mimar_ankara
Kamp III
Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...
Konunun teknik ayrıntılarını bir oto elektrikçisi kadar bilemiyorum ama; akünün görevi motora ilk hareketi verecek kadar marş dinamosunu çalıştırmaktır. Bu görevini yaptıktan sonra alternatörden elektrik alarak daimi şarj halindedir. Diğer bir görevi de; motor arızası olduğu zaman park etmiş araçtaki 4'lü flaşöre veya aküden yemek isteyenlere de radyo-cd çalıştırmaktır.
Bu temel sistemi tanımladıktan sonra, motor çalıştıktan sonra bütün elektrik üretimi alternatöre (yani motor hareketini elektriğe çeviren mini jeneratör) düşmektedir. Soğuk motorun dönme gücüne kayışla bağlı bu alternatör acaba yeterli güç üretecek biçimde tasarlanıp araçlara monte edilse, aracı radyatör ısınmasına bağlı olmadan küçük güçte bir rezistansı (oto battaiyelerinde olduğu gibi) ve fanı çalıştırsa, motora bağlı olmadan alternatörden güç alan bir sistem olamaz mı?
Araç elektriğinden anlayan arkadaşlardan öğrenmek isterim.
Daha önce de belirttim, marea ve bravalardaki sistemi bilmiyorum ama, motor ısınmadan anında içeriye tüm camlara buz eritecek kadar ısıda hava üflerdi. Burada ısı rezistansdan değil de, klimanın 18 derecelik havası idi de, bu ısı -5 de bana yaz sıcağı gibi mi geliyordu bilemiyorum. Ama motor ısı göstergesi 90a çıkmadan buzlar eriyordu.
Konunun teknik ayrıntılarını bir oto elektrikçisi kadar bilemiyorum ama; akünün görevi motora ilk hareketi verecek kadar marş dinamosunu çalıştırmaktır. Bu görevini yaptıktan sonra alternatörden elektrik alarak daimi şarj halindedir. Diğer bir görevi de; motor arızası olduğu zaman park etmiş araçtaki 4'lü flaşöre veya aküden yemek isteyenlere de radyo-cd çalıştırmaktır.
Bu temel sistemi tanımladıktan sonra, motor çalıştıktan sonra bütün elektrik üretimi alternatöre (yani motor hareketini elektriğe çeviren mini jeneratör) düşmektedir. Soğuk motorun dönme gücüne kayışla bağlı bu alternatör acaba yeterli güç üretecek biçimde tasarlanıp araçlara monte edilse, aracı radyatör ısınmasına bağlı olmadan küçük güçte bir rezistansı (oto battaiyelerinde olduğu gibi) ve fanı çalıştırsa, motora bağlı olmadan alternatörden güç alan bir sistem olamaz mı?
Araç elektriğinden anlayan arkadaşlardan öğrenmek isterim.
Daha önce de belirttim, marea ve bravalardaki sistemi bilmiyorum ama, motor ısınmadan anında içeriye tüm camlara buz eritecek kadar ısıda hava üflerdi. Burada ısı rezistansdan değil de, klimanın 18 derecelik havası idi de, bu ısı -5 de bana yaz sıcağı gibi mi geliyordu bilemiyorum. Ama motor ısı göstergesi 90a çıkmadan buzlar eriyordu.