Motokaravan Ruhsatta Yolcu Sayisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOKTOR63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 537
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 160,806
12 Aralık 2018 TSE ye bilgi edindirme çerçevesinde başvuru yapmıştım.Onlardan bana bu gün yanıt geldi.
TSE bilgi edinme için yaptığım başvurum ve onlardan gelen yanıtı iki ayrı ekran görüntüsü olarak ekte veriyorum.
O yanıta göre 2+1 den daha fazla kişilik ruhsat alınabilecektir.Detaylı bilgi için gelen cevapta Ankara Araç Proje müdürlüğünden daha kapsamlı bilgi alınabilineceği belirtilmiş.
0312 592 50 00 nQgXkg.jpg

r5VAjN.jpg


Size verilen cevabın ilk cümlesini bilmiyorum kaç defa okudum. Sonuna gelince başını unutuyorum.:smiley:

Neticede anladığım, cevapta adı geçen yönetmeliklere uyulduğunda 1+2’den fazla koltuk mümkün. Cevapta ayrıca“cankurtaranlar“ dan söz ediliyor. Herhalde ambulans olsa gerek. Aşağıdaki linkte ambulans koltukları gördüm. Bunlar az yer kapladıkları için bazı karavanlar içinde düşünülebilir.
Ambulans Koltukları :: Grl Otobüs - Minibüs - Gemi - Tren - Ticari Araç Koltukları ::

Benzer koltuklar „hostes koltukları“ şu linkte de var.
https://www.intero.com.tr/kategori/ducato-1#labels=694-2

Bu koktukları yapan firmalar kolaylıkla karavanlar için de koltuk geliştirebilir. Aslında doğru olanda bu. Firmaların TSE onayı alarak kotuk yapmaları en doğru yol.
Biz de bu yönetmelikler arasında kaybolacağımıza karavanımızın tadını çıkarırız.:smiley:
 

Etiketler

.

Cankurtaranlar neyse ama devletin karavanlarımızı cenaze arabasıyla bir tutması ağarıma gidiyor açıkcası...:yum:

Acaba birşey mi demek istiyor ?...

Devlet istatik kurumu TUİK de verilerine göre ;en çok emekliler karavan sahibi olduğu için onların kullandığı araçlar ile cenaze araçlarını bir sınıfta tutuyorlarmış.
işten emekli olanlar karavana,hayattan emekli olanlarda cenaze araçlarına biniyor muş.
 

Devlet istatik kurumu TUİK de verilerine göre ;en çok emekliler karavan sahibi olduğu için onların kullandığı araçlar ile cenaze araçlarını bir sınıfta tutuyorlarmış.
işten emekli olanlar karavana,hayattan emekli olanlarda cenaze araçlarına biniyor muş.
.

Haaa şimdi anlaşıldı.
Devlet mantığı.
Herzamanki gibi biraz tuhaf ama yine de kendi kendine tutarlı..
Ama nedense hiç bizi tuttuğu yok. :yum:

...
Halk uyur, devlet uyumaz derler ama bu sefer de beni uyku tutmadı.

.
 
Son düzenleme:

Size verilen cevabın ilk cümlesini bilmiyorum kaç defa okudum. Sonuna gelince başını unutuyorum.:smiley:

Neticede anladığım, cevapta adı geçen yönetmeliklere uyulduğunda 1+2’den fazla koltuk mümkün. Cevapta ayrıca“cankurtaranlar“ dan söz ediliyor. Herhalde ambulans olsa gerek........

Yüzyılların birikimi olan bürokrasimiz,devlet yasa ve yönetmeliklerini ;kısa, net ve anlaşılır olmaması için çok başarılı biçimde hazırlamakta.

Karayolları trafik yönetmeliğinde; maalesef motokaravanla ambulans ve cenaze araclarını aynı kefeye koyup özel amaçlı taşıt olarak değerlendiriyor.Bu nedenlede sigorta primlerini de yükseltiyor.
 



.


Yanlışınız var Orhan bey.
O meblağa prim değil, dense dense mirastan hak iddia etmek denir. :p

Zaten üçünü de ayni gözle gördüklerinden ayni kefeye koymuşlar.
İkisini karıştırmaları ondandır.

Olan bu arada genç karavancılara oluyor.
Bizim yaştakilerin ödeyeceği prim sayılı. :p

.
 
Son düzenleme:


İki gün önce bir Fiat bayisine girdim ve Ducato modellerinin içine girip oturmak ve fiyat bilgilerini öğrenmek istedim. İlgili temsilci ne için kullanacağını sorduğunda karavan hikayesini anlattım, anlamsız bir şekilde baktı. Dünya genelinde karavan değişiminde akla ilk gelen bir markanın elemanının konuya bu kadar uzak olması çok ilginç geldi. Oradan çıktığımda bizim bu konuyu sürüklememiz sınırlı fakat Fiat ve diğer şirketlerin üst yönetimlerine bu 5 yıllık araçların vergi durumu ve karavancılık anlatılsa bu konuyu önemser ve bakanlıklar nezdinde bir lobi hareketi başlatırlar mı ? Bu konu onların gündemine nasıl getirilir...
 

İki gün önce bir Fiat bayisine girdim ve Ducato modellerinin içine girip oturmak ve fiyat bilgilerini öğrenmek istedim. İlgili temsilci ne için kullanacağını sorduğunda karavan hikayesini anlattım, anlamsız bir şekilde baktı. Dünya genelinde karavan değişiminde akla ilk gelen bir markanın elemanının konuya bu kadar uzak olması çok ilginç geldi. Oradan çıktığımda bizim bu konuyu sürüklememiz sınırlı fakat Fiat ve diğer şirketlerin üst yönetimlerine bu 5 yıllık araçların vergi durumu ve karavancılık anlatılsa bu konuyu önemser ve bakanlıklar nezdinde bir lobi hareketi başlatırlar mı ? Bu konu onların gündemine nasıl getirilir...


Istanbul fuarı uyuyan üreticileri uyandırır inşallah.:smiley:

Kamp ve karavancılığın sağlayacağı 10 binlerce istihdam, milyarlarca ciro, 15 yılda 3-4 araca ödenen ÖTV için heba ediliyor.

Türkiye’de kamp ve karavancılık için çok büyük bir potansiyel var. Tabiatı, tarihi, iklimi, insanların kamping ve karavan yaşamına ilgileri ilk akla gelen noktalar. Ülke karavan yapılabilecek araçla ve karavan yapmak isteyen insanlarla dolu. Arz ve talep hazır olduğu halde alış veriş yapılamayan bir pazar yeri gibiyiz.
 
Son düzenleme:

12 Aralık 2018 TSE ye bilgi edindirme çerçevesinde başvuru yapmıştım.Onlardan bana bu gün yanıt geldi.


19 aralıkta hem TSE den hemde CİMER üzerinden yönlendirilen TSE nin aynı yanıtı sadece bana mı ulaştı.
Başka kimseye CİMER in yönlendirmesi ile gelen cevaplar olmadı mı ?
Konu birden bıçak sırtı gibi kesildi sanki.
Giriş var, gelişme yok.
Kompozisyon dersinden kaldık mı?
 



Istanbul fuarı uyuyan üreticileri uyandırır inşallah.:smiley:

Kamp ve karavancılığın sağlayacağı 10 binlerce istihdam, milyarlarca ciro, 15 yılda 3-4 araca ödenen ÖTV için heba ediliyor.

Türkiye’de kamp ve karavancılık için çok büyük bir potansiyel var. Tabiatı, tarihi, iklimi, insanların kamping ve karavan yaşamına ilgileri ilk akla gelen noktalar. Ülke karavan yapılabilecek araçla ve karavan yapmak isteyen insanlarla dolu. Arz ve talep hazır olduğu halde alış veriş yapılamayan bir pazar yeri gibiyiz.
türkiyede üretim karavan üretimi yapan bir firma üretilen karavanların büyük bölümü yurt dişina gidiyor demişti,yanlış olmasın aracı getirip karavana dönüştürüp götürüyorlar demişti ,yasal sorunlar kalksa dediğiniz gibi hem üretim artar hemde Türkiye de üretilen sıfır araçlarda bu paydan nasibini alır
 


Bana da CİMER'den cevap bile sayılmayacak bir şey geldi. Ben de daha önce TSE bilgi edinmeden sorduğum sorunun cevabında belirtilen Ankara Araç Proje Müdürlüğünü aradım. Sağolsunlar ilgiyle dinlediler ve cevap verebilecek bir şahsa yönlendirdiler. aldığım cevap;
- daha önce de 3,4,5+1 şeklinde onay verdiklerini,
-söylediğimiz şekilde ruhsat alınabileceğini,
- "yaşam alanında yolcu taşınamaz" noktasında hemfikirler sadece istediklerinin yolcu taşınan koltuklar ile arka yaşam alanının basit bir çözümle ayrılması gerektiği(perde ile mesela kendi söyledikleri) özellikle sordum sac benzeri bir şey ile tamamen ayrılması gerekmediğini belirttiler. bu konuda başvurulan kurumlarla iletişim probleminden dolayı bu konunun anlatılmamış olabileceğini belirttiler. güvenlik açısından yolcuların emniyet kemerli koltukta seyahat etmesi gerektiğini belirttiler.
-panelvana koltuk ekleme işleminin biraz daha zor olduğunu fakat minübüsten koltuk çıkararak daha kolay yapılabileceğini söylediler. burada dikkat edilmesi gereken koltuk çıkarırken orjinal emniyet kemerli koltuk olması gerektiğini, bazılarının 3lü bütün koltuğu kesip 2li koltuğa çevirdiğini, bunun olmayacağını belirttiler.
- öneri olarak Ankaradaki firmalarla görüşün dediler. resmi yazılı cevap için Ulaşım Lojistik Sistemleri Merkez Başkanlığına dilekçe ile başvurmamız gerektiğini belirttiler.

*** Bu arada sosyal medyada yürütülen imza kampanyasından haberleri var.
 
Son düzenleme:

bu konunun başında yazmıştım tuvturk e yazmıştım araçlarda koltuk ekleme için şartlar ne ise karavan içinde aynı
minubuste daha kolay çünkü koltuk zaten var onay şartı gerekmiyor
panelvan da ise koltuk onayı gerekiyor
koltuk orjinal yolcu koltuğu olacak
emniyet kemerleri ce belgeli olacak
koltuk kasaya iyice sabit olacak
koltuklar sabitlendiği yerden kolay kolay ayrılamayacak şekilde olacak
ikili koltuklarda orta kısım güçlendirilmiş olmalı
not :standart çıkma koltuklar (fabrika üretimi)olduğunda sıkıntı olacağını sanmıyorum ,

Ekran Alıntısı.JPG
 




Cimer benzer cevabı bana da bugün gönderdi.
Bundan sonra ne yapılacak sorusuna başlıyalım mı?
2d5d0a04982664527158376306d659c9.jpg


SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,896
Kayıtlı Üye Sayımız
166,521
Kaydolan Son Üyemiz
corolla70

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst