.
Kış lastiği kılavuzu - Kış lastiği efsaneleri hakkında gerçekler
"Kış lastikleri fazla yakıt tüketir - doğru mu yanlış mı?"
Kış lastiklerinin daha yüksek yuvarlanma direnci nedeniyle ekstra yakıt tüketimine neden olduğu iddia edilmektedir. Peki bu tez doğru mu?
Geçmişte, kaba sırtlı kış lastikleri çok daha kötü bir yuvarlanma direncine sahipti ve aynı boyuttaki yaz lastiklerine göre önemli ölçüde daha fazla yakıt tüketiyordu. Ancak günümüzün teknolojik olarak gelişmiş kış lastikleri yuvarlanma direnci açısından neredeyse hiç farklılık göstermemektedir. Yaz ve kış lastiklerinin yapısındaki farklılıklar günümüzde küçüktür. Kış lastikleri yaz lastiklerine benzer bir sırt tasarımına sahiptir, ancak kılcal kanalları ve farklı bir kauçuk bileşeni vardır. Bu, aynı sıcak ve soğuk koşullarda yaz ve kış lastikleri arasında yakıt tüketiminde varsa bile çok az fark olduğu anlamına gelir.
(
Düşüncem: Bu durumda her mevsim lastikleri için fark, daha da az olmalı !
İki lastik arasındaki yakıt tüketim farkı ancak; tıpa tıp ayni model, güç ve ağirlıktaki iki aracın bu farklı lastiklerle yaptıkları arka arkaya sürümde, bir depoyu boşaltma değerleriyle tespit ediilebilirdi )
Kışın artan yakıt tüketimi fark edilirse, bunun genellikle tamamen farklı nedenleri vardır. Örneğin, ısıtma, ön cam ısıtması, koltuk ısıtması gibi "tüketiciler" soğuk mevsimde daha fazla kullanılır. Ayrıca motor kış aylarında daha "soğuk" çalışır ve katalitik konvertör aşaması önemli ölçüde daha uzundur. Tam da soğuk çalışma aşamasında bir motor pahalı yakıttan çok daha fazlasını tüketir. İhmal edilmemesi gereken bir diğer faktör de karanlık kış aylarında ışıkların daha sık açıldığı ve bu nedenle alternatörün daha da fazla çalışması gerektiğidir. Ve son olarak, yakıt tüketimi - ister kış ister yaz lastikleriyle olsun - kişinin kendi gaz ayağıyla da ilgilidir. Yani kış aylarında gaza yaz aylarına göre daha fazla basarsanız, daha fazla yakıt tüketirsiniz..
Alıntı:
Um Winterreifen ranken sich viele Mythen und Vorurteile. Wir erläutern Ihnen die 5 wichtigsten Winterreifenmythen und klären Sie auf!
blog.reifen-vor-ort.de
Bu sayfada başka detaylı bilgiler de var.
Sezon başında yeni silecek almak için uğradığım Almanya’da neredeyse her ilçede bulunan
ATU zincirindeki görevliye benim ~5 yaşındaki lastikleri kontrol ettirdim.
Ruhsatım Nisan-Ekim arası geçerli olduğundan sadece normal lastik kullanıyorum. Park ederken aracın sağ tarafı hep güneye baktığından UV ışıklarının sertleşmeyi arttırıp arttırmadığını da bilmek istemiştim.
Usta profili ölçtükten sonra yeni lastiklerde malzeme kalitesinin zamanımızda çok farklı olduğundan, artık değişim kararında profilin öne çıktığını ve esas etken durumunda olduğunu söyledi.
7 sene evvel, Türkiye’de üretilen lastiklerin kalitesi üzerine bir başlık açmıştım.
Konu şaka değil ! Almanyanın en büyük iki karavan dergisinden biri olan Promobil'in yaptırdığı karavanlar için yaz lastikleri testine göre, Türkiye'de üretilen Pirelli Carrier Camper kalite, dolayısıyla tavsiye olarak bütün lastiklerin en önünde yer alıyor ! 6 sayfalık testin sonuç...
www.gezenbilir.com