KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Dopamn kardeşim buraya da yetişmiş. Kendisine yanıt vereyim. Bağlanan incertörün ucuna kablo ile rezistans bağlanır. Kamp alanında açılan çukura su doldurulur ve rezistans içine salınır. Üstüne çevreden toplanan kayrak taşı plakalar konularak, taşların ısınması beklenir. Soyunularak peştemal giyinilir ve taşa uzanılır. Aracın ürettiği elektrik ve bahsettiğim düzenek ile kampta "Hamam Göbek Taşı" konforu yaşanır. Bir de Keseci tellak bulunur, keselenilir...
invertörlörde endüktif yük çalıştıramazsınız.ofislerde ups prizleri kırmızı göbekli ve kilitlidir.sebebi aklı evvelin biri soba matkap vs takıp invertör devresini imha etmesindir.ayrıca sıradan invertöler kare dalga 25 Hz dir. 50 60 Hz tam sinüs invertörler iyi paradır.rezistans bağlayıp göçertmeye değmez.parti otobüslerinde büyük karavanlarda filan olduğu gibi aracın boş bir yerine sığdırılabilir bir paket jeneratör .unimog veya profseyonel bir offroaderiniz varsa pto yavru sanjman çıkışlarından alternatör çalıştırısınız.ama verimli olurmu bilemem.pancarmotorcu hasan bey verir doğru cevabı,
Antifrizli cam suyu : 3 - 5 TL
Eski bir camsil fısfıs şişesi: Bedava
Sabahları aracı çalıştırıp ısınmasını beklerken camsil şeşesine doldurduğunuz camsuyunu donan camlara fışkırtırtıp 15 saniye beklerseniz problem kalmayacaktır. Amerikayı yeniden keşfetmeye çalışıp para ve zaman kaybına gerek yok bence.
Murat bey, ben sorumu tam açıklayamadım sanırım. Sorduğum araca seyyar jeneratör başlamak değildi.Motordaki alternatörü, 12 v sabit kalacak şekilde daha fazla amper ve güç üretecek biçimde değiştirmek mümkün müdür? Eğer mümkünse aküden yemeden, motor çalışırken araç alternatörünü jeneratör gibi kullanabilir miyiz demek istemiştim..
Sonuçta bilinen adıyla şarj dinamoları ya da jenaratörlerdeki alternatörler (ki sonuçta ikisi de aynıdır araçtakilerde önce alternatif akım üretip bunu diyotlarla doğru akıma çevirirler) basit birer enerji dönüştürücüsüdür. Yani aldıkları mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirirler. Bu durumda elbette daha yüksek kapasiteli (tabiki mekanik olarak montaj edilebilecek bir alternatör bulunabilirse) bir alternatör takmak mümkündür. Ancak şu unutulmamalıdır orda nasılsa boşu boşuna dönüyor dönerkende elektrik üretir diye bir olay yok. Oradan çektiğiniz her fazla güç motordan çekilecektir. Örnek olarak çekeceğiniz her 1 Kw güç 1.359621617 Hp ( http://w3.gazi.edu.tr/web/akurt/yardim/convert/guc.htm )olarak motordan karşılık bulacaktır aslında bu teorik bir durumdur bir de bunun içine verim hesapları girince bu durum daha da içinden çıkılmaz bir hal alacaktır Yani bence uğraşmaya değmeyecektir hele bir de buna uygun malzeme aramaya başlayınca iyice saçınızı başınızı yolarsınız
Sizinki gibi yeni bir araca değilde mesela modası geçmiş bir suburbanda bu sistem denenebilir ve kayıştan tahrik alacak bir alternatör montajı yapılıp denenebilir bence çalışacaktır.
Not: Yavuz Çelikel kardeşim sende benle aynı okuldan geldin sen de yazsana iki bişey yoksa seni Raci hocaya şikayet ederim
Teşekkürler..konu aydınlatıldı..Motor nasıl olsa dönüyor, bu dönüşten ben daha fazla elektrik enerjisi alayım diye bir uyanıklık yapamayız yaniNe kadar elektrik, o kadar motora yük, o kadar yakıt tüketimi..enerjinin korunumu kanunu..
Teşekkürler..konu aydınlatıldı..Motor nasıl olsa dönüyor, bu dönüşten ben daha fazla elektrik enerjisi alayım diye bir uyanıklık yapamayız yaniNe kadar elektrik, o kadar motora yük, o kadar yakıt tüketimi..enerjinin korunumu kanunu..