Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mimar_ankara Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 74
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 29,739
Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

Konunun teknik ayrıntılarını bir oto elektrikçisi kadar bilemiyorum ama; akünün görevi motora ilk hareketi verecek kadar marş dinamosunu çalıştırmaktır. Bu görevini yaptıktan sonra alternatörden elektrik alarak daimi şarj halindedir. Diğer bir görevi de; motor arızası olduğu zaman park etmiş araçtaki 4'lü flaşöre veya aküden yemek isteyenlere de radyo-cd çalıştırmaktır.
Bu temel sistemi tanımladıktan sonra, motor çalıştıktan sonra bütün elektrik üretimi alternatöre (yani motor hareketini elektriğe çeviren mini jeneratör) düşmektedir. Soğuk motorun dönme gücüne kayışla bağlı bu alternatör acaba yeterli güç üretecek biçimde tasarlanıp araçlara monte edilse, aracı radyatör ısınmasına bağlı olmadan küçük güçte bir rezistansı (oto battaiyelerinde olduğu gibi) ve fanı çalıştırsa, motora bağlı olmadan alternatörden güç alan bir sistem olamaz mı?
Araç elektriğinden anlayan arkadaşlardan öğrenmek isterim.
Daha önce de belirttim, marea ve bravalardaki sistemi bilmiyorum ama, motor ısınmadan anında içeriye tüm camlara buz eritecek kadar ısıda hava üflerdi. Burada ısı rezistansdan değil de, klimanın 18 derecelik havası idi de, bu ısı -5 de bana yaz sıcağı gibi mi geliyordu bilemiyorum. Ama motor ısı göstergesi 90a çıkmadan buzlar eriyordu.
 

Etiketler
Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

mimar_ankara' Alıntı:
Konunun teknik ayrıntılarını bir oto elektrikçisi kadar bilemiyorum ama; akünün görevi motora ilk hareketi verecek kadar marş dinamosunu çalıştırmaktır. Bu görevini yaptıktan sonra alternatörden elektrik alarak daimi şarj halindedir. Diğer bir görevi de; motor arızası olduğu zaman park etmiş araçtaki 4'lü flaşöre veya aküden yemek isteyenlere de radyo-cd çalıştırmaktır.
Bu temel sistemi tanımladıktan sonra, motor çalıştıktan sonra bütün elektrik üretimi alternatöre (yani motor hareketini elektriğe çeviren mini jeneratör) düşmektedir. Soğuk motorun dönme gücüne kayışla bağlı bu alternatör acaba yeterli güç üretecek biçimde tasarlanıp araçlara monte edilse, aracı radyatör ısınmasına bağlı olmadan küçük güçte bir rezistansı (oto battaiyelerinde olduğu gibi) ve fanı çalıştırsa, motora bağlı olmadan alternatörden güç alan bir sistem olamaz mı?
Araç elektriğinden anlayan arkadaşlardan öğrenmek isterim.
Daha önce de belirttim, marea ve bravalardaki sistemi bilmiyorum ama, motor ısınmadan anında içeriye tüm camlara buz eritecek kadar ısıda hava üflerdi. Burada ısı rezistansdan değil de, klimanın 18 derecelik havası idi de, bu ısı -5 de bana yaz sıcağı gibi mi geliyordu bilemiyorum. Ama motor ısı göstergesi 90a çıkmadan buzlar eriyordu.
Mimar Bey
Aracın şarj dinamosundan ne kadar elektrik çekerseniz yakıt tüketiminizde o derecede artar.
Kendi aracımda 4 adet sis lambası var lambaları yaktığımda çekişe etkisini hemen hissettiyor.
4 adet sis lambası toplam 220 watt güç çekiyor. 220/12=18Amper

Rezistans telleri ise çok ciddi akımlar çekiyor. 220 voltluk rezistans telinden 15 cm'lik bir parça kestim aküye bağladığımda 6 amper gibi bir akım çekiyordu. bir aracı ısıtmak içinde tahminen 15 cm'lik parçadan 20 tane gerekir. Belki daha az akım çeken rezistans telleri vardır.
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

İstediğiniz sıcaklığı elde etmek için en az 1000 W güç gerekmektedir, bu durumda bu gücü elde etmek için yaklaşık 83 Amper çekilecek demektir. Kıyaslamanız için söylüyorum 83 Amperi üzerinden geçirecek kablonun kalınlığı yüzük parmağınız kadar olacaktır. Araçtaki aküler 60 ya da 75 Amper saat kapasitededir. Marş motorunuz da ilk çalıştırma anınta takribi 40 amper civarında çekmektedir. Umarım böyle bir ısıtıcının araca neden takılamayacağını izah edebilmişimdir.

