Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan warsoul Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 434
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 247,212
Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Hyundai H-100 den biraz daha sağlam ve oturaklı olsun diyorsanız Mitsubishi L-300 , daha kemikli ,sağlam ve oturaklı bir araç.
Su tankı vs.. arkaya ağırlıkları koyarsanız, zıplama ve dengeyi de sağlamış olursunuz.
 

Etiketler
Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Volkswagen t3 ler 4 teker bağımsız süspansiyon ve ön takımda cift taplalı ve cift rotilli araclardır bu yüzden hem dönüş turu hemde yol tutuşu mükemmeldir ve bi o kadar sürüş zevki verir ama fiyatlarına baktığımızda temiz eli yüzü düzgün araclara 10 üzeri rakamlar istenmektedir bu durumda ben vw t4 1.9 tercih ederim motor önde olduğundan iç hacmi daha kullanışlı ve ferah motor 1.9 turbo dizel model 1996 ve üzeri yine 4 teker bağımsız süspansiyon bol yedek parca hararet problemi yok hidrolik dreksiyon ve en önemlisi iyi araştırısanız 8 ile 12 tl civarı araclardan bol mikterda bulursunuz diğer aracları kişisel olarak hiç bir zaman terciğ etmem çünkü benim mesleğim volkswagen tamir ve yedek parca cocukluğumdan beri bu aracların icinde büyüdüm bu güne kadar 50 nin üzerinde aracım oldu ve hepsi volkswagendi tabii benim durumum biraz farklı ben volkswagenden farklı bir araca binsem hem zarar eder hemde cevremden şuna bak kendisi volkswagenci bindiği arac şu marka diyeceklerdi ama volkswagenci olmasamda yinede vw tercih ederdim hoşcakalın.
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

sn aslanahmet,
aslında bu iş birazda size gereken şartları tam olarak ortaya koyup, ona göre mi araç hedeflemek yada alınan araca göre mi hedef koymak.
büyük hacimse vw den farklı ve aynı fiyata araç bulunabilir, illa vw ise t4 de klima yok, varsa da daha yeni modellerde vardır, yani yaz sıcağında karavanla dolaşırken bir yere gidip orda kamp yapıp geri dönecekseniz klimasız olur, yok ben dolaşacağım her yeri görüp gezeceğim derseniz o zaman klima gerekiyor,
bu tip araclarda iç hacim büyük olduğu için sıcaklık ve klima ihtiyacı normal binek araclar gibi olmuyor, daha çok hava dolaştığı için camı açınca araç ısısı insanı rahatsız etmiyor, en azından belli bir mesafede klimasız da oluyor. devamlı dolaşım halinde ise ben kesin klimalı araç tercih ederim...
mali
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

klima bi problem değil istenirse t 4 e 1000 1500 tl ye takılabilir .
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

sn raptor,
klima takıldığında orjinal her türlü parça bulunabiliyor mu, yani orjinal gibi oluyor mu? ben daha önce amerikan arabaya taktırmaya kalktım bulunamayan parçalarrın yerine uydurma yapılan parçalar yüzünden iptal ettim...
mali
 



Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Ahmet Abi
Öncelikle şunu hatırlamak gerekir ki herkese kendi aracı kral tahtı gibi gelir doğal olarak.
VW T2 lere her insan gibi bir hayranlığım olsa da benim amacıma uygun olarak çocukluk hayalim olan T3'ü tercih ettim. Yani T3'lere karşı duyduğum his başka birşey.
Ama ben mümkün olduğunca gerçekçi cevaplar vermeye çalışayım :smiley:

Benim kullandığım 1988 model 1.6 TD 5 ileri 8+1 koltuklu. Açılabilir tavanlı Westy olmasını çok isterdim ama bütçem buna elverdiği için bunu aldım.
Ben bu şekliyle arabamı karavanmış gibi kullanmaya çalışıyorum. içinde şimdiye kadar 4 kişi uyuduk, diğer araç gereçler de bagajda falan duruyor. Yani bu aracın kamper olarak yeterliliği konusunda benim bir endişem ya da olumsuz tecrübem yok. Buna sığabiliyorum, Westy olsaydı kral dairesi gibi gelirdi.

Gelelim teknik konulara

Bu aracın kullanımı için kolaydır ya da değildir demek biraz zor. Neye göre kıyas yaptığınız çok önemli, son model binek otomobillerle yada yeni nesil abileri olan T4 - T5 lere göre tabi ki biraz hantal ve eski kalırken birçok japon işi minibüsten ya da Doğan - Şahin kullanmaktan çok daha kolay ve rahat olduğunu söyleyebilirim.
Tüm dünyada kabul gören bir gerçek var ki, bu araçların motorunun arkada olmasından kaynaklanıyor. Ön/arka ağırlık dengesi %50 / 50 şeklinde dağılıyor. Bu durum da birçok ortamda (viraj alırken de, kaygan zeminde de, kalkış anında da) bir avantaj sağlıyor. Japon örneklerinde olduğu gibi virajda kıçı savurma, yokuşta patinaja kalma gibi sorunlar çok daha az rastlanıyor. Ayrıca araçların tümünde görülen, belirli bir ortamdan farklı bir ortama birden geçiş yapıldığında (örnek: asfalttan mıcıra, kuru zeminden ıslak zemine, buzlu zemine) birçok otomobilde görülen yalpalama ve dengesizleşme huyları bu arabada daha az rastlanıyor. Bunlar tecrübeyle sabit...
Araç içindeki ses seviyesi tabi ki yeni nesil otomobillerde önemsendiği kadar önemsenmemiş zamanında. Bu konuda açıkçası bir fiyasko olduğunu söyleyebilirim. Motor arkada olduğu için öne çok fazla motor sesi gelmiyor (mesela peugeot yada magiruslarda olduğu gibi olsaydı yanmıştık). İlginçtir ki arkada oturanlar da arkadaki motor sesinden şikayetçi değiller, fakat öndeki rüzgar sesi bile bazen dikkat çekiyor.
Gelelim motoruna, birçok kişinin ortak kanısı 1.6 motorun bu kasaya küçük geldiği yönünde hele ki turbo olmayanlarını hiç tavsiye etmiyorlar. Turbosuzunu ben hiç kullanmadım, ama evet bu motorun bu kasaya belki biraz küçük geldiğini söyleyebilirim. Belki 80'li yıllarda otomobiller bu kadar atak ve seri değilken kimseye sorun yaratmıyordu ama şimdilerde otobanlarda trafik daha hızlı akıyor :smiley: Ama yine de şunu söyleyebilirim ki esasen Audi markalı motor olan bu motor kadar sorunsuz ve hacim / tork verimliliği yüksek başka motor üretilmiş midir o tarihlerde bilemiyorum. Yani çoğu zaman Alman mühendislerine şaşıp kalmamak mümkün değil. Bir örnek vereyim, japon minibüslerde rampa çıkarken eksozlarına bakın simsiyah duman atarlar, ben bu güne kadar kendi aracımda hiç bu tip siyah duman bilmiyorum. Arkadan gelen arkadaşıma rica ettim o da gözlemledi ve o da aynı şeyi söylüyor. Başka bir örnek, bir keresinde rampa çıkarken yakıt bitti ve araç sanki rampada bayılır gibi takatten düştü ve motor stop etti. Kendi hızımla ilerledim ve sağa çektim. Kendi hızımla ilerlerken rampanın başına gelmiştim zaten. Dizellerdeki pompa - enjektör olaylarından ötürü çok tehlikeli bir durumdur ve yeni nesil motorlarda direk servislik bir olaydır. Ben de eyvah tüh tüh derken aralıklarla yaklaşık 1 dakika marşa bastım ve motor çalıştı, gerçekten inanamadım.
Benim şimdiye kadar hararetle ilgili ciddi bir sıkıntım olmadı, defalarca yüklü olarak İzmit Kartepe gibi yerlere de çıktım. Ama motor arkada radyatör önde olduğu için biraz daha hassas olduğu doğru. En basitinden önden arkaya giden hortumlarda kaçak olursa yanarız... :smiley:
Yakıt tüketimi konusunda tabi ki ne kadar basarsanız ve yüklerseniz o oranda artacaktır ama değerler şöyle,
eğer araba çok dolu değilse, rampasız düz otobanda 80-90 km hızı geçmezseniz 6.5 lt / 100 km, eğer 100'ü geçerseniz 7.5 lt, eğer araç yüklü ise ve 100 km hızı aşıyorsanız 8.5 lt yakıyor. Bu değerler fabrika verisi olup neredeyse birebir tutuyor. Ben aldığım günden beri aldığım her yakıt fişini alır saklarım ve onlardan bir excel tablosu yaptım bu tabloya göre 100 km'de 8.2 lt yakmışım. Buna şehir içi, şehir dışı, stabilize yollar, düz yollar hepsi dahil tabi ki.
Ben arabamı Ocak 2009'da aldım, şimdiye kadar sekiz bin km yol yaptım. Bunlardan kimisi kısa şehir içi ulaşımı olduğu gibi kimisi de Ağustos sıcağında arabanın üstünde 3 tane kano ve full kamp yükü yüklüyken 1300 km yol gittiğimiz geziler oldu. Hiçbirinde motor tık demedi, şimdiye kadar yağ - filtre değişim haricinde tamirciye, sanayiye gitmedim. Kısacası bana hiç masraf çıkarmadı. Motordan kaynaklanacak arızalarda parça sorunu yaşayacağımı sanmıyorum, çünkü aynı tip motor o yıllarda birçok arabada kullanıldı. Sıfırı biraz zor belki ama çıkması boldur.
Hidrolik direksiyonlu örnekleri az da olsa mevcuttur fakat çok samimi söylüyorum ben şimdiye kadar tek bir gün bile "ah keşke hidrolik olsaydı" demedim.
Dönüş yarı çapı birçok binek otomibilden bile daha küçüktür, manevrası rahattır. Bu anlamda park etmesi yanaşması çok rahat fakat bir süre bu arabanın ebatlarına alışmak gerek. Alıştıktan sonra eğer sığacağı kadar yer varsa her türlü park ediyorsunuz.
Şaseleri oldukça sağlam olmakla birlikte 20 küsür yaşında olduğunu unutmamak lazım. VW T2'lerin şaselerindeki zayıflık bir ayıp olarak görülmüş ve T3'lerde giderilmeye çalışılmış.
Dıştan bakıldığında küçük görülmesi sizi şaşırtmasın T4lerden daha geniştir.

Ben şimdiye kadar bana sıkıntı veren bir iki huyundan da bahsedeyim.
Arabanın şöför mahalinden görüş açısı çok iyidir, her yöne hakim olabilirsiniz fakat aynalar tam bir mühendislik faciasıdır. Sebebi de aynaların bombeli yani dış bükey olmayışıdır. Özellikle sağ taraftaki ayna uzak kaldığı için arkadaki araçları görmek zorlaşır. Bu aracın orjinal elektrikli aynaları da mevcut ve görüşü süper fakat piyasada yok, yurt dışından e-bayden bakıyorum.
Bir diğer sorun da arabanın hatları bakımından çok rüzgar tutuyor olması, diğer minibüslerde nasıldır bilemiyorum ama yan rüzgarlarda arabayı biraz sallar.
Hele ki üstünde bendeki gibi kano gibi bişeyler yüklüyse daha da etkileniyor.
Kimileri bu arabanın yüksek tavanlı olanlarının yan rüzgarlardaki performansından şikayetçi olsa da bence tercih etmemek için bir sebep değil.
Sonuçta bu araba zaten yapısı gereği bilmemnereden bilmemnereye şu kadar saatte gittim diyeceğiniz bir araç değil.

Kısacası eğer beklentileriniz rahat konforlu ve hızlı bir araçsa yeni nesilleri ile yarışamayacağını söyleyebilirim. Ama eğer eliniz alet tutuyorsa her tarafı manuel olan bu aracın birçok yerini kendiniz tamir ederek hem zevk alıp hem de bakım masraflarını düşük tutmak istiyorsanız bakın derim.


Bu arada eğer Kadıköy taraflarındaysanız buyrun gelin buluşalım arabayı inceleyin. Ben kesinlikle satmayı düşünmüyorum, ama belki direksiyona geçince bazı sorular daha mantıklı cevaplar bulabilir. Eğer almayı düşündüğünüz bir tane olursa nerelerine bakmanız gerektiğini öğrenmiş olursunuz.
Ben arabayı almadan önce başka bir T3 sürme şansım olmamıştı, bir iki tane bakmaya gittiğim T3'ü kısa süreli sürmüştüm. Keşke birileri bana aynı teklifi yapsaydı :smiley:
Çünkü belki de sizin aradığınız şey bu değildir, bunu arabayı aldıktan sonra öğrenmek daha kötü
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

VOLKSWAGEN amerikan arabası gibi parcası bulunmyan bir arac değildir dünyanın her yerinde gecerliliği olan kullanılan bir aractır etrafınıza baktığızda kac tane vw kaç tane amerikan arabası görürüsünüz dolayısıyla hurdası olsun yenisi olsun vw parcası boldur bir şekilde orjinal veya orjinale yakın parca sorunu olmaz diğer t4 lerin orjinalde kliması olduğundan bunun bütün sistemi aynıdır yani arac kasa olarak aynı olduğundan klima takılması kolaydır ve orjinali gibi olur sadece 1.9 motorlarda klimanın bağlandığı ayak farklıdır onun dışında herşey orjinalinin aynısı olur yani şöyle icerde klimanın radyatörü aynı dışardaki radyatör aynı fanlar aynı klima motoru aynı sadece bağlantı ayağı farklı dolayısıyla t4 e klima sorunsuz takılır .
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Sayın Mali, Sayın Raptor ve Volkan Bey verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim. Volkan Bey sunduğunuz güzel tekliften dolayı ayrıca teşekkür ederim. Bu konudaki ben de düşüncelerimi açıklayayım. Benim niyetim 500 kg ağırlığı geçmeyen bir küçük çekme karavanı, karavanların ucuzladığı kış döneminde almak. Öncelikle hedefim otomobilime çeki demiri taktırıp ruhsatına işletmekti. Bu düşünceler içindeyken forumda bazı arkadaşların özellikle Volkan Beyin T3 konusundaki güzel methiyelerini okudum. Satılık ilanlarında gördüğüm kadarıyla T3 lerin çoğunda ruhsata işli çeki demiri var. Bu çeki demiri yaptırma işi 1000 TL ye mal oluyor. Üzerine bir 4 -5 TL daha koyup hazır çeki demirli T3 alsam mı diye aklıma düştü. Hem kışın bu aracı dağda bayırda kamp aracı olarak kullanırım diye de düşünmeye başladım. Bu düşünceler içindeyken sizlere danışayım dedim. Volkan Bey, Cem Beyin düşündüğü toplantıda veya sizin düşündüğünüz dereağzı’ndaki toplantıda sizin T3e yakından bakmak isterim. Sayın Raptor T3 veya T4 almayı düşünürsek alacağımız aracı size gösterebilirmiyiz. Ben İstanbul’dayım siz Ankarada’sınız ama belki birisine yönlendirirsiniz.
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Ahmet Abi bana sorarsan eğer çekme karavan alacaksan T3'e hiç girme derim.
Bildiğim kadarıyla elinde zaten binek otomobilin var. Tam hatırlamıyorum ne marka model olduğunu ama ona bi çeki demiri taktırmak mantıklı. Tabi eğer çekme karavanda karar kıldıysan durum böyle.
Bence eğer, karavanım alkovenli kadar büyük olmasın binek otomobil gibi kıvrak olsun diyorsan T3 önerebilirim. Yani eğer kamper bakıyorsan bir alternatif olabilir. Benim karavan alacak ne param var ne koyacak yerim var. Ayrıca şehir içinde de hertürlü işimi de görüyor. Ben şu an için daha fazlasını aramıyorum.

Bahsettiğimiz T3'lerin motorları çekme karavan için daha da hantal kalacaktır. En azından çekme karavan + kamper düşünüyorsan T4 ,T5 tavsiye ederim.

Teklifim herzaman geçerli, Dereağzındaki buluşmalar konusunda da ısrarlıyım, yakında ben çay demlemeye başlicam dereağzında

Belki çekme karavana karar vermek için de çekme karavanı olan bir arkadaş ile birlikte bir tura gitmek mantıklı olabilir. Böylelikle çekme karavanın artıları eksilerini birebir gözlemlemiş olursun
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Ahmet bey her zaman bu konuda size yardımcı olurum ama t3 ün karavan cekmesi performansını cok düşürür vede binek otomobile kıyasla sigortası yüksek vede her yıl vize sorununuz olur buda aklınızda bulunsun ben Ankaradayım eğer burada bir arac bulursanız sizin icin ona bakabilirim istanbulda da arkadaşlarım var ama onlar pek eski modellerden anlamazlar burada bir arkadaşımda cok temiz 1986 bir t3 var 10 lira istiyor ama arabası birinci sınıf üzerindeki motor orjinal 1.8 enjeksiyonlu sulu benzinli üzerinde lpg mevcut bunların performansı dizellere göre daha iyi ve yakıtıda öyle tek kötü yanı motor parcaları dizeller kadar bol değil tel 05057460283 beni ne zaman isterseniz arayabilirsiniz elimden geldiğince yardımcı olurum hoşcakalın.
 



Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Selamlar . Bendede 1983 t3 var. Araçı almayı yıllarca hayal ederek aldım. Aldığım gün 33 üncü dogumgünümdü. Almadan ve aldıktan sonra Ankarada Kağan İstanbulda Volkan, Serkan , Ayhan Abi , Zekeriya abi gibi onlarca bu araça gönül vermiş arkadaşlarım ve dostlarım oldu. Yüzünü bile görmediğim ama telefonda formlarda msn de kardeş gibi olduğumuz ve parçadan teknik konuya kadar paylaştıgımız güzel bir ortam oluştu. Bu bu araçın doğasında var sanki ve kullananlar hep farklı. Kağan ankarada giderken önüne Serkan atlamış. Ana yolda durdurmuş ve tanışmışlar. Ankarada kağan bizi serkanla tanıştırdı. Serkan Volkan Arkın İstanbulda buluştuk. Süper bir buluşmaydı. Ailece bir anda karar verildi. Neyse Dostluğu bambaşka.
Bende tedirgindim başta. Araç 3. aracımız sadece hafta sonu kullanıyoruz. İşim gereği araçlarla ilgileniyorum ve baya bir tecrüben var. Fakat baktım ki yersiz endişem var. Volkan bu konularda bilmediği halde 8000 km yaptı ve saat gibi aracı.( maaşallah kardeşime ve portakala ) Benimki 185.000 km de ve bu hafta sonu kısmetse giresuna gidip döneceğim.
Araçların birer ismi var :smiley: Üzüm / portakal v.s .
Araçta konfor var yok tartışılır, Fakat tartışılmaz üstünlügü İnanılmaz bir ruhu ve dostlugu var. Trafikte herkez bakıyor. Sıradan bir araç değil.
Karavan zor ceker ama emin olun içinde iki yetişkin bir çoçuk rahat eder. Ben dolapları falan baya yaptım ve 3 gün yattım ama doyamadım :D
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

dagciark28' Alıntı:
Selamlar . Bendede 1983 t3 var. Araçı almayı yıllarca hayal ederek aldım. Aldığım gün 33 üncü dogumgünümdü. Almadan ve aldıktan sonra Ankarada Kağan İstanbulda Volkan, Serkan , Ayhan Abi , Zekeriya abi gibi onlarca bu araça gönül vermiş arkadaşlarım ve dostlarım oldu. Yüzünü bile görmediğim ama telefonda formlarda msn de kardeş gibi olduğumuz ve parçadan teknik konuya kadar paylaştıgımız güzel bir ortam oluştu. Bu bu araçın doğasında var sanki ve kullananlar hep farklı. Kağan ankarada giderken önüne Serkan atlamış. Ana yolda durdurmuş ve tanışmışlar. Ankarada kağan bizi serkanla tanıştırdı. Serkan Volkan Arkın İstanbulda buluştuk. Süper bir buluşmaydı. Ailece bir anda karar verildi. Neyse Dostluğu bambaşka.

İşte bu yüzden ben de bu araçlara sıcak bakıyorum.


Sayın Raptor ilgi ve alakınıza teşekkürler. Özel sebeplerden dolayı LPG li araç düşünmüyorum. cep telefonunuzu kaydettim.
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

sayın Arkın arac 3 aracınızdan 1 tanesi anladığım kadarıyla bu durumda bir hobi olarak bakıyorsunuz yani bir araç değilde ailenizin bir üyesi gibi bu durumda zaten o aractan keyif almamanız mümkün değil burda işin teknik kısmında işler biraz değişiyor teknik acıdan ve fiyat acısından t4 derim şu an bendede 1989 lt 28 caravan var bunu uygun bulamasaydım her ne kadar t3 leri cok sevsemde sizin sevdiğinz gibi yinede t4 alıp ondan karavan yapacaktım daha önce hem t3 minübüs hemde t3 westfalia aracım oldu ama iş tekniğe gelince bu taraf biraz daha ağır basıyor bence.
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

raptor' Alıntı:
sayın Arkın arac 3 aracınızdan 1 tanesi anladığım kadarıyla bu durumda bir hobi olarak bakıyorsunuz yani bir araç değilde ailenizin bir üyesi gibi bu durumda zaten o aractan keyif almamanız mümkün değil burda işin teknik kısmında işler biraz değişiyor teknik acıdan ve fiyat acısından t4 derim şu an bendede 1989 lt 28 caravan var bunu uygun bulamasaydım her ne kadar t3 leri cok sevsemde sizin sevdiğinz gibi yinede t4 alıp ondan karavan yapacaktım daha önce hem t3 minübüs hemde t3 westfalia aracım oldu ama iş tekniğe gelince bu taraf biraz daha ağır basıyor bence.

Evet Bende şirket aracı var . Eşimin kendi aracı buda bizim yeni üyemiz zaten. Daima kullanmak durumunda olsam üzüle üzüle t4 alırdım.
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Arkın yeni t3'ün hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin güzel günlerde kullan kardeş,heyecanın buradaki yazına yansımış öğle bir anlattınki benimde t3 alasım geldi :D artık resimlerinide eklede merak ettik görelim bakalım ne imiş seni bu kadar heyecanlandıran.
 



Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

yaybek' Alıntı:
Arkın yeni t3'ün hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin güzel günlerde kullan kardeş,heyecanın buradaki yazına yansımış öğle bir anlattınki benimde t3 alasım geldi :D artık resimlerinide eklede merak ettik görelim bakalım ne imiş seni bu kadar heyecanlandıran.

Bu araç bambamka bişey. Gerçekten anlaşılmaz bir sempatisi ve ruhu var.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,093
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst