.
Aşağıda ilgimi çeken bir sayfanın tercümesi var.
Belki sizler de yararlı bulabilirdiniz ?
Kış lastikleri konusunda dolaşan pek çok yarı gerçek, efsane ve yanlış kanı vardır. İster zorunlu kış lastikleri, ister yakıt tüketimi seviyesi veya minimum diş derinliği olsun - bunların hepsi gerçeğe uygun değildir. Geceler uzun ve soğuk olduğunda ve yüksek rakımlarda ilk kar yağışı rapor edildiğinde, en geç kış lastiklerinin zamanı gelmiş demektir. Birçok sürücü, kış lastikleri ile ilgili gerçekler söz konusu olduğunda - tamamen zihinsel olarak - şaşkınlığa düşmektedir.
1. Kış lastikleri Ekim'den Paskalya'ya kadar zorunludur
Kış lastiklerinin "O'dan O'ya", yani Ekim'den (Oktober) Paskalya'ya (Ostern) kadar zorunlu olduğu ifadesinde doğruluk payı vardır. Bununla birlikte, son tarih yasayla belirlenmemiştir, ancak "duruma bağlı kış lastiği zorunluluğu" aslında devlet tarafından Karayolu Trafik Yasası'nda öngörülmüştür. Bunun arkasında ne olduğunu ayrıntılı olarak "Almanya'da kış lastiği zorunluluğu: Bunun arkasında gerçekten ne var?" başlıklı makalede okuyabilirsiniz. (Merak edenler için makalenin tercümesini de yükleyebilirim)
Kış lastiklerinin yol koşulları gerektirdiğinde takılması gerektiği doğrudur. Kışın güneş parlıyorsa ve yol kuruysa, prensip olarak, tamamen yasal bir bakış açısıyla, yaz lastikleriyle de sürebilirsiniz. Takvimdeki tarihin hiçbir önemi olmadığı gibi termometrenin sıfır derecenin altına düşmüş olması da önemli değildir. Aracını karda, buzda veya kaygan zeminde kullanmayıp garaja park eden tedbirli sürücülerden biriyseniz, kış lastiği takmanıza gerek yoktur. Ancak bu elbette sadece gri bir teori. Bu nedenle pratik çözüm, serin mevsimin başında kışın zorlu yol koşullarıyla başa çıkabilecek lastikler takmaktır. Sonuçta, kışın başlangıcı kelimenin tam anlamıyla bir gecede gerçekleşebilir. Bir şekilde yaz lastikleri ile kışı atlatmaya çalışan ve kış yol koşullarında yakalananlar ağır bir para cezasına çarptırılmayı beklemelidir. Yaz lastiklerinin kışın yasak olduğu varsayımının devam etmesinin nedenlerinden biri de budur. Ancak daha yakından incelendiğinde, bu ifadenin doğru olmadığı görülmektedir.
2 Kış lastikleri yazın bile güvenlidir
Bu bariz yanılgıya verilecek net cevap şudur: Hayır! Sorun, kış lastiklerinin frenleme performansının yüksek sıcaklıklarda önemli ölçüde azalmasıdır. Kuru yollarda ve artan sıcaklıklarda 100 km/s hızda fren mesafesi yüzde 10 ila 20 oranında artar. Bir başka sorun daha var, o da sürüş stabilitesinin azalması. Kış lastikleri kış yol koşulları için tasarlanmıştır ve belirli bir sıcaklık aralığında ideal yol tutuşu sağlar. Yaz aylarında kullanılırlarsa, tam performanslarını geliştiremezler. Lastikler teknik olarak kış aylarında kullanılmak üzere özel olarak üretilmiştir ve araç için de uygun kışlık komple jantların veya kış lastiklerinin kullanılması şiddetle tavsiye edilir. Bu arada, ekonomik boyut da ihmal edilmemelidir. Kış lastikleri yazın daha fazla aşınır. Bu nedenle, araç tüm yıl boyunca kullanılıyorsa, yeni lastiklerin gerçekten gerekenden daha önce satın alınması gerekecektir. Bu nedenle kışın kış lastikleri ve yazın yaz lastikleri kullanmak hem ekonomik hem de teknik nedenlerle doğru bir karardır.
3. Dört mevsim lastikleri iyi bir uzlaşıdır.
Yerel hava koşulları izin veriyorsa dört mevsim lastikler kabul edilebilir. "Dört mevsim lastikleri kimler için iyidir?" lastik kılavuzu, bununla tam olarak ne kastedildiğini açıklamaktadır. (İsteyen olursanız makaleyi de bulup yükleyebilirim)
Özetle, yaz ve kış için özel lastiklerin her zaman en iyi seçim olduğu söylenebilir.
4. M + S etiketli lastikler iyi kış lastikleridir
M + S (Mach + Schnee) damgası "çamur ve kar" anlamına gelir ve popüler görüşe göre bunların kış lastikleri olduğunu gösterir. Bu artık doğru değil, çünkü Almanya yollarında giderek daha fazla görülen büyük SUV'larla da ilgili bir sorun ortaya çıktı. Kuzey Amerika standartlarına göre, bu araçlar yanıltıcı bir şekilde M + S kısaltmasını taşıyan lastiklerle donatılmıştır. Prensip olarak kışın kullanım için uygun değildirler. 01.01.2018 tarihinden itibaren Almanya'daki yeni lastikler, iki harfe ek olarak kar taneli bir dağ silsilesi sembolü de taşımalıdır, buna "Alpine" sembolü de denir. Bu kombinasyon Almanya'da onaylanmış kış lastiklerini tanımlar. Hâlâ eski tanımlı lastikleri kullananlar en geç Eylül 2024'e kadar lastiklerini değiştirmelidir, çünkü geçiş dönemi bu tarihte sona erecektir.
5. 1,6 milimetrelik minimum diş derinliği kışın da yeterlidir.
Yasal açıdan bakıldığında bu ifade doğrudur. İster yaz ister kış mevsiminde olsun, tüm lastikler için en az 1,6 mm diş derinlikleri öngörülmüştür. Ancak sağduyu, bu diş derinliğinin gerçekten yeterli olup olmadığı sorusuna farklı bir yanıt verir.
Kış lastiklerinin özel bir yüzeyi vardır. Kaygan yollarda, özel yüzeyleri optimum kavrama sağlar. Yaz lastiklerinden ayrıldıkları ve teknik avantaja sahip oldukları nokta burasıdır. Bir kış lastiği aşındığında, özel yüzey yapısı kaybolur. O zaman sadece kısmen mevcuttur. Kış lastikleri mümkün olan en iyi yol tutuş özelliklerini kaybeder. Bu nedenle, kış lastikleri için daha yüksek bir diş derinliği tercih etmek mantıklıdır. Profesyoneller kış lastikleri için 4 mm'den bahsediyor. Elinizde bir katlama cetveli yoksa, 2 avroluk bir parça kullanın. Dış gümüş kenar 4 mm'dir. Bu, dişin içinde tamamen kaybolursa, kış lastikleri kış kullanımı için hala uygundur.
6. Kış lastikleri olan bir araç önemli ölçüde daha fazla yakıt tüketir
Burada da çoğu sürücü bir yanılgı içerisindedir. Bir otomobilin kışın genellikle daha fazla yakıt tükettiği doğrudur. Ekstra tüketimin tamamen kış lastiklerinden kaynaklandığı doğru değildir. Bununla birlikte, kışın ısıtmanın açık olduğu, koltuk ısıtıcılarının çalıştırıldığı ve camların havalandırıldığı doğrudur. Yüksek yakıt tüketimi buradan kaynaklanmaktadır. Öte yandan, kış lastiklerinin neden olduğu ek tüketimin ölçülmesi neredeyse imkansızdır. Yaz ve kış lastikleri arasındaki yapı farklılıkları benzerdir. Kış lastiklerinin ilave kılcal kanalları ve kauçuk bileşiminin biraz farklı olması dışında, yuvarlanma direnci (ve dolayısıyla yakıt tüketimi) önemli ölçüde daha yüksek değildir.
Alıntı: Tanınmış bir otomobil dergisinden.
<p><strong>1. Winterreifen sind von Oktober bis Ostern Pflicht</strong></p> <p>In der Aussage, dass Winterreifen von „O bis O“, also von Oktober bis Ostern...
motorzeitung.de