Klimaların da hemen çalışır çalışmaz 18 C civarında bir sıcaklık vermesi de söz konusu değildir çünki klimanın da içinde de bir ısıtıcı yoktur ortam sıcaklığı neyse onu üfleyecektir. Peki klima neden buğulanmayı engeller bunun sebebi klima fanları üfledikçe ortamdaki nemi uzaklaştırmasıdır.

Daha önceki mesajlarda da görmüştüm ve o konuda da bir iki kelam etmek istiyorum. Normalde motorlar ilk çalışma anında ve hatta belirli bir sıcaklığa çıkana kadar (80 C) soğutma suyunu blok içerisinde dolaştırır yani radyatöre göndermez. Böylece motor daha çabuk ısınır. Dolayısıyla aracın içeriyi ısıtmaya başlayacağı 40-50 C sıcaklığa hava şartlarına bağlı olmak kaydıyla ilk 1 ya da 2 dakika içerisinde ulaşırsınız. Eğer bu süre daha uzun zaman alıyorsa (15 dakika civarı) aracınızın termostatında bir sorun var demektir. Benim aracım 5.2 cc V8 motoru olan Jeep Grand Cherokee ZJ yani kocaman bir motor onun bile 40 C sıcaklığa ulaşması 3 dakika sürmüyor.
 






Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

mimar_ankara' Alıntı:
eski arabalarım hyundai, fiat'ın marea, brava versiyonlarıydı. Bunlar küçük sedan arabalar, kalorifer tesisatı aynen saç kurutma makinası gibi çalışıyordu. 12 v çalışan bir rezistans ve vantilatör fanı. Motor ısınmasından bağımsız, araç içine saç kurutma makinası tutuyormuşsunuz gibi bir sistem olduğumdan kışın girer girmez arabayı ısıtıyordum. Bir de iç hacimler küçüktü. Dusterin ısıtılacak iç hacmi maşallah 2 marea ediyor..

sizin dediğiniz araçların hepsini kullandım öle bir ısıtma sistemi hiçbirinde yoktu acaba özellikle fiat grubunda hararet saati çok az da yükselse hemen ılık hava vermeye başlıyor onumu kastediyorsunuz

kullandığım hiçbir araçta motor az da olsa ısınmadan içeriyi ısıtan bir aracım vardı 88 model 300D mercedesim onda webasto teşkilatı olduğundan motor dan ayrı çalıştığı için ısınma oluyordu

webasto tarzı bir ürün olmadan motordan bağımsız çalışan kalorifer malesef ben görmedim
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

Arkadaşlara katkıları için teşekkürler. Konu büyük oranda aydınlandı. Sonuç tesbitim : Duster ilk çalıştırmada, ön yan cam buz eritmede bahsettiğim sedan arabalar kadar başarılı değil. Bu da, o sedan arabalarda termostat kapalı iken radyatör suyunun daha çabuk ısınması, Duster da dizel motorun geç ısınması, dolayısı ile camdaki buzu eritmedeki süre farklılıkları gibi bir sonuca varıyorum.
Bu nedenle sabah ön-yan cam buzunun erimesini beklemek yerine, sorunu hemen çözmek için fısfısla cam suyu antifrizi sıkıyorum.
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

emre_ozk' Alıntı:
Mimar Bey
Aracın şarj dinamosundan ne kadar elektrik çekerseniz yakıt tüketiminizde o derecede artar.
Kendi aracımda 4 adet sis lambası var lambaları yaktığımda çekişe etkisini hemen hissettiyor.
4 adet sis lambası toplam 220 watt güç çekiyor. 220/12=18Amper

Rezistans telleri ise çok ciddi akımlar çekiyor. 220 voltluk rezistans telinden 15 cm'lik bir parça kestim aküye bağladığımda 6 amper gibi bir akım çekiyordu. bir aracı ısıtmak içinde tahminen 15 cm'lik parçadan 20 tane gerekir. Belki daha az akım çeken rezistans telleri vardır.
akünün üzerinde okuduğumuz,alternatör suskunken aküden alabileceğimiz akımdır.ayrıca bir kısa devre akımı vardırki marş motoru çalışırken aküden kısa devrye yakın bir akım çekilir.onun içindirki teyp ışıklar vs elektrik sistemi anlık durur.motor devrine göre alternatör voltajı inişli çıkışlı olduğundan 12 v veya 24 v stabil olmasını sağlayan bir devreden geçer ve aküyü yavaş yavaş besler.talep ettiğiniz extra güçler sis amplif. rezistans vs aküden akım çeker.onun için vinç ,ses sitemi vs için 2 adet akü paralel bağlanıp akü akım gücü arttırılmaya çalışırız
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

murat bey verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederiz,
çift aküyü birbirine pararel bağlarsak, mimar bey in fiat gurubu
araçlarda olduğunu sandığı fön makinesine benzer sistemi araçlarımıza
uygulayabilirmiyiz?
 



Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

Hazır konu açılmışken ve konu ile bilgili arkadaşlar varken, aklıma takılan bazı konuları sormak isterim.
Evlerde, kampta kullanmak için çeşitli seyyar jeneratörler var. Bunlar tek zamanlı, iki zamanlı,benzinli vs. gibi çeşitlerde ve 1, 2, 3, 5, 10 kw, 220v gibi güçlerde bulunuyor. Bunlar mekanizma olarak (sargılı bobin sarılı mil, etrafında miknatıs gibi)araç alternatörleri ile aynı.
Sadece jeneratörlerde dönme gücünü bağlı benzinli motor veriken, araç alternatörleri araç motoruna bağlı kayıştan dönme gücünü almakta. Araç alternatörlerinin 12v akımını değiştirmeden, watt olarak gücünü arttırmak amaçlı modifikasyona gidilebilirmi?

Böyle bir modifikasyon motor çalışırken elde edilen watt olarak gücü arttıracaktır, dolayısı ile kampta vs. araca bağlı kullanılacak (aydınlarma, ısınma, buzdolabı, elektrikli battaniye, sıcak hava üfleyici aparat vs. gibi) araç sayısı ve güç toplamını arttırmada faydalı olacaktır. Böyle bir alternatör modifikasyonu mümkün müdür?, söylediğim fayfaları sağlayabilir mi?
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

çok iyi bilmiyorum ali bey.konu beni aşıyor.ama güç=akım x voltaj diye hesaplarsak 1000 watt lık bir ısıtıcı için demoraj ilk çalışma akımınıda dikkate alırsak 12 v 100 amper sürekli bir kaynağımız olmalı.100Ah bir akü kural gereği 1 saat çalışacaktır.aküleri parale bağlar akım kapasitesini arttırısak 10 tane 100 amper akü ile 10 saat 1000 watlık fön çalışır mantıken.ama boşalan aküleri mahalledeki akü şarJı yapan oto elektrikçilerine dağıtmak gerekir.makul olan boşalan aküyü 12 voltta yavaşça doldurmaktır çünki ve bu yaklaşık 100 Ah için 8 10 saat alır.daha basit bir çözüm var.menziliniz kadar kablo alırsınız evde prize takarsınız ucunada 1kw lik bir alf takarsınız.kablonun boyu kadar mesafe gider gelirsiniz.buradada kablo boyu arttıkça kesitin kalınlaşması sorunu var.en iyisi 5 dakika takırdayıp radyatör suyunun ısınmasını belkemek herhalde.yoksa büyük üreticiler elektrikli ısıtıcılar üzerinde çalışır çözerlerdi
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

murat bey 12 katta oturuyorum, bu çözümü ben uygulasam bile site sakinleri izin vermez
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

AL1820' Alıntı:
murat bey 12 katta oturuyorum, bu çözümü ben uygulasam bile site sakinleri izin vermez

[/quote



o zaman mimar beyin önerisini uygulayın ali bey.bagajınıza bir 2 kw jeneratör takın.ucuna bağlayın ısıtıcıyı.6 7 saat çalışıyo sanırım bir depoyla.kemiklerinize kadar ısınırsınız.işin uzmanı pancar motorcu nikli hasan bey sanırım sitede.ama karavacılar buzdolabı extra klima için bu işi çözmeye çalışıyolar.çeşit çeşit invertörlerle,extra yaşam aküleriyle.benim IQm bu akü işini çözmeye yetmez
 

Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

2000w,lık invertörle 1 adet saç kurutma makinesi arabaya koysak iş görür herhalde görmezmi?
 



Ynt: Motor Isınmadan Kalorifer Isıtmıyor...

Murat bey, ben sorumu tam açıklayamadım sanırım. Sorduğum araca seyyar jeneratör başlamak değildi.Motordaki alternatörü, 12 v sabit kalacak şekilde daha fazla amper ve güç üretecek biçimde değiştirmek mümkün müdür? Eğer mümkünse aküden yemeden, motor çalışırken araç alternatörünü jeneratör gibi kullanabilir miyiz demek istemiştim..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,763
Mesajlar
1,523,414
Kayıtlı Üye Sayımız
166,579
Kaydolan Son Üyemiz
Esra elçin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst