Motokaravan Ruhsatta Yolcu Sayisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOKTOR63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 537
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 163,330
Bir diğer çözüm yöntemi de şöyle olabilir:
Yeni mevzuatı okumadım ama madem ki forumda okuyan tecrübeli üyeler var ve mevzuatta 3+1, 4+1 vb. yolcu koltuğuna engel bir madde yok, o halde CİMER'e talebinizi karşılamayan kurumu şikayet edin. En geç 1 ay içerisinde neticelendirilir talebiniz. İnternet üzerinden kolayca başvuru yapabilirsiniz. Emin olun ilgili birime CİMER'den şikayetiniz ulaşınca bütün mevzuatı yalayıp yutarlar..
 

Etiketler
Bir diğer çözüm yöntemi de şöyle olabilir:
Yeni mevzuatı okumadım ama madem ki forumda okuyan tecrübeli üyeler var ve mevzuatta 3+1, 4+1 vb. yolcu koltuğuna engel bir madde yok, o halde CİMER'e talebinizi karşılamayan kurumu şikayet edin. En geç 1 ay içerisinde neticelendirilir talebiniz. İnternet üzerinden kolayca başvuru yapabilirsiniz. Emin olun ilgili birime CİMER'den şikayetiniz ulaşınca bütün mevzuatı yalayıp yutarlar..
.

Hadi iyisiniz gene..
Bu size benimkinden daha kolay gelmeli...:yum:

Gerçi benim haberim ve tecrübem yok ama, umarım @Sayonara ’nın dediği gibi işliyordur ?..

.
 
Son düzenleme:

Ben Defterdarlıkta çalışıyorum, her şikayet değerlendiriliyor. Çok saçma ve komik olsalar bile.. Zaten şikayetiniz önce ilgili bakanlığa sonra da ilin valiliğine gidiyor. Valilik de işgili kurum(lar)a yazıyla bildirip yasal süre içerisinde neticelenmesini istiyor. Sümenaltı şansı yok..
 

.

Gayet güzelmiş. Dışarıda yaşadığımdan haberim yoktu.
Bu sistem kaç senedir yürürlükte ?

Pardon şimdi buldum. 12 senedir faaliyetteymiş.
Peki hakkıyla kullanılıyor mu ?
Yani başınızı ağrıtıyorlar mı ? :yum:
Gerçi yazmışsınız ama..

Wiki de şöyle diyor:

CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi), 20 Kasım 2006 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak faaliyete geçen, yurttaşların talep, ihbar ve şikâyetlerini doğrudan başbakanlığa iletebilmesi amacıyla kurulan bir web servisidir. Bu portalla Türkiye Cumhuriyeti Devletivatandaşları 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve 3071 sayılı Dilekçe hakkı kanunu kapsamındaki haklarını kullanabilmektedir. Yapılan başvuruların değerlenmeye alınması için TC kimlik numarası, ad-soyad ve adres bilgilerinin eksiksiz ve doğru bir şekilde girilmesi zorunludur. CİMER'e telefon ve mektupla da başvuru yapılması mümkündür. Yapılan başvurular sistem tarafından otomatik olarak üretilen başvuru numarası ile takip edilebilmektedir. 9 Temmuz 2018 tarihinden itibaren BİMER hizmeti, CİMER olarak değiştirilmiştir.

Peki, bütün buraya yazanların bu olanağı ıskalamasının bir sebebi mi var acaba ?

.
 
Son düzenleme:

.

Gayet güzelmiş. Dışarıda yaşadığımdan haberim yoktu.
Bu sistem kaç senedir yürürlükte ?

Pardon şimdi buldum. 12 senedir faaliyetteymiş.
Peki hakkıyla kullanılıyor mu ?
Yani başınızı ağrıtıyorlar mı ? :yum:
Gerçi yazmışsınız ama..

Wiki de şöyle diyor:

CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi), 20 Kasım 2006 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak faaliyete geçen, yurttaşların talep, ihbar ve şikâyetlerini doğrudan başbakanlığa iletebilmesi amacıyla kurulan bir web servisidir. Bu portalla Türkiye Cumhuriyeti Devletivatandaşları 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve 3071 sayılı Dilekçe hakkı kanunu kapsamındaki haklarını kullanabilmektedir. Yapılan başvuruların değerlenmeye alınması için TC kimlik numarası, ad-soyad ve adres bilgilerinin eksiksiz ve doğru bir şekilde girilmesi zorunludur. CİMER'e telefon ve mektupla da başvuru yapılması mümkündür. Yapılan başvurular sistem tarafından otomatik olarak üretilen başvuru numarası ile takip edilebilmektedir. 9 Temmuz 2018 tarihinden itibaren BİMER hizmeti, CİMER olarak değiştirilmiştir.

Peki, bütün buraya yazanların bu olanağı ıskalamasının bir sebebi mi var acaba ?

.
Henüz bir panelvan almasına 6/7 ay karavana dönüştürmesine ise neredeyse 1 yıl olan, 5 kisilik ailesinin emniyetini düşünen bir kardeşiniz olarak benim nacizane görüşüm bir üstadımızın bir metin hazırlaması üsluba adaba uygun bizlerin de cimer"e yazmamız başlangıç için doğru bir adım olacağı yönünde ( Bana anca yetişir bu sürecin akıbeti :smiley: ) 8839fb448f542b147f25864b23c2899b.jpg

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Forumda şimdiye kadar bu konuda yazılanlardan anladığım, motokaravana sefer halindeyken kullanılacak ilave koltuk mevzuatı hakkında Tüv‘den ve proje yazan mühendislerden kesin bilgiler alamıyoruz. Aldığımız bilgiler çelişkili. Karavancılar olarakta yönetmeliklerde bize yol gösterecek bilgileri bulamıyoruz. TSE’nin bu konuyu açıklığa kavuşturması gerekiyor. Ilave koltuk hangi şartlarla mümkün, mümkün değilse hangi yönetmeliğin hangi maddesine göre mümkün değil.

Şikayeti yazarken, motokaravanlarımızda çocuklarımızın güvenceli koltuklarda oturması için yardımlarınızı bekliyoruz gibi cümleler de yazmakta faydalı olabilir.

Şikayete bu belirsizlikten binlerce karavancının etkilendiğini de yazmak gerekir.

Bence önce mevzuat konusuna açıklık getirelim.

Bu konu açıklandıktan sonra duruma göre yeni adımları düşünmekte fayda var diye düşünüyorum.
 

Son 6 aydır artık karavanıma sahip olma vaktinin geldiğine karar verdim ve kendimce araştırmalarıma başladım. Tüm forumları neredeyse yaladım yuttum. Ama kafam allak bullak oldu, bu koltuk sorunsalı nedeni ile minikaravan fikrine kaymaya başladım. Sırf ruhsat, koltuk vs işleri için uğraşmamak için...Ama yine dönüp dolaşıp yer açmak ya da 3-4 kişi beraber yolculuk etmek fikri aklıma geldiğinde minikaravan işi de sarpa sarmaya başladı. Bunaldım. Bütün karavancılar gibi hem ülkemde hem yurtdışında güvenlik ve yasallıktan ödün vermeden geri kalan ömrümde gönül rahatlığı ile gezmek istiyorum. Kaçak göçek işler beni hep huzursuz eder. Ülkemizde mevzuatlar ve uygulamalar tamamen bir karışıklık içinde kim ne tuturabilirse artık..Bu konunun tartışıldığı her forumda tek bir gerçek ortaya çıkıyor: YENİ, SARİH, YORUM GEREKTİRMEYEN BİR MEVZUAT. Yeni turizm bakanının da sektör içinden gelmesi bence kaçırılmayacak bir fırsat.Karavancılar içerisinde KARAVAN KAMPÇILIĞININ ÜLKE EKONOMİSİNE GETİRECEĞİ AZIMSANAMIYACAK ÖLÇÜDE OLAN KATKISINI BİLMEYEN KİMSENİN OLMADIĞINI DÜŞÜNÜYORUM. Yapmamız gerek tek şey en üst makamlara bunu kakafoni şeklinde değilde tek ses olarak anlatabilmek. Kamp ve Karavancılar derneği bu yolda ne gibi bir çaba sarf ediyorlar bilemiyorum. Ama Gezenbilir ailesinde bu konu yeterince tartışılmış ve ortak bir konsensusa ulaşılmış gibi görüyorum. Forumlarda artık bu konuya yeterince katkı sunulmuş durumda. Bütün forumları incelediğimde 3 isim karavan kampçılığında duayen olarak karşımıza çıkıyor. Lütfen yağcılık yaptığımı sanmayın yazılanlar, konuya yaklaşımları ve yılların getirdiği tecrübe ister istemez bu sıfatların kazanılmasına ön ayak oluyor. ATİLADİ, EVLİYA ÇELEBİ ve AKDENİZ 45...Siz büyüklerimden ricam şu: Konuya hakimiyetinize ve tecrübenize istinaden bunu TEK BİR METİN haline getirmeniz..Bizden istediğiniz bir yardım varsa seve seve yardımcı oluruz. Değerli Adminimiz bu metni tüm gezenbilir üyelerine mesaj şeklinde gönderebilir, belli bir süre koyarak katkı ve eleştirilerin ışığı altında NİHAYİ METİN oluşturulur, üyeler gerçek isim ve iletişim bilgileri ile metin altına imzasını atar ve direkt Turizm Bakanına gönderebiliriz.Artık gerisi onlara ait...Bilmem siz büyüklerim ne dersiniz ?
 

.

.
Teveccühünüz @çakırefe :smiley:
Ben kendi hesabıma tekrar söylersem, konunun madden ve manen dışındayım. Dediğim üzere yazdıklarım yalnızca usul üzerineydi.
Kısaca; işin ne teorisine yani yasa ve yönetmeliklerin yeterli bilgisine sahibim, ne de resmî yerlerle ilgili birşeyler yaşama durumum oldu.

Böyle biri çok kaba bir taslak hazırlayabilir, hep beraber gerekli gördüğümüz yerlerini düzeltebilir ve son şeklini verebiliriz. Bunda bir sorun olmamalı ?

Yanlız herşeyden önce bu 5 olanaktan hangisini seçeceğimize karar vermemiz lazım.

Herhangi birimizin yakınlarda resmen reddedilen bir başvurusu yoksa ki aslında bence en iyisi bu olurdu, sanırım sonuçta ilk veya son maddeden birine yönelme durumumuz söz konusu olacak.

Metin bu amaçla yukarıda yazılan tavsiye ve kriterlere uygun hazırlanır ve başvurunun kişisel olma zorunluğu bilindiğinden, daha etkili olması için de birçoğumuz tarafından onlarcası ayni anda internet üzerinden gönderilebilir ?
Hatta sonuçta durumla direkten ilgisi olmayan karavancıların bile bu maddeler için başvuru yapması mümkün olmalı. Belki yüzü bile geçebiliriz ?

İş, hiç bu internet zamanındaki gibi kolay değildi.
Umarım özellikle sorunun hedefindeki üyeler, ilgilerini esirgemez ? :yum:


...
Peki peki, yine de sizi kırmayayım.
Hazırladığım metni aşağıda gönderiyorum.
Gerekli ve eksik gördüklerinizi, lütfen bir zahmet noktalı yerlere siz doldurun.
Hatta yukarıda hazır cümleler bile var. ;)


..............kes...............


Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezine

Sayın ilgililer,

...........
...........
...........

Saygılarımla, arz ederim.


...............kes..................:yum:

.
 
Son düzenleme:

Konu Almanya‘da olsa en önde giderdim.:smiley: Türkiye’de yaşamayınca sorundan doğrudan etkilenme diye bir durum bende de yok.

Usül hakkında şunları söyleyebilirim:

Karavancıların ayrı sayıda koltuğa ihtiyaçları dışında, sorun hemen her karavancı için geçerli. Çok sayıda ayrı içerikli şikayet daha fazla ilgi çekebilir ama, şikayeti araştıran makamları tıkayabilir. Şikayetlerin aynı içerikli olması veya bir şikayetin çok sayıda karavancı tarafından desteklenmesi düşünülebilir.

Şikayet yazısının kısa olmasında fayda var. Neticede motokaravanda sefer halinde ilave koltuk koyma mevzuatına açıklık getirilmesini istiyoruz. Şikayet dilekçesine neler yazılabileceği yönünde düşüncelerimi yukardaki paylaşımımda yazmıştım. Koltuk konusundaki belirsizliğin aileleri nasıl zor duruma düşürdüğünü, amacımızın çocukların arka tarafta ve güvenceli koltuklarda oturmaları olduğunu yazmakta bence fayda var.

Sayın Çakırefe‘ye kibar sözleri için teşekkürler.
 

Değerli karavanseverler, şayet şikayet şeklinde başvuru yapılacaksa bu sorunu yaşamış, talepleri TSE memurunca geri çevrilmiş olanlarca yapılması doğru olur. Ancak diğer karavanseverler "İstek" yahut "Öneri" kısmından hazırlanacak metni gönderebilir yahut tamamen kendileri de yazabilir. Benim anlayamadığım yüzlerce belki binlerce üyesi olan karavan dernekleri bu ve benzeri hususlarda neden lobi çalışması yapmıyorlar, yahut işe önayak olmuyorlar?
 



Öneri ve taleplerimiz nelerdir önce bunları bir toparlayıp ortak metinde bunları dile getirelim.
Örneğin benim ilk aklıma gelenler:
Karavana çevirilen sıfır araçlardaki fahiş ÖTV. AB ülkelerinde uygulanan vergiler (varsa) ne kadardır bilgi eklenebilir..
Motokaravanların trafikte (büyük çoğunlukla) yılın çok az bir kısmında ve düşük hızlarda kullanılan dolayısıyla kaza riski düşük araçlardan olmasına rağmen zorunlu trafik sigortasındaki haksız fiyatlama.
Panelvanlara koltuk eklenerek yolcu minibüsü olabilmesine izin veriliyorken karavanda yolcu koltuğu kısıtlanması vb. eşitsizlikler.

Ortaya çıkacak metni forumdaki herkes CİMER "İstek" bölümünden yollayabilir. Hatta eşimiz, çocuklarımız, vb. yakınlarımız da bunu yapabilir. Böylece sesimizin ilgililere ulaşmasını garantileriz diye naçizane düşünüyorum.
Bunu yapmak bedava ve en fazla 5 dakikamızı alır. Bu kadarını dahi yapmazsak burada sayfalar dolusu yakınmanın kimseye faydası olmayacaktır.
 

  • Ben yazılanları okuduktan sonra tse ye şöyle bir mesaj gönderdim:Merhaba,motokaravanlarımız m1 sınıfı yani yolcu nakli için kullanıma müsait sınıfta olmasına rağmen,yaşam alanında yolcu taşınamayacağı belirtilerek, yapmak istediğimiz koltuk ilavesi ile ilgili değişikliğin,koltuklarımız standartlara uygun dahi olsa,mümkün olmadığı tse yetkililerince tarafımıza söylenmiştir.Bu durum motokaravanların en fazla 1+2 kişi olarak dizayn edilerek,ruhsata işletilebileceği anlamına gelmektedir.Bu durum üç kişiden kalabalık ailelerin motokaravan sahibi olmasına engel teşkil edip,ayrıca ailenin küçük bireylerinin ön koltukta seyahat etmeleri kanunen yasak olmasına rağmen aileler buna mecbur bırakılmaktadır.Mevcut yönetmeliklerden hangisi ya da hangilerine göre yaşam alanlarında yolcu nakline izin verilmemektedir?
 

Ben ruhsatımı geçen yıl çıkarttım ve koltuk ekleme ile ilgili bir sıkıntım yok.Ancak bu konuda sıkıntısı olan arkadaşlara destek olmak amacıyla yukarıda ki mesajı https://www.tse.org.tr/BizeUlasin sitesine yazdım.Gerek trafik sigortası,gerek ötv konusunda cimere de yazdım(cevap verilmedi)Hız sınırları konusunda emniyet genel müdürlüğüne de yazdım ve oradan yazılı bir cevap aldım ve burada da paylaştım.Bu konuda herkesin bir şeyler yapması gerektiğine inanıyorum.
 

  • Ben yazılanları okuduktan sonra tse ye şöyle bir mesaj gönderdim:Merhaba,motokaravanlarımız m1 sınıfı yani yolcu nakli için kullanıma müsait sınıfta olmasına rağmen,yaşam alanında yolcu taşınamayacağı belirtilerek, yapmak istediğimiz koltuk ilavesi ile ilgili değişikliğin,koltuklarımız standartlara uygun dahi olsa,mümkün olmadığı tse yetkililerince tarafımıza söylenmiştir.Bu durum motokaravanların en fazla 1+2 kişi olarak dizayn edilerek,ruhsata işletilebileceği anlamına gelmektedir.Bu durum üç kişiden kalabalık ailelerin motokaravan sahibi olmasına engel teşkil edip,ayrıca ailenin küçük bireylerinin ön koltukta seyahat etmeleri kanunen yasak olmasına rağmen aileler buna mecbur bırakılmaktadır.Mevcut yönetmeliklerden hangisi ya da hangilerine göre yaşam alanlarında yolcu nakline izin verilmemektedir?
Aslinda durumu sade ve anlaşılır şekilde belirtmişsiniz. Ben biraz daha yönetmelikteki madde ve tanımlar ekleyerek bir şeyler yazıyordum ama sizinki daha iyi galiba.Sadece karavana koltuk ekleme değil de dönüşüm esnasında ekleyip 4+1 şeklinde motokaravan ruhsatı alma" şeklinde duzeltirsek daha güzel olacak.

" Merhaba,motokaravanlar M1 sınıfı yani yolcu nakli için kullanıma müsait sınıfta olmasına rağmen ayrıca N1 sınıfı panelvan araçlara gerekli projelendirme yapılarak koltuk eklenebildigi halde, "yaşam alanında yolcu taşınamayacağı belirtilerek", motokaravan dönüşüm projelerinde yapmak istediğimiz 4+1 şeklindeki koltuk ilavesi ile ilgili değişikliğin,koltuklarımız standartlara uygun dahi olsa,mümkün olmadığı TSE yetkililerince tarafımıza söylenmiştir.Bu durum motokaravanların en fazla 1+2 kişi olarak dizayn edilerek,ruhsata işletilebileceği anlamına gelmektedir.Bu durum üç kişiden kalabalık ailelerin motokaravan sahibi olmasına engel teşkil edip,ayrıca ailenin küçük bireylerinin ön koltukta seyahat etmeleri kanunen yasak olmasına rağmen aileler buna mecbur bırakılmaktadır.Mevcut yönetmeliklerden hangisi ya da hangilerine göre yaşam alanlarında yolcu nakline izin verilmemektedir? 4+1 koltuklu motokaravan ruhsatı alabilir miyiz? Cevabının tarafıma bildirilmesini rica ederim."

Bu metin üzerinden belki ekleme çıkarma yaparak ortak bir metin elde edebiliriz.

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

.
Bilmem belki metin başlığı için
Motokaravanda 1+2 fazlası yolcu taşınımı izni üzerine”
şeklinde kısa ve özlü bir tanım da yerinde olur muydu ?

“Merhaba”yı es geçerek, belki biraz daha fazla ciddiyet verebiliriz ?
Bir de “arz ederim” ile bitmesi daha uygun olmalı ?

Tabi @ermus35 gücenmezse ? :yum:
 
Son düzenleme:



.
Bilmem belki metin başlığı için
Motokaravanda 1+2 fazlası yolcu taşınımı izni üzerine”
şeklinde kısa ve özlü bir tanım da yerinde olur muydu ?

“Merhaba”yı es geçerek, belki biraz daha fazla ciddiyet verebiliriz ?
Bir de “arz ederim” ile bitmesi daha uygun olmalı ?

Tabi @ermus35 gücenmezse ? :yum:
Başlık konusunda haklısınız açıklayıcı olurdu ama merhaba olarak mesaja başlamanın nasıl bir gayri ciddiliği olduğunu anlayamadım?Ayrıca yazdığım mesaj cimere değil tse nin soru,şikayet,öneri kutusuna gönderildiği için arzederim şeklinde bitirmeyi gerek görmedim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,781
Mesajlar
1,523,713
Kayıtlı Üye Sayımız
166,597
Kaydolan Son Üyemiz
emerer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst