Üyemiz sayın Mocca, bana özel mesajla aşağıdaki bilgileri gönderdi. Kendi izniyle bu bilgileri sizlerle paylaşıyorum.
===============================================================
Hocam Merhaba,
Karavan tadilat işlemleri için başlatmış olduğunuz kampanyaya istinaden size yazıyorum. Sanayi Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş teknik serviste çalışmaktayım ve benzer projelerle ilgili test ve raporlama hizmetleri vermekteyiz.
Anladığım kadarıyla Motorkaravan araçlar için koltuk ilavesi ile tescil işlemi yaptırmak istemenize rağmen TSE tarafından talebiniz reddedilmekte. M1 sınıfı 1+1 ya da 1+2 araç sayısı oldukça azdır.
Bu araçlar, tescil esnasında karavan olarak önceden proje yapılmış araçlar olabilir. Dolayısı ile aslında izlenmesi gereken yolu da kaçırmanıza neden olmaktadır.
N1 sınıfı bir Vito aracınız olduğunu varsayalım.
Koltuk ilavesi yapıp Seri ya da Münferit Tadilat ile araca koltuk ilavesi yapabilirsiniz. Aşağıdaki 2 maddeye dikkat etmeniz gerekmektedir;
1. Koltuk kendi ECE ya da BM/AEK R 80 onayına sahip olmalıdır.
2. Tadilat işlemi tamamlandıktan sonra ECE ya da BM/AEK R 14, 16, 17 testlerinin yapılması gerekir.
3. Yukarıda verilen işlemlerle N1 araca koltuk ilavesi yapıldıktan sonra M1 karavan'a dönüşüm için Süspansiyon Testi yaptırılarak TSE - AKM'den proje yapılmalıdır.
Burada dikkat edilmesi gereken 4 nokta var;
1. Koltuk ilavesi yapılan aracın koltuk ilavesi sonrası ağırlık hesaplarının aracın uygunluk belgesine uygun olması;
2. Koltuk ilavesi için gerekli direktif ve regülasyonlar kapsamında testlerin yapılmış olması.
3. Aracın orjinalinin N1 sınıfı olması ve ruhsatta değişiklik yapılmamış olması.
4. Araca uygulanan yataklı kısımın TSE tarafından belrlenen ölçülere uygun olması.
M1 Sınıfı Caravelle aracınız olduğunu varsayalım,
Aracın orjinal yerleşimleri, 1+4, 1+5, 1+6 ve 1+8. Zaten aracın koltuk sayısında sorunumuz yok, siz 4+1 aracın arka kısmındaki 2'li koltuğu söküp yine 3'lü bench koymak isterseniz;
1. Koltuk kendi ECE ya da BM/AEK R 80 onayına sahip olmalıdır.
2. Tadilat işlemi tamamlandıktan sonra ECE ya da BM/AEK R 14, 16, 17 testlerinin yapılması gerekir.
3. Aracın ağrılık ve ölçü hesabı M1 olarak kalmasına müsaade edebilmelidir.
Son olarak çok fazla proje işinde çok fazla sahtekarlık gördüğümden;
- Yataklı koltuklar için Reimo'ya bakabilirsiniz.
- Araç tipi bazında seri tadilat alınması ya da seri tadilat belgesi olan firmalarla çalışılması işleri kolaylaştırır.
- Bir ürün ya da hizmet bir yerde 10 lira diğer yerde 1 lira ise 1 liralık olana balıklama atlanmamalıdır.
- TSE kontrol formlarına https://www.tse.org.tr/IcerikDetay?ID=2573&ParentID=8931 adresinden ulaşabilirsiniz.
Kolaylıklar Dilerim.
===============================================================
Hocam Merhaba,
Karavan tadilat işlemleri için başlatmış olduğunuz kampanyaya istinaden size yazıyorum. Sanayi Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş teknik serviste çalışmaktayım ve benzer projelerle ilgili test ve raporlama hizmetleri vermekteyiz.
Anladığım kadarıyla Motorkaravan araçlar için koltuk ilavesi ile tescil işlemi yaptırmak istemenize rağmen TSE tarafından talebiniz reddedilmekte. M1 sınıfı 1+1 ya da 1+2 araç sayısı oldukça azdır.
Bu araçlar, tescil esnasında karavan olarak önceden proje yapılmış araçlar olabilir. Dolayısı ile aslında izlenmesi gereken yolu da kaçırmanıza neden olmaktadır.
N1 sınıfı bir Vito aracınız olduğunu varsayalım.
Koltuk ilavesi yapıp Seri ya da Münferit Tadilat ile araca koltuk ilavesi yapabilirsiniz. Aşağıdaki 2 maddeye dikkat etmeniz gerekmektedir;
1. Koltuk kendi ECE ya da BM/AEK R 80 onayına sahip olmalıdır.
2. Tadilat işlemi tamamlandıktan sonra ECE ya da BM/AEK R 14, 16, 17 testlerinin yapılması gerekir.
3. Yukarıda verilen işlemlerle N1 araca koltuk ilavesi yapıldıktan sonra M1 karavan'a dönüşüm için Süspansiyon Testi yaptırılarak TSE - AKM'den proje yapılmalıdır.
Burada dikkat edilmesi gereken 4 nokta var;
1. Koltuk ilavesi yapılan aracın koltuk ilavesi sonrası ağırlık hesaplarının aracın uygunluk belgesine uygun olması;
2. Koltuk ilavesi için gerekli direktif ve regülasyonlar kapsamında testlerin yapılmış olması.
3. Aracın orjinalinin N1 sınıfı olması ve ruhsatta değişiklik yapılmamış olması.
4. Araca uygulanan yataklı kısımın TSE tarafından belrlenen ölçülere uygun olması.
M1 Sınıfı Caravelle aracınız olduğunu varsayalım,
Aracın orjinal yerleşimleri, 1+4, 1+5, 1+6 ve 1+8. Zaten aracın koltuk sayısında sorunumuz yok, siz 4+1 aracın arka kısmındaki 2'li koltuğu söküp yine 3'lü bench koymak isterseniz;
1. Koltuk kendi ECE ya da BM/AEK R 80 onayına sahip olmalıdır.
2. Tadilat işlemi tamamlandıktan sonra ECE ya da BM/AEK R 14, 16, 17 testlerinin yapılması gerekir.
3. Aracın ağrılık ve ölçü hesabı M1 olarak kalmasına müsaade edebilmelidir.
Son olarak çok fazla proje işinde çok fazla sahtekarlık gördüğümden;
- Yataklı koltuklar için Reimo'ya bakabilirsiniz.
- Araç tipi bazında seri tadilat alınması ya da seri tadilat belgesi olan firmalarla çalışılması işleri kolaylaştırır.
- Bir ürün ya da hizmet bir yerde 10 lira diğer yerde 1 lira ise 1 liralık olana balıklama atlanmamalıdır.
- TSE kontrol formlarına https://www.tse.org.tr/IcerikDetay?ID=2573&ParentID=8931 adresinden ulaşabilirsiniz.
Kolaylıklar Dilerim.
Son düzenleme: