Sonuçta bilinen adıyla şarj dinamoları ya da jenaratörlerdeki alternatörler (ki sonuçta ikisi de aynıdır araçtakilerde önce alternatif akım üretip bunu diyotlarla doğru akıma çevirirler) basit birer enerji dönüştürücüsüdür. Yani aldıkları mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirirler. Bu durumda elbette daha yüksek kapasiteli (tabiki mekanik olarak montaj edilebilecek bir alternatör bulunabilirse) bir alternatör takmak mümkündür. Ancak şu unutulmamalıdır orda nasılsa boşu boşuna dönüyor dönerkende elektrik üretir diye bir olay yok. Oradan çektiğiniz her fazla güç motordan çekilecektir. Örnek olarak çekeceğiniz her 1 Kw güç 1.359621617 Hp ( http://w3.gazi.edu.tr/web/akurt/yardim/convert/guc.htm )olarak motordan karşılık bulacaktır aslında bu teorik bir durumdur bir de bunun içine verim hesapları girince bu durum daha da içinden çıkılmaz bir hal alacaktır
Yani bence uğraşmaya değmeyecektir hele bir de buna uygun malzeme aramaya başlayınca iyice saçınızı başınızı yolarsınız
Sizinki gibi yeni bir araca değilde mesela modası geçmiş bir suburbanda bu sistem denenebilir ve kayıştan tahrik alacak bir alternatör montajı yapılıp denenebilir bence çalışacaktır.
Not: Yavuz Çelikel kardeşim sende benle aynı okuldan geldin sen de yazsana iki bişey yoksa seni Raci hocaya şikayet ederim