Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mimar_ankara Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 74
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 29,739
Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

bence bu konuda şikayeti olanlar için en iyi çözüm mimiar beyin söyleidklerinden ilham alırsak şöyle olacak;
uygun fiyatlı bir saç kurutma makinası alınıp göğüslükte şöfor hizasında bir yer yaptırılarak monte edilecek,
daha sonra 12 v elektriği 220 ye çıkaran invertörlerden alınıp saç kurutma ona bağlanıp çalıştırılacak.
fakat çok elektrik çekeceğinden şarj dinamosuna yük bindirip bir miktar yakıtı artırabilir.
 

Etiketler
Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

Ben de ilk defa duydum standart hiç bir araç ısınmadan sıcak hava vermez diye biliyordum ama yanılıyor muyum ?
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

sahin05' Alıntı:
dostum klima 16-18 derece civarı verdiği için çok soğuk havalarda klimaya bastığın anda tabiki camlardaki buzu çözer çünki camdaki buz - derecelerdedir bu tüm klimalı araçlara has bir özellik arka cam rezistansının ise kabin içi ısısına belirgin bir etkisi yoktur ısı için rezistans kullanmak imkansızdır araçlarda saç kurutma makinalarının gücüne bakın neredeyse 1KW dır senin sorunun sanırım ilk kez dizel araç kullanman dizeller benzinliye göre çok geç ısınır sabahları bi sorun yok yani kolay gelsin

Benim bildiğim klima ortamdaki nemi alarak çalıştığı için camların buğusunu anında çözüyor. 16-18 derecede normal hava tutsanız çözmez.
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

dundaralp' Alıntı:
Ben de ilk defa duydum standart hiç bir araç ısınmadan sıcak hava vermez diye biliyordum ama yanılıyor muyum ?
Doğrudur,kalorifer sistemleri motor suyu ile çalışır,içten yanmalı tüm motorlarda bu böyledir,hangi model olursa olsun..
benzinli araçlar yanma odasında doğrudan buji aracılığı ile ataşleme verir,yani içerde bir patlama oluşur,bu motorun en kısa sürede
ısınmasını sağlar.
Dizel araçlarda ateşleme yoktur,bir nevi sıkıştırma ile çalışır,mazot un özellğidir bu,yani dizel...yanma odasına yaklaşık 4,5 bar gibi bir kuvvetle
basılır,piston üst kapak arasında sıkışan,kimyasal direnç gösterir ve patlama sağlar,,dizel araçlar bu yüzden geç ısınır...
bir aracın içine girildiğinde ınsan ısısı yüzünden buğarlaşma olur,,hatta camlara soğuk hava bile verseniz buğuyu çözer,,
önemli olan camlara üfleme dizaynıdır,saç kurutma makinası gibi düşünün,daralan yerden açısı geniş yere,bu o anki ısınmayı sağlar zaten
yani tam anlamaı ile ısınma değil havanın gidiş şekli önmelidir,,,dusterde iç dizayn yeterli değil olay bu kadar basit...
seat cordobam vardı en soğuk havalarda bile ısınma olmadan tüm buğuyu bir kaç saniye içinde alırdı,kalolifer sistemi inanılmaz mükkemeldi
bu dediğim gibi dizayn ile ilgili bir durumdur...saygılar
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

Herkese katkısı için teşekkürler. Ben sadece marea ve bravada olan, havalandırma sistemindeki defrost seçeneğinden bahsetmiştim. Motor ısınmadan, ön ve yan camlardak buzlanmayı hemen eritmeye başlardı. Bu secenekte klima da otomoatik devreye girerdi. Kitabında da ısıtmayı arttırmak için klimayı kışın da çalıştırın diyordu. Benim anlatmak istediğim, motor ısınmasını beklemeden buzları eritmeye başlardı. Duster'da cam buz eritmeyi bir de klima ile deneyeceğim, sanırım başarılı olur. Zira klima normalda gazından dolayı 18 derece ısı verecektir. Bu ısı yazın serinltici olurken, kışın 0 derecedeki buzu eritecektir.
Sağolun, iyi sürüşler. Karlanma,buzlanmaya dikkat..
 



Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

Bir de sabahları aceleniz varsa, ön cam buz eritme için boş camsil fısfıs şişesine konulmuş cam suyu antiifrizi (o mavi alkollü su) hemen buzları eritiyor. Zamandan kazanıyorsunuz. İçten de klimayı çalıştırmak buğuyu alacaktır.
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

PROF11' Alıntı:
Doğrudur,kalorifer sistemleri motor suyu ile çalışır,içten yanmalı tüm motorlarda bu böyledir,hangi model olursa olsun..
benzinli araçlar yanma odasında doğrudan buji aracılığı ile ataşleme verir,yani içerde bir patlama oluşur,bu motorun en kısa sürede
ısınmasını sağlar.
Dizel araçlarda ateşleme yoktur,bir nevi sıkıştırma ile çalışır,mazot un özellğidir bu,yani dizel...yanma odasına yaklaşık 4,5 bar gibi bir kuvvetle
basılır,piston üst kapak arasında sıkışan,kimyasal direnç gösterir ve patlama sağlar,,dizel araçlar bu yüzden geç ısınır...
bir aracın içine girildiğinde ınsan ısısı yüzünden buğarlaşma olur,,hatta camlara soğuk hava bile verseniz buğuyu çözer,,
önemli olan camlara üfleme dizaynıdır,saç kurutma makinası gibi düşünün,daralan yerden açısı geniş yere,bu o anki ısınmayı sağlar zaten
yani tam anlamaı ile ısınma değil havanın gidiş şekli önmelidir,,,dusterde iç dizayn yeterli değil olay bu kadar basit...
seat cordobam vardı en soğuk havalarda bile ısınma olmadan tüm buğuyu bir kaç saniye içinde alırdı,kalolifer sistemi inanılmaz mükkemeldi
bu dediğim gibi dizayn ile ilgili bir durumdur...saygılar
yani mimar beyin eski araçlarında var olduğunu söylediği saç kurutma makinesi sistemine benzer motor soğukken dahi kaloriferin sıcak vermesi olayı hikaye mi o zaman?
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

mimar_ankara' Alıntı:
Herkese katkısı için teşekkürler. Ben sadece marea ve bravada olan, havalandırma sistemindeki defrost seçeneğinden bahsetmiştim. Motor ısınmadan, ön ve yan camlardak buzlanmayı hemen eritmeye başlardı. Bu secenekte klima da otomoatik devreye girerdi. Kitabında da ısıtmayı arttırmak için klimayı kışın da çalıştırın diyordu. Benim anlatmak istediğim, motor ısınmasını beklemeden buzları eritmeye başlardı. Duster'da cam buz eritmeyi bir de klima ile deneyeceğim, sanırım başarılı olur. Zira klima normalda gazından dolayı 18 derece ısı verecektir. Bu ısı yazın serinltici olurken, kışın 0 derecedeki buzu eritecektir.
Sağolun, iyi sürüşler. Karlanma,buzlanmaya dikkat..
ilk mesajınızda eski araçlarınızda motor soğukken dahi içerinin ISINMASINDAN bahsetmişsiniz. Sonradan işi HAVAÜFLEYİP BUZU ERİTMEYE çevirmişsiniz. Ya da ben böyle anladım.
Hangisi.
Bunu net açıklayın aksi takdirde DUSTERin bir eksiği veya diğer araçların farklı bir artısı gibi anlaşılıyor.
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

Evet, Duster'larda havalandırma kolu seçeneklerinde "Defrost" seçeneğinin olmaması bir eksidir. Bu seçenek brava ve marea'larda vardı ve araç sabah tüm cam buzlarını hemen eritmeye başlardı. Ancak bunun teknik altyapısını, nasıl bir makenizma kullandığını bilmiyorum. Motor ısınmadan, kontağı çalıştırır çalıştırmaz o seçenek ile ön ve yan cam buzlarını eritmeye başlayan bir seçenek idi.
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

msaribas' Alıntı:
Benim bildiğim klima ortamdaki nemi alarak çalıştığı için camların buğusunu anında çözüyor. 16-18 derecede normal hava tutsanız çözmez.
buğu demiyor dikkat edin buz çözmekten bahsediyor
 



Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

VW Golf aracımda dediiğinize benzer bir seçenek var. Yaptığı şey ise tüm havalandırmayı ön cama veriyor, klimayı açıp hava debisini en yüksek seviyeye getiriyor. Motor soğukken kesinlikle camdaki buzu anında açma gibi bir durumu yok motor ısınana kadar. Ama motor ısınınca camda oluşan buğuyu anında açıyor. Size tavsiyem eğer bulunduğunuz yerde kuvvetli don olayı oluyorsa cama antifrizli cam suyu sıkmanız ve motorun ısınması için 1 - 2 dakika aracı hareket ettirmeden ısıtmanız.
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

Konu güzelmiş 30 yıl önce araba kullanmayı öğrendim en az 4 tekeri olan bir çok araç kullandım Tırlardaki ve tabiki karavanlardaki vobesto haricinde motordan bağımsız bir ısıtma sistemi görmedim bu mercedesinde de böyleydi cadillac araçlarda da yok demekki neymiş fiat herşeyi düşünürmüş :smiley: konuyu fazla kasmayayım çünki en başta araçta ısıtmadan insanların ısındığından bahsederken konu buğu çözülmeye düşmüş muhtemeldirki arkadaşımız iyi niyetlidir ve muhtemeldirki yanlış hatırlıyordur çünki benim bildiğim araba teknolojilerinde böyle bir sistem bulunmamaktadır.
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

Bende bu elektrikle çalışan ön ısıtma yapan rezistanslı sisteme sahip bir araç şu zamana kadar görmedim ama varsa,da iyi sistemmiş
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

benim askerlik yaptığım gemide, mahallerin ısıtmasında böyle bir sistem vardı ama oda hatırladığım kadarıyla 28-30 kw filan enerji harcıyordu..
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

mimar beyin söylediği elektrikli ısıtma sistemini magirus minibüslere,wolksvogen tarzı radyatörsüz arabalara adapte eden köşey, döner.yalnız 12 voltan 1 kilowatlık rezistans nasıl ısıtılır önce bu çözülmeli sanırım
 



Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

Magırus lerde vardı doğrudur,ama kendisini zor ısıtıyordu,hatta şoför her dakkada bir camı silerdi,kısacası hiç işe yaramaz bir sistem...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,763
Mesajlar
1,523,414
Kayıtlı Üye Sayımız
166,579
Kaydolan Son Üyemiz
Esra elçin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst