.
Yaz (normal) ve kış lastikleri arasında, pazarlama taktiği ile açıklanamayacak kadar derin yapısal ve belirgin kullanım farkları var !
Düşük sıcaklıklarda hızla sertleşen yaz lastiklerinin aksine, kış lastikleri en iyi performanslarını -7 °C altındaki soğuklarda elastikiyetlerini kaybetmeyerek göstermekta. Kış lastiklerinin ayrıca karı emmek için sırtlarında bariz görünen derin ve geniş olukları bulunuyor.
Bu yapısal farklar teorik değil, gerçek.
Mevsim farkları belirgin bütün ülkeler, can ve mal güvenliği için bu farklı yapıyı haklı olarak yasalarına baz almış durumda.
Birçok konu için olabilir ama bu konu için endüstrinin politikayı yönlendirdiği düşünülmemeli.
Üstelik ayni üreticiler dört mevsim lastiklerini geliştirip piyasaya sürerek, kendi kazançlarını da aslında kısıtlamış olmuyorlar mı ?
Başlığın konusuna dönersek.
Eğer karavanımı bütün sene kullanmam söz konusu olsaydı:
* yokuşsuz düz yapılı bir kasabada yaşayan,
* zaten soğuklarda kampı hiç düşünmeyen ve
* ikinci aracı yüzünden kışları en fazla 2-3000 km yapabilecek biri olarak her mevsim (dört mevsim) lastiklerini tercih edebilirdim. Zaten lastikler yuvarlanma özellikleri açısından artık eskisinden çok daha az fark gösterdiğinden, yakıt sorunu da önemini kaybetmiş durumda.
Böylelikle günümüzde bir seri lastikten tasarruf etmek az kazanç değil.
Bilmem argümanları tekrarlayarak konuyu daha fazla uzatmanın anlamı var mı ?
Ben kendi yazdıklarımdan sıkılmaya başladım..
Forumun diğer onlarca ateşli tartışmaları yerine, sadece buraya takılı kalmak o başlıklara (?) haksızlık olmalı ?