifçe tork kaybına ve yakıt artışına neden olan bir uygulama. Hatta bu bağlamda chip tuning yazılımlarında EGR'nin devre dışı bırakıldığını düşünüyorum. (ECU komut göndermezse hep kapalı kalır, yazılıma göre beklediği bir durumsa arıza lambası da yanmaz, ama EGR fişi elle çekilirse sensörler beklenmedik emisyonu algılar ve lamba yanar).