Motokaravan Ruhsatta Yolcu Sayisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOKTOR63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 537
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 161,989
Aracin beynindeki programi da degistiriyor musunuz?
ABD nin yakaladigi WV nin sahtekarliginda , adblue olmasina ragmen beyindeki program cok az calistiriyordu.
zaten aracın beynindeki programdan kapatılıyor vw eskiden beri sabıkalı firmadır birçok konuda tr de adblue sistemi dpf sistemi çalışan araç yok nerdeyse hepsi iptal ediliyor
 

Etiketler
Kampanyayı şu ana kadar imzalayanların sayısı 1.900’e yaklaştı. Başvuruların yanısıra, CIMER ve TSE’nin posta kutusuna giden imza sayısı kadar mail de sorunu onlara duyuruyor.

Istanbul Kamp ve Karavan fuarı aşağıdaki konuları da dile getirmemiz için bize büyük bir fırsat veriyor.


% 168 ÖTV

Heryıl Tüv ve

Yüksek karavan trafik sigortası.

Bu konularla ilgili, fuardan bir kaç hafta önce, iyi hazırlanarak bir kampanya başlatabiliriz. Fuara katılan tüm firmaların da bizi destekleyeceklerini düşünüyorum. Tabii ki o zamana kadar medya desteği konusunda da hazırlık yapacağız.

Kampanyalarda faydalanabileceğimiz bilgileri toplamaya başladım.

UKKF Facebook sayfasında gördüğüm bir videoda, bir milletvekili mecliste yaptığı konuşmada Türkiye’de 2.000, Istanbul’da 250 motokaravan olduğunu söyledi (Tüik verilerine göre).
ULUSAL KAMP VE KARAVAN FEDERASYONU

Hürriyet Gazetesi köşe yazarı Emre Özpeynirci'nin, 15.10.2918 günü „ ÖTV Kalksa Karavan Üssü Oluruz“ başlıklı yazısında şöyle deniliyor:
„15 yılda devlete ödenmiş ÖTV tutarı 3 ya da 4 aracı geçmez“
ÖTV inse karavan üssü olabiliriz

Aşağıdaki dosyada Almanya’ya Kamp ve Karavan Sektörü hakında biraz bilgiler topladım.
 

Ekli dosyalar

  • Almanya Kamping ve Karavan Ekonomi Sektörü .docx
    16.7 KB · Görüntüleme: 189
Son düzenleme:

Delinin biri zamanında 5 yılı dolmayan araç karavana dönüşürse yüksek vergi öder demiş.
.

Teoman bey ÖTV yi şöyle açıklamıştı:

" Ticari araçların ötv si düşük. Örneğin;Panelvanların % 10, camlı vanların % 15.
Otomobillerin ise 1600 cc ye kadar % 45,1600-2000 cc arası % 90, 2000-2500 cc arası % 145.
(Oranlarda yanılıyor olabilirim ama seviyesi bu düzeylerde)
Ticari araç alırsan ve 5 sene içerisinde karavana dönüştürürsen araç artık otomobil sınıfına geçti kabul ediliyor ve aradaki fark alınıyor. Örneğin 2200 cc panelvan karavan dönüştürülmüş ise 145-10 = 135 % ek fiyat geliyor.
Hükümetler zaten ticari araç alıp özelde kullananlara sınırlama getirmeye çalışıyor. Bir de karavan açığı istemezler "


Görüldüğü üzere konunun kendi içinde mantığı var. Değer keyfi değil.

Mesela araçların baştan karavan olarak ithal edilmeleri onları bu ÖTV cenderesinden kurtarıyor olmalı ? Bilmiyorum son senelerde böyle bir örnek var mı ? En azından çekme karavan ithal edenlerin uygulamayı bilmesi lazım.
Aslında bu duruma bizden fazla Türkiye’deki karavan üreticilerinin isyan etmesi gerekiyor.

İşin “ne şiş yansın ne kebap” çözümü, sınırın karavanlar için 2 hadi 3 yıla indirilmesi olabilir.
Bu kanımca sınırın tamamen kaldırılmasına göre, sistemin ruhuna dokunmadığından daha gerçekci.

.
 
Son düzenleme:

Mesut bey, cekme karavanda otv yok, o nedenle alinabilir durumda. Sadece kdv odeniyor. O da Avrupa'da odenmedigi icin farketmiyor. Hatta bu aralar ihracat cok, ithalat az oldugu icin Avrupa'dan tasima ucretleri yari yariya dustu. Ornegin eskiden Almanya'dan 3000 Euroya gelen komple tirlar 1500 Eura altina geliyor.

Bu aralar kriz nedeniyle %15 otv indirimi var ama yukaridaki otv oranlari 2017 de degisti. Fiyatlari da isin icine soktular. Yani ayni cc de Mercedes'in otvsi, Hyundai'e gore daha yuksek.
 

.

Teoman bey, çekme karavan ithalatçılarından bahsetmem, belki motokaravan ithali için de bilgi sahibidirler diye düşünmemle ilgiliydi. Yani çekme karavanları işin içine karıştırmak istememiştim.

Öğrenmek istediğim motokaravanların ticari araç değil, doğrudan motokaravan olarak ithal edilmesinin onları ayrı ÖTV katagorisine alıp almayacağı üzerineydi.

Yazdıklarınızdan çıkardığım, bunun da olanaklı olmadığı. Aslında internetten de öğrenebildim.
Tabi bunun için, önce böyle bir katagorinin olması ön şart. Yoksa zaten motor gücü açısından %145 den işleme tabi tutulacaklar.
Üstelik ithalatı arttıracağı için, bunun istenmemesi de anlaşılır olmalı.


.
 
Son düzenleme:



.

Aslında bizim devletin olmadığı halde uygulamadaki karavan politikası, Trump’ın korumacı politikasından farklı değil. Uzun vadede kabak başımıza patlıyor.

Çünkü teorikte karavan endüstrisinin oluşmasına, dolayısıyla ihracat için olanak vermiyor. Pratikte ise iç talebin yeterli olmadığı bir sektörün oluşmasından bahsediyoruz. Bu her çeşit üretim girişimi için önemli bir şart. Bizim etimiz, budumuz ise belli.
İhracat için talep üzerine yani alıcısı belli fason üretim yapabilirsiniz. Ama karavan farklı bir ürün.
Ancak yabancı bir firma Slovenya’da olduğu gibi de ülkeye gelebilir. Böyle bir olanak da ufukta gözükmüyor.

Hele yeni araçların Türkiye’de üretiminin bile fiyat seviyesini sanıldığı kadar aşağı çekemeyeceği ve böyle araçlara talip kesimlerin bizde daha yeterli seviyede olmadığı düşünülürse, durumun daha devam edeceği kabul edilmeli.

Yukarıda dediğim gibi en gerçekçi çözüm şimdilik, yaş sınırının en az yarılanması olmalı ?
Hatta o zaman bile araçların 2 senelik mi yoksa yine 5 senelik mi olmasının terçih edileceği yönünde bir bilgimiz de yok.

Bence bu konu daha sigorta kadar öncelikli değil.

.
 
Son düzenleme:

.

Teoman bey, çekme karavan ithalatçılarından bahsetmem, belki motokaravan ithali için de bilgi sahibidirler diye düşünmemle ilgiliydi. Yani çekme karavanları işin içine karıştırmak istememiştim.

Öğrenmek istediğim motokaravanların ticari araç değil, doğrudan motokaravan olarak ithal edilmesinin onları ayrı ÖTV katagorisine alıp almayacağı üzerineydi.

Yazdıklarınızdan çıkardığım, bunun da olanaklı olmadığı. Aslında internetten de öğrenebildim.
Tabi bunun için, önce böyle bir katagorinin olması ön şart. Yoksa zaten motor gücü açısından %145 den işleme tabi tutulacaklar.
Üstelik ithalatı arttıracağı için, bunun istenmemesi de anlaşılır olmalı.


.
Resmî olarak gelen tek ithal karavan Adria ve fiyatları. 1e632c14c35e9fa2b0c1d861e0d54365.jpg

SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

12 Aralık 2018 TSE ye bilgi edindirme çerçevesinde başvuru yapmıştım.Onlardan bana bu gün yanıt geldi.
TSE bilgi edinme için yaptığım başvurum ve onlardan gelen yanıtı iki ayrı ekran görüntüsü olarak ekte veriyorum.
O yanıta göre 2+1 den daha fazla kişilik ruhsat alınabilecektir.Detaylı bilgi için gelen cevapta Ankara Araç Proje müdürlüğünden daha kapsamlı bilgi alınabilineceği belirtilmiş.
0312 592 50 00 nQgXkg.jpg

r5VAjN.jpg
 
Son düzenleme:

12 Aralık 2018 TSE ye bilgi edindirme çerçevesinde başvuru yapmıştım.Onlardan bana bu gün yanıt geldi.
TSE bilgi edinme için yaptığım başvurum ve onlardan gelen yanıtı iki ayrı ekran görüntüsü olarak ekte veriyorum.
O yanıta göre 2+1 den daha fazla kişilik ruhsat alınabilecektir.Detaylı bilgi için gelen cevapta Ankara Araç Proje müdürlüğünden daha kapsamlı bilgi alınabilineceği belirtilmiş.
0312 592 50 00

Şimdi de CİMER başvurumun yanıtı geldi.Aynı yerden ve aynı yanıt.
 

aslinda panelvan yerine minibüs alınarak koltuk tadilat projesi ile ihtiyaç fazlası koltukların sökülmesi ile bu işler daha kolay ve ucuzu halledilecek gibi.(Koltuk testleri vs.. gibi dolambaçlı ve maliyetli yollara sapılmadan)
 



.

Orhan bey, yalnız bu durumda ikinci sıra koltuklarla araya masanın sığamayacağı unutulmamalı.

Eğer koltuklar kendisinden kemerliyse, az da olsa yerinden oynamış olmasını belki TÜV’ün dikkate almayacağı düşünülebilir. Yoksa TSE aracı bizzat kontrol ediyordu sanırım. Bütün yazdıklarım spekülasyon tabi.

.
 
Son düzenleme:


.

Orhan bey, yalnız bu durumda ikinci sıra koltuklarla araya masanın sığamayacağı unutulmamalı.

Eğer koltuklar kendisinden kemerliyse, az da olsa yerinden oynamış olmasını belki TÜV’ün dikkate almayacağı düşünülebilir. Yoksa TSE aracı bizzat ediyor sanıyorum. Bütün yazdıklarım spekülasyon tabi.

...
Dikkat yazıda soyadınız gözüküyor.

.

Maalesef bir şeyden fedakarlıkta bulunmak gerekiyor galiba.
Uyarınız üzerine ,biraz iş işten geçmiş olmasına rağmen geçte olsa sildim.
 


Orjinal fiyatı nedir acaba ?
.

Sanırım geçen senelerden bir model galiba Burak bey.
Tahminim 65-70.000 € arası olması lazım.
Ekstralarla biraz daha artsa bile bizde satılması zor olur diye belki tercih edilmemiştir ? Hadi diyelim 75 hatta 80 olsun..
Adria pahalılıkta isim yapmış bir marka değil.

.
 
Son düzenleme:




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst