Motokaravan Ruhsatta Yolcu Sayisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOKTOR63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 537
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 161,989
CİMER başvurumuz , hareketlerine baktığımızda çıkmaz sokaklara gönderilmiş durumda. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına sevk edilen yazı orada çalışan bir aklıevvel tarafından İstanbul Valiliğine gönderilmiş. Bundan sonra olacakları tahmin etsemde , renkli cevap ve kurumlara hazırlıklı olun derim...Ekli dosyayı görüntüle 508926

CİMER Başvuru takibinde önce sanayi bakanlığına ,onlarda TSE başkanlığına göndermişler.Sizin başvuruya başka birime gönderirlerken ,benimkini başka birimlere yönlendirmişler.Cimer'de işini bilmez,bir biri ile ilgisi olmayan insanlarla mı dolmuş acabaki aynı konu için farklı yerlere yönelndirme yapmışlar.

alDLm4.jpg
 
Son düzenleme:

Etiketler


Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına sevk edilen yazı orada çalışan bir aklıevvel tarafından İstanbul Valiliğine gönderilmiş........
.

Enfes.
Galiba yakında yönetimden başlığın “Biraz da gülelim” altına taşınmasını istememiz gerekecek. :p

Sanırım Petition 1700 lü rakımı çoktan geçtiğinden, eskilerin deyimiyle durum muhasebesi yapma zamanı gelmiş olmalı ?
Yani artık elimizde neler varı ve daha
neler yapabilirizi, beraberce irdeleyebiliriz.

Küçünmeyecek sayısıyla başvuruya destek sağlandı.
Başvurunun kendi sayısı hakkında bilgimiz olmasa da CİMER yüzünden çeşitli merkezlerde dikkat çekmesi açısından, an az 40-50 tane olması yerinde olmalı ? Bu bilgiye ortalama olsa da ulaşamıyorsak yöntem hatası yaptık demektir. Üstelik Petition yardımcı karakteri ile ne kadar doğru bir olanak olsa da mailingin yönlendirme şekliyle başvurunun kendisinden kuvvet çalmış olmalı ?

Fakat yine de Petition’un bu sayıyla toz kaldırması kesin. Yeter ki CİMER’in başvuruları gönderdiği bütün yerlerin Petition’dan haberi olsun !
Yani basını haberlendirmemekle yaptığımız hatayı lütfen burada da tekrarlamayalım.

Başlıkta bilirkişilerin açıklamalarıyla başvurumuz biraz açıklık kazansa da şu andaki tek somut kazancımız, 1700 üzeri kişinin bir karavancılık sorunu üzerine, destek vererek de olsa, ilk defa beraberce harekete geçmesi oldu.

Böylelikle cevap ne şekilde gelirse gelsin, günümüzde karavancılık üzerine Türkiye’deki düzenlemelerin çok kimseyi rahatsız ettiği artık birçok mercilerce es geçilmez olacak.
Umarım bu bilinç, sonraki evrelerde politikacılara da karavancıların tesadüfen bile olsa seçmen olduğunu hatırlatır ? ;)

Umut heryerde fakirin ekmeği diyelim...:yum:
İnşallah biri kalkıp da “ Ah sizi fakir karavancılar “ demez. :p

.
 
Son düzenleme:

Araç projelendirmesi yapan bir firmaya bilgi almak için yazdığımda, aşağıdaki cevabı aldım. Üreticilerden de konu ile ilgili olan var anlaşılan. Umarım bir sonuç çıkar.

"Karavan yapılmak istenen araca koltuk ilave edilebilmesi için emniyet kemeri çekme testleri yapılmalıdır. Bu testler masraflı ve tahribatlı testler olduğu için genelde seri olarak yapılan tadilatlar için yapılır. Tek bir araç için maliyet

Seri olarak bu işi yapan bir müşterimiz için hazırlıkları yapılan bir çalışmamız var. İlerleyen günlerde tekrar irtibata geçersek size de yardımcı olma şansını yakalayabiliriz."



SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Araç projelendirmesi yapan bir firmaya bilgi almak için yazdığımda, aşağıdaki cevabı aldım. Üreticilerden de konu ile ilgili olan var anlaşılan. Umarım bir sonuç çıkar.

"Karavan yapılmak istenen araca koltuk ilave edilebilmesi için emniyet kemeri çekme testleri yapılmalıdır. Bu testler masraflı ve tahribatlı testler olduğu için genelde seri olarak yapılan tadilatlar için yapılır. Tek bir araç için maliyet

Seri olarak bu işi yapan bir müşterimiz için hazırlıkları yapılan bir çalışmamız var. İlerleyen günlerde tekrar irtibata geçersek size de yardımcı olma şansını yakalayabiliriz."



SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

merhabalar. neden bi minibüs alıp koltukları sökülüp karavan yapmıyorsunuz? koltuk ekleme işinden kurtulmuş olursunuz. sanırım bi arkadaşım böyle yaptırmış
 

merhabalar. neden bi minibüs alıp koltukları sökülüp karavan yapmıyorsunuz? koltuk ekleme işinden kurtulmuş olursunuz. sanırım bi arkadaşım böyle yaptırmış

Panelvanlar genelde minibüsler kadar çok yol yapmıyor. Minübüsler hergün şehiriçinde yüzlerce km yol yapıyor. ÖTV yüzünden 5 yaşında araç alınacağı için 5 yaşında bir minibüs 200.000 km nin üzerinde oluyor.
Bana göre 100.000 km üzerinde olmamalı alınacak araç. Neticede bu araç hurda olana kadar bizde kalmayacak. Düşünsenize 200.000 km de araç aldık. Yılda 25.000km de biz yaptık 4 senede 300.000 km. Aracı satarken karavan olarak değil hurda olarak satarız. Herkes fiyat kırmak için çamur atar. Karavandan bile soğur insan.
 

Minibüslerin Burak beyin söylediği gibi şehir içi ağır bir kullanımı var. Bildiğim kadarı ile bu araçlarda karavan dönüşümünde ruhsat aşamasında aynı problemi çıkarıyor.
Ben 320000km VW Caravelle aracım ile o emekli olana kadar yollara devam etmeyi düşünüyorum. Sadece fosil yakıt dönemi bitip otonom araçlar yola çıktığında, yeni genç arkadaşımızı yanımıza almayı bekliyoruz. VW'nim ben burdayım ne yapıyorsunuz dese de, bugünler de geçici olarak yaşantımıza bir karavan sokalım mı , gerek var mı düşüncesi ile koşturup düşünüyoruz.
 

Minibüslerin Burak beyin söylediği gibi şehir içi ağır bir kullanımı var. Bildiğim kadarı ile bu araçlarda karavan dönüşümünde ruhsat aşamasında aynı problemi çıkarıyor.
Ben 320000km VW Caravelle aracım ile o emekli olana kadar yollara devam etmeyi düşünüyorum. Sadece fosil yakıt dönemi bitip otonom araçlar yola çıktığında, yeni genç arkadaşımızı yanımıza almayı bekliyoruz. VW'nim ben burdayım ne yapıyorsunuz dese de, bugünler de geçici olarak yaşantımıza bir karavan sokalım mı , gerek var mı düşüncesi ile koşturup düşünüyoruz.

Düşük km den beri araç bizde olup bakımlarını yaptırdıktan sonra 300.000 de 500.000 de yapar araçlar. Ama önemli olan bakımların doğru zamanda orjinal parça ile yapılması.
Ticari araçlarda maalesef ucuz yakıt ucuz yağ yan sanayi parça ve yolda bırakana kadar bakım yaptırmama çok yaygın...
 

Düşük km den beri araç bizde olup bakımlarını yaptırdıktan sonra 300.000 de 500.000 de yapar araçlar. Ama önemli olan bakımların doğru zamanda orjinal parça ile yapılması.
Ticari araçlarda maalesef ucuz yakıt ucuz yağ yan sanayi parça ve yolda bırakana kadar bakım yaptırmama çok yaygın...

En önemli olan konuyu söylediniz, bu ülkede tüm şikayetlerin gittiği son nokta vasatlık. Araçlarda en önemli olan ve tek başına aracı yıllarca koruyacak olan düzenli ve kaliyeli yağ değişimi bu küçük hesaplardan dolayı, milyarlarca değere sahip araçları ömründen önce çöpe gönderiyor.
Bizler de bir yandan tüm hikayesi doğru olan bir ikinci araç bulmaya mecbur bırakılıyoruz. Delinin biri zamanında 5 yılı dolmayan araç karavana dönüşürse yüksek vergi öder demiş. Karşımızda konuyu anlatacak ve çözüm bulacak bir devlet kurumu bile bulamıyoruz...
 



Isin daha kotusunu yaziyim. Euro5 ve su anki Euro 6 emisyonlu araclarda bir de common rail, pompasi, turbosu, dizel partikul filtresi sorunu baslayacak. Muhtemel kotu kullanimdan dolayi 5 yil sonrasinda. Her bir ekipman 1000-1500 Euro arasi.
Belki eski araclar daha kiymetli olacak.
 

Isin daha kotusunu yaziyim. Euro5 ve su anki Euro 6 emisyonlu araclarda bir de common rail, pompasi, turbosu, dizel partikul filtresi sorunu baslayacak. Muhtemel kotu kullanimdan dolayi 5 yil sonrasinda. Her bir ekipman 1000-1500 Euro arasi.
Belki eski araclar daha kiymetli olacak.
o iş bende 1 saat gibi bir sürede dpf egr vb tüm problemler iptal ediliyor zaten piyasada adblue iptal edilmemiş araba yok gibi dizel partikül filitresinin en ucuzu 8000 tl şu anda

tercihen alacağınız araba en fazla euro 3 olsun 4-5 alırsanızda iptal yöntemi ile euro 3 e düşürtün işlem 200-ila 800 lira arasında bölgeye göre değişmektedir
 

yan sanayıde orjinal parcalar hepsı kotu dıye bırsey yok bır de kullanacagın yerde cok onemlı benım ıcın fren balatası orjinal olmasada olur mesela dahada cok Km gıdebılır
 

o iş bende 1 saat gibi bir sürede dpf egr vb tüm problemler iptal ediliyor zaten piyasada adblue iptal edilmemiş araba yok gibi dizel partikül filitresinin en ucuzu 8000 tl şu anda

tercihen alacağınız araba en fazla euro 3 olsun 4-5 alırsanızda iptal yöntemi ile euro 3 e düşürtün işlem 200-ila 800 lira arasında bölgeye göre değişmektedir
Dizel yasakları yavaş yavaş Avrupada başladı, iki yakıtın fiyatları da birbirine yakın artık. Bu yüzden elektrikli araçları bekliyemiyeceklerin benzinli araç alması herhalde daha anlamlı olacak.

SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 




o iş bende 1 saat gibi bir sürede dpf egr vb tüm problemler iptal ediliyor zaten piyasada adblue iptal edilmemiş araba yok gibi dizel partikül filitresinin en ucuzu 8000 tl şu anda

tercihen alacağınız araba en fazla euro 3 olsun 4-5 alırsanızda iptal yöntemi ile euro 3 e düşürtün işlem 200-ila 800 lira arasında bölgeye göre değişmektedir
Aracin beynindeki programi da degistiriyor musunuz?
ABD nin yakaladigi WV nin sahtekarliginda , adblue olmasina ragmen beyindeki program cok az calistiriyordu.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst