Motokaravan Ruhsatta Yolcu Sayisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOKTOR63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 537
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 163,330
.

Kurumlar arası yazışma protokoluna ne kadar uyarsak o kadar ciddiye alınırız anlamında yazdım. Buna özellikle arz ve rica ederim deyimleri de dahil olmakta.

Sanırım @Sayonara mesleği gereği bizi bu konuda aydınlatabilir ?
 

Etiketler

Aslinda durumu sade ve anlaşılır şekilde belirtmişsiniz. Ben biraz daha yönetmelikteki madde ve tanımlar ekleyerek bir şeyler yazıyordum ama sizinki daha iyi galiba.Sadece karavana koltuk ekleme değil de dönüşüm esnasında ekleyip 4+1 şeklinde motokaravan ruhsatı alma" şeklinde duzeltirsek daha güzel olacak.

" Merhaba,motokaravanlar M1 sınıfı yani yolcu nakli için kullanıma müsait sınıfta olmasına rağmen ayrıca N1 sınıfı panelvan araçlara gerekli projelendirme yapılarak koltuk eklenebildigi halde, "yaşam alanında yolcu taşınamayacağı belirtilerek", motokaravan dönüşüm projelerinde yapmak istediğimiz 4+1 şeklindeki koltuk ilavesi ile ilgili değişikliğin,koltuklarımız standartlara uygun dahi olsa,mümkün olmadığı TSE yetkililerince tarafımıza söylenmiştir.Bu durum motokaravanların en fazla 1+2 kişi olarak dizayn edilerek,ruhsata işletilebileceği anlamına gelmektedir.Bu durum üç kişiden kalabalık ailelerin motokaravan sahibi olmasına engel teşkil edip,ayrıca ailenin küçük bireylerinin ön koltukta seyahat etmeleri kanunen yasak olmasına rağmen aileler buna mecbur bırakılmaktadır.Mevcut yönetmeliklerden hangisi ya da hangilerine göre yaşam alanlarında yolcu nakline izin verilmemektedir? 4+1 koltuklu motokaravan ruhsatı alabilir miyiz? Cevabının tarafıma bildirilmesini rica ederim."

Bu metin üzerinden belki ekleme çıkarma yaparak ortak bir metin elde edebiliriz.

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
TSE ile başladım Cimerle devam ediyorum :smiley: b5d5f62f365a373600ceecf33506d4d0.jpg

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Değerli karavanseverler, bizlere CİMER üzerinden ya da bizzat dilekçeyle (dilekçemsi mektupvari deneme) öyle şikayet ya da talepler geliyor ki evlere şenlik. Hepsiyle de ilgileniliyor (okunabildiği sürece;)
Yani öyle çok derin bir resmiyet aranmıyor. Dilekçenizdeki talep ya da şikayet açıkça anlaşılsın, yeterli. Sonuna "saygılarımla arz ederim" eklerseniz yeterince resmi olacaktır.
Asıl önemli husus bu başvurunun ne kadar çok kişi tarafından talep edildiğidir. 18 yaş üstü tüm tanıdıklarınızdan bu ortak talep metnimizi CİMER'e yollayalım. Yeterince çabalarsak ana haber bülteninde bile konu gündeme gelebilir..
 



Değerli karavanseverler, bizlere CİMER üzerinden ya da bizzat dilekçeyle (dilekçemsi mektupvari deneme) öyle şikayet ya da talepler geliyor ki evlere şenlik. Hepsiyle de ilgileniliyor (okunabildiği sürece;)
Yani öyle çok derin bir resmiyet aranmıyor. Dilekçenizdeki talep ya da şikayet açıkça anlaşılsın, yeterli. Sonuna "saygılarımla arz ederim" eklerseniz yeterince resmi olacaktır.
Asıl önemli husus bu başvurunun ne kadar çok kişi tarafından talep edildiğidir. 18 yaş üstü tüm tanıdıklarınızdan bu ortak talep metnimizi CİMER'e yollayalım. Yeterince çabalarsak ana haber bülteninde bile konu gündeme gelebilir..

Örnek bir mektup olursa Facebook’ta yayarak binlerce başvuru yapabiliriz


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 

Anladığım kadarıyla en öncelikli sorunlar şunlar.

1.Ruhsatta seyahat koltuğu sayısının 3+1, 4+1 olmasına bazı kurumlarca izin verilmemesi. (Facebookta Gezenbilir Karavan Grubu üyesi Hakan Korucu bu işi çözmüş tanıyanlar varsa nasıl yaptığını sorup paylaşabilir mi? Videosunu alta ekledim)

2. Zorunlu trafik sigortasının (Avrupa'da 3 aylık bile olabiliyor iken) adaletsizce pahalı olması.

Ortak metin bu gibi öncelikli sıkıntılara odaklanırsa daha yararlı olacaktır.
Üstadlar sıkıntıları daha iyi bilir ben karavan sahibi olmasına en az 3 yılı olan bir karavanseverim sadece.
 



.

Sevgil karavancılığı candan sevenler.

*Başvuruların hepsinin ayni metin olması, ayni tek cevabı gerektireceğinden, kurumlar açısından bence sorun yaratmamalı. Fakat bunun dikkat unsurunu arttırması beklenmeli.

*Başvuruya şimdilik koltuk sorunundan başka madde alınmamalı. Bütün sorunları bir çırpıda çözme hedefi pek gerçekci değil ?

*Karavancılar arası, duayenmiş, karavan almaya 3 senesi kalmış gibi sınıf farkı yaratılmamalı. :p

*Hiçbirimiz gereksiz birşey söylemesek de, amacımızın selameti ve konunun biran evvel sonuca varması açısından yazışmalarımızın bir kişi tarafından yönlendirilmesi yerinde olmalı ?
Umarım kimse politik alana çekmez ama bazen başkanlık sisteminin de faydaları var galiba ? :yum:

Herkeze selam, metne devam...
Peki, belki biraz uzun ama, bu taslağa ne dersiniz ?


Motokaravanda 1+2 fazlası TSE yolcu taşıma izni üzerine

Sayın kurum yetkililerine.

Motokaravan M1 sınıfı yani yolcu nakli için kullanıma müsait sınıfta olmasına rağmen, yaşam alanında yolcu taşınamayacağı belirtilerek, panelvan ve minibüs araçlarda yapmak istediğimiz koltuk ilavesi ile ilgili değişikliğin, koltuklarımız standartlara uygun dahi olsa, mümkün olmadığı, TSE yetkililerince tarafımıza söylenmektedir

Bu durum motokaravanların en fazla 1+2 kişi olarak dizayn edilerek,ruhsata işletilebileceği anlamıyla, üç kişiden kalabalık ailelerin motokaravan sahibi olmasına engel teşkil edip, ayrıca ailenin küçük bireylerinin ön koltukta seyahat etmeleri kanunen yasak olmasına rağmen, ailelerin buna mecbur bırakılması anlamına gelmekte..

Yasa koyucu tarafından motokaravanların sadece 2 en fazla 3 yetişkin araçı olarak hedeflenmesi zaten akla, gerçeğe ve devletin aile görüşüne uygun olmadığı halde, uygulamanın hiçbir yasa ve yönetmelik dayanağı olmadan bazen tersi görüşte olması, böylelikle biz ve çoçuklarımızı mağdur etmektedir.

Bütün uyum yasalarına rağmen, karavancılığın oturmuş ülkeleriyle aramızda olan bu farkın, desteğini bulamadığımız yorum farkından geldiğini düşünmekteyiz.

Mevcut yasa ve yönetmeliklerden hangisinin motokaravanların yaşam bölümünde yolcu nakline izin vermediğinin tarafıma bildirilmesinin, eğer yokluğu durumunda ise TSE şubeleri başvurularımızı kolaylaştıracak açıklayıcı bir yazının tarafıma gönderilmesini, saygılarımla talep ve arz ederim.


Fazla ve aksak gördüğünüz yerleri çıkarabilir, değiştirebilir, ekleme yapabilirsiniz.
Atış serbest...:smiley:


.
 
Son düzenleme:



tüm yazılanlardan toparlayarak, biraz da mevzuat bilgisi ekleyerek biraz uzun oldu ama;

"""
Sayın Yetkili,
Ben iki çocuk sahibi bir babayım. Eşim ve çocuklarımla birlikte tatillerimizde ülkemizin güzelliklerini görebilmek ve doğa ile iç içe olabilmek amacıyla motorlu karavan sahibi olmak istiyoruz. Bu amaçla alacağımız panelvan tipi bir aracı karavana dönüştürmek istiyoruz. Dönüştüreceğimiz aracın yasal olarak motorlu karavan olma şartlarını taşımasının yanında güvenli bir araç olması için çocuklarımızın arka tarafta ve emniyet kemerleri takılı vaziyette seyahat etmeleri gerekmektedir. Aracımızın bu haliyle ruhsatladırılabilmesi için gerekli proje, muayene, TSE kontrolünden geçmesi gerekmektedir.
Koltuk ekleme projesi ile panelvan tipi araçlara Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmeliğindeki şartları sağladığı takdirde koltuk eklenebilmektedir.
Karayolları Trafik Yönetmeliği 2. Bölüm c Fıkrası madde 19) Kamp Taşıtı: Yük taşımasında kullanılmayan; iç dizaynı tatil yapmaya uygun teçhizatlarla donatılmış, hizmet edebileceği kadar yolcu taşıyabilen SA kodlu motorlu araçtır.”,
Karayolları Trafik Yönetmeliği 2. Bölüm d Fıkrası madde 5.1) Motorlu Karavan: En az aşağıdaki ekipmanları kapsayan, yatacak yeri olan özel maksatlı M sınıfı SA kodlu motorlu araçtır.
(i) Koltuklar ve masa,
(ii) Koltuklardan dönüştürülebilecek uyku yatağı,
(iii) Yemek pişirme imkânları,
(iv) Depolama/Saklama imkânları.
Bu ekipmanlar oturma bölümüne sabit olarak monte edilir; ancak masa kolayca çıkarılabilecek şekilde tasarlanabilir.“ şeklinde tanımlamaktadır.
Emniyet Genel Müdürlüğü çocuklar için güvenlik önlemlerinden bahsederken; “-Bütün çocuklar için en güvenli yer arka koltuktur. Çocuk koltuğu kolayca monte edilebilecekse, çarpma noktasından en uzak yer olan arka koltuğun orta kısmına takılması tavsiye edilmektedir. Çocuklar çarpma noktasına ne kadar uzak olurlarsa o kadar güvenlidirler. (Özellikle önden çarpmalarda yaklaşık % 29 oranında daha güvenlidir.)“
Karayolları Trafik Yönetmeliğinde “M1, M1G, N1, N1G, N2 ve N3 sınıfı araçlarda 150 cm’den kısa ve 36 kg’ın altındaki çocukların taşınması sırasında çocukların ağırlığına uygun bu Yönetmeliğin ekinde yer alan (1) sayılı cetvelde yer alan çocuk bağlama sistemlerinin kullanılması zorunludur. Ancak, 135 cm’den uzun çocuklar çocuk bağlama sistemleri yerine ön koltukta oturmamak şartıyla diğer koltuklardaki emniyet kemerlerini kullanabilirler.” Demektedir. 12 yaşından küçük çocukların hiçbir şekilde; ne ön koltukta tek başına, ne de ön koltukta yolcunun ve sürücünün kucağında oturtulmaması gerekiyor. Çocuklarımız bizim geleceğimizdir. Onları ne kadar iyi korursak geleceğimiz o kadar sağlam olacaktır. Çocuklar fiziki olarak zayıf olduklarından en basit kazada bile büyüklere oranla daha fazla zarar görürler. Bundan dolayı tüm dünyada çocukların ön koltukta oturması yasaktır.
Bütün bunlar göz önüne alarak araç projelerinin onaylandığı TSE ile yapılan telefon görüşmelerinde şoför arkasına çocuklar için standartlara uygun araç yolcu koltuğu koyarak yaptırmayı düşündüğümüz motorlu karavan için “yaşam alanında yolcu taşınamayacağı” belirtilerek onay vermeyeceklerini ifade etmişlerdir. Bu durum motorlu karavanların en fazla 1+2 kişi olarak dizayn edilerek, ruhsata işletilebileceği anlamıyla, üç kişiden kalabalık ailelerin motorlu karavan sahibi olmasına engel teşkil edip, ayrıca ailenin küçük bireylerinin ön koltukta seyahat etmeleri kanunen yasak olmasına rağmen, ailelerin buna mecbur bırakılması anlamına gelmektedir.
Motorlu karavanlar M sınıfı SA kodlu motorlu araçlardır. M sınıfı araçlar yolcu nakli amaçlı araçları ifade etmektedir. Buna rağmen İsteğimizi yapamayacağımızı belirten herhangi bir yasal mevzuat maddesi söylenmemektedir. Bu konuda yazılı olarak yapılabileceği veya yapılamayacaksa hangi yasal mevzuat maddeleri gereği yapılamayacağının tarafıma bildirilmesini saygılarımla arz ederim. """
 

Müsadenizle küçük değişiklikler yaptım.


Motokaravan dönüşümü yapılan araçlardaki seyahat koltuğu sayısının TSE'ce 1+2 olarak kısıtlanması hakkında

Sayın kurum yetkililerine.

Motokaravan M1 sınıfı yani yolcu nakli için kullanıma müsait sınıfta olmasına rağmen, yaşam alanında yolcu taşınamayacağı gerekçesiyle, panelvan ve minibüs araçların motokaravan dönüşümünde yapmak istediğimiz yolcu koltuğu değişikliğinde (koltuklarımız standartlara uygun ve araç üreticisinin kendi koltuğu olmasına rağmen) 1+2 kişiden fazlasına izin verilmeyeceği TSE yetkililerince tarafımıza söylenmektedir.

Bu durum motokaravanların en fazla 1+2 kişi olarak dizayn edilerek, ruhsata işletilebileceği anlamıyla, üç kişiden kalabalık ailelerin motokaravan sahibi olmasına engel teşkil edip, ayrıca ailenin küçük bireylerinin ön koltukta seyahat etmeleri kanunen yasak olmasına rağmen, ailelerin buna mecbur bırakılması anlamına gelmektedir.

Yasa koyucu tarafından motokaravanların sadece 2 en fazla 3 yetişkin araçı olarak hedeflenmesinin akla, gerçeğe ve devletin aile görüşüne uygun olmadığı halde, uygulamanın aksi yönde olması bizi ve çoçuklarımızı mağdur etmektedir.

Bütün uyum yasalarına rağmen, karavancılık kültürünün gelişmiş olduğu AB ülkeleriyle aramızda olan bu farkın, yasal dayanağını bulamadığımız yorum farkından ileri geldiğini düşünmekteyiz.

Mevcut yasa ve yönetmeliklerden hangisinin motokaravanların azami 1+2 kişilik olarak sınırlandırıldığının tarafıma bildirilmesini, yokluğu durumunda ise TSE şubelerinin başvurularımızı yasaya uygun olarak karşılaması için açıklayıcı bir yazının tarafıma gönderilmesini, saygılarımla talep ve arz ederim.


Eksik ya da hatalı olan yerleri lütfen düzeltiniz..
 

tüm yazılanlardan toparlayarak, biraz da mevzuat bilgisi ekleyerek biraz uzun oldu ama;

"""
Sayın Yetkili,
Ben iki çocuk sahibi bir babayım. Eşim ve çocuklarımla birlikte tatillerimizde ülkemizin güzelliklerini görebilmek ve doğa ile iç içe olabilmek amacıyla motorlu karavan sahibi olmak istiyoruz. Bu amaçla alacağımız panelvan tipi bir aracı karavana dönüştürmek istiyoruz. Dönüştüreceğimiz aracın yasal olarak motorlu karavan olma şartlarını taşımasının yanında güvenli bir araç olması için çocuklarımızın arka tarafta ve emniyet kemerleri takılı vaziyette seyahat etmeleri gerekmektedir. Aracımızın bu haliyle ruhsatladırılabilmesi için gerekli proje, muayene, TSE kontrolünden geçmesi gerekmektedir.
Koltuk ekleme projesi ile panelvan tipi araçlara Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmeliğindeki şartları sağladığı takdirde koltuk eklenebilmektedir.
Karayolları Trafik Yönetmeliği 2. Bölüm c Fıkrası madde 19) Kamp Taşıtı: Yük taşımasında kullanılmayan; iç dizaynı tatil yapmaya uygun teçhizatlarla donatılmış, hizmet edebileceği kadar yolcu taşıyabilen SA kodlu motorlu araçtır.”,
Karayolları Trafik Yönetmeliği 2. Bölüm d Fıkrası madde 5.1) Motorlu Karavan: En az aşağıdaki ekipmanları kapsayan, yatacak yeri olan özel maksatlı M sınıfı SA kodlu motorlu araçtır.
(i) Koltuklar ve masa,
(ii) Koltuklardan dönüştürülebilecek uyku yatağı,
(iii) Yemek pişirme imkânları,
(iv) Depolama/Saklama imkânları.
Bu ekipmanlar oturma bölümüne sabit olarak monte edilir; ancak masa kolayca çıkarılabilecek şekilde tasarlanabilir.“ şeklinde tanımlamaktadır.
Emniyet Genel Müdürlüğü çocuklar için güvenlik önlemlerinden bahsederken; “-Bütün çocuklar için en güvenli yer arka koltuktur. Çocuk koltuğu kolayca monte edilebilecekse, çarpma noktasından en uzak yer olan arka koltuğun orta kısmına takılması tavsiye edilmektedir. Çocuklar çarpma noktasına ne kadar uzak olurlarsa o kadar güvenlidirler. (Özellikle önden çarpmalarda yaklaşık % 29 oranında daha güvenlidir.)“
Karayolları Trafik Yönetmeliğinde “M1, M1G, N1, N1G, N2 ve N3 sınıfı araçlarda 150 cm’den kısa ve 36 kg’ın altındaki çocukların taşınması sırasında çocukların ağırlığına uygun bu Yönetmeliğin ekinde yer alan (1) sayılı cetvelde yer alan çocuk bağlama sistemlerinin kullanılması zorunludur. Ancak, 135 cm’den uzun çocuklar çocuk bağlama sistemleri yerine ön koltukta oturmamak şartıyla diğer koltuklardaki emniyet kemerlerini kullanabilirler.” Demektedir. 12 yaşından küçük çocukların hiçbir şekilde; ne ön koltukta tek başına, ne de ön koltukta yolcunun ve sürücünün kucağında oturtulmaması gerekiyor. Çocuklarımız bizim geleceğimizdir. Onları ne kadar iyi korursak geleceğimiz o kadar sağlam olacaktır. Çocuklar fiziki olarak zayıf olduklarından en basit kazada bile büyüklere oranla daha fazla zarar görürler. Bundan dolayı tüm dünyada çocukların ön koltukta oturması yasaktır.
Bütün bunlar göz önüne alarak araç projelerinin onaylandığı TSE ile yapılan telefon görüşmelerinde şoför arkasına çocuklar için standartlara uygun araç yolcu koltuğu koyarak yaptırmayı düşündüğümüz motorlu karavan için “yaşam alanında yolcu taşınamayacağı” belirtilerek onay vermeyeceklerini ifade etmişlerdir. Bu durum motorlu karavanların en fazla 1+2 kişi olarak dizayn edilerek, ruhsata işletilebileceği anlamıyla, üç kişiden kalabalık ailelerin motorlu karavan sahibi olmasına engel teşkil edip, ayrıca ailenin küçük bireylerinin ön koltukta seyahat etmeleri kanunen yasak olmasına rağmen, ailelerin buna mecbur bırakılması anlamına gelmektedir.
Motorlu karavanlar M sınıfı SA kodlu motorlu araçlardır. M sınıfı araçlar yolcu nakli amaçlı araçları ifade etmektedir. Buna rağmen İsteğimizi yapamayacağımızı belirten herhangi bir yasal mevzuat maddesi söylenmemektedir. Bu konuda yazılı olarak yapılabileceği veya yapılamayacaksa hangi yasal mevzuat maddeleri gereği yapılamayacağının tarafıma bildirilmesini saygılarımla arz ederim. """


Bu daha içten ve açıklayıcı olmuş, bunu da kullanabiliriz bence..
 

.


Belki talep için son iki metnin birleştirilmesi de düşünülebilir ?
Yasal durumun ana metinden ayrı yer almasının, konunun yalın sunumuna faydası olmalı ?


..............….....................................................................



Motokaravan dönüşümü yapılan araçlardaki seyahat koltuğu sayısının TSE'ce 1+2 olarak kısıtlanması hakkında



Sayın kurum yetkililerine.

Motokaravan M1 sınıfı yani yolcu nakli için kullanıma müsait sınıfta olmasına rağmen, yaşam alanında yolcu taşınamayacağı gerekçesiyle, panelvan ve minibüs araçların motokaravan dönüşümünde yapmak istediğimiz yolcu koltuğu değişikliğinde (koltuklarımız standartlara uygun ve araç üreticisinin kendi koltuğu olmasına rağmen) 1+2 kişiden fazlasına izin verilmeyeceği TSE yetkililerince tarafımıza söylenmektedir.

Bu durum motokaravanların en fazla 1+2 kişi olarak dizayn edilerek, ruhsata işletilebileceği anlamıyla, üç kişiden kalabalık ailelerin motokaravan sahibi olmasına engel teşkil edip, ayrıca ailenin küçük bireylerinin ön koltukta seyahat etmeleri kanunen yasak olmasına rağmen, ailelerin buna mecbur bırakılması anlamına gelmektedir.

Yasa koyucu tarafından motokaravanların sadece 2 en fazla 3 yetişkin araçı olarak hedeflenmesinin akla, gerçeğe ve devletin aile görüşüne de uygun olmadığı halde, uygulamanın aksi yönde olması bizi ve çoçuklarımızı mağdur etmektedir.

Bütün uyum yasalarına rağmen, karavancılık kültürünün gelişmiş olduğu AB ülkeleriyle aramızda olan bu farkın, yasal dayanağını bulamadığımız yorum farkından ileri geldiğini düşünmekteyiz.

Mevcut yasa ve yönetmeliklerden hangisinin motokaravanların azami 1+2 kişilik olarak sınırlandırıldığının tarafıma bildirilmesini, yokluğu durumunda ise TSE şubelerinin başvurularımızı yasaya uygun olarak karşılaması için açıklayıcı bir yazının tarafıma gönderilmesini, saygılarımla talep ve arz ederim.





Bilinen yasal çerçeve:


Koltuk ekleme projesi ile panelvan tipi araçlara Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmeliğindeki şartları sağladığı takdirde koltuk eklenebilmektedir.

Karayolları Trafik Yönetmeliği 2. Bölüm c Fıkrası madde 19) “Kamp Taşıtı: Yük taşımasında kullanılmayan; iç dizaynı tatil yapmaya uygun teçhizatlarla donatılmış, hizmet edebileceği kadar yolcu taşıyabilen SA kodlu motorlu araçtır ”

Karayolları Trafik Yönetmeliği 2. Bölüm d Fıkrası madde 5.1) Motorlu Karavan: En az aşağıdaki ekipmanları kapsayan, yatacak yeri olan özel maksatlı M sınıfı SA kodlu motorlu araçtır.
(i) Koltuklar ve masa,
(ii) Koltuklardan dönüştürülebilecek uyku yatağı,
(iii) Yemek pişirme imkânları,
(iv) Depolama/Saklama imkânları.
Bu ekipmanlar oturma bölümüne sabit olarak monte edilir; ancak masa kolayca çıkarılabilecek şekilde tasarlanabilir.“ şeklinde tanımlamaktadır.

Emniyet Genel Müdürlüğü çocuklar için güvenlik önlemlerinden bahsederken; “...Bütün çocuklar için en güvenli yer arka koltuktur. Çocuk koltuğu kolayca monte edilebilecekse, çarpma noktasından en uzak yer olan arka koltuğun orta kısmına takılması tavsiye edilmektedir. Çocuklar çarpma noktasına ne kadar uzak olurlarsa o kadar güvenlidirler” Özellikle önden çarpmalarda yaklaşık % 29 oranında daha güvenlidir.

Karayolları Trafik Yönetmeliğinde “M1, M1G, N1, N1G, N2 ve N3 sınıfı araçlarda 150 cm’den kısa ve 36 kg’ın altındaki çocukların taşınması sırasında çocukların ağırlığına uygun bu Yönetmeliğin ekinde yer alan (1) sayılı cetvelde yer alan çocuk bağlama sistemlerinin kullanılması zorunludur. Ancak, 135 cm’den uzun çocuklar çocuk bağlama sistemleri yerine ön koltukta oturmamak şartıyla diğer koltuklardaki emniyet kemerlerini kullanabilirler.” Demektedir.

12 yaşından küçü
k çocukların hiçbir şekilde; ne ön koltukta tek başına, ne de ön koltukta yolcunun ve sürücünün kucağında oturtulmaması gerekiyor. Çocuklarımız bizim geleceğimizdir. Onları ne kadar iyi korursak geleceğimiz o kadar sağlam olacaktır. Çocuklar fiziki olarak zayıf olduklarından en basit kazada bile büyüklere oranla daha fazla zarar görürler. Bundan dolayı tüm dünyada çocukların ön koltukta oturması yasaktır.



.........................................................................................


Gerçi metinde “bu durumda milletimize tavsiye edilen çoçuk sayısına” ulaşmamızın zorluğundan bahsedilebilir yahut başvuruyu e-mail ve faks yerine mektupla yapanlar, üzerine gözyaşı yerine birkaç su damlası damlatabilirler ama sanırım yine de konuyu abartmamakda yarar var ? :yum:


.
 
Son düzenleme:

.

CİMER’e talep başvurumuzun, büyük bir olasılıkla sonuçta nereden cevaplanabileceğine, forumdan bir benzer dosya ile cevap buldum sanırım ?

.
F7DE6E0B-F456-47D9-9F07-C7EC35698335.jpeg

.

Ne dersiniz.
Doğrudan buraya da yazmak yerinde olur muydu ?

.
 
Son düzenleme:




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,781
Mesajlar
1,523,713
Kayıtlı Üye Sayımız
166,597
Kaydolan Son Üyemiz
emerer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst