Motor Soğukken Tork Eğrisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan turgut68 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,358

turgut68

Kamp I
Mesajlar
142
Tepkime Puanı
8
Merhabalar,

Benim 90 bg Duster'da hep fark ettiğim bir şey var. Motor soğukken maksimum tork normal çalışma sıcaklığına göre daha düşük devirlerde ortaya çıkıyor, ve daha az gaza basarak, daha düşük devirde ilerlemek mümkün oluyor. Ya da ben öyle hissediyorum.

Soğukken yüksek devirlere çıkılamıyor (zaten zararlı) ve max. güce ulaşılamıyor, ama pek gerek de kalmıyor. Mesela düz yolda 6. viteste 1500 devirde bayılmadan, gayet rahat gidilebiliyor. Mesela çok soğuk havalarda rampa bulunmayan şehirlerarası yollarda sıcaklık göstergesi 4 dişe hiç çıkmadan saatlerce 2 dişte kalabiliyor. Motor ısındıktan sonra mazotun türüne göre değişmekle birlikte 1800-2000 devrin altında tutunamıyor, bu durumdan hoşlanmadığını hissettiriyor.

Bunun sebebini bilen var mı? Ben EGR valfi diye tahmin ediyorum. Belki ECU (beyin) belli bir sıcaklığa ulaşmadan EGR valfinden egsoz gazı geçirmiyor, bu da motorun çalışma tarzını etkiliyordur. Malum, EGR emisyonu iyileştiren (Euro normlarını sağlamak için), ama hafifçe tork kaybına ve yakıt artışına neden olan bir uygulama. Hatta bu bağlamda chip tuning yazılımlarında EGR'nin devre dışı bırakıldığını düşünüyorum. (ECU komut göndermezse hep kapalı kalır, yazılıma göre beklediği bir durumsa arıza lambası da yanmaz, ama EGR fişi elle çekilirse sensörler beklenmedik emisyonu algılar ve lamba yanar).
 

Ynt: Motor Soğukken Tork Eğrisi

aracımın motor sıcaklığı hiç 4 dişe çıkmadı. dediğiniz gibi 60-70 km devamlı 2 dişte kaldığını gördüm...daha sonra durdum ve stop ederek tekrar çalıştırdım. o zaman 3 dişe çıktı.
 

Ynt: Motor Soğukken Tork Eğrisi

Çamurla haşır neşir olup, hararet sorunu yaşayanlar tamponu söktürüp radyatör peteklerini temizletsinler
Bu sorunu yaşayan arkadaşlarımız oldu
 

Ynt: Motor Soğukken Tork Eğrisi

Benimkinde hararet ya 0, ya 2, ya da 4 diş gösteriyor. Şehir içinde kısa sürede 4 dişe çıkıyor. Bu sıcaklıkta motor 3-4 bin devirlerde büyük güç üretebiliyor, yani seri kullanıma uygun (yakıt da ona göre tabii ki).

Ancak daha soğukken, 0 veya 2 dişte motor daha torklu ve sakin kullanıma uygun oluyor, sanki eski nesil 60-70 bg 2000cc motormuş gibi davranıyor. Aynı zamanda bu durum büyük lastik kullanımı için de ideal.
 

Ynt: Motor Soğukken Tork Eğrisi

Sebebi soğuk mazot ve soğuk hava emişi turgut bey
Soğuk olan hava ve püskürtülen mazot daha fazla oksijen demek dolayısıyla yanma daha iyi oluyor
 



Ynt: Motor Soğukken Tork Eğrisi

Mesela depoda çeyrek depo mazot kalınca uzun süreli kullanımda geri dönen mazot depodaki mazotuda ısıtıyor ve rolenti düzeni bozuluyor sarsıntılı çalışıyor yani
 

Ynt: Motor Soğukken Tork Eğrisi

konuyla alakası yok ama en uygun ter burası sanırım ,

bugun yakıt fıltresını degiştirdim tahmın ettıgım gibi azda olsa şişmiş , yeni fi,ltre ile arac daha seri oldu 28 bin kmde henuz ,

kafama takılan bir soru var dusterın uzerindeki euro 5 motorla fluencede kı 110 beygirlik motor birebir aynımı , 110 luk flu cok seri bir makıne duster cok agır flu ya gore , sanki tork olarak biraz zayıf ,en son aracı dinamometreye sokacagım begyırını olcmek ıcın ..
 


Ynt: Motor Soğukken Tork Eğrisi

evet sanzıaman oranları kısa ama sehir ici istanbul camlıca altunzade kopru trafıgı ortalamam 9 litre bu kadar olması imkansız cok aşiri yuksek filtreler temiz aracda her hangi bir kasma yok , 7 litre cıvarı olsa anlıyacagım ,

diger aracım korando sports kı 2000 motor sehir ici 9.5 litre yakıyor ,,, veya ducato panelvan 12 litre yakıyor
yakıt harıc tamamdir arac benım işimi asagı yukarı gorur , dun kayısdagına cıktım hemde en dik rampasından gayet rahat indim cıktım memmunum performans olarak ...

lakın bende nıssan ouhashı ve latıtude de var aynı motor 110 luk dci onlar sehır ici 6 , bılemedın en fazla 7 sehır ıcı tarfıgınde
cozemıyorum bir turlu 9 lıtre yakmasını .
 






Ynt: Ynt: Motor Soğukken Tork Eğrisi

sabri yucel' Alıntı:
evet sanzıaman oranları kısa ama sehir ici istanbul camlıca altunzade kopru trafıgı ortalamam 9 litre bu kadar olması imkansız cok aşiri yuksek filtreler temiz aracda her hangi bir kasma yok , 7 litre cıvarı olsa anlıyacagım ,

diger aracım korando sports kı 2000 motor sehir ici 9.5 litre yakıyor ,,, veya ducato panelvan 12 litre yakıyor
yakıt harıc tamamdir arac benım işimi asagı yukarı gorur , dun kayısdagına cıktım hemde en dik rampasından gayet rahat indim cıktım memmunum performans olarak ...

lakın bende nıssan ouhashı ve latıtude de var aynı motor 110 luk dci onlar sehır ici 6 , bılemedın en fazla 7 sehır ıcı tarfıgınde
cozemıyorum bir turlu 9 lıtre yakmasını .


sabri yucel' Alıntı:
evet sanzıaman oranları kısa ama sehir ici istanbul camlıca altunzade kopru trafıgı ortalamam 9 litre bu kadar olması imkansız cok aşiri yuksek filtreler temiz aracda her hangi bir kasma yok , 7 litre cıvarı olsa anlıyacagım ,

diger aracım korando sports kı 2000 motor sehir ici 9.5 litre yakıyor ,,, veya ducato panelvan 12 litre yakıyor
yakıt harıc tamamdir arac benım işimi asagı yukarı gorur , dun kayısdagına cıktım hemde en dik rampasından gayet rahat indim cıktım memmunum performans olarak ...

lakın bende nıssan ouhashı ve latıtude de var aynı motor 110 luk dci onlar sehır ici 6 , bılemedın en fazla 7 sehır ıcı tarfıgınde
cozemıyorum bir turlu 9 lıtre yakmasını .
Sabri Bey Dusterın yol bilgisayarı doğru göstermiyor. Eski usül aldığınız yakıt yaptığınız km cepten çıkan para hesabı yapıp bir daha ölçün isterseniz
 

Ynt: Motor Soğukken Tork Eğrisi

ümiterkan' Alıntı:
Sabri Bey Dusterın yol bilgisayarı doğru göstermiyor. Eski usül aldığınız yakıt yaptığınız km cepten çıkan para hesabı yapıp bir daha ölçün isterseniz

umit bey ayıptır soylemesi bende15 yakın arac var kamyon kamyonet panelvan pıkap binek araclar vs dolayısıyla araclar hayatımın ve işimin bir parcası ,
sizin dedıgınız ve kamyonlarda yaptıgım gıbı babadan kalma yontemle depoyu taşana kadar tam gırtlak fulleyip sehir icinde depoyu bitirip
tekrar fulleyıp gidilen km yı litreye bolecegim gercek deger cıkacak ortaya ..
mesela 1 litre dizel ile ıveco 80 , 12 kamyon 5.5 km
mercedes atego kamyon 5 km
fiat ducato panelvan 8.3 km
ssang korondo pıkap 11 km
renault latıtude 15 km
renault fluence 16 .6
benım duster 11 .5 km gidiyor, olcumlerın hepsini duster harıc bizzat babadan kalma yontemle kendım yaptım dusterin bir litre ile 13 km gitmesi lazım yoksa yakıt olarak ekonomık oldugu soylenemez ..
 

Ynt: Ynt: Motor Soğukken Tork Eğrisi

sabri yucel' Alıntı:
umit bey ayıptır soylemesi bende15 yakın arac var kamyon kamyonet panelvan pıkap binek araclar vs dolayısıyla araclar hayatımın ve işimin bir parcası ,
sizin dedıgınız ve kamyonlarda yaptıgım gıbı babadan kalma yontemle depoyu taşana kadar tam gırtlak fulleyip sehir icinde depoyu bitirip
tekrar fulleyıp gidilen km yı litreye bolecegim gercek deger cıkacak ortaya ..
mesela 1 litre dizel ile ıveco 80 , 12 kamyon 5.5 km
mercedes atego kamyon 5 km
fiat ducato panelvan 8.3 km
ssang korondo pıkap 11 km
renault latıtude 15 km
renault fluence 16 .6
benım duster 11 .5 km gidiyor, olcumlerın hepsini duster harıc bizzat babadan kalma yontemle kendım yaptım dusterin bir litre ile 13 km gitmesi lazım yoksa yakıt olarak ekonomık oldugu soylenemez ..
Gırtlağa kadar koymak yerine aynı istasyondan pompa atınca yakıtı keserek ölçüm daha doğru olacaktır. Çünkü duster kitap üzerinde 50lt aldığı söylense de uğraşılırsa 66lt civarı bir yakıt alabilme potansiyeline sahip.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,923
Mesajlar
1,525,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,704
Kaydolan Son Üyemiz
webesten07

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst