Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey
Malesef karavana dönüştürmeden kamyonet olarak gümrükten çıkmak biraz problemli.Ben ipsaladan çıkış yaparken görevli bu şekilde çıkamassın başın ağrır falan dedi biz biraz ya abi yapma etme falan deyince bıraktı siz bilirsiniz dedi.Bilmiyorum belki insiyatif kullandı yada uğraşmak istemedi(gece yarısı saat 2 idi çıkarken belkide ondan
).Ama Yunanistan'dan Makedonya'ya geçerken sorun çıktı bizi otomobillerin bulunduğu sıradan çıkartıp TIR ların arkasına aldılar.Görevli düzgün olmayan ingilizcesiyle benden dökümantasyon istediğini söyledi ,bende elimde ne varsa verdim(pasaportlar yaşil sigorta,bizim sigorltalarımız vs) ama hala başka evrak istiyordu.Bir türlü anlaşamadık sonunda Türkçe bilen bir görevlileri varmış onu çağırdılar O da bize aracımızın ticari olduğunu ve ne taşıdığımıza dair belgenin olması gerektiği gibi bişeyler söyledi.Bizde tabi yok dedik Allah'tan iyi birilerine rastladık galiba bize o belgeyi kendileri düzenleyip verdiler ve bundan sonraki kapılardan geçerken bu belgeyi gösterirsiniz dediler.Bizde aynen öyle yaptık çünkü daha sonra geçtiğimiz Sırp,Slovenya kapılarında hep bu belge soruldu.Sanırım ticari bir yükümüzün olmadığına dair bir belgeydi.
Mobilyaların montajını tam olarak orda yaptırmamamın sebebi aracın izaloasyonu henüz yapılmadığı içindi.Eyer izalasyon yapılmış olarak gitseydim herşeyi orda monte ettirebilirdim.Ancak bu konuda Bursa'da bulunan İmaj karavanın sahibi Aydın bey sağolsun çok yardımcı oldu.Gerek izalasyon gerekse elektriksel donanım,cam açma işleri vs .Gerçi arka yan camların karavan tipi olmasını istemiştim ama ne yazıkki mümkün olmadı.bilseydim 2 tanede karavan tipi cam alırdım gelirken.
Bencede en doğrusu ,risksiz yöntem burda bir T4 yada T5 i (hatta T3) alıp öncelikle en ucuzundan karavana çevirip ruhsat almak.Ardından Avrupa'ya gidip düzgün bir şekilde içini döşemek.Reimo olması şart değil benzer bir çok firma var dönüşüm yapan.Tabi en ünlüleri reimo. Ben açıkcası Doğuş otomotivin malesef Türkiye'ye getirmediği vw T5 lerin ''california'' modeline hayranım.
http://www.volkswagen-vans.co.uk/california-range/ )(Hem günlük kullanıma uygun hemde çok güzel bir camper.İnsanın bir californiası olsa evde 2. bir araca gerek olmaz. Doğuş otomotiv haklı olarak aracın fiyatı çok yüksek olduğu için getirmiyor.Almanya fiyatı 50.000 euro.Türkiye'ye gelse heralde 70-80 bin euro olur ki bu fiyat ülkemizde bu tazr bir araca verilebilecek fiyatın mantık sınırlarını çok aşıyor ?Almanya fiyatıyla bile bizde satış şansı yok gibi.
İleride temiz bir T5 kısa şase alıp reimoda üstü westfalia açlılır tarzda camper dönüşüm yaptırmak istiyorum. Aslında bu işin en yoğun yapıldığı ülke İngiltere.(
http://www.danburymotorcaravans.com/ )Adamlar hala T2 leri brezilyadan ithal edip campera dönüştürüyorlar.Hatta T5 in uzun şase yüksek tavanlısına duş ,wc bile yapıyorlar.
Kimbilir belki o zamana kadar Türkiye'de de bu işi ciddi anlamda yapan firmalar çıkacaktır.Aslında yapılmayacak birşey değil ama hangi caravan firmasına gitseniz vw gurubuna sıcak bakmayıp ducato türü öneriyorlar. Oysa herkes büyük karavan kullanmak istemiyor olabilir.Ben mesela aracımın hafif ve compack olmasını istiyorum.Manevra kabiliyeti yüksek olsun az yaksın,hem günlük aracım olarak kullanayım hemde hafta sonu kamp aracı olarak .En önemlisi de VOLKSWAGEN olsun istiyorum.varsın içinde wc ve duş olmasın.Yazın heryer duş .wc olayıda acil durumlar için porfotti tipleriyle çözümlenebiliyor nasılsa.
Benim gibi hafif vw camper sahibi olmak isteyen dostların bir an önce camperlarına kavuşmalarını diliyorum.