Motokaravan İçin Marka Tercihleri;Marka ve Modeller Arası Kıyaslamalar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan orsaalabanda Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 153
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 167,208

Camper ya da motokaravan için hangi aracı tercih ederdiniz?

  • PSA Grubu (Ducato, Boxer, Jumper)

    Kullanılan: 135 37.5%
  • VW grubu (Volt, Transporter T5, T4, T3, T2)

    Kullanılan: 78 21.7%
  • Iveco Daily

    Kullanılan: 72 20.0%
  • Ford Transit

    Kullanılan: 21 5.8%
  • Renault (Master, Messenger)

    Kullanılan: 18 5.0%
  • Diğer

    Kullanılan: 36 10.0%

  • Kullanılan toplam oy
    360
Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Bir "Camper" motokaravan arefesindeyim. Tabii seçim-karar aşamasında marka bakımından git-gel yaşıyorum. Açıkçası oylamada da gördüğüm üzere PSA grubu liderliği açık ara önde devam ettiriyor. Mantık PSA dese de beni bu günlerde en çok düşündüren araç "Vw Crafter". 5 yaş sınırını geçmesi, hacim olarak güzel (kaç m.küp bilmiyorum ama), kalite, yakıt, imaj vb. nedenlerden dolayı araç konusunda benim açımdan uygun geliyor.
Bu konudaki tecrübeli büyükler-arkadaşlardan yardım bekliyorum, bu konuda fazla bir bilgi de görmedim(göremedim). Sizce "Crafter"'in motokaravana özellikle teknik bakımdan uygunluğu-uygunsuzluğu konusunda neler söyleyebiliriz. Örneğin cam açmaya kalktığımızda uygun cam bulunur mu, aracın altı depo için uygun mu, en-boy yükseklik konusunda artı-eksi var mı, gibi. Şimdiden yardımlara teşekkür ederim.
 

Etiketler
Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

gezegen07' Alıntı:
Bir "Camper" motokaravan arefesindeyim. Tabii seçim-karar aşamasında marka bakımından git-gel yaşıyorum. Açıkçası oylamada da gördüğüm üzere PSA grubu liderliği açık ara önde devam ettiriyor. Mantık PSA dese de beni bu günlerde en çok düşündüren araç "Vw Crafter". 5 yaş sınırını geçmesi, hacim olarak güzel (kaç m.küp bilmiyorum ama), kalite, yakıt, imaj vb. nedenlerden dolayı araç konusunda benim açımdan uygun geliyor.
Bu konudaki tecrübeli büyükler-arkadaşlardan yardım bekliyorum, bu konuda fazla bir bilgi de görmedim(göremedim). Sizce "Crafter"'in motokaravana özellikle teknik bakımdan uygunluğu-uygunsuzluğu konusunda neler söyleyebiliriz. Örneğin cam açmaya kalktığımızda uygun cam bulunur mu, aracın altı depo için uygun mu, en-boy yükseklik konusunda artı-eksi var mı, gibi. Şimdiden yardımlara teşekkür ederim.
Değerli Genç Kardeşimiz.Alacağınız araba konusunda kararlı olduğunuzu gördüm.En azından bizim gibi gözünüzü kapatıp atlamak gibi bir düşüncede değilsiniz.Bu, başlangıç olarak güzel.İlgi görmediğinizden yakınıyorsunuz.Bu sitede öyle değerli insanlar var ki,siz istemeseniz de sayfanıza girer, gereğini yaparlar.Yeterli imajı vermemiş olabilirsiniz.Taşıt edinme konusunda yeterli tartışmaların yapıldığı kanısındayım.Ben kendi taşıtımla ilgili" taş gibi araba "ibaresini okumuş ve hiç düşünmeden aldım.İşin aslı yapım aşamasında anlaşılıyor.Bu neden le kimse size şu aracı alın demez.Yazılanlardan (ilgili bölümde)kendinize söyleneni alıp,ona göre bir taşıta sahip olup,plan aşamasında benim arabam bu diyerek işe başlamanızda fayda var.Henüz çok gençsiniz.Yapacağınız karavanı blkide uzun yıllar kullanacaksınız. Acele etmeyin derim.Deneyimli arkadaşların sayfalarını inceleyin. Atilla Beyi iyi yakalamışsınız. Bu konuda gerçek söz sahibi ve donanımlı. Sevgilerle kalın,sevgisiz kalmayın.
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Adil abi merhaba öncelikle teşekkür ederim cevabınıza. Ben bu konuda ilgi görmedim demedim "bilgi" görmedim dedim. O konuda zaten gezenbilire laf söyleyen taş olur. Marka model konusunu da kafamda çözmeden işe başlamak istemiyorum. Tabi önemli olan karavancılık ama teknik altyapı müsaitse ortaya çıkan sonuç daha tatmin edici olur herhalde. Crafter araçtan camper dönüşümü yapan kimsede sitede göremedim. Bu arada ilgilendiğim PSA grubu 15 m3 araçlar da var iveco da var sizin araç ta gayet hoş oldu
beğeniyorum ben sonra keşke dememek için araştırıyorum. Çok da genç sayılmam yaşım 44 yavaştan tekavüt hazırlığı başlıyor. Bu konuda bilgisi olanlardan yardım bekliyorum. Saygı ve sevgilerimle .
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

vosvagen araçların heleki crafterin tercih edilmemesinıin tek sebebi bence 2. el yada sıfırında fiyatının yüksekliği eminim sizde araştırmışınızdır aynı yaşta ducato ile crafterin arasında uçurum bir fark var.
Adil beyin dediği gibi imalat aşamasında da docatonun birçok avantajı var.
Kolay gelsin
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Tanju bey merhaba. Fiyat konusu elbette parametrelerden birisidir. Ama tek değildir. Düşününce bu fiyata hatta daha yukarı mercedes sprinter den karavan yapan az değil. Söylediğim gibi benim aradığım fark veya ayrıntı "Teknik" ve altyapı da gizli gibi geliyor bana. Bütün karavanseverlere gönlüne göre versin diyorum , iyi günler.
 



Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

İlhan Abi'nin araç VW LT Volt.

PB025032.jpg
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

gezegen07' Alıntı:
Tanju bey merhaba. Fiyat konusu elbette parametrelerden birisidir. Ama tek değildir. Düşününce bu fiyata hatta daha yukarı mercedes sprinter den karavan yapan az değil. Söylediğim gibi benim aradığım fark veya ayrıntı "Teknik" ve altyapı da gizli gibi geliyor bana. Bütün karavanseverlere gönlüne göre versin diyorum , iyi günler.
[/quo

PSA grubu araç enlerinin diğer tüm araçlara göre 10 cm daha uzun olması ve enine çift kişilik yatak yerleştirmeye imkan vermesi dolayısıyla tercih ediliyor. Crafterler yaşıt PSA'lara göre en az 10000 TL daha pahalı ikinci elde de çok yaygın bulunabilen araçlar değiller. boyunuz 1,70 m den fazla değilse ve imkanınız var ise crafter ve sprinterler sizin için iyi birer alternatif olabilirler...Gönlünüzdeki araca en kısa zamanda kavuşmanız temennisiyle.......
Kalın sağlıcakla
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Teşekkürler Süleyman Bey. Özellikle "En" de cm.lerin önemi var. Crafter ölçülerini tam bilen var mı acaba?
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

gezegen07' Alıntı:
Adil abi merhaba öncelikle teşekkür ederim cevabınıza. Ben bu konuda ilgi görmedim demedim "bilgi" görmedim dedim. O konuda zaten gezenbilire laf söyleyen taş olur. Marka model konusunu da kafamda çözmeden işe başlamak istemiyorum. Tabi önemli olan karavancılık ama teknik altyapı müsaitse ortaya çıkan sonuç daha tatmin edici olur herhalde. Crafter araçtan camper dönüşümü yapan kimsede sitede göremedim. Bu arada ilgilendiğim PSA grubu 15 m3 araçlar da var iveco da var sizin araç ta gayet hoş oldu
beğeniyorum ben sonra keşke dememek için araştırıyorum. Çok da genç sayılmam yaşım 44 yavaştan tekavüt hazırlığı başlıyor. Bu konuda bilgisi olanlardan yardım bekliyorum. Saygı ve sevgilerimle .
İvecoların dezavantajı:
1-dara ağırlık2500 kg.Azami ağırlık,3500+%5 tolerans ağırlık=3675 kg. sadece 1175 kilo yük koyabilirsin.Her şeyin enhafifini kullanmak yoruyor insanı.Gerçi 09 kasım 2012 tarihli genelgede 4140 kg diyor ama uygulanır mı bilmem.
2-Yan duvar eğimleri fazla eğik.İzalasyon ve mobilya yerleştirmek zor iş.becerili değilsen şirkete yaptırman gerekli.
Avantajlı:
1-şaseli oluşu,5 ton yük atsan arkasına bile bakmaz.Arkadan çekişli.dağlar başına çıkabilrsin.Hayder Kavrun yaylasına çıkabilirsin.Yakıt güzel,parça bol.kasa sağlam.Yeni modelleri havalı suspansuarlı.İçeri ses alması yok.Uzun şase (4.54m)olmasına rağmen viraj alma kaabiliyeti yüksek ve güvenli.
Sonuç:kendin yapacaksan,ivecoyu unut gitsin.Ben tekrar alsam iveconun yeni modellerinden 13 m3 ünü alırdım.dört dörtlük.Kilo problemide ortadan kalkıyor.Türkiye yollarında 13 m3 den büyük araç almak bana göre yanlış.Ben siteeyi yeteri kadar incelemediğim için 15.6 m3 ünü aldım.Pişman dilim,ama beni bu yaşta çok yordu.Bitti ama gel bana sor.Çok gençsin acele eteme.sevgilerle kal.Bilgilendirebildiysem.
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Adil abi;
ivecoların yeni kasasında da eski kasanın kargo bölümü kullanılmış, yani kargo bölüm yapısı aynı, sadece dış ön görüntü ve şöför kabin içi dizaynı yeni, buda kabin içi işlevsel ve görsel konforu artırmış, tabiki en büyük değişiklik vites kolunun konsola alınmış olması...
 



Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

atiladi' Alıntı:
Adil abi;
ivecoların yeni kasasında da eski kasanın kargo bölümü kullanılmış, yani kargo bölüm yapısı aynı, sadece dış ön görüntü ve şöför kabin içi dizaynı yeni, buda kabin içi işlevsel ve görsel konforu artırmış, tabiki en büyük değişiklik vites kolunun konsola alınmış olması...
Atilla Bey bu cevabını kaçırmışım,özür.13 m3 ivegonun duvarları bana dik göründü,yanılıyormuyum?Sen bu konuda çok dikkatlisin.Sevgiler.
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Enine genişlik farkı diye duymuştum.Mercedes,V.LT le Fiat,Pejo arasında 10 sn. fark var diyorlar.
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Elbetteki her araç sahibine göre en güzel araçtır, buna diyeceğim yok, fakat ben araçta metreküp değil metrekare ölçülerine önem veriyorum, çünki sıkış sıkış değil mümkün olduğunca ferah düşünüyorum, enteresandır iveco 15.6 birçok modelin 17 metreküp aracından en az 1 metrekare daha büyük, 1 metrekare belki büyük bir değer değil fakat düşünüldüğünde bir wc yahutta bir buzdolabı yanındada bir gardrop sığıyor. bazı 17 m3 araçlara baktığımda plan olarak 12m3 lerden çokta farklı olmadığını görebiliyorum. ama boyunuz 2 metre ise o zaman diyeceğim yok. Bunun dışında sadece adının 17 m3 olmasının dışında cazip yanı yok.
Ayrıca büyük aracın trafikte kullanım zorluğu meselesi, sürücüsüne göre değişir. yola çıktığınızdada her türden sürücü görmek mümkün, sürücünün tecrübesi az ise her türden araç ile sorun yaşayacaktır, burada karavancının belli bir standartın üzrinde sürüş yeteneğinin olması gerçeğide ortaya çıkıyor.

Ağırlık olayına gelince, saçma sapan malzemeler değilde, avrupa standartlarında bir araç üretmeye çalışırsanız bitmiş iveconun ağırlığı 2950 kiloyu geçmez.
Ben imalatım sırasında elimden geldiğince ağırlık meselesine önem vermeye çabaladım, fakat bunun sebebi karayolları kantarları korkum değil, hafif aracın aynı yakıtla daha çok yol alması içindir.
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

"enteresandır iveco 15.6 birçok modelin 17 metreküp aracından en az 1 metrekare daha büyük, 1 metrekare belki büyük bir değer değil fakat düşünüldüğünde bir wc yahutta bir buzdolabı yanındada bir gardrop sığıyor. bazı 17 m3 araçlara baktığımda plan olarak 12m3 lerden çokta farklı olmadığını görebiliyorum. ama boyunuz 2 metre ise o zaman diyeceğim yok. Bunun dışında sadece adının 17 m3 olmasının dışında cazip yanı yok."




Sayın Aka 17 M3 araç ile 15,6 araç en-boy olarak aynı, tavan yüksekliği sadece farklı diye biliyorum, forumda bu konuda bir dosya vardı. Dolayısıyla metrekare kaybı olmaması gerekir. Bir de tabi yüksekliğin ferahlık hissi bakımından avantajı var diye düşünüyorum ama tabi siz de söylemişsiniz her araç sahibine göre en en güzel araç,
saygılar.
 

Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Evet karavanımızı satmamızn üstünden 1 yıl geçti ve bebeğimiz de 5 aya geldi. Eşimle tekrar karavan bakmalara başladık. Benim sorum biraz daha teknik olacak. Şu anda semi integrated veya alkovanlı karavan bakıyorum. Önüme birkaç tane geldi. Çekicileri Ford Transit. Transitler hakkında bilgi alabilir miyim? Sizce motor ve performans açısından nasıllar? Teknik yönleri hakkında bir bilginiz var mı?
 



Ynt: Motokaravan İçin Marka Tercihleri;marka Ve Modeller Arası Kıyaslamalar

Ford Transit de önden çekişli modeller yapmış. Önden çekişlide yakıt tüketimi daha düşük.

http://www.ford.com.tr/SBE/e-brosur-indirin/ticari-araclar/p=1204974982686
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